
De meeste katten hauden ervan als alles altijd hetzelfde is, dus dat je weet wat er gaat gebeuren op een dag, dat heb ik ook hoor, maar mijn mensen noemen me vaak een makkelijk jongetje, ik vind het niet erg als er dingen veranderen, als ik maar genoeg knuffels en kouwstiks krijg is dat voor mij helemaal geen PUNT.
Op het buro
Ik vind het niet erg als mijn mensen dingen anders doen dan ik gewend ben, of als er nieuwe spullen in huis staan, of als er in de tuin iets gebeurt, maar mijn schaapjes moeten hetzelfde blijven, het is heel belangrijk dat daar niks aan verandert!, ik heb drie schaapjes, eentje onder het grote bed, eentje op het buro en eentje onder de tafel, bij alle schaapjes zitten dekentjes, en de dekentjes moeten ook presies zo blijven liggen als ze nu liggen, dat is echt een heel belangrijk PUNT.
Gewassen
En wat had mijn vrouw nau een tijdje geleden gedaan? ze had een schaapje gewassen en ook twee van de drie dekentjes die erbij hoorden!, ze vond mijn schaapje er fies uitzien, en mijn dekentjes vond ze nog fieser, nau ja!!!, er was niks mis met mijn schaapje en mijn dekentjes, ze roken juist zo lekker naar mij en er zaten genoeg haren van mij op, en allemaal aarde en zand uit de tuin roept mijn vrouw, ze waren helemaal grijs geworden!, ja nau en?, ik heb daar geen last van, en mijn mensen hoeven niet in mijn schaapje te slapen, dus wat was het probleem?, mijn gewassen schaapje rook ineens helemaal verkeerd, ik klom op het buro, snuffelde eraan en ging ergens anders liggen, ik wilde er niet meer in, wat mijn vrouw ook probeerde, ze deed er dekentjes van onder het bed bij, ze legde een snekkie in mijn schaapje, ze wreef er met mijn borstel over, maar ik bleef bij mijn standPUNT.
(tekst gaat verder onder de video)
Pas na twee weken ging ik weer in mijn gewassen schaapje, mijn man zei Zie je wel, want hij dacht al dat ik het niet fijn zau vinden, zo was Beer ook, Beer wilde een keer niet meer in zijn slaapdoos omdat mijn vrouw een heel klein stukje karton van de bovenkant van zijn doos had weggehaald, het zat helemaal los en viel er bijna af, het was maar twee bij twee sentiemeter folgens mijn vrouw, maar die avond wilde Beer niet meer in zijn doos, mijn man kwam mijn vrouw wakker maken en vroeg wat ze met de doos van Beer had gedaan, mijn vrouw wist van niks, na een tijdje kon ze zich ineens dat kleine stukje karton herinneren, gelukkig lag dat nog bij het aude papier, ze heeft het boven aan de doos geplakt met plakband, en Beer klom er meteen in en ging slapen, Beer wilde graag dat zijn doos tot in de PUNTjes hetzelfde bleef.
Niks veranderen
Pop en Mol maakte het niks uit als hun mandje of dekentjes werden gewassen, maar de kartonnen kurk van Bolle mocht niet verschoven worden, dat vond Bol eng zei mijn vrouw, ze vertelde me dat ze een keer voordeed dat je ook aan die kurk kon krabben, en dat Bol er toen heeeeeeel snel bovenop ging zitten en mijn vrouw veron-twaardigd aankeek, hij was heel suinig op zijn kurken en vond het niet netjes dat mijn vrouw er zomaar aan ging krabben, en daar had hij een PUNT, vind ik.
Mijn vrouw durft nu niks meer te veranderen aan mijn schaapjes, ze zegt dat ze ze de eerste honderd jaren niet meer gaat wassen, gelukkig maar, ze heeft nu op de markt een heel groot stuk schaapjesspul gekocht, als dekentje voor mij, het is een beetje roze, ze hoopt dat je dan niet zo goed kan zien hoe fies het wordt, maar natuurlijk wilde ik niet op dat nieuwe spul liggen, nau heeft ze het klein geknipt en doet ze af en toe een stukje onder mijn aude dekentjes, totdat het helemaal naar mij ruikt, maar ze zegt dat dat allemaal wekenlang gaat duren, en al die tijd moet ze tegen een fiesig dekentje op het buro aankijken, dat kan best zo zijn, maar dat wassen, dat mag echt NOOIT meer gebeuren met zo een streepPUNT!

In het gras
Gras is lekker om te eten, ik eet elke dag vers gras, als mijn vrouw in de tuin is zoekt ze mooie sprieten uit en haudt die voor mijn neus en ik eet ze op, maar als ik alleen ben zoek ik zelf het lekkerste gras, er is een hoekje met spesjaal ekstrazacht gras voor katten, het is heerlijk mals en smeujig, en het is een snek die ik zoveel mag eten als ik wil, in het gras liggen ook mijn lepels om te spelen, en mijn dobbelstenen, soms liggen er kleine peertjes die van de boom zijn gevallen, daar snuffel ik aan, vorige week had mijn vrouw ineens een hele lange grasspriet gevonden, ze bewoog hem heen en weer en ik ging hem pakken, zooo heee ik beet hem en ik trapte hem, ik had het nog nooit gedaan maar ik kon het meteen!, ik bleef maar spelen en wilde er geen PUNT achter zetten.
toefallig helemaal top!, ik val wel eens in slaap, maar als ik wakker blijf zie ik de wereld ineens op zijn kop, alles is anders, met één oog kijk ik naar de blouwe lucht, in de nacht staan daar de sterren maar nu slapen ze, ik kijk en ik foel me maar een heel klein PUNTje op een hele grote wereld.
Grote bal
Klaar
trem, maar in de nacht is het stil en heel donker, de tuin ruikt weer nog anders, de sterren komen aan de hemel en ik zwaai naar ze, soms is de maan er ook, ik moet binnenkomen want mijn mensen gaan slapen en ik ook, totdat ik vind dat het ochtend is, dat is dus om vijf uur, ik zau best heel graag in de tuin willen zijn als het nacht is, dat lijkt me spannend, niet als het regent hoor, maar als het warm is!, Popje, Beer en Bolle sliepen altijd buiten in de zomer, ze vonden de nacht lekker koel en stil, en er waren altijd veel katten op stap, ik mag niet buiten blijven, dat is jammer, maar ik krijg altijd een halve kouwstik als het nacht wordt, dus je snapt dat ik dan naar binnen kom, en zo foel ik natuurlijk ook dat het nacht is!, de nacht begint als je een PUNT achter de afond zet.
want ik wil echt niet spiernakend rondlopen in de tuin, waar iedereen me kan zien!), en al zeg ik het zelf, ik zie er keurig uit in mijn pak, ik heb elke dag een smooking aan folgens mijn vrouw, dus als er ooit ergens een sjiek feest is kan ik er zo naar toe, ik weet niet zeker of ik dat durf, maar ik ben in ieder geval alvast tot in de PUNTjes gekleed.
Schildpadkater