Hoi allemaal, hier ben ik weer. Wat is het fijn hè dat er deze week niet zoveel woei en regen is maar veel zon? Ik ben al een paar keer in de tuin geweest maar ik ben nogal een mooi- weer-kater volgens mijn vrouw dus het zou nog wel een paar graden warmer mogen worden van mij hoor.
Als ik eenmaal buiten ben, zit ik natuurlijk wel in het zonnetje. Dat is lekker warm op mijn vacht. Ik heb ook al veel vogels in de tuin gezien en ik hoor ze ook steeds. Die zijn iedere dag al wakker als het nog donker is en dan hoor ik ze mooie liedjes fluiten. Dat vind ik wel erg gezellig. Vooral merels fluiten zo mo en die zitten hier best veel. O en buiten zijn er ook af en toe al vlinders. Van die mooie gele heb ik al gezien in de struiken. En een zoem-hommel.
Smaak
Ik wil ook wat vertellen over lekker eten. Ik krijg iedere dag harde brokjes. Die staan er heel de dag dus als wij willen eten, dan kan dat gewoon. Soms zitten er niet meer zoveel in het bakje maar dan gaan we voor onze mensen zitten en krijgen we er nieuwe bij. Als ze het tenminste snappen wat we bedoelen. Hebben jullie dat nu ook? Dan ben je als kat toch
heel duidelijk in wat je wilt en dan snappen ze het niet… rare mensen soms hoor. Maar goed, behalve brokjes krijgen we ook natvoer snoepjes. Jullie kunnen wel aan mij zien dat ik dat ook graag lust. En natvoer is goed voor mij want dan kan ik beter naar de bak.
Eerst kregen we mousse maar die vinden we niet zo lekker om eerlijk te zijn. En ik ben best een alleseter en soms zelfs een veelvraat (geen idee hoe die eruit ziet maar dat schijnt ook een beestje te zijn) volgens mijn mensen maar mousse… nee, die kan me niet echt bekoren. Toen kocht mijn vrouw zakjes eten. Hoewel ik veel lust, heb ik wel de voorkeur voor bepaalde smaken. Kip en vis gaan er het beste in. Dat laatste zal bij vriendinnetje Loes ook wel zo zijn. Zij houdt veel van vis, zeggen ze hier. Gelijk heeft ze nog ook.
Milkies
Maar nu komt het: pas ging vrouw wat bestellen voor een poezenvriend. Die was ziekjes en ging cadeautjes krijgen van al zijn vrienden. Daarbij hoorden ook Milkies. Die kende ik dus nog helemaal niet maar die zijn me toch lekker. De postbode had een beetje gestunt met de doos dus de verpakking was kapot. Dat was niet zo erg want alles wat daarin zat was nog heel. Toen mocht ik samen met mijn vrouw de cupjes uitzoeken en hebben we de beste opgestuurd. Daarna mochten we zelf de rest houden want ze had er toch teveel besteld. En daar zijn wij heel erg blij mee. Milkies kun je oplikken en dat doe ik dus heel graag.
In diezelfde doos zaten ook blikjes vis in saus. Die zijn super lekker en die krijgen we nu elke dag met zijn drietjes ook eentje. Omdat Dropje en Molly de visjes ook lekker vinden, delen we samen een blikje maar dat kan best hoor. Er zit genoeg in voor allemaal. Ik vind die echt heeeeeeeel erg lekker en ik lik mijn bordje ook bijna helemaal schoon. Want weet je wat ze er behalve visjes nog meer in gedaan hebben? Rijst…nu ja zeg. Die eet je als grote kater toch zeker niet mee op? Die vind ik niet lekker hoor. Molly wel dus mocht er nog wat op het bordje achterblijven, dan eet zij het wel op. Onze bordjes kunnen daarna bijna weer zo de kast in!
Alleseter
Wat ik dus wilde zeggen: ik ben wel een (bijna) alleseter maar sommige dingen vind ik veel lekkerder dan andere. Dus ik zou tegen jullie willen zeggen: laat duidelijk merken wat je het lekkerste vindt om te eten. Met wat geluk krijgen jullie dat dan ook! Enne, ook als je speciaal voer eet omdat je niet alles mag: dan is er ook veel lekkers te vinden en ik weet zeker dat jullie mensen allemaal goed voor jullie zorgen.
