Als eerste willen mijn mensen en ik iedereen bedanken die forige week tips tegen verveling heeft gegeefen, we hebben er veel aan gehad en we fonden het fantasties dat iedereen meedacht!
Stoel
Had ik net ferteld dat ik me binnen verveelde… feranderde zomaar ineens het weer in mijn tuin, er was elke dag zon en de lucht foelde heerlijk zacht aan, ik kon weer uuren buiten zijn en dat deed ik dan ook!, ik heb op mijn aude stoel gezeten, ik heb in het gras gelegen en ik heb hele grote kuilen gegraven, het was bijna alsof het nooit winter is geweest, ik zag oferal kleine PUNTjes van blaadjes die beginnen te groeien, en dat beteekent dat de lente er aan komt.
Ik heb elke dag keihard over mijn gras gerend en dingen gefangen die mijn vrouw waskn-ijpers noemt, ze zijn van haut en ze lagen nog in het gras, mijn vrouw gooide ze hoog in de lucht, ik sprong ook heeeeeel hoog, maakte een draai in de lucht en ik fing ze allemaal, nau ja, BIJNA allemaal!!
Tsjek
Nau het niet meer friest ga ik elke ochtend froeg naar buiten en tsjek of alles in orde is, daarna ga ik bij mijn gaaas zitten om te kijken of Mikkie en Pokon er zijn (ja!!) of ik ga op mijn stoel zitten en kijk om me heen, folgens mijn mensen ben ik doordat de kau weg is een heel ander jongetje geworden, een blij Kever-ei noemt mijn man me, ik ben helemaal frolijk en dat is logies, want mijn tuin foelt elke dag als een feestje.
Ik ben weer Tuinkater Kever, maar ik maak ook nog elke nacht tijd voor mijn muziek, de eerste nacht nadat ik de hele dag buiten was geweest sliep ik door tot in de ochtend, zo moe was ik, maar nu speel ik elke nacht weer op de spieraal, soms wel 7 of 8 keer per nacht en jullie snappen dat mijn mensen dat geweldig finden!, het is soms best veel allemaal, maar ja zo hoort het als je kunst maakt, en ik ben tenslotte Muziekkater Kever.
Buiten
Natuuuuurlijk knuffel ik ook nog heel veel met mijn mensen en word ik elke dag gekamd en geborsteld, ik ben dus helemaal heppie, mijn leefen is weer presies zoals ik dat het fijnste find, dat is iets heel biesonders want ik weet heel goed dat niet iedereen zo blij is als ik nu ben, er zijn vrienden die ferdriet hebben of die ziekies zijn, maar geluk groeit als je het deelt, daarom blaas ik pffftt… allemaal stukjes van mijn geluk in de lucht, voor iedereen die het noodig heeft, je kunt mijn stukjes geluk zó fangen als je wilt, maar je kunt ze ook ferder blaasen naar iemand anders, zo maken we met zijn allen grote wolken, geen wolken van reegen of van witte flokken, maar wolken van geluk, die oferal naar toe kunnen drijfen.
Ik blijf tetteren voor vreede, ik geef niet op, en ik stuur ekstraveel geluk naar mevrouw Irma!
Knuffelen find ik het allerfijnste dat er bestaat, nog fijner dan kouwstiks eeten, nog fijner dan geborsteld worden!, ik hau van zachte aaitjes over mijn hoofd, stefig krabbelen op mijn rug, kusjes op mijn buik, en fooral aaien aan mijn wangen… ooo dat is zo geweldig, en weeten jullie wat het alleralleALLERfijnste is?, geknuffeld worden terwijl ik in mijn gras lig, met het zonnetje dat warm op mijn lijf schijnt… iets fijners bestaat er op de hele weereld niet!
door rennen!!
