Als Tuinkater kontrooleer ik elke dag mijn tuin, soms is dat best zwaar werk, bijfoorbeeld als het reegent, en de laatste weken was er elke dag reegen, op sommige dagen reegende het zo lang en zo veel dat zelfs Mikkie er niet was!, door al dat water is mijn gras een beetje kapoo gegaan, de aarde is helemaal nat en zacht en ik kan ekstra makkelijk graven, dat is handig want ik moet natuurlijk toch plassen of een poeps doen, het liefst doe ik dat naast het hek zodat de hond van de buurvrouw ruikt dat hij naast een tijger woont.
Pokon
Echt oferal in mijn tuin stonden plassen met water, soms wel tot aan mijn kniejen!, nau ja geeft niets, zo kreeg ik meteen weer schone voeten na het graven, meestal loop ik op de teegels en blijven mijn voeten netjes, maar ik moet ook tussen de planten en bij de peerenboom lopen, want daar kan ik Pokon zien zitten in de tuin van de buren en efentjes Hallo tegen hem zeggen, kijk maar op de footoo!
Mijn tuin is nu heel anders dan toen het nog zomer was, hij is een beetje kaal en veel van wat groen was is bruin geworden, mijn vrouw heeft de blaadjes en takjes die op de grond lagen weg gehaald, maar ze laat er ook veel liggen, want beestjes kunnen zich daar in de winter onder ferstoppen en warm blijven, dat is belangrijk!, op sommige stukken lijkt het net alsof er geen planten meer zijn, dat komt omdat ze weer onder de grond zijn gaan slapen, in een BOL, een BOL is eigenlijk hetzelfde als een EI van vogels, het is een soort klein huisje met eeten erin, in die BOL blijfen de plantjes tot aan de lente wonen, en als er genoeg zon is gaan ze weer groeien.
Stoel
Sommige planten hebben nog steeds frugtjes, zoals de framb-oos, maar de fijgen (dat zijn ook frugten) vallen allemaal op de grond, ze hebben zon noodig en die is er bijna niet, en als er wel zon is foelt hij niet zo warm als in de zomer, maar toch ga ik dan op mijn stoel zitten, en Mikkie ligt op het dak van het schuurtje, zo maken we het gezellig.
Tuinkater
Mijn tuin is net als het leefen, elke dag is anders en je weet nooit wat er allemaal gaat gebeuren, het is alsof ik elke dag een kadoo uit mag pakken, Ik weet al heel veel over planten en bloemen en beestjes, ik ken elke plant en elk beestje in mijn tuin, en toch is elke dag een ferrassing, ik denk dat Popje, Beer, Molly en Bolle blij zijn dat ik hun tuin zo goed fersorg, mijn vrouw roept nau iets, wacht efentjes… o ze roept dat zij het meeste doet, ik laat haar dat maar denken ook al is het natuurlijk niet waar, want wie is er elke ochtend om vijf uur al in de tuin, en om één uur in de nacht, en als het reegent?, juist ja, dat is Tuinkater Kever!
En ik tetter nog steeds voor vreede, midden in mijn tuin, dan ben ik nog beeter te horen!
Als je mij ziet denk je misschien Zoooo wat een grote gespierde kater, die durft natuurlijk alles en hij kan ook alles!, en dat klopt bijna, want ik BEN groot en gespierd (al zitten mijn spieren fooral aan mijn buik), en ik kan alles wat ik als Kever zijnde moet kunnen, maar ik durf eigenlijk niet zo heel veel.
Eng
Puzzel
Soms lijkt het alsof ik altijd bij mijn mensen heb gewoond en mijn mensen bij mij, maar toch is dat niet zo, ik woonde eerst ergens anders, hoe dat was kan ik me niet meer zo goed herinneren, dat geeft niets want die tijd is toch al foorbij en die mensen hebben me zomaar in de steek gelaten!, ik leef gelukkig ook niet meer op straat waar ik bang was en steeds honger had, en ik ben ook niet meer in het asiel waar ik me ferstopte, nee: ik ben nau thuis.
Anderhalve week geleden woonde ik presies drie jaar hier, dat was natuurlijk een biesondere dag en die hebben mijn mensen en ik gevierd, ik heb een ekstra snekkie gekregen, een doos met kadoos van mijn Brammievlinderleeuw en mijn Milamuis en hun vrouw, lief hè?, een nieuwe slaapzak waar ik niet in durf, en meeltjes en kaarten, zooo heee ik was helemaal blij!
Trakteeren
Beloofd is beloofd, dus fandaag fertel ik wat mijn mensen hebben gedaan met jullie tips tegen kramp in mijn poot, het begon al op de afond van mijn forige blog, toen kroop mijn vrouw steeds onder het grote bed door, mijn man stond naast het bed, hij tilde het omhoog en dan deed mijn vrouw iets wat ik niet kon zien, ik werd er nerfeus van en klom op mijn footuil, daar ben ik feilig en kan ik alles goed zien, na een heleboel gedoe waren mijn mensen eindelijk klaar, ze riepen me maar ik bleef op mijn stoel zitten, mij te veel drukte en gedoe met dat bed!, ik heb dus op mijn footuil geslapen, in de ochtend ben ik nog OP het grote bed gesprongen om bij mijn mensen te zijn, en ik merkte wel dat ik hoger moest springen.
Bed
Plofjes
Een paar dagen geleden werd ik om drie uur in de nacht ineens wakker, ik wist zelf niet presies waarom maar het leek alsof ik iets hoorde, dus ik liep naar de woonkamer en wat zag ik?, het kleine katerjongetje zat in mijn speelgoed te rommelen, hij was over het gaaas geklommen en door mijn luikje naar binnen gelopen, hij had meteen mijn faavooriete speelgoed gefonden, daar zit iets in dat lekker ruikt (maar geen ketnip!) en het is nog van kater Vlo geweest, het katerjongetje zat er aan te likken en in te bijten, gewoon zomaar in mijn huis, nau ja!!
ze pakte hem op en gaf hem aan mijn man, die heeft hem in de tuin weer over het gaaas heen gezet.
Pokon (zo noemen mijn mensen hem, omdat hij nog moet groeien) kan dat wel, hij is miniklein en nog heel jong, ik ben opgelugt dat hij het maar één keer heeft gedaan, want we kunnen best een snekkie deelen maar mijn huis en mijn mensen en mijn speelgoed deel ik liefer niet!