In mijn leefen als bijna dertienjaarige katerjongen is er al best veel gebeurd, ik find eigenlijk dat ik genoeg spannende dingen heb meegemaakt voor mijn heele leefen, en ik wil nau het liefste dat alles altijd gewoon is, met soms kleine nieuwe dingen zoals ekstra knuffels, een ander krabkarton of brokjes die ik nog niet ken, dat find ik prima en zelfs leuk, maar grote feranderingen hoefen voor mij niet, daar word ik bang van.
Nerfeus
Daarom waren mijn mensen best nerfeus toen er een nieuw hek in mijn tuin moest komen, mijn vrouw fertelde me dat mijn mensen zélf al zenuwachtig waren maar dat ze het nog meer werden omdat ze wisten dat ik het eng zau finden.
Ik had natuurlijk al gemerkt dat mijn mensen druk bezig waren, en dat er in mijn tuin en bij mijn hek steeds planten weg gingen zodat ik op een dag zo naar de tuin van de hond kon kijken!, die tuin had ik nog nooit gezien, en juist daarom had ik er ook geen intresse er in, wat moet ik zien in een tuin die ik niet ken?!, mijn vrouw zei meteen dat ik een praktiese jongen ben en dat ze blij is dat ik niet zo afontuurlijk ben, maar soms ben ik dat ineens wel hoor, dat leezen jullie straks wel!
Feilig
Op een ochtend stonden mijn mensen heeeeeel froeg op, ik snapte het niet helemaal, maar na een tijdje hoorde ik de bel van de deur, daarna was er een hoop lawaai en gedoe, ik was al meteen achter het bed onder de sprei gekropen, dat is nog feiliger dan gewoon ONDER het bed, want daar kan iemand misschien gaan zoeken, en ik weet zeker dat niemand achter het bed kijkt, daar ferwacht je toch niemand?, dus fanaf die plek luisterde ik naar alles wat er gebeurde.
Er waren mannen in mijn tuin, en ze liepen ook steeds door mijn huis, ze bleefen de heele ochtend en ook een stuk van de middag, daarna was het stil en ben ik foorzichtig gaan kijken, eerst in huis en daarna in mijn tuin, ik mocht maar een klein stukje de tuin in, er stond gaaas, net als toen ik hier nog maar kort woonde, ik zag meteen dat mijn hek weg was en dat er allemaal haut en masjienes in de tuin stonden.
Pokon was er ook, hij is oferal gaan kijken, hij durft dat, ik ben gewoon achter mijn gaaas gebleefen, ik snapte meteen dat er de folgende dag weer mannen zauden zijn, dat was moeilijk, en inderdaad waren de mannen er de folgende ochtend weer, ik lag weer achter het bed, maar Pokon durfde zelfs te gaan kijken toen de mannen er waren, mijn vrouw riep nog dat mijn mensen nu op TWEE katerjongens moesten letten!
Mijn man was steeds bij mij op de slaapkamer en mijn vrouw kwam me vaak knuffelen, maar toen ik die middag weer naar buiten mocht kon ik bijna niet meer loopen, mijn beenen waren helemaal in de kramp, zoveel stress had ik, toen ik probeerde te loopen fiel ik zó op mijn bips terug, het lukte me niet, ik heb het steeds opnieuw geprobeerd maar ik kon mijn beenen niet beweegen, mijn mensen masseerden zachtjes mijn foeten, maar daar moest ik keihard van piepgillen, het enige dat ik foelde was PIJN, zoooveel pijn, pas uuren later kon ik weer loopen.
Nieuw hek
En toch zauden de mannen weer terug komen, mijn hek moest gemaakt worden fanwege de hond naast mij, we waren alledrie helemaal ferdrietig, het waren heel erg moeilijke daagen, echt waar, maar gelukkig gingen ze foorbij.

