Hallo vriendjes, hier ben ik weer. Lucky de roodwitte kater met een maatje meer. Waarom ik dat zeg deze keer vragen jullie je misschien af? Nou, niet wanneer ik deze blog schrijf maar op de dag dat jullie mijn verhaal lezen, moet ik dus voor een prik naar de witte jas en daar heb ik dus echt helemaal geen zin in.
Mijn vrouw heeft het me al verteld want dan mag ik vast een plan maken om de witte jast te bijten heeft ze gezegd. Nu ja, ze heeft liever dat ik dat niet doe maar ze hebben het daar iedere keer maar weer over die onsen en kilo’s en zo… dat vind ik dan niet zo leuk en vooral die priknaald in mijn vachtje en velletje. Dat hoeft van mij dus echt niet. En echt he, ik zweer jullie dat die weegschaal daar stuk is. Die geeft nooit het goede aan. Hebben jullie dat nu ook?
Rennen
Nu wil ik het deze keer eens hebben over rennen. Denken jullie nu, die Lucky rent nooit want anders was hij geen maatje meer kat? Dat is toch niet helemaal waar. Ik ren namelijk wel regelmatig door het huis. Dit kan ik doen als ik alleen ben maar ook samen met vooral Molly. Die rent namelijk ook nog wel eens graag heel erg hard. Dropje houdt daar wat minder van want die gaat dan snel op de krabpaal liggen om te kijken hoe wij rennen. Maar goed, als ik aan het rennen sla, dan steekt mijn staart helemaal rechtop de lucht in. Daaraan kunnen mijn mensen zien dat ik de dolle vijf minuten heb en ik doe dan ook meestal mijn oren helemaal plat. De ondeugendheid straalt er dan vanaf zeggen ze hier.
Moe
Ik ren van buiten naar binnen, vlieg in de keuken zowat uit de bocht en in de kamer draai ik vliegensvlug weer om en ren weer de tuin in. Daarbij is het het makkelijkste als de deur open staat maar door het luik kan ook. Dat rammelt dan altijd wel een beetje en om eerlijk te zijn hebben we ook de rand die erom heen zit stuk gerend. Nu ja, dan maar een keer een ander luik in de deur hebben ze beloofd. Voor mij hoeft dat niet want ik heb liever dat ik gewoon door de open deur naar buiten kan. Maar daar is het nu buiten te koud voor. Daarom moeten we ook hard rennen om het warm te krijgen. Weet je, als Molly en ik samen rennen, dan rent zij meestal eerst hard achter mij aan. Maar Lucky is niet gek hoor want ik keer dan ineens gewoon om en dan ren ik achter haar aan! Dat is serieus leuk spelen wat we dan samen doen. O ja, ik ren ook graag de trap op en weer af. Dat kan serieus hard gaan hoor want dan stamp ik lekker hard op de treden. Als een olifant noemen mijn mensen dat.
Na het rennen ben ik soms wel wat moe maar meestal ga ik eerst eten omdat ik dan honger heb. Na het rennen wil ik veel brokjes maar een snack is natuurlijk ook goed. Nu is mijn man dit weekend bij de winkel geweest en heeft een nieuw soort snacks mee gebracht. Het zijn grote zakken dus dat staat me wel aan. Nu maar hopen dat ze ook lekker smaken natuurlijk. Het spannendste komt alleen nog: er was ook een doos in de winkel van de snoepjes gekomen en die voor ons was. Daar zaten lekkere blikjes met visjes in (misschien kan ik er eentje delen met Loes, die houdt erg van vis zeggen ze) maar het mooiste wat erin zat, zien jullie op de foto.
De doos
Ik vond het heel erg spannend toen mijn man met een doos kwam waarin iets voor ons zat. Hij heeft de doos opengemaakt en jullie zien wel dat we verwend zijn. Dit is nog van Kattenklaas en de Kerstman samen. Dat vinden wij helemaal goed natuurlijk. Onze
speciale sokken voor aan de muur komen ook nog in de kamer te hangen. Daar past misschien ook nog wel wat lekkers in. We zijn immers helemaal geen verwende katten hier hoor. Maar we geven ook wat aan de poezels in het asiel. Die hebben per slot van rekening ook een fijne kerst nodig. Allemaal samen is dan nog belangrijker.
Met Kerst ben ik er een keertje niet op de blog. Dan komt het mooie Kerstverhaal van Loes, Doorie en iedereen die eraan aan meedoet. Gaan jullie dit ook allemaal lezen? Het wordt een heel mooi en warm verhaal dat precies bij Kerst past! Iedereen alvast fijne feestdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar. Heel veel knuffels en we tetteren ook nog altijd samen met Kever mee voor vrede.
Lucky
Hoi dierenvriendjes en jullie mensen, deze week ben ik Lucky er weer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel beleefd heb maar denk dat het volgende keer misschien wel eens spannender kan zijn. Waarom ik dat denk, zal ik jullie proberen uit te leggen.
