Gelukkig is alles weer gewoon na al die dagen die biesonder waren, elke gewone dag is al biesonder genoeg!, ik vind het helemaal top dat het in het nieuwe jaar ineens niet meer zo kaud is, ik ben elke morgen en middag en afond in mijn tuin, alleen als het regent blijf ik binnen, ik wil liefer niet nat worden, maar gelukkig is het best vaak droog en dan loop ik op de PUNTjes van mijn tenen door de plassen in het gras.
Pillies
Lopen gaat weer goed, ik moet nog vier weekjes pillen nemen, de pillen heten Onsior, dat heeft mijn vrouw even voor me geschreven, ik krijg ze in stukjes kouwstik en dat gaat best goed, mijn vrouw maakt een balletje van een kouwstik met een stukje pil er in en dat lust ik prima, ik laat het alleen liggen als er een PUNTje van de pil uitsteekt, maar dat snapt elke
kat!
Na kersmus nam ik een paar dagen geen meediesijnen meer, maar toen ging ik soms hinkelen, mijn vrouw roept dat dat hinken heet, enniewee ik kon mijn rechterachterpoot niet goed gebruiken, maar nau ik die pillies slik heb ik nergens last meer van!, ik ren in mijn tuin, ik kijk naar de vogels die komen eten, en ik let goed op of er muisjes rondlopen, want die pak ik dan vast met de PUNTjes van mijn tanden en breng ze naar mijn mensen.
Deurtjes
Alles is dus weer zoals altijd, o nee toch niet!, jullie weten toch dat ik niet zelf door mijn deurtjes kan?, vlak voor kersmus kon mijn vrouw me een keer niet vinden in huis, ze snapte er niks van en zocht oferal, maar ik was er niet, ze was in paniek, tot ze me ineens in de tuin zag lopen, en dat terwijl mijn deurtjes niet op de elastieken stonden maar dicht waren, ik had ze dus ZELF open gedaan, knap hè?, ik snap nau dat dat ik dat kan met de PUNT van mijn neus.
Weet je wat mijn vrouw tegen me riep toen ze me zag lopen?!, Klein stinkertje!, nau ja!!!, dat is toch niet netjes?, ik moest toch zo nodig door die deurtjes, en dan doe ik dat en dan ben ik een stinkertje!, folgens mijn vrouw was dat omdat ik mijn mensen heb gefopt, dat ik net deed alsof ik het niet snapte, maar ik heb haar streng aangekeken, en even later buiten voor de grote deur getetterd dat ik weer naar binnen wilde, mijn vrouw zei dat ik toch wist hoe het moest, maar ik heb net zo lang getetterd tot ze TOCH de deur voor me opendeed, PUNTje voor Kever!
Diskussie
Mijn mensen konden het haast niet geloven dat ik in mijn eentje door mijn deurtjes kan, ik kreeg heel veel kompliementen en knuffels, fooral mijn man was helemaal trots op me, want hij heeft het meest met me geoefend, alleen hebben we nau steeds diskussie of ik ALTIJD zelf door mijn deurtjes moet, ik vind van niet, als mijn mensen erbij zijn wil ik graag dat zij de deur voor me open doen, maar mijn mensen vinden dat niet noodig, dat is ook wel zo, maar waar heb ik dan mensen voor?!, dus ik tetter en ik tetter en ik hau pas op als de deur voor me open wordt gedaan, zo hoort dat nau eenmaal, PUNT uit.
En ik blijf gewoon doortetteren voor vreede!!
Presies fandaag, op de dag van mijn letters, is een nieuw jaar begonnen, dat weet ik omdat er altijd allemaal geknal en licht en vuur buiten is in de nacht daarvoor, dat is grieselig en ik mag dan niet mijn tuin in, nau wil ik dat toefallig ook helemaal niet met al dat lawaai!, deze keer ben ik lekker binnen gebleven en heb geknuffeld met mijn mensen en kouwstiks gegeten, toen ik in de ochtend weer naar buiten mocht was het ineens een nieuw jaar, omdat er met al dat vuur een PUNT achter het oude was gezet.
fijns is, soms maar iets heel kleins en andere keren iets groots, maar elke dag is nieuw en biesonder, en ik wil mijn daagen fieren tot aan de PUNT die ooit komt, maar die er gelukkig nog niet is!