Mijn nieuwe hek is keimooi geworden, flakbij het hek zijn alle plantjes kapoo en kan ik nu perfekt liggen, het is alsof het allemaal spesjaal voor mij gemaakt is!, en dat is ook zo folgens mijn man, want de mannen hebben het hek tot aan de grond gemaakt zodat ik er niet onder door kan kruipen, het waren vriendelijke mannen hebben mijn mensen me ferteld, en dat geloof ik best maar toch heb ik zoiets liefer nooit meer.
Mijn kramp was meteen over toen mijn huis en tuin weer gewoon van mij waren, o wat was ik blij!, mijn tuin is groter geworden en dat find ik leuk, en omdat ik helemaal heppie was ben ik een keer op afontuur gegaan, mijn man was alleen thuis en kwam me knuffelen in de tuin, maar hij kon me niet finden, hij had oferal in de tuin gezocht op plekken waar ik altijd ben, maar ik zat BOOFEN op het hek!!, eerst was ik op een taafeltje gesprongen en toen kon ik zo op het hek klimmen, hoe finden jullie dat?, mijn man heeft me er af getild en het taafeltje weg gehaald, dat fond ik prima, want ik was al weer klaar met dat boofen op het hek loopen, ik blíj́f niet aan de gang met nieuwe dingen en afonturen.
***
Fergeeten jullie niet dat jullie lid kunnen worden van de klup?, het hoeft niet hoor, maar het mag altijd!
***
Naast mijn nieuwe hek tetter ik weer keihard voor vreede, en ik stuur iedereen die iemand mist zachte kopjes!

Al toen ik voor het eerst in mijn tuin kwam rook ik dat er naast mij een hond woont, hij woonde daar ook al toen Bolle hier woonde, het is een hele grote hond met lange haaren en scherpe tanden, de hond haudt niet van katten maar wil ze juist bijten, en hij gaat keihard blaffen als hij Mikkie op het dak van het schuurtje ziet, of als ik tetter, ik trek me daar ferder niks van aan, want ik find dat ik in mijn eigen tuin mag doen wat ik zelf wil.
mij niet kan zien, ik kan hem dus ook niet zien maar ik weet gewoon dat hij er is, en ik poeps vaak presies bij het hek, zodat hij kan ruiken dat er een gefaarlijke tijger naast hem woont.
grond zitten.
Het was een ochtend zoals altijd, ik werd heel froeg wakker en wilde naar mijn tuin, ik tetterde en mijn man stond op en deed mijn luikje van de klipjes af, die klipjes zitten er op zodat Pokon niet elke nacht stiekum mijn eeten opeet, dat doet hij nau toch ook alleen dan iets laater, maar enniewee; ik ging mijn tuin in en kontroleerde of alles in orde was en dat was zo, dus ik klom weer in bed bij mijn mensen om nog efentjes te slaapen.

Toen ik net hier in huis kwam wonen wist ik nog helemaal niet wat een tuin was, ik moest dus heel erg wennen aan mijn tuin, of eigenlijk fond ik mijn tuin grieselig, ja echt waar!, dat wennen heeft best een tijd geduurd, wel maanden lang folgens mijn vrouw, ik kan me dat niet meer zo presies herinneren omdat het al jaaren geleeden is, maar ik weet nog dat ik heel langzaam mijn tuin begon te fertrauwen, ik was niet bang meer maar juist nieuwsgierig.
Dat heb ik allemaal geleerd van Pom, de buitenpoes van mevrouw Kim, die op 21 feebruari een ster is geworden, Pom wilde niet binnen wonen maar woonde in een huisje in de tuin van mevrouw Kim, en ze had een slaapzak die eigenlijk voor mij was bedoeld maar die ik eng fond, Pom was er dol op en dat fond ik zo fantasties!, Pom wist ALLES over tuinen, loogies want ze had jaarenlange erfaaring en ze hield de tuin van mevrouw Kim altijd keurig netjes bij.
waar mevrouw Kim zo goed voor zorgde.