
Als Pokon stiekum mijn tuin in komt gaat hij vaak speelgoed dat in mijn gras ligt, er liggen kleine balletjes, twee speelmuisjes, mijn plestik dobbelstenen en twee grotere ballen die eigenlijk voor hondjes zijn, Pokon pakt iets in zijn mond, gooit het in de lucht en springt omhoog om het te fangen, of hij tikt tegen een balletje aan zodat het wegrolt en rent er achteraan.
Twaalf
Ikzelf doe dat soort dingen niet, nau ja: heeeeeeel soms doe ik zoiets, maar ik heb veel leukere spelletjes in mijn tuin die ik liefer doe, het zijn spelletjes voor als je wat auder bent en geen jonge katermans zoals Pokon, ik ben ongefeer twaalf jaaren, net als mijn Milamuis, en daarom kan ik al hele biesondere spelletjes doen, waar je veel erfaring en ferstand voor noodig hebt.
Tuin
Zo kan ik keihard rondjes rennen over mijn gras met doorgezakte feering, zo noemt mijn man dat, dat is als je je pooten korter maakt zodat je met je buik bijna over de grond gaat, daardoor heb je minder weerstand van de lucht en kan je harder rennen, probeer het maar eens!, ik kan ook door mijn hele tuin rennen en erbij tetteren, dat doe ik met gewone pooten, ferder heb ik een spel dat ik op een stoel spring en er weer af, en dan spring ik op een andere stoel en er weer af, en zo ga ik door, dat is de Stoelendans, die we toen met ⭐️ Oscar op het feest hebben gedaan.
Mijn liefelingsspel in mijn tuin is dat ik onder een stoel ga zitten en er aan krab, eerst keihard, zo van RENG RENG RENG, en daarna ga ik muziek maken, net als op de spieraal, mijn vrouw roept dan Welja, sloop jij de boel maar weer!, dat komt omdat ze niets begrijpt van kunst, maar heel soms helpt ze mee met muziek maken: ik krab aan de onderkant en zij aan de bofenkant, en dan spelen we een duuet.
Natuurlijk speel ik ook met mijn mensen in mijn tuin, met grassprieten of met die balletjes die dus in het gras liggen, of mijn vrouw gooit een kouwstik in hele kleine stukjes in het gras en die ga ik zoeken, maar nau heeft mijn vrouw zomaar een nieuw spel voor me gemaakt.
Tauwtje
Ze fond ergens een tauwtje, het tauwtje is van een biesonder spul dat heet leeeer, het ruikt heerlijk en het foelt ook fijn aan, mijn vrouw heeft er knopen in gemaakt en daarna liet ze het aan mij zien, ik fond het meteen fantasties!, mijn vrouw (of mijn man, dat kan ook) beweegt dat tauwtje door het gras of over de teegels en ik bijt het tauwtje en ren er achteraan, zooo heee en ik word zo entoesjast dat ik mijn vrouw fandaag per ongeloos krabte!, maar dat geeft niets zegt ze, ze is blij dat ik het spel zo leuk find, en we spelen het elke dag.
En weeten jullie wat zo gaaf is?, we kunnen dat spel ook binnen spelen, daar ferstopt het tauwtje zich soms onder het kleed, of het kruipt zomaar ineens om de hoek van de bank, nau ja!, het is echt keispannend, het is een ingewikkeld spel dus je moet er goed bij nadenken, maar dat kan ik, iedereen kan het spel spelen, maar het is spesjaal voor slimme, dappere en erfaren tijgers die geen twee meer zijn, dus het past presies bij mij!
***
Ik stuur iedereen die iemand mist zachte kopjes, en ik tetter zoals altijd voor vreede!
