Als je als kat SAMENwoont met mensen is het belangrijk dat je mensen snappen wat je van ze ferwacht, mijn mensen begrijpen meestal heel goed wat ik wil, folgens mijn vrouw is dat ook niet zo moeilijk omdat dat bijna altijd eeten is, dat is niet helemaal waar hoor!, het kan ook zijn dat ik graag met mijn mensen wil spelen, meestal krab ik dan aan de bank of aan mijn nieuwe krabpaal, zo weten mijn mensen wat ik bedoel: dat ze pluusjen muisjes en balletjes moeten gooien, of dat ze met de veer heel snel heen en weer moeten beweegen omdat ik die veer ga vangen.
Tetter
En ja, ik heb vaak honger, dat is waar, maar dat komt omdat ik te weinig eeten krijg of niet het goede eeten, eigenlijk is dat hetzelfde want als ik fiese brokjes heb staan ga ik die echt niet eeten, dat lijkt me logies, en dus tetter ik voor andere brokjes of een kouwstik of een snekkie, mijn mensen doen vaak of ze niks horen en dat vind ik niet netjes, want ik weet zeker dat ze me WEL horen, en soms is mijn buik zooooo leeg dat ik toch die fiese brokjes ga eeten, zielig hè?
Maar er is nog iets dat ik noodig heb, ik weet nooit presies wanneer, het komt ineens in me op, ik tetter maar mijn vrouw geeft me een snekkie, lekker hoor alleen dat bedoel ik niet, dus ik zet mijn toeter weer aan, mijn vrouw gooit een balletje maar ik kijk er niet eens naar, en dan snapt mijn vrouw het (of mijn man, dat gaat hetzelfde): ik wil knuffels!, en ook echt meteen, knuffels en kusjes en liefe woordjes, zo van dat ik de allerliefste Keef ben, dat ik zo knap ben en dat ik het liefste mannetje ben van mijn vrouw, als mijn vrouw die dingen fertelt zegt mijn man altijd dat mijn vrouw het vast niet tegen hem heeft, en nee inderdaad niet, want IK ben natuurlijk de allerallerliefste!
Tuinkater
Ik ben een grote jongen, ik heb mijn eigen leefen en ik heb veel ferantwoordelijkheid als Tuinkater, maar soms wil ik efentjes klein zijn en knuffels krijgen, oferdag of in de nacht, binnen of buiten, oferal en altijd kan het gebeuren dat ik ineens heeeeeeel dringend knuffels noodig heb, mijn mensen mopperen wel eens als ik ze midden in de nacht wakker maak, of wel drie of vier keer, maar ik krijg toch mijn knuffels, want ze weten dat ik Kever ben, en dat het zo hoort, iedere kat is anders, en allemaal zijn we presies goed zoals we zijn, anders waren we niet zo gemaakt, en ik ben nau eenmaal Kever!
*Ik tetter gewoon door voor vreede, ik geef niet op!
*En vanaf folgende week is er iets nieuws!, mijn letters gaan ferhuizen, ze gaan naar de maandag, en Lucky en Japie zijn foortaan op zondag, tot de folgende keer, dat is dus een maandag!
Als eerste wil ik iedereen bedanken dat ze forige week naar mijn film hebben gekeken en hebben nagedacht wat er zau kunnen zijn met mijn poot, jullie zijn de beste vrienden die er bestaan!, mijn vrouw zegt dat er hele goede tips bijzaten, en ze zegt ook dankjulliewel van mijn mensen!
Fooootuil
Bij deze letters zit een filmpje, dat jullie kunnen zien wat er gebeurt als ik pijn aan mijn been heb, normaal komen mijn mensen altijd meteen naar me toe, maar nau wilde mijn man een film maken om aan de dokter te laten zien, daarna kreeg ik ekstraveel knuffels en kusjes!
Ook met een ons meer blijf ik tetteren voor vreede!
Natuurlijk weet ik dat er voor mij andere katten hier in huis hebben gewoond, er hangen footoos van ze aan de muur en er staan ook nog spulletjes die van hun zijn geweest, maar ik wist het meteen al toen ik hier voor het eerst binnenkwam omdat ik het rook, mensen kunnen dat niet maar katten ruiken alles!, ik kon fooral Bolle nog goed ruiken, aan zijn krabplankjes en zijn veren en op de plekken waar hij vaak lag, hij rook lief en dapper, en dat was hij ook zeggen mijn mensen, ik foelde dat het een katerman was om respekt voor te hebben dus dat had ik ook, maar ik foelde ook dat ik niet bang hoefde te zijn.
weecee als waar de anderen dat deden, ook als het reegent of er zijn van die witte flokken, dat vind ik helemaal geen PUNT.
In mijn huis heb ik een roetiene van hoe ik dingen het liefste doe, dat gaat over eten, over spelen en over slapen, ik kan mijn roetiene niet altijd op dezelfde tijd doen omdat ik met mijn mensen in huis woon, en ik kan bijfoorbeeld wel van plan zijn om op de bank te gaan slapen, maar als mijn mensen op die tijd steeds heen en weer lopen werkt dat natuurlijk niet, dus ik hau reekening met mijn mensen, dat vind ik ook geen enkel probleem, dat hoort gewoon zo als je SAMEN woont.
Inspieraazie
Ik vind een hele nacht veeeeeels te lang duren zo zonder aandagt en knuffels, ik foel me allenig en klein, en dan moet ik tetteren, dat is logies toch?, mijn mensen mopperen wel eens als ik ze wakker maak, en ze zeggen iets over slecht slapen, maar ik krijg toch mijn zin, dat komt omdat ze altijd blij zijn om mij te zien, en ik ben ook altijd blij om mijn mensen te zien, ik geef ze heeeeeeel veel neusjes en kopjes en likjes wanneer ze met me opstaan, als je iemand lief vindt wil je dattie gelukkig is, en als je SAMEN woont en SAMEN slaapt moet je je nau eenmaal een beetje aanpassen, dus dat doe ik, en waarom mijn vrouw nau zo moet lachen weet ik echt niet.