De dag na mijn blog is het kersmus, dat is eigenlijk een feest voor mensen, maar als huiskater doe ik natuurlijk mee, en ik weet ook echt wel wat kersmus is!, mijn vrouw heeft me ferteld dat het een feest is van licht en liefde, een feest van een nieuw begin en van SAMEN, dat find ik mooi, maar niet iedereen foelt licht en liefde en niet iedereen is SAMEN, en als je alleen bent of je foelt je ferdrietig kan je je met kersmus misschien wel NOG allener en ferdrietiger foelen, omdat het lijkt alsof iedereen feest fiert behalfe jij.
Daarom wil ik mijn eigen tips voor kersmus sturen aan iedereen van de blog, en misschien kunnen jullie ze doorgeven aan iedereen die het noodig heeft?, zó wordt het een feest voor iedereen, of een dag voor iedereen, of je nau aan kersmus doet of niet.
Eerste tip
Want dat is mijn eerste tip, dat iedereen kersmus kan doen zoals ie dat zelf wil, dus het kan ook zijn dat je er helemaal niets aan wilt doen, dat je die dagen gewoon net als altijd doet, alles mag, je bent niet ferplicht om feest te fieren!, ik blijf zelf gewoon thuis en ik doe geen spesjale dingen, ik doe geen kersmuskleeren aan en we hebben thuis geen kersmusboom, we hebben wel lichtjes en kersmusballen en ik heb van een lieve vriend een spesjale kerstsok gekregen, en ik hoop dat ik daar ekstra kouwstiks in krijg, maar ik leef met kersmus mijn leefen net als elke andere dag, en dat find ik helemaal prima!
Tweede tip
Mijn tweede tip is om het aan iemand te fertellen als je ergens mee zit, het kan helpen als je iemand fertelt dat je bang of ferdrietig bent, of dat je je eenzaam foelt, of dat je efentjes niet weet hoe en wat, misschien weet die ander wel iets om je een beetje te helpen of te troosten, dat kan best, als je niets zegt weten andere katten of mensen niet hoe je je foelt en dan kunnen ze er ook geen reekening mee hauden, en soms helpt het al als je er over kan praten, dan ben je het maar kwijt.
Derde tip
Mijn derde tip is om een hand of een poot naar elkaar uit te steken, op de footoo hau ik mijn voet in de hand van mijn vrouw, zo zijn we dichtbij elkaar en dat is een fijn gefoel, je kan je hand of je poot ook juist naar iemand uitsteken die alleen is, om te laten weeten dat je aan diegene denkt, en dat je hem of haar lief findt, en ikzelf steek met kersmus mijn poot naar jullie allemaal uit, omdat jullie mijn vrienden zijn!
Vierde tip
Mijn vierde tip is om altijd te blijfen lachen, hoe je je ook foelt, het hoeft niet de hele tijd hoor, dat zau raar zijn!, maar van lachen word je frolijk, en als je frolijk bent is het leefen makkelijker, je foelt je wat lichter, en dat is altijd fijn, je kan ergens om lachen, maar je kan ook NAAR iemand lachen, dat is een klein kadootje dat je geeft, en kadootjes zijn altijd leuk!
Vijfde tip
En mijn laatste tip is om oferal iets moois van te maken, ook van de gewone dingen in je leefen, als je de dingen een beetje fersiert foelt alles meteen feestelijker aan, daarom draag ik elke dag mijn smooking, en fersier ik thuis de floer met natvoer, mijn mensen finden het fantasties, ze zijn elke keer weer helemaal ferbaasd en onder de indruk, ze zeggen Keef hoe krijg je het voor elkaar?!, ja dat weet ik zelf ook niet presies, ik denk dat ik taalent heb voor kunst, en ik find het fijn om mijn mensen blij te maken!, ik maak muziek en ik doe aan moozaaiek met mijn natvoer, en zo maak ik van elke dag iets biesonders!