Dikke knuffel van Lucky
Hoi allemaal, vandaag wil ik wat vertellen over cadeautjes en dan speciaal over een hangmat waarin je kunt liggen. Ik heb er pas al wat over verteld maar het verhaal heeft nog een vervolg gekregen. Het begon ermee dat we een hangmat hadden die eigenlijk versleten is. Deze was dun geworden bij de stof en je kon er ook niet meer zo lekker zacht in liggen. Ik ging er nog gewoon in hoor maar vrouwtje was bang dat ik er misschien wel doorheen zou kunnen vallen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Nieuw
zat super leuk speelgoed in en zelfs een worm! Nee, geen echte maar eentje waarmee je spelen kunt. Die kennen we nog niet dus dat is extra spannend natuurlijk. En wat lekkers voor de konijntjes en voor onze mensen. O, en een mooie kaart voor ons allemaal. Dank je wel lieve vriendjes, met cadeautjes zijn we altijd blij. Dan weet je dat anderen ook wel eens aan ons denken en dat is fijn.
Nu ben ik dus buiten geweest en het gras is best wel lang maar dat is niet erg. Dat vinden de vogels ook fijn en wij dan ook want daar kijken we natuurlijk graag naar. Maar nu is er toch wat raars gebeurd buiten. Ik was aan het spelen op het gras en aan het graven in de grond. Toen ik daarna binnen kwam, was ik alleen geen twee kleuren Lucky meer maar een drie kleuren kater geworden! Nu ja, misschien eigenlijk wel vier kleuren want mijn pootjes waren helemaal zwart geworden van het zand en op mijn kop was ik nog eens groen. Nu ja zeg… dat was echt raar.
Toen ze de voordeur open deed, stak ik heel voorzichtig mijn snuit naar buiten om te ruiken in de lucht. En toen was ik ineens heel dapper en ging naar buiten! Ik kom niet vaak in de tuin aan die kant, dat is best gevaarlijk want dan is de straat met auto’s nogal dichtbij. Als mijn mensen erbij zijn, dan mag het wel hoor. Nu was Loedertje diezelfde dag in de tuin gekomen…en wat denk je? Ik vond haar spoor in de tuin. Dat was echt heel erg spannend en ik heb een hele tijd gesnuffeld, zeker wel door de halve tuin zodat ik precies wist waar zij allemaal geweest was. Dat is best een belangrijke taak natuurlijk want je moet goed weten wie er allemaal op je terrein is gekomen. Daarna ging ik weer naar binnen om te slapen en weer lekker op te warmen want het was best koud.
Hoi allemaal, hoop dat iedereen de super storm van vorige week goed doorstaan heeft. Hier was buiten de regenpijp losgeraakt maar verder niks aan de hand. Er waaide wel verschrikkelijk veel door de tuin en de boom voor in de straat heeft wat takken laten vallen, maar is gelukkig niet zomaar omgevallen.
Veter
hoog door de lucht en spring ik er achteraan! Of ze leggen die in mijn mand maar dat vind ik niet leuk dus dan haal ik hem er meteen weer uit. In de mand slaap ik, die is niet voor veters natuurlijk. Nu is samen spelen ook echt heel leuk. Soms doet Dropje ook mee en dat maakt het nog beter.
Hoi allemaal, Lucky hier met de blog van deze week. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Doen jullie mee duimen en pootjes draaien dat het goed gaat met Zooka, dat ze de brokjes die ze nu krijgt lekker vindt en ze daar weer een beetje beter van wordt? Ze moet een operatie dus we hopen dat ze snel opknapt daarna. Ook vriendje Dorus van de blog moet een keer een operatie hebben voor zijn oogjes want hij was vorige week nog bij de witte jas omdat hij niet wilde eten en zijn vrouwtje niet vroeg wakker gemaakt had. Dat is niet goed natuurlijk maar hij knapt gelukkig al snel weer op.
weten te maken. Het was heel de week niet zo heel erg fijn weer om buiten te gaan. Maar ons konijnenvriendje dacht er anders over. Misschien hebben jullie het al gelezen maar konijntje Jip was ontsnapt uit het hok. Ze heeft heus een mooi hok maar ze was er toch uit gepiept.
Die Jip kan me toch grote gaten graven trouwens…dat vind ik wel leuk want daar ben ik toen nog even mee verder gegaan. Ik kon niet zoveel verder want we kunnen de tuin niet uit dus ik ben er toen maar weer mee gestopt. Mijn mensen hebben het gat ook weer dichtgemaakt maar dat is niet erg. Daar kunnen we altijd nog wel eens opnieuw mee beginnen. Misschien kan ik een keer samen met Jip gaan graven, dat lijkt me wel gezellig ook. Of samen gras eten. Dat lusten we namelijk allebei. En Jip heeft veel energie dus die kan uren graven. Ben blij dat ze niet met die harde storm buiten was trouwens. Dan was ze vast zo naar de buurvrouw gewaaid want konijntjes zijn nogal vedergewichten. Die wegen maar een paar kilo of zo.