Wat die kou betreft: ik maak nu buiten niet zoveel mee omdat het veel kouder is en ik vaak binnen ben. Ik mag ’s morgens nog wel even in de tuin maar daar geef ik niet zo veel om. Er groeit geen gras meer om aan te knabbelen en het is vooral te koud naar mijn zin. Ik wil nog wel iedere avond even in de voortuin om te kijken of er geen andere poezels komen maar ook dat doe ik maar even. Anders wordt mijn jasje te koud en dan duurt weer warm worden wel lang. Ik lig nu ook veel in mijn hangmat of op de zachte plaid op de bank want dat is het fijnste. En dan vooral tegen mijn man aan want dat is prettig. En dan krijg ik ook vaak een knuffel trouwens.
luik) en toen ging ik buiten op de stoep liggen, helemaal plat op mijn buik. Ik maak me dan zo klein mogelijk en doe heel stil zodat de vogels me niet zien of horen.
Hoi lieve kattenvriendjes en jullie mensen, Lucky weer deze week. Ik moet zeggen dat ik alle verhaaltjes altijd spannend en leuk vind want is ook fijn om over vriendjes te lezen en te weten te komen wat zij zoal meemaken en voelen.
Toen ik later terug in de kamer kwam, ben ik heel dicht bij mijn man gaan liggen want ook dat is veilig. Ik lig de laatste week heel veel op de bank. Ik zal jullie vertellen waarom. Het is goed hoor, niet omdat ik steeds bang ben of zo. Mijn vrouw ging vorige week brokjes verdienen voor ons. Heel goed natuurlijk en mijn man was thuis, dus dat was fijn. Hij had een grote doos die al een poosje binnen stond. Ik vond de doos eigenlijk al erg leuk want daar kon ik prima op liggen.
wachten totdat de doos open ging. Een beetje nieuwsgierige kater moet natuurlijk wel alles wat gebeurt goed in de gaten houden. Dat is zeer voornaam om te doen.
Hoi lieve allemaal, deze week vertel ik wat over een avontuur dat ik de afgelopen week beleefd heb. Het avontuur was best spannend maar ik hoop dat jullie het niet te eng vinden. Ik ben wel heel voorzichtig geweest hoor dus geen zorgen, alles goed hier.
zeker. Hij lijkt wel op mij maar heeft alleen rood in zijn vachtje. Mijn man heeft een bloembak gemaakt die in de tuin staat, recht voor het raam. Dus daar zat meneer de kater gewoon, doodleuk. Ik werd niet boos maar was vooral erg nieuwsgierig en we hebben even gesnuffeld. Nu ja, niet echt aan elkaar want er zit een glazen plaat tussen. Dat noemen mensen een raam. Het was al donker toen maar we konden elkaar goed zien want daar staat zo’n hoge paal op straat met een lichtje erin.
een mooie grote kater was. Dat was wel een bonus moet ik zeggen. Wat later kwam mijn vrouw ook weer binnen en gingen we samen op de bank liggen. Ik heb heel mijn avontuur verteld aan Molly aan Dropje. Dat snappen jullie wel. En heel veel geknuffeld met mijn mensen. Ik moet er nog erg aan wennen dat mijn vrouw nu ook af en toe ergens anders dan thuis brokjes gaat verdienen, maar we halen het knuffelen dan echt wel in hoor. Dat gaat gewoon door, dat staat vast.
Hallo lieve vriendjes, vorige keer ging het een beetje mis met de blog beantwoorden maar iedereen super bedankt voor de lieve reacties. Ik kom er deze keer op terug hoor maar mijn vrouw is vandaag heel de dag druk en dan kan ik niet steeds aan de laptop. Ze heeft nu wat anders dan anders en daarvoor moet ze twee dagen steeds maar werken. Ik ben gelukkig niet alleen want Molly en Dropje zijn er natuurlijk ook en als mijn man thuiskomt, kunnen we gewoon met hem knuffelen.
Waarom vraag je je misschien af? Het was al een hele poos geleden dat mijn mensen een nacht weg waren. Ik was het eigenlijk ook al weer vergeten hoe dat precies was maar later wist ik wel dat het deze keer hetzelfde ging als toen. Mijn mensen hadden eerst een grote tas gepakt op zolder… echt zo eentje waar denk ik wel drie of vier katers van mijn formaat inpassen dus dan weet je wel hoe groot die tas is. Er was ook een kleinere tas bij trouwens. Daar deden ze flesjes en zo uit de kast in. Kijk, als poezel heb je dat spul allemaal niet nodig maar mensen moeten dat wel hebben om lekker fris te ruiken en een schone vacht te krijgen. De grote tas werd gevuld met vachtjes en zo en ging toen in de auto.
Na twee donkers kwam er een dag met mooi weer maar we moesten nog binnen blijven. En ineens gebeurde het: ik hoorde de auto van mijn mensen en kwam meteen uit mijn mand om te gaan kijken. Ze waren er weer! Wij helemaal blij en omdat het zonnetje er was, mochten we ook weer buiten. Dat heb ik even snel gedaan en daarna kreeg ik lekkere kip. Dat was nog eens boffen.