Samen
Fandaag is mijn blog best heel seeriejeus, maar ik wil eerlijk zijn tegen mijn vrienden, ook als ik bang ben of me heel klein foel, gelukkig ben ik al weer veel beter hoor, ik eet weer en ik heb alweer spieraal gespeeld, heeeeeel lang ook, ik had ineens heel veel musiek in mijn hoofd die ik wilde oefenen!
Forige week had ik toch geschreven dat er misschien footoos van mij zauden worden gemaakt?, nau dat is gebeurd, ik dacht dat het net zo zau gaan als thuis, als mijn mensen footoos nemen, ik zag er dus keurig uit in mijn smoking en had me netjes gewassen, maar het ging heeeeeel anders, eerst mocht ik niet eeten, ik moest nugter blijven zei mijn vrouw, ik tetterde en ik tetterde, en het hielp niks, dat was natuurlijk al heel moeilijk, maar het werd nog veel erger toen ik plotseling in mijn reistas werd getild, en ik nog net het PUNTje van mijn staart in trekken toen de rits dicht ging.
Vrienden
Hoe het kwam weet ik niet, maar ik merkte forige week ineens dat iets aan mijn lijf niet goed zat, elke keer als ik door mijn luikje ging en mijn achterpoot moest strekken deed dat zooooveel pijn, daarom sprong ik steeds op de vensterbank en ging voor het raam zitten tetteren, of ik tetterde net zolang tot mijn mensen de deur voor me open deden, als ik wilde gaan zitten deed die poot ook heel veel pijn, de pijn zat diep van binnen en liep van mijn rug tot in de PUNTjes van mijn tenen.
binnen en probeerde te gaan zitten, maar dat lukte niet, ik probeerde het wel tien keer maar mijn poot deed zoveel pijn dat ik maar ging liggen, mijn vrouw had het gezien en ging naar mijn man, ze gingen bellen en van alles doen, ik kroop maar in mijn mand, maar daar werd ik zomaar uitgetild door mijn man en in mijn tas gezet, ik moest ervan piepen en grommen, zachtjes hoor maar ik deed het wel!, want ik wist dat we op het PUNT stonden om naar de dokter te gaan.
Bij de ferwarming
Iedereen heeft wel eens moeilijke gefoelens, het hoort bij het leefen, dat weet ik – ook al had ik het liefer niet, ik ben natuurlijk ook wel eens bang of ferdrietig, dat zijn harde kaude gefoelens die maken dat je je klein en alleen foelt, daar wil je natuurlijk van af maar hoe doe je dat?, voor iedereen is dat ferschillend, maar het is belangrijk dat je aan je mensen laat weten dat je bang of ferdrietig bent, dan kunnen ze je helpen, mij helpt het als mijn mensen me borstelen of kammen, dan foel ik me weer beter en word ik rustig in mijn hoofd en in mijn lijf, en zo kan ik een PUNT zetten achter ferfelende gefoelens.
Tandenborstel
kon poetsen met de tandenborstel als ik er toch in bijt, NAU JA!!, een tandenborstel is niet voor je gebit maar voor je haaren!!, dat weet toch iedereen?!, mooi niet dat iemand mijn tanden borstelt, anders zau ik meteen weer opnieuw moeilijke gefoelens krijgen, mijn tanden zijn prifee, ze zitten toch niet voor niks in mijn mond ferstopt?, heb je weleens gehoord van een katerman die zijn tanden liet poetsen?, mijn vrouw wel zegt ze, maar ik niet en dat wil ik zo hauden, PUNT uit.