
Elke dag en elke afond ben ik in mijn tuin, meestal lig ik in het gras, maar vaak ook op een tegel die mijn mensen De Tegel noemen, dat is omdat Pop, Beer, Mol, Billy en Bol allemaal graag op die tegel lagen, en ik nu ook, enniewee ik ben dus elke dag in mijn tuin, ik heb al vaker meegemaakt dat het een beetje regende, helemaal niet erg, dan wacht ik gewoon even tot het weer droog is en ga zo lang binnen iets doen, dat is geen enkel PUNT.
Boos
Maar vorige week regende het heel lang, in de morgen, in de middag, in de afond, en zelfs in de nacht, en dan weer de folgende morgen, ik werd er een beetje boos van want hoe kan ik zo in mijn tuin liggen?, mijn mensen zeiden dat ik ook binnen kon liggen, maar dat is niet hetzelfde, en ik wil ook kontrooleren of alles in orde is buiten, moet ik dat dan in de regen doen?!, ja dus want het bleef regenen, ik ging de tuin in en kroop onder de struiken, daar zat ik een beetje droog, alleen niet helemaal en na een tijdje was ik nat tot aan het witte PUNTje van mijn staart.
Toen ik binnenkwam moest ik tetteren want ik vind er niks aan dat ik nat word, mijn man droogde me af, ik keek mijn mensen aan en bleef tetteren, ik vond dat ze iets moesten doen aan die regen, mijn vrouw legde me uit dat zij er niks aan kan doen en mijn man ook niet, dat ze er anders echt wel iets aan zau doen omdat zij er ook een hekel aan heeft, en dat ik maar af moest wachten tot het vanzelf weer droog werd, nau ja!!!, ik ging weer naar buiten en daar regende het nog steeds, dus moest ik tetteren toen ik weer naar binnen kwam, nu droogde mijn vrouw me af, ik kreeg een paar brokjes en daarna ging ik weer naar buiten en werd helemaal nat, deze keer droogde mijn man me weer af, ik tetterde hele verhalen en ging weer naar buiten, en raad eens?!, het regende nog steeds!, mijn vrouw roept dat ik nau een heel moeilijk woord kan gebruiken, ze schrijft het voor me op: enzov-oorts, want ik bleef het proberen, wel dertig keer die middag, ik dacht ooit moet iemand toch een PUNT zetten achter die regen.
Naar buiten
Mijn vrouw zei tegen me dat soms beter is om je bij iets neer te leggen, dus dat je het akzepteert ook al vind je het niet leuk, daar heb je geduld voor nodig, ze gaf toe dat ze dat zelf ook niet echt heeft, maar ze vroeg me of we met zijn tweetjes zauden proberen om ons niks aan te trekken van de regen, ja dat wilde ik wel, maar ik was stiekem toch blij dat er daarna weer een paar dagen met zon kwamen en ik gewoon naar buiten kon zonder nat te worden, en mijn vrouw ook, we kunnen altijd nog proberen om geduld te hebben, als er zon is hebben we dat nog niet nodig, mijn vrouw vroeg zich wel af waarom ik hele middagen binnen in mijn schaapje ging slapen terwijl de zon scheen, terwijl ik de dagen dat het regende persee naar buiten wilde, ja, dat wist ik zelf ook niet presies, zo foelde ik me gewoon, PUNT uit.


Vorige week ging mijn man heel vroeg in de morgen weg, dat mag best natuurlijk en dat vond ik niet meteen raar, ik was die dag met mijn vrouw in de tuin en we hadden het samen gezellig, maar in de afond was mijn man niet terug gekomen, mijn vrouw zei tegen me dat hij er de folgende dag weer zau zijn, ik hield haar goed in de gaaten, straks ging zij ook nog weg en dan zau ik ineens alleen zijn!, wat moest ik dan doen?, ik werd er zenuwachtig van en ik liep haar overal achterna, ik wilde de hele tijd knuffelen en ik tetterde zachtjes, toen we gingen slapen was mijn man nog niet thuis, ik sliep bij mijn vrouw op het grote bed, op de PUNT van het stuk waar mijn man altijd slaapt.
De morgen daarop was hij er nog steeds niet en ik was heel stilletjes, mijn vrouw knuffelde me ekstra veel en ze tilde me ook op, dat doet mijn man elke dag, hij tilt me op en blijft zo een tijdje met me staan en dan ga ik brommen, dat ben ik zo gewend, net als dat hij in de afond mijn haren borstelt, en dat hij in de ochtend het kattendeurtje open doet voor mij, nau had mijn vrouw dat allemaal gedaan, ze deed het prima hoor, dat moet ik eerlijk zeggen, maar het foelde toch anders dan het hoort, ik werd een beetje bang, had ik iets faut gedaan dat mijn man weg was?, lag het aan mij?, mijn vrouw vertelde me dat hij echt weer thuis kwam, dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar mijn toeter was van schrik kapoo, toen mijn vrouw naast me op de grond ging zitten kroop ik helemaal tegen haar aan en verstopte mijn hoofd in haar armen tot je alleen nog maar het PUNTje van mijn oren zag.
kouwstiks voor me meegenomen, mijn toeter deed het meteen weer, ik heb de hele afond getetterd, ik liep naar binnen en naar buiten, mijn man heeft me geborsteld en ik was helemaal vrolijk, alles was weer in orde, Zie je wel dat hij weer thuis is gekomen? vroeg mijn vrouw me, we komen altijd bij je terug, daar kan je op vertrouwen Keef, ja maar dat is een moeilijk PUNT als je al eerder in de steek bent gelaten.
zomaar ineens kan veranderen, maar nu is alles nog goed zoals het is, en dat is een reden om blij te zijn en gelukkig, dus dat waren we ook, na de Hoedjessjoow gingen we samen de tuin in en ik lag op mijn rug in het gras, af en toe aaide mijn vrouw mijn buik, verder waren we een beetje aan het dromen denk ik, en alles was helemaal perfekt, PUNT.
die framb-ozen, in de herfst gaan de bladeren bruin worden en vallen ze op de grond, en in de winter heeft de struik alleen nog maar takken en kan je er niet meer lekker onder liggen, maar ja dan ben ik toch binnen dus dat is geen PUNT.
Gras
zie je!, ik deed weer mekmekmek, schudde nog eens met mijn bips en toen… was de fogel weg en zat mijn vrouw te lachen, ze zei dat de fogel al weg hipte voordat ik het merkte, en dat ik de volgende keer misschien minder lawaai moet maken, en ook dat ze nu snapte waarom ik zo mager was toen ik in het asiel kwam, ja ik natuurlijk ook, het was omdat er op straat geen eten was!, maar zij denkt dat het ook komt omdat ik niet kan jagen, nau ja!!!, ik kan juist heel goed jagen, ik ben echt een tijger, kijk maar hoe ik mijn lepels en mijn dobbelstenen vang, maar mijn vrouw vindt dat toch anders omdat die stil in het gras liggen, en bovendien kan je een lepel en een plestik dobbelsteen niet opeten zegt ze, ja okee daar heeft ze een PUNT.