Hoi allemaal, ben ik weer voor mijn blog van deze week. Hebben jullie allemaal genoten van de Hoedjesshow? Wij vonden het super mooi en hebben heel veel gezwaaid naar alle sterretjes. We hebben ook de poezels gezien die hier eerst woonden… onze vrouw werd er een beetje verdrietig van maar we hebben haar getroost hoor. Dat hoort gewoon als je samen bent en je ziet dat er iemand verdriet heeft. Ik denk dat jullie ook allemaal superlief geweest zijn voor jullie mensen.
Eten
Deze keer wil ik het eens hebben over eten en dan over verschillende manieren om en plekken waar je als katermans allemaal kunt eten. Het verhaal begint eigenlijk met de konijntjes. Mijn vrouw was bezig met brokjes en zo verdienen maar dat doet ze dus thuis. Als ze dat doet, zit ik vaak bij haar want dat is gezellig en ze zegt ook dat ik heel goed kan helpen. Nu kan ze dus in de tuin kijken als ze aan haar computer zit. Dropje was buiten (ik vond het om eerlijk te zijn veel te koud, geef mij maar die warme lamp binnen) en die was een beetje op en neer aan het dribbelen. En ineