Soms heb je een week dat alles fijn is, zo een week had ik, er was zon, ik kreeg heel veel knuffels, mijn eeten was heerlijk en ik had weer eenersjie en inspiraasie om in de nacht spieraal te spelen, toen ik forige week schreef dat ik de hele nacht doorsliep zeiden veel vrienden dat ik het spieraal spelen niet moest ferleren, en dat is natuurlijk waar!, daarom ben ik dezelfde nacht meteen weer begonnen, mijn mensen willen jullie dus heel hartelijk bedanken zeggen ze, maar ze lachen er een beetje bij, alsof het een grapje is, terwijl mijn kunst natuurlijk een seeriejeuse zaak is.
Stretsjer
Deze week kwam mijn man met iets groots thuis, ik zat toefallig net binnen brokjes te eeten, en ik liep snel de tuin in en ferstopte me in de struiken want ik was er een beetje bang voor, mijn vrouw kwam met dat grote iets naar buiten en ging er aan zitten duwen en trekken, ze riep Kijk eens Keef!, en toen zag ik het ineens, het was een stretsjer!!, zooo heee een helemaal nieuwe stretsjer voor mij, En voor mij! roept mijn vrouw, maar dat weet ik nog niet zeker, ik vind eigenlijk dat de stretsjer alleen voor mij is, maar we kunnen er misschien wel SAMEN op.
Ik had al een stretsjer maar die is een beetje kapoo, dat is omdat ik er aan gekrabd had, maar fooral omdat hij heeeeeeeel aud was, en nu is er dus een hele mooie nieuwe!, elke dag lig ik op mijn stretsjer, of eronder, dat doe ik als de zon presies op de stretsjer schijnt zodat het keiheet is, ik krab er goed aan zodat iedereen ziet dat hij van mij is, en op of onder de stretjser denk ik over van alles, over dat ik me zo fijn foel, dat ik blij ben dat ik nau ferkeering heb met Mila, en dat ik ook nog bij Brammie en Jafita hoor, dat ik zoveel liefe vrienden heb, en over dat ik wel een kouwstikje zau lusten.
(tekst gaat verder onder video)
Gras
Maar ik foel me fooral blij en feilig, mijn gras is groen en de lucht is blouw, de zon schijnt warm op mijn lijf, ik doesel en droom een beetje, het mag van mij wel altijd zo doorgaan, zo fijn is het, ik zau willen dat iedereen zich zo foelt, en toen dacht ik ineens: waarom nodig ik niet al mijn vrienden uit op mijn stretsjer?, dan kunnen we met zijn allen SAMEN doeselen en dromen in de zon, dat is nog veel fijner!, dus komen jullie allemaal op mijn stretsjer?, en als jullie er allemaal zijn speel ik spieraal voor jullie, een symfoonie voor vrienden, en mijn vrouw moet dan maar efentjes wachten.
Ik stuur heeeeeeeeel veel beeterschapskopjes naar Zooka, en naar mevrouw Stokkie-Stefan!!!
En ik tetter ook op mijn stretsjer gewoon door voor vreede!
Forige week fertelde ik over mijn spel met de grassprieten, dat dat ook kan als het een beetje reegent, en dat is waar, maar het is natuurlijk het fijnste als de zon schijnt en het lekker warm is, en laat dat nau deze week zo zijn geweest!, ik had veel zon in mijn tuin, en er waren veel lange sprieten omdat ze door die zon ineens keihard groeien, dus ik kon elke dag wel honderd keer mijn spel speelen, en dat heb ik ook gedaan.
Mijn tuin is helemaal feranderd door de zon, oferal is het groen en staan er bloemen, er fliegen grote dikke gestreepte pluisen, ze heten hommels, en nog andere gestreepte beestjes, dat zijn bijen of wesps, ik heb geprobeerd er eentje te fangen maar dat mocht niet van miin mensen, omdat ze je prikken als ze boos zijn, legden ze uit, dus daarom maak ik maar geen ruusie met ze, af en toe snuffel ik foorsichtig in de planten, want daar ruik ik muisjes, maar ik kan er niet bij want ze zitten dus in de planten en die wil ik niet kapoo maken.
Zon
Dit jaar is het een raare lente vind ik, de ene dag is het lekker warm en droog, dan ben ik de hele dag buiten in mijn tuin, maar de folgende dag reegent de hele tijd, ik snap niet helemaal hoe dat kan en ik wil liefer dat er steeds zon is, alleen is dat dus niet zo, eerst dacht ik dat het wel zau komen, maar elke keer komt de reegen terug, soms ook met keiharde wind en van dat gerommel en geflits in de lugt, dan ga ik maar snel naar binnen.
Eeten
EINDELIJK was er deze week zon!, het foelde heerlijk warm en droog, elke dag was ik in mijn tuin en altijd waren er weer nieuwe dingen te zien, blaadjes en bloempjes die groeien en mijn gras dat steeds groener en hoger wordt, er waren veel vogels en ik heb al twee vlinders gezien, folgens mijn vrouw waren het nachtvlinders die in de war waren, maar dat geeft niet, ik heb toch vlinders gezien, en vlinders vind ik het allerallermooiste!
Meestal loop ik breed, met mijn borst fooruit, dat gaat vanzelf want zo is mijn lijf nau eenmaal, dus als je mij ziet zie je een heeeeele grote katerman, een katerman van ongefeer tien jaren, die weet hoe alles moet en die alles kan, een stoere katerman met een brede borst en grote wangen, met ooren die helemaal kapoo zijn van het vechten froeger, ik zie er echt uit als een katerman waar je best een beetje bang voor moet zijn.
Maar fandaag is alles goed, de zon is er en ik ben met mijn mensen in mijn tuin, de tuin waar ik nau voor zorg en die eerst het landgoed van Bolle was, ik tetter als de beste en ik kan fantasties spieraal spelen, mijn man is fannagt wel vier keer met me opgestaan voor eeten en knuffels, ik heb een grote ronde buik en ik kan goed rennen, alles is helemaal prima in orde, ik ben blij en frolijk, ik foel me goed en ik sta stefig op mijn pooten, ik kan de hele weereld aan want ik ben toch zeker Kever!!