Als kat ben je geen hond, dat zal iedereen begrijpen, een kat zegt miouw en een hond zegt woef, dat is helemaal ferschillend, maar ik bedoel ook dat je als kat dingen doet omdat je het zelf wilt en niet omdat het moet van je mensen: je geeft geen pootje als je mens dat zegt, en je gaat niet liggen omdat ze roepen Kever Lig!!!, mijn mensen prooberen soms om me iets te laten doen, of juist om me ergens mee op te laten hauden, maar daar trek ik me niet zoveel van aan, en dat is logies want ik ben geen hondje maar een kat.
komt!, dus ik tetter nog een paar keer en mijn vrouw roept nog een paar keer, als laatste tetter ik heeeeel zielig en laat ik mijn getetter een beetje sgor klinken, alsof ik heel ferdrietig ben, mijn vrouw roept nog een keer Keef, ik kom echt niet!, en daarna is er stilte…
Mijn vrouw moppert wel eens van Het moet niet gekker worden, als ze met een dikke trui aan naast mij zit in de tuin, en mijn man moppert wel eens als ik hem steeds wakker maak, maar gelukkig stuurde mevrouw Ina, van Pasa en ⭐️Floortje, mij letters over dat er een aud spreekwoord bestaat, en dat gaat zo: Waar tijgerKever woont draagt hij de kroon, mijn mensen kenden dat spreekwoord niet, dus ik ben heeeeel blij dat mevrouw Ina dat heeft geschreefen!, mijn mensen moesten heel erg lachen, maar ze weeten nau wel hoe het zit, daarom heeft mijn vrouw er een teegel van gemaakt, zodat ze het nooit meer fergeeten, kijk maar op de footoo, dankuwel lieve mevrouw Ina!!
Ook al is er niet zo vaak zon en veeeeeels te veel reegen, mijn tuin weet dat het zomer is, alles is aan het groeien en het bloeien, en ik groei en bloei vanzelf mee, want ik hau van mijn tuin en ook van de zomer, fooral als het warm is met lekker veel zon.
lang tot ik hem gefangen heb, en dan eet ik hem op!
vaak onder de aarde, maar schone aarde is toch niet fies?
Mijn mensen zeggen wel eens dat ik geen heel ondernemende katerman ben, dat find ik niet eerlijk want ik heb het keidruk met mijn tuin, met spieraal spelen, met mijn blog, met knuffelen en met rennen in mijn gras, hoe moet ik dan ook nog een ondernemer zijn?, ik weet echt wel dat dat beteekent dat je een fabriek of een winkel hebt, maar daar heb ik dus helemaal geen tijd voor!, en bofendien: ik heb nooit een zakenkaterman willen zijn.
Mijn mensen zitten nog niet zo vaak in mijn tuin, ik find het zelf niet erg als alles nat is, ik ga dan gewoon in mijn gras liggen of op het bankje, een klein beetje reegen find ik ook niet erg, ik heb zoooooveel haaren dat ik dat helemaal niet merk, maar mijn mensen zeggen dat ze niet buiten willen zitten als het reegent, en dat find ik jammer.
efentjes naar binnen ging sprong ik op de stoel, en ja hoor, presies wat ik dacht: het zit veel fijner dan wanneer je gewoon zo met je billen op de stoel zit.
Soms is er een week waarin alles gewoon lijkt, er gebeurt niets biesonders, ik knuffel met mijn mensen en ik lig in mijn tuin, Mikkie en Pokon zijn in de tuin van de buren, in de nacht slaap ik op het grote bed bij mijn mensen, ik ben bijna nergens bang voor en ik foel me helemaal tefreeden, ik hoef niet na te denken maar kan gewoon mijn leefen leefen zoals ik dat het fijnste find, alles is zoals het hoort te zijn.
Zo is het gegaan met onze lieve Oscar van de blog, en wat een geluk dat hij bij mevrouw Corine mocht komen wonen!, Oscar en mevrouw Corine hebben allebei een lief en groot hart, ze horen gewoon bij elkaar, en ze hebben SAMEN een heel nieuw leefen opgebauwd, met allemaal kleine dingen die fijn zijn, zo had Oscar een eigen krukje in de keuken om te kunnen kijken als mevrouw Corine eeten maakte, als mevrouw Corine koffie maakte stond Oscar al klaar om op schoot te komen liggen, hij wist dat ze dan een tijdje zo konden zitten, want Oscar wilde de hele tijd bij mevrouw Corine zijn, en dat snap ik helemaal!, op zijn krabpaal kon Oscar naar buiten kijken, hij kon de geuren van de viskraam beneeden op straat ruiken, en hij had allemaal deekentjes en mandjes die nog van Stokkie Stefan zijn geweest, nau dan weet je dat het goed is!
Tuin