Mijn tuin zit fol ferrassingen, ik weet nooit wat ik buiten ga beleefen want er is altijd wel iets nieuws, op de eerste dag van dit jaar kon ik lekker op mijn stoel zitten, de zon scheen en de lucht foelde zacht aan, mijn vrouw was bezig met takken afknippen, ze zette een paar planten op een andere plek en klom de ladder op om Mikkie te aaien, hij lag op het schuurtje en ging op zijn tenen staan en trappelen, dat doet hij altijd als hij blij is, mijn man kwam er bij en gaf ons allebei een kouwstik, Pokon was er niet en alles was rustig.
De folgende ochtend was mijn gras hard en maakte het geluid als ik er overheen liep, Mikkie zat in de tuin van de buren omdat het dak van het schuurtje helemaal befroren was, er waren grote vogels in de tuin, ze aten van de korrels die mijn vrouw op de grond had gegooid, ik zat ferstopt en keek naar ze zonder dat ze dat merkten, en ineens ging ik rennen en toeterde BOE!, daar schrokken ze van en ze vlogen weg.
We bleven maar heel efentjes buiten, er stond een harde wind, alles was stil en alle waterbakken waren helemaal ijs geworden, er was niets te doen of te ontdekken in mijn tuin daarom gingen we weer naar binnen, naar de warmte, mijn man zei Keef wat foel je kaud aan, hij aaide me en daarna heeft hij me geborsteld, toen ik helemaal glad en glansend was tilde mijn vrouw me op het grote bed en gaf me kusjes en knuffels, en stopte me in met mijn eigen deekentje, en ik foelde dat de echte warmte altijd in je hart zit, en dat die warmte liefde heet.
Zooo heee we zijn keihard een nieuw jaar in geknald!, ik hoop echt dat het de laatste keer was met al dat lawaai, zoveel vrienden waren keibang en dat find ik heel erg, dus ik wil iedereen een heeeeeel mooi jaar wensen met alleen maar geluk en vrienden en kouwstiks en knuffels en zon en zonder grieselige dingen!, dat alles gewoon is, want zoals Bertje vaak zegt: gewoon is het fijnste.
Onzeker
was het, ik heb met mijn vrouw met de veer gespeeld, en ik won elke keer, ik ben achter stukjes kouwstik aan gerend die ze door de kamer gooide, en weten jullie wat ik deed?, ik sprong zó met vier poten tegelijk de lucht in en fing ze bijna!, ik kreeg heel veel kompliementen, mijn mensen riepen Wat geweldig Keef!, en ze zeiden dat ze heel erg trots op me waren, dat ze dat altijd zijn, dat ik hun allerliefste Kevertjepiep ben, en toen foelde ik weer dat alles goed is zoals het is, en dat ik goed ben zoals ik ben.
Vlak voor kersmus kreeg ik een kadoo van mijn vriend Lucky, het zijn serfetten en Lucky en ik staan er op, kijk maar op de footoo, en weet je wat zo mooi is?, de serfetten heten Wij zijn twee vrienden, ik find het fantasties want vrienden zijn heel belangrijk voor mij, en ik bof maar dat ik zoveel vrienden heb, vrienden geven je leefen kleur, je kan SAMEN blij zijn en SAMEN ferdrietig, je kan elkaar kopjes geven en rennen en snekken en met je buik in de zon liggen, (ook al moet ik dan netjes liggen van mijn Milamuis), je kan elkaar helpen en dingen van elkaar leren, ik zau mijn vrienden nooit willen missen.
Feest
Veel van mijn vrienden zijn nau al helemaal bang en ferstoppen zich onder het bed of onder de bank, dat find ik heel ferdrietig want ik wil niet dat mijn vrienden bang zijn!, zelf ben ik ook bang, gelukkig niet heel erg, ik foel me feilig in mijn huis ook al find ik het jammer dat ik niet in mijn tuin mag, maar mijn mensen hebben me ferteld dat Popje die hier froeger woonde dat lawaai zooo eng fond dat hij ging rennen door het huis en zelfs tegen de muren omhoog rende!