Hoi allemaal, daar ben ik weer. Ik moet zeggen dat ik echt super veel kaartjes en felicitaties heb gehad vorige week voor mijn verjaardag. Dat is echt heel leuk en daarom wil ik iedereen daar nu eerst voor bedanken! Heel erg lief van jullie allemaal!
Springen
Mijn vrouw was deze week druk met echt van alles en nog wat en toen ben ik geloof ik een beetje stout geweest want ze moest een keertje een beetje op mij brommen omdat ik het
wel erg bont gemaakt had. Wat ik dan gedaan had vraag je je nu misschien af? Nou, ik was dus weer eens heel hoog op de kast geklommen om zowat met mijn bol het plafond aan te kunnen raken. Niet erg op zich maar toen ik van de kast afsprong, nam ik in mijn vaart van alles mee dat daarop stond. Daar was ze natuurlijk niet zo blij en ze had eigenlijk ook wel gelijk. Ze is bezig met iets heel speciaals dat nu nog even geheim is maar daar lezen jullie later nog wel over. En als ik dan zowat alles kapot loop, schiet dat natuurlijk niet op.
Ik ben na mijn actie maar een poosje in mijn denkmand gaan zitten. Dat was goed zei ze want dan kon ik eens nadenken over wat ik gedaan had. Ik moet zeggen dat ik dat wel eventjes gedaan heb maar daarna ben ik lekker gaan slapen. Na mijn dutje ben ik heel lieve knuffels gaan geven omdat vrouwtje verdrietig was dus heb ik haar getroost en nu is alles weer goed. Ik vond het toch niet zo handig van mezelf eigenlijk wat ik gedaan had dus ik zal de volgende keer proberen wat voorzichtiger te zijn.
Eerder deze week was er in de voortuin iets anders dan anders. Ik had al eens goed gekeken maar zag niet direct wat het is tot ik er eens echt goed voor ging zitten. En toen zag ik ineens een hele grote kat in de tuin, die hier dus niet woont. De kat zat gras te smikkelen dat daar groeit maar omdat hij tussen de struikjes zat, kon ik hem eerst niet heel goed zien. Deze kat (vrouwtje denkt dat het een katermans is) was net zo groot als ik, dus dat wil wel wat zeggen toch? Ik ben toen heel rustig gebleven en heb niet lelijk gedaan want deze kat vind ik wel aardig. Ik heb hem daarna nog twee keer gezien. Ik denk dat hij nieuw in de buurt is komen wonen maar ik weet nog niet waar maar misschien ontdekken we dat nog wel. Dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Ik ga dan wel niet de tuin uit maar Dropje wel dus misschien weet zij het al wel.
Ik raad trouwens iedere kat aan om lamellen te vragen als je mensen iets voor het raam willen hangen. Niks is het handigste want dan kun je als kat heel veel zien. Maar als er dan toch per se wat moet komen… vraag lamellen want die gaan van boven naar beneden en daar hoef je alleen maar je snuit door te steken om goed buiten te kunnen kijken. Ze kunnen open en dicht maar je kunt altijd wat zien als je je kop erdoor doet.
Nieuwe kleed
Het blijft toch iets raars… tegen Loeder blijf ik brommen, maar tegen andere katten niet. Ik probeer het niet te doen maar kan er heus niets aan doen. Zij is helaas niet mijn vriendje hoewel ik anders dol op andere katten en samen zijn ben. Alleen niet met haar. Dat is toch wel iets om eens een keertje goed over na te denken. Pff… denk dat ik maar weer op mijn nieuwe kleed ga liggen. Om te slapen deze keer. De foto van vorige week is ook genomen terwijl ik daar op zit. Het is dus eigenlijk behalve een denkkleed ook een slaapkleed… altijd handig dus.
Dikke knuffel van Lucky
Hoi allemaal, hier Lucky weer voor deze week. Als eerste wil ik vragen of jullie met de pootjes willen draaien en iedereen wil duimen voor vriendje Fons. Hij heeft pijn aan de tandjes en krijgt vandaag een operatie bij de witte jas. Er moeten tandjes worden getrokken en dat is niet fijn hoor. Dat heb ik ook al eens moeten laten doen omdat ze niet goed meer waren maar daarna werd het gelukkig snel beter. We hopen dat Fons ook snel beter is en zich weer helemaal happy voelt.
