Geluk is een klein woord voor een groot gefoel, geluk stroomt door je hart en je hoofd en je lijf, het foelt aan als een soort bubbeltjes, kleine lugtbelletjes die bruisen en dansen, soms lijkt het wel alsof ik zoveel geluk foel dat het niet meer in me past, dat het gaat overstroomen, of het is net alsof ik door de lugt zweef, dat komt door al die luchtbelletjes natuurlijk, als dat zo is denk ik nergens meer aan want ik ben alleen maar dat ene gefoel; geluk.
Heppie
Natuurlijk foel ik me niet de hele tijd zo hoor, zo is het leefen niet, meestal ben ik tefreeden en blij en frolijk, soms ben ik een beetje mopperig, andere keeren ben ik bang, en dan kan ik dus ook nog helemaal heppie zijn, heppie is geluk in het engelands en ik find het zo een leuk woord, o en als ik echt HEEL erg heppie ben ben ik heppie de peppie, zo heet dat.

De laatste tijd lijkt het elke dag wel zomer in mijn tuin, de hele dag is er zon, de lucht is warm en zacht, ik ben bijna de hele dag buiten, elke ochtend lig ik op de teegels foorin de tuin, daarna ferhuis ik naar mijn gras, dat is dan nog lekker fris en koel, en als er echt folop zon is ga ik tussen de struiken in liggen, Mikkie en Pokon en Juultje komen een paar keer per dag langs op het dak van het schuurtje of in de tuin van de buuren, we krijgen een snekkie en daarna gaan we liggen soeselen.
Knuffels
Van mij mag het wel altijd zo blijfen, ik find het heerlijk, alleen is er één probleem: ik krijg oferdag te weinig knuffels, dat komt omdat ik dus steeds in de tuin ben, ik word wel geaaid maar dat is steeds maar efentjes, het echte knuffelen dat ik het fijnste find kan niet in mijn tuin.
Van knuffelen krijg ik nooit genoeg, het mag van mij altijd en oferal, of ik nau wakker ben of slaap, en of het nau kusjes zijn of aaien of kriebels, dat maakt allemaal niets uit, borstelen en kammen find ik ook knuffelen dus dat mag ook altijd, daar ben ik een makkelijke jongen in.
Uit de tuin
Ik geef ook kusjes terug, en ik geef fooral mijn vrouw likjes, dat ik dus efentjes haar haaren of haar gezicht was, bij mijn man lik ik aan zijn neus, ik wrijf mijn hoofd tegen mijn mensen aan, en ik ga altijd tegen ze aanleunen als ik binnen kom uit mijn tuin, mijn mensen weeten dat en steeken daarom hun been een beetje uit, zodat ik daar meteen tegenaan kan leunen.
Maar het ECHTE knuffelen gaat zo: ik tetter naar mijn mensen, en daarna loop ik naar mijn krabkartons of naar mijn kersmusmand bij het raam, ik ga daar liggen en mijn mensen (allebei of één van de twee) komt naar me toe, en dan kan het feest beginnen!,
mijn mensen komen naast me liggen en aaien me, geefen me kusjes en zeggen dat ik de allerliefste Kever ben, dat wil ik graag hooren, dat foelt feilig en dan hoef ik niet bang te zijn dat ze niet meer van me hauden, en ik doe de hele tijd brom-brom-brom omdat ik gelukkig ben.
Op bed
Elke afond knuffelen we zo op het grote bed, ik lig in de armen van mijn vrouw, zij ligt ondersteboofen want ik lig op het stuk waar mijn mensen met hun voeten liggen, mijn man zit op de grond, mijn vrouw en ik doen onze foorhoofden tegen elkaar aan, en onze neuzen, we aademen dezelfde aadem en ik foel haar hart, mijn man aait mijn buik, we zijn met zijn drietjes en de tijd staat stil, er is alleen maar geluk, ik foel belletjes van mijn ooren tot aan de PUNTjes van mijn teenen, en ik weet dat mijn mensen die belletjes ook foelen.
****En ik tetter weer voor vreede, zodat ooit iedereen feilig is en gelukkig kan zijn!!
Hebben jullie dat ook weleens, dat je mens iets zegt waarvan je denkt Wat is dat nau weer?!, ik had dat in de laatste tijd best vaak, omdat mijn mensen me dan lastug noemen, ik heb geen idee wat het presies is en waarom ik dat zau zijn.
eeten, snappen jullie dat nau?, ik loop meteen weg als ik weet dat het in mijn eeten zit, ook als het iets is dat ik heeeeeeel erg lekker find, ik had deze week griekse joggurt, een likwid snek, en kipfileeplakjes voor mensen, zooo heee dat find ik allemaal heerlijk!, maar niet met dat spul erin, de eerste keer heb ik het gegeeten maar daarna niet meer, en dan zegt mijn vrouw dat ik lastug ben, gelukkig krijg ik toch wel een klein beetje van dat lekkers ZONDER dat poeder.
Mijn mensen zeggen het woord lastug seeriejeus maar ze moeten ook lachen, en ze zeggen het altijd als ik moeite moet doen om mijn zin te krijgen, gelukkig ben ik een handige jongen die heel veel weet en die zijn mensen goed heeft getreend, zoiets moet je kunnen en ik kan dat!, dus ik denk dat lastug een ander woord is voor SLIM, dat find ik een mooi kompliement, en als ik eerlijk ben denk ik zelf ook dat ik best heel lastug ben!
Het ene mooment is het winter, een winter die wel altijd lijkt te blijfen duuren, en het andere mooment is het plotseling lente, een beetje foorsichtig nog, maar toch: de winter is foorbij, er komt meer licht en het is iets minder kaud, de vogels gaan zingen en druk rondfliegen, in mijn tuin komen allemaal kleine groene dingetjes te foorschijn aan de takken van planten, maar ook uit de grond komt van alles omhoog, en er zijn zelfs al een paar bloempjes aan het bloeien.
Mila en Toby, mijn vlinderleeuw, de verkeering van Jafita, onze Brammie van de blog, die een jaar geleeden een ster is geworden.
Je leefen is niet alleen feranderd door het ferdriet van het gemis, maar fooral door de liefde, die draag je altijd je mee, feilig in je hart, en net toen ik daarover nadacht landde er een klein beestje in het gras, een soort hommel, hij ging met zijn fleugels wijd oopen op een blaadje zitten, om zoveel mogelijk van de zon te kunnen genieten, net zoals Brammie en ik altijd deden als we met onze buiken in de zon lagen, en ik knipoogde naar het beestje foordat hij weer ferder floog.
wel iets te beleefen, er gebeurt van alles en ik zie elke dag weer nieuwe planten of beestjes, dus wat zau ik in een andere tuin moeten doen?
Onzeeker
Forige week had ik geschreefen over een krabklup, die had Ollie bedacht omdat hij graag flokken uit het tapijt krabt, hij fertelde dat hij ook al stukjes van de muur kan hallen, dan ben je dus echt een speesjalist!, zo een klup leek mij helemaal top omdat ik draaden trek uit de floerbedekking, zooo heee en ik was helemaal ferrast dat er zooooveel reaksies op kwamen van katten die bij de klup willen komen.

Stuur sekretaares Mila een mail met een foto dat je recht in de camera kijkt en antwoord op vragen: