Nadat eerst mijn hele huis oferhoop was gehaald voor nieuwe floerbedekking, en ik daarna naar de dokter moest voor mijn tanden, waren mijn mensen en ik best een beetje moe, ik het meeste natuurlijk want het ging toefallig wel om MIJN tanden!, mijn mensen zeiden dat ze moe waren omdat ze heel bang waren geweest dat ik me net zo zau foelen als toen ik mijn roesje kreeg en ze dachten dat het weeken zau duren voor ik weer mezelf was, gelukkig was dat niet zo en was ik na een paar dagen al weer de aude tuinKever en trompetKever.
Tuin
Ik kreeg nog wel elke dag twee keer een soort spullie in mijn mond, dat fond ik niet noodig maar het moest van de dokter zei mijn vrouw, dus ze deed het toch, ferder hebben we het efentjes rustig aan gedaan en ben ik ekstra ferwend, zo noemen mijn mensen dat maar ik find het eigenlijk heel normaal, zo zau het altijd moeten zijn als je als kat bij mensen in huis

woont: ik kreeg heel veel knuffels en kusjes, ik werd wel tien keer per dag geborsteld, en als ik toeterde stonden mijn mensen meteen paraat, of het nau oferdag was of in de nacht.
Ik was veel in mijn tuin, daar was bijna elke dag zon, in de middag kroop ik al onder de planten omdat het te warm werd, mijn mensen kwamen elke dag bij me zitten, Mikkie was op het schuurtje of in de tuin van de buuren, alles was gewoon, en gewoon is het allerallerfijnste, daar was ik ook echt wel aan toe, één middag is een vriend van mijn mensen op bezoek geweest, en omdat alles weer gewoon was heb ik me de hele tijd onder het bed ferstopt, ik kwam pas weer tefoorschijn toen hij weg was, ook al had hij snekkies voor mij bij zich.
We konden met zijn drietjes helemaal goed uitrusten, als alles gewoon is hoef je geen eenersjie te geefen aan je zorgen maken en druk doen en bang zijn of juist dapper zijn, je hoeft niet na te denken maar kunt gewoon genieten, en dat deden we.
Vrienden
Toch was er iets dat NIET gewoon was, de eerste dag merkte ik het nog niet, maar de tweede dag zat ik steeds bij mijn gaaas te kijken, waar was Pokon?!, het gekke was dat ik Pokon niet zag in de tuin van de buuren, maar dat ik hem soms wel rook aan de handen van mijn mensen, ik snapte er niks van, mijn mensen wel, want de vrouw van Pokon had mijn mensen ferteld dat Pokon iets aan zijn pootje had, onder zijn kussentjes, het was een grote bult die gefaarlijk kon zijn, er kon nog meer van in zijn liggaam zitten, en daarom ging de dokter de bult weghalen en onderzoeken.
Toen Pokon was geopereerd moest hij een kap om, een heel klein kapje omdat hij zo klein is, de vrouw van Pokon zei dat hij soms fiel door die kap, en hij mocht nog niet naar buiten

omdat hij een wond aan zijn pootje had, ze was elke dag bij hem om voor hem te zorgen, maar na een tijdje moest ze toch brokjes gaan ferdienen en daarom gingen mijn mensen een paar keer op een dag kijken of alles goed was met Pokon.
Folgens mijn vrouw was Pokon net een klein scheemerlampje en was hij heel dapper, hij wilde graag knuffelen, natuurlijk deeden mijn mensen dat, en zo kwam het dat ik Pokon aan hun handen had gerooken.
Nu is Pokon al weer buiten, zonder kap, het is net alsof er niets is gebeurd, de dokter heeft gezegd dat alles goed met hem is, gelukkig maar!, hij klimt alweer over mijn gaaas en komt binnen mijn eeten opeeten als hij de kans krijgt, ik find dat geen probleem, ik ben juist blij dat hij er weer is, want een gewoon leefen is fijn, maar het is NOG fijner als het leefen voor je vrienden ook gewoon is.
***
Ik heb ekstra gezwaaid naar onze Loes van de blog, omdat ze jaarig was, voof het eerst als ⭐️, ik stuur zachte neusjes naar mijn furkeering Milamuisje, gewoon omdat ze zo lief is, en ekstra kopjes aan mevrouw Door, en natuurlijk tetter ik weer voor vreede!!
Zooo heee, en wat was het Weilandfeest geweldig!, ik fond het helemaal top!!, dankjewel Joep, en Leootje en Japie en Tiga voor al het werk!!



In de kamer waar mijn mensen en ik in de nacht slapen lag altijd floerbedekking in mijn kleur: zwart, maar omdat die al heel aud was zaten er plekken in die kaal waren, daar lagen twee kleedjes over heen, mij maakte dat niets uit, ik fond het prima zo en ik was er aan gewend, ik hoorde mijn mensen wel eens praten over iets nieuws noodig hebben, maar ik dacht daar ferder niet over na.
Slaapkamer
stukken stof, en toen gebeurde er iets heel biesonders… ik bleef gewoon zitten en kijken toen de mannen bezig waren!, ik ben de hele tijd gebleefen, de mannen waren rustig en spraken soms in een taal die ik niet kon ferstaan, het is turkijs folgens mijn vrouw, ik fond het mooi klinken.
Sinds ik bij mijn mensen ben komen wonen heb ik al heel veel geleerd, ik weet hoe ik mijn mensen dingen kan laten doen, bijfoorbeeld eeten aan mij geven of met me knuffelen, ik ben een tuinKever geworden die alles weet over bloemen en planten, reegen, wind en zonneschijn, ik snap hoe ik mijn eigen deurtjes in de grote deuren open kan doen, bofendien heb ik natuurlijk mijn muziekaale taalenten ontwikkeld, en al zeg ik het zelf: ik heb mijn spieraalspel geperfeksioneerd.
Tuin
Van de ene dag op de andere is de zomer gekomen in mijn tuin, eerst was er nog reegen en wind, de folgende dag was er zon en werd het al lekker warm, de dag daarop was er nog veeeeeeel meer zon en nau weer NOG meer, ik lig onder de planten omdat het keiheet is en ik ben de hele dag in mijn tuin om zoveel mogelijk zon te foelen op mijn lijf, fantasties find ik dat, het kan mij nooit te veel zijn.
waater geefen, en dan moeten ze rennen om zich te ferstoppen voor het waater, dat lukt altijd hoor, want ze zijn zoooo snel, ze zijn niet bang, het is gewoon een spannend afontuur voor ze, en de buurman heeft ze niet eens gezien, ik denk dat ze misschien wel een beetje nat worden, want soms kan ik zelfs in mijn eigen tuin de waaterdruppels op mijn haaren foelen!