Als slimme katerman ken ik al een heleboel woorden die mijn mensen gebruiken, dus ik snap echt wel waar ze over praten, en als ze het tegen mij hebben merk ik dat meteen, ik tetter als antwoord, meestal begrijpen mijn mensen mij ook en zo hebben we goede gesprekken met elkaar, maar soms hoor ik ineens een woord dat ik nog niet ken en waarvan ik niet weet wat het beteekent.
Aandagt
Ik ben een lieve jongen zeggen mijn mensen, en dat is ook zo, ik knuffel heel graag en kom vaak om aandagt fragen, ik wil altijd bij mijn mensen zijn en geef steeds kusjes en kopjes, dat doe ik de hele dag en de hele nacht door want ik heb veel liefde noodig, het is gewoon nooit genoeg!, maar ik geef ook veel liefde hoor, ik heb altijd wel liefde over om aan mijn mensen te geven, en aan mijn vrienden natuurlijk.
Per ongeloos
Omdat ze me lief finden noemen mijn mensen me Keef, Keefie, lieverdje, jochie of KevertjePiep, ik tetter zachtjes en ik geef een kopje of een neusje als ze dat tegen me zeggen, maar soms maken ze grapjes, dan noemen ze me een klein farkentje, of een gilkip, of een monstertje, dat zegt mijn vrouw als ik haar of mijn man bijt en krab, dat doe ik per ongeloos bij het spelen of het knuffelen, niet heel erg hoor, maar wel dat je een klein beetje bloed ziet, ik bedoel dat niet gemeen, het gebeurt eigenlijk zonder dat ik het zo wil, en ik geef meteen likjes om te laten zien dat ik toch heel lief ben.
Bijten
Forige week had ik mijn vrouw gebeten bij het spelen, ik schrok er zelf van, en toen zei ze dat het komt doordat ik lomp ben, dat was een helemaal nieuw woord, ik snapte niet wat ze bedoelde, mijn vrouw legde me uit dat het beteekent dat ik een beetje onhandig en wild ben, en dat ik ruw speel, als ik probeer iets te fangen fang ik wel eens de hand van mijn mensen, en als stiekem vind ik het ook een leuk spel om ze een beetje te bijten, Ja zie je wel!, riep mijn vrouw, Dat bedoel ik met lomp!, en als ik heel eerlijk ben snapte ik het toen wel een beetje.
De allerliefste
Mijn mensen vinden dat helemaal prima, ze zeggen dat ik presies goed ben zoals ik ben, ze vinden me helemaal perfekt en ze zauden geen andere Kever willen, ik ben hun lieve lompe Kever zeggen ze, en niet zomaar een lompe en lieve Kever, maar de allerlompste (nau ja!!) en fooral de allerliefste, en dat is nau een woord dat ik heel goed ken!
Ik stuur iedereen die het noodig heeft heeeeeeeeel veel lieve kopjes, en ik tetter elke keer weer voor vreede!!
Toen het steeds reegende en zo kaud was was ik best een klein beetje mopperig geworden, ik wist niet wat ik nog kon doen in huis dus ik ferfeelde me, mijn mensen zeggen weleens dat ik mezelf niet bezig kan hauden, nee natuurlijk niet, daar heb ik toch mijn mensen voor!?, daarom had mijn vrouw een puusel voor mijn brokjes gemaakt, hij staat op de footoo, dan kunnen jullie ook zien dat je zo een puusel helemaal niet kan snappen, hij was veeeeeels te moeilijk, hoe kan ik nau weten dat er brokjes in een doos zitten?, folgens mijn vrouw kan iedereen die efentjes kijkt die brokjes zien liggen, maar ik zag ze dus niet en ik
werd er boos van, PUNT UIT.
Deze week was er veel zon, ik kon bijna elke dag op mijn bankje in de tuin liggen, soms werd het al zo warm dat ik ONDER mijn bankje moest gaan liggen, elke dag werd ik blij wakker omdat ik wist dat er zon zau zijn, natuurlijk dacht ik in de zon ook aan mijn vrienden die ziekies zijn, ik denk de hele tijd aan ze, ik hoop dat ze weer beeter gaan worden en dat de zon helpt dat ze zich wat frolijker foelen, maar ineens kwam er een dag met alleen maar reegen.
dan komt er een dag dat je lijfje niet meer kan, en soms ook je hoofd, zo gaat het in het leefen zeggen mensen vaak, dat kan best maar ik ben het er toch niet mee eens!
Mensen zeggen weleens tegen mijn man en vrouw dat ik geboft heb dat ze mij uit het asiel hebben gehaald, en dat is ook wel zo, maar mijn mensen hebben ook geboft met mij!, als je SAMEN liefde hebt, heb je SAMEN geboft, en als je vrienden bent blijft dat altijd zo, wij hebben geboft met Stokkie-Stefan als vriend, en we fergeten je nooit Stokkie!
Eerst wil ik al mijn vrienden die het noodig hebben heeeeeeel veel beeterderschap wensen!, ik hoop dat ze zich gouw weer helemaal fijn en gesond foelen!
Pluisen
want ik heb nau heeeeeel veel fijne deekentjes om op te triftraffen, en als die kapoo gaan krijg ik weer nieuwe, daar fertrauw ik op, mijn deekentje van het asiel hoort bij het ferleeden, maar zelf ben ik in het NU, bij mijn mensen en mijn vrienden, bij mijn tuin en bij Mikkie, ik heb mijn toeter en mijn kouwstiks, ik ben Kever!!, en van mijn ferleeden, toen ik helemaal bang en alleen was, zonder mensen en zonder huis en zonder flees op mijn botjes, zijn alleen nog maar een paar pluisen over, en die kan ik zo pffftt… wegblaasen.
Folgens de mensen-kaalender is het lente, maar in mijn tuin is het weer herfst, met reegen die de hele dag en de hele nacht doorgaat, en ook harde wind, ik vind dat helemaal niet fijn, toen ik hier net woonde dacht ik dat mijn mensen dat konden feranderen, ik tetterde tegen ze dat ze het op moesten laten hauden, maar ik weet al lang dat mijn mensen er niks aan kunnen doen, ik moet dus wachten tot het foorbij gaat, dat is soms moeilijk want ik ben ongeduldig, zo heet dat als je alles liefer meteen NU wilt, maar soms kan ik toch niet anders dan wachten.
Ineens