Zooo heee, wat kreeg ik forige week een boel liefe woorden en goede tips van iedereen toen ik fertelde over mijn poot, ik werd er helemaal blij en gelukkig van, dankjulliewel lieve vrienden!, ik heb alles gelezen en mijn mensen ook, en ze hebben alle tips bewaard.
Sjiek
Ik foel me alweer prima, ik krijg nog een half pilletje en dat doet mijn vrouw door een hele sjieke kouwstik, die find ik heerlijk en dat halfe pilletje maakt me daarom niks uit, ik kruip nau elke afond weer achter de gordijnen, ik vang speelmuisjes, ik bijt de veer en soms mijn mensen, ik ben gewoon weer Kever!, en toch is er nog een probleem, iets waar mijn mensen en ik niet uit komen, daarom zei mijn vrouw Waarom vraag je het je vrienden niet een keertje?, ja dat fond ik meteen een goed plan, dus dat doe ik.
Kramp
Al zolang ik hier woon slaap ik graag onder het bed, ik foel me daar feilig want niemand mag er komen, alleen ik!, als ik bang ben ren ik er meteen naar toe en ferstop me, maar ik slaap er ook elke dag, er liggen een schaapje en een mand, in de mand ligt mijn aude deekentje uit het asiel, het is er echt keigesellig, ik slaap er altijd heerlijk, niks aan de hand zau je zeggen.
MAAR: als ik al last van mijn benen heb krijg ik onder het bed vaak kramp, folgens mijn mensen ga ik ferkeerd liggen, maar hoe zau ik anders kunnen liggen?, enniewee de laatste tijd kwam ik wel tien keer na een paar minuuten weer onder het bed vandaan, met kramp dus, ik snap zelf niet goed hoe het kan dat ik de ene keer pijn krijg en de andere keer niet, en daar word ik een beetje ferdrietig van.
Eigen
Ik mag oferal in huis slapen, en dat doe ik ook, maar onder het bed is echt mijn eigen plek, ik heet toch Kever omdat ik altijd oferal onder kruip?, nau dan!, en zo een mooie plek als onder het bed is er ferder niet in huis, wij drietjes weeten niet zo goed wat nau het beste is, dus daarom fraag ik het aan jullie, mijn vrienden, en misschien kunnen jullie het ook aan jullie mensen fragen, want iedereen weet weer dingen die iemand anders niet weet!, dankjulliewel alvast!
En ik blijf keihard tetteren voor vreede!!, soms foelt het alsof niemand luistert, maar op een dag hooren mensen me!
Toevoeging van mevrouw Kever
We willen Kever zijn eigen, veilige plek niet afpakken, en we kunnen hem nu niet tegenhouden om onder het bed te gaan liggen. Maar is het misschien toch beter om het hem onmogelijk te maken (door er tijdelijk allerlei spullen neer te zetten waardoor hij er niet meer kan liggen)? Maar ja, dan voelt hij zich niet meer veilig, en dat is dan weer een ander probleem.
Het ging net weer maanden goed. Helaas is het sinds zijn schuiver van vorige week het ineens weer meerdere keren per dag raak: kramp en een verdrietig koppie. En toch kruipt hij elke keer weer onder het bed, net zolang tot het wél goed gaat.
Wij weten zelf niet goed wat nou het beste is om te doen, dus we horen graag wat anderen er van denken!
Forige week was ik op een afond heel druk aan het spelen, ik kroop achter de gordijnen en rende daar heen en weer, ik ving de veer een heleboel keren en klom op de tafel om tegen mijn mensen te tetteren dat ze muisjes moesten gooien, en toen gebeurde het: ik gleed uit met mijn achterpoot, presies de achterpoot waar ik al een paar keer probleemen mee heb gehad!
Pil
Toeter
Mijn mensen zeggen vaak dat ik zo lief ben en zoveel kan, en dat find ik zelf eigenlijk ook, ik kan tetteren met meer dan een miljoen ferschillende geluiden, ik maak muziek op de spieraal, ik kan heeeeeel goed knuffelen, ik kan pluusjen muisjes fangen, ik kan de veer bijten (en ik bijt mijn mensen soms ook), ik kan natuurlijk keigoed eeten en ik ben ook nog heel erg slim, mijn vrouw zit nau iets te mompelen maar ik doe gewoon net alsof ik haar niet hoor, want daar ben ik toefallig ook nog eens goed in!
Tuin
Stoel
Forige week wilde ik eigenlijk schrijven dat mijn man die stokken niet meer noodig heeft, dat het toch een beetje herfst is geworden, dat Mikkie elke dag op het schuurtje zit en het katerjongetje vaak ook, dat ik lekkere brokjes heb en dat dat alles hier dus weer gewoon is, en dat find ik het fijnste, als alles gewoon is, dan weet ik wat er gaat gebeuren en wat ik zelf moet doen, er gebeuren geen enge of nieuwe dingen, er zijn geen vreemde mensen in ons huis en alles is in orde, dat dacht ik, maar toen kwam het bericht dat Oopa Floris een ster was geworden.
Slapen
Gewoon
Afgelopen woensdag was de uitslag van de staartenwetstrijd die mijn Milamuis had gehauden, ik wist wel dat ik zelf niet zau winnen, mijn staart is niet zo lang, en ik kan ook niet echt een plumoo maken zoals alle andere katten die hier woonden dat konden, mijn staart blijft altijd hetzelfde en dat find ik niet erg, ik dacht dat mijn Milamuis zau winnen, ze heeft echt een heel mooie lange staart, dus ik was eerst best ferbaasd dat Oopa won, maar al snel dacht ik Ja natuurlijk!, want Oopa hij is tenslotte al 21 jaaren en hij kan alles!
Oopa Floris was Oopa van Dorus, Faalentino, Bliss, Japie, Leootje, Aiydan en Rannoch maar ook een beetje van ons allemaal, onze eigen Oopa van de blog, en hij wist alles, niet altijd meer helemaal presies omdat hij deement was, maar dat gaf niets want hij had zooooveel erfaring, daardoor kon hij katermannen en katerjongens presies fertellen hoe ze moesten doen tegen damespoesen, voor poesenmeisjes en poesendames was hij heel beleefd, en ook een flurt, zo heet dat als je goed kan sjarmeren, en dat kon hij!
Troostkopjes