Denkmand
Mijn ervaring is dat ik een huis echt fijn vind, als het een thuis is. Ik zou voor alle dieren en mensen willen wensen dat ze een thuis hebben of vinden als ze dat nu nog niet hebben. Dan kan iedereen daar zoveel slapen als ze willen, lekker eten krijgen en doen wat ze leuk vinden. Mijn vrouw heeft me verteld dat ik een paar weken in het asiel gewoond heb voordat zij me daar vond. Ik vond het daar best fijn hoor maar het is niet zoals thuis. Een eigen plekje met en gouden mandje (zo noemen ze dat dan) En daarom hoop ik dat alle katten die daar wonen, ook snel een thuis vinden. Net als de zwervertjes. Het maakt niet uit hoe je huis eruit ziet, of het groot of klein is, waar het staat, of het een balkon of een tuin heeft. Als jij je er maar gelukkig en vooral THUIS voelt!
Hoi allemaal, daar ben ik weer. Deze week was er wat raars met de tijd. Iets van de klok verzetten zeiden ze hier. Ik snap het niet goed want de klok staat in de kamer nog steeds op dezelfde plek hoor en die in de keuken hangt ook nog aan hetzelfde haakje dus dat is toch raar dan? Verzet zijn ze in ieder geval zeker niet. Het was alleen ’s morgens wel anders. De eerste dag was het ineens ’s morgens veel later licht dan anders. Dat is een beetje raar maar nu konden we ineens weer in het donker naar buiten toe. Dat is wel weer extra spannend natuurlijk.
ze lekker warm kunnen zitten als er kleintjes zijn.
was wel speciaal om te zien. Maar mijn gevoel zei dat het toch een beetje raar was.
Hoi lieve allemaal, de afgelopen week was er veel verdrietig nieuws. Nadat kater Benny over de regenboogbrug gegaan is, zijn nog twee poezels hem gevolgd. Poes Floortje en kater Oliver zijn ook allebei een sterretje geworden. Floortje is naar haar baasje gegaan en Oliver naar vriendje Bas die eerst ook bij hen thuis woonde. We willen de mensen en de andere katjes allemaal een heel dikke knuffel geven en natuurlijk ook zachte troostkopjes. We zijn er allemaal verdrietig van. Kater Kuzco was ook even de weg naar huis kwijt maar hij is gelukkig gevonden en zit weer lekker warm thuis bij al zijn kattenvriendjes. Heel lief dat iedereen zijn poster gedeeld heeft en dat hij toen gevonden is.
Stoer
er was ook een kat bij. Het was een tekenfilm maar de kat klonk heel echt toen ze miauwde. Ik schrok en heb een tijdje in de kamer naar haar gezocht omdat ik heus dacht dat er een vreemde poezel zat. Ik snapte niet helemaal dat het maar op televisie was en Molly was ook geschrokken hoor, dus ik niet alleen. Soms kijk ik ook televisie. Daarop kan ik niet zitten want de rand is te smal voor mijn kater billen. Maar je kunt er wel voor gaan zitten zodat ze niks meer kunnen zien en jij lekker wel. Soms kijk ik voetbal en als de bal dan weg is, ga ik achter de tv kijken. Ik vind hem alleen nooit, snappen jullie hoe dat kan? Dat is net zoiets als dat Dropje boven altijd een zwarte poes ziet en ik nooit. Ik zie alleen een rood witte kater maar die ziet zij dan weer niet. Raar he? Misschien komt het voetbalteam van vriendje Dorus ook een keer op televisie. Dat zou wel leuk zijn.
Hoi allemaal, eerder deze week was er verdrietig nieuws want kater Benjamin is helaas een ster geworden. Hij was erg ziek en is nu bij alle sterrenvriendjes. We geven zijn mensen en de katjes die daar in huis allemaal wonen een dikke knuffel. We hopen dat Benjamin later dit jaar ook meedoet aan de Hoedjesshow zodat we naar hem kunnen zwaaien. Dag lieve Benjamin Benny.
ook nog eens lekker de zon op de vensterbank dus dat is helemaal aangenaam om er te liggen. Ik was een beetje aan het snuffelen en mijn vrouw vroeg zich al af wat ik zag of rook. Ze dacht dat ik op het kozijn (dat is die rand waar de grote glazen plaat in zit waardoor je buiten kijkt) misschien een beestje zat zoals een miertje of een torretje. Maar dan wel aan de buitenkant want die zitten ook graag warm in de zon.
de zon kreeg mijn vacht lichte en donkere strepen, dat is toch wel bijzonder. Als ik buiten ben, glanst mijn vacht ook goed. Omdat ik nogal in rui ben en veel haren verlies, heeft mijn vrouw me gekamd. De haren vlogen door de tuin en nu kunnen de vogeltjes ze misschien gebruiken om er een zacht nestje voor hun baby’s mee te maken.