
Hoi allemaal, hier ben ik weer. Eerst wil ik vragen of jullie samen met mij nog eens willen zwaaien naar caaf Maxi en poezel Muppet die een sterretje geworden zijn. We hopen dat ze nu fijn bij alle andere sterrenvriendjes kunnen zijn. Ik vind het erg verdrietig voor hun mensen en ik stuur ze troostkopjes. Natuurlijk draaien we ook nog altijd met de pootjes voor vrede en dat iedereen blij is.
Liggen
Pas geleden kwam de postbode aan de deur. Die komt wel vaker maar deze keer was er een pakketje voor mij. Nu ja, het was ook voor mijn vrouw en de rest natuurlijk maar mijn naam stond op de doos. Ik vond dat best wel spannend maar moest wachten met uitpakken tot mijn man er was, dat was leuker volgens mijn vrouwtje. Toen ben ik eerst maar een tijdje bovenop de doos gaan liggen, want ik moet ervoor zorgen dat de spulletjes die erin zitten netjes blijven en dat niemand er zomaar ineens met de doos vandoor gaat, toch? Dat kan helemaal niet meer als deze binnen staat maar veiligheid is erg belangrijk, vind ik. Daarom
zit ik ook vaak op de vensterbank om te kijken of alles nog veilig is in de tuin. Ik zei pas al dat er vaak een rood vriendje komt maar de nieuwe buurpoes is ook al geweest. Die is nog best wel klein en die vind ik lief. Ze is rustig en doet wat snuffelen, dat is niet erg.
Maar goed, om op dat pakketje terug te komen. Je kunt wel zeggen dat het een pakket was trouwens, want anders had ik niet eens op de doos gepast. Toen mijn man thuis kwam, heb ik meteen verteld dat er iets met de postmevrouw gekomen was en dat we het moesten uitpakken. Het pakket kwam van een lieve kattenvriend die we kennen via Snuitjesboek. Die heeft heel veel werk gedaan om alles bij elkaar te zoeken en de spulletjes in te pakken in een doos. Dat is wel heel erg lief hè? Toen we de doos open hadden gemaakt, kwamen daar toch super mooie spullen uit. We zijn heel erg verwend. Vrouwtje had een mooie beker en lekkere thee maar wij kregen snoepjes, placemats om fijn op te liggen, speelgoed en een heel bijzonder iets dat ik nog niet goed ken.
Balletje
Vrouwtje kreeg de verpakking (die ik uiteraard ook van boven tot onder geïnspecteerd heb) niet snel genoeg open naar mijn zin maar toen dat gelukt was, kreeg ik iets dat ik nog nooit eerder gehad heb. Het was een soort balletje op een stokje. Dat balletje is met catnip dus nu kan ik daarmee wieven. Dat ruikt altijd zo speciaal maar ik ken dat alleen als het in een muisje of een kussentje zit, dus dit is anders maar wel heel fijn. Ik ruik er steeds aan en pak het stokje tussen mijn pootjes om ermee te spelen. Het andere speelgoed uit de doos had Molly meteen te pakken. Zij is dan al wel 11 jaar maar ze speelt soms nog als een kitten. Ik kijk dan wat zij doet, want daar kan ik nog van leren hoe het moet. Dat balletje zat dus aan
een stokje met een moeilijke naam… een mata-nog-wat-dinges-stokje. Zo heet het ongeveer maar ik kan het niet zo goed uitspreken. Aan dat stokje kun je likken en eraan knabbelen is ook al gelukt. Ik vind het een heel bijzonder en speciaal cadeautje en omdat ik het nog niet eerder gehad heb, is het iets waar ik nu veel mee speel.
Vrouwtje heeft het stokje buiten in het zand geprikt. Nu lijkt het op een golfbal zegt ze maar ik weet niet zo goed hoe die eruit ziet. Die staan ook wel eens ergens op kennelijk en dan moeten mensen de bal daarvan af slaan. Maar dat doe ik niet met mijn catnip balletje hoor want ik vind het veel te fijn dat deze aan een speciaal stokje zit. Ik heb het stokje uiteraard wel weer uit de grond getrokken want als het op mijn placemat ligt, kan ik er fijn mee spelen. We hebben drie placemats gekregen, dat is fijn want dan hebben we er allemaal eentje! Dat is toch echt lief van onze FB-vriend. Cadeautjes krijgen is leuk maar geven ook. Dus nu ben ik mijn vrouw aan het helpen met een verrassing voor iemand anders…wel meer dan eentje eigenlijk maar meer mag ik er nog niet over verklappen hoor. Anders is het geen verrassing meer natuurlijk.