Vreede
Ik hoop dat jullie allemaal fijne kersmusdagen hebben, en fergeten jullie niet de kerstblog van Loes en Door?, die is morgen en ofermorgen en hij wordt vast weer geweldig mooi, ik stuur iedereen heeeeeel veel lieve kerstkopjes, ik zwaai met kersmus ekstra naar alle sterren, en ik tetter voor vreede, net als altijd, maar fandaag een beetje harder, want ik zau het fijn finden als iedereen een mooie, rustige, feilige kermus heeft!!
Omdat ik Tuinkater Kever ben is mijn tuin ook mijn huis, zo foelt dat, ik foel me in mijn tuin net zo feilig en fertrauwd als in mijn huis, en ik moet er niet aan denken om mijn tuin te missen, o dat zau ik zooo erg finden!, fandaag heb ik in mijn tuin met Pokon en Mikkie gepraat, ik ben vogels achterna gerend, ik heb van alles opzij geduwd omdat ik mijn ratje hoorde, ik heb aan alle stoelen gekrabd en ik heb keigoed kuilen gegrafen tot ik helemaal zwarte voeten had.
ze is echt heel dapper en een klein beetje eigenwijs, maar daar ben je kat voor natuurlijk, ik heb Pom en Sam leren kennen doordat mevrouw Kim vaak letters bij de blog stuurt, en we waren meteen vrienden.
Vos is ongefeer een jaar geleden overleden aan kanker. Onze officiële eigenaar begreep er niets van. Kim en buurvrouw Yvon hebben voor een dierenarts gezorgd.
in de slaapzak slaapt die nu van haar is, ik fond het veel fijner om de slaapzak aan haar te geefen dan om hem te krijgen.
Mijn tuin ferandert elke dag en dat hoort ook zo, Dat is de natuur zegt mijn vrouw altijd, en forige week had de natuur ineens witte flokken gemaakt, ze fielen heel stilletjes naar beneeden, met miljoenen tegelijk en toch hoorde je ze niet, ik liep er doorheen en als ze op mijn haaren kwamen foelden ze nat aan, maar niet als reegendruppels, ze foelden zachter en ook kauder, op de grond bleven ze liggen en alles om me heen werd steeds witter.
afond.
Omdat ik van mijn mensen zo
Ik liep op een afond over de teegels toen ik ineens iets hoorde, ik stond stil en ademde heel zachtjes zodat degene die zo ritselde mij niet kon horen, ik deed net alsof ik er niet was, alleen mijn oren bewogen en ik luisterde heeeel goed naar waar het geluid presies vandaan kwam, ineens zag ik iemand lopen, het beestje merkte niet dat ik er was en liep gewoon door, ik bleef stilstaan en keek welke kant hij op liep, ik schatte de afstand in en foordat het beestje wist wat er gebeurde had ik hem vastgepakt met mijn tanden en rende naar binnen!
hoort toch niet?
Van mij mag alles hetzelfde blijfen want ferandering find ik moeilijk, ik moet er dan eerst over nadenken of ik iets een goede ferandering find of juist niet, en daarna moet ik er aan wennen, wat een gedoe!, ik wil veel liefer dat alles gewoon is, zoals altijd, dat ik thuis ben of in mijn tuin, dat mijn mensen ook thuis zijn en gewone dingen doen, dat er fooral geen andere mensen zijn, dat Mikkie en Pokon stiekem in de tuin van de buren lopen en dat er geen ruusie is, zo hoort mijn leefen te zijn.
Tot ik achterin mijn tuin kwam en de ferandering zag: er stond een keigafe nieuwe stoel!, mijn aude stoel is kapoo gegaan door de reegen en ik kan er bijna niet meer op zitten, mijn man had deze nieuwe op straat gefonden voor mij, spesjaal voor mij!, mijn vrouw dacht dat ik hem grieselig zau finden, maar ik sprong er op en foelde me helemaal thuis, ik kan er keigoed aan krabben en dat heb ik ook al gedaan, zooo heee mijn nieuwe stoel ligt en zit perfekt!