Knuffel van Lucky
Hoi allemaal, ben ik weer. Ik hoop dat er geen spulletjes stuk gegaan zijn aan het huis of in de tuin want er stond weer een harde woei met veel regen en ook flitsen en donders. Ik vond het niet zo heel erg eng, want ik lag toen al een poosje binnen lekker te slapen maar Dropje was er best bang van en die piepte af en toe. Toen het over was, werd ze gelukkig ook weer rustig en ik heb haar later nog een neusje gegeven om haar gerust te stellen.
Poort
Ze hebben in de keuken een ding waar allemaal mensen-eten in zit. Daar blijft het koud in zeggen ze. Dat boeit me niet maar er zit wel vlees in dat ze op een boterham doen. En dan ben ik er als de kippen bij als ik de deur hoor. Dan kijk ik super zielig en krijg ik een klein stukje vlees. En dan blijf ik wachten en zielig kijken zodat ik nog een stukje krijg. Dat is best slim van mij toch? Hebben jullie ook manieren om duidelijk te maken aan je mensen dat je ook wel wat lust? Dat wil ik best wel weten zodat ik dat ook kan proberen. Maar zielig kijken, doe het maar. Je zult zien dat het werkt! Ik ben niet zielig hoor, echt niet. Maar doen alsof is de perfecte manier om snoep te krijgen. Ik ben een bedelaar en een schooier zegt mijn vrouw dan… het maakt mij niet uit hoe ze het noemt, als ik maar wat lekkers krijg! Ze hebben een heel pakje met vleesjes en daarvan kunnen ze best wel wat delen hoor. Een stukje is al genoeg want teveel is natuurlijk ook weer niet zo goed. Vooral niet voor mijn katerbuik.
Hoi lieve vriendjes, ben ik weer op deze maandag. Deze keer wil ik graag eerst knuffels vragen voor iedereen die daar behoefte aan heeft. Soms is het gewoon erg fijn om die te krijgen maar zeker ook om knuffels te geven want daar word je blij van!
Vorige week was er iets raars in de tuin of eigenlijk, er was iets raars dat met de buren te maken heeft. Onze buren hebben een Woef, een grote zwarte maar ze doet niks en kan ook niet bij ons in de tuin komen. Blafsnuit speelt vaak met een bal. Lig ik daar een beetje lui te zijn in de tuin en komt er toch ineens een geel, rond ding uit de lucht naar beneden vallen. Nou ja zeg… ik wist niet wat er gebeurde en schrok er ook best een beetje van om eerlijk te zijn. Mijn mamapoes rende naar binnen maar Dropje kwam uit haar bloempot en we gingen samen op inspectie. Samen is het veiligst want dan kun je elkaar ook meteen beschermen als dat nodig is.
Mijn man
Buiten
een ander belangrijk plekje vergeten waar ik graag zit. Dat is tussen de struiken. Dan kunnen ze mij niet goed zien en moeten ze me zoeken. Verstoppertje spelen doe ik graag en kan ik ook heel goed. Dan roepen ze mij en zien ze me niet, hihi. Er zijn best veel plekjes in onze tuin om je te verstoppen. En als ik dan toch met mijn kop in de struiken zit, kan ik meteen op zoek gaan naar kleine beestjes en vogeltjes bekijken. Ik mag ze niet pakken zeggen mijn mensen maar alleen er naar kijken vind ik ook al super spannend hoor! Dan ga ik tetteren en met mijn staart zwiepen.
Hoi allemaal, hier Lucky. Heb eerder deze week gehoord dat mijn kattenvriendje Woezel prikjes moet krijgen met insuline. Dat lijkt me erg spannend voor hem dus ik draai met de pootjes dat alles goed gaat en hij zich snel beter voelt. Sturen jullie hem ook een extra knuffel? Zijn mensen weten al hoe ze prikjes moeten geven en gaan het nu nog beter leren zodat het vast goed komt met hem.
weet niet meer goed wat erin zat maar het kwam in ieder geval van de winkel die pootafdrukjes op de dozen heeft staan, dus het was zeker voor ons. Nu hadden ze die doos toen ze die leeg gemaakt hadden buiten gezet maar die waaide weg. Niet zo handig dus ik ben ze maar even te hulp geschoten zodat de doos netjes op zijn plek bleef staan totdat ze er spulletjes in hadden gedaan. Nu heb ik ze heel goed geholpen door er een poosje in te gaan liggen. Al zeg ik het zelf, dat is toch best slim he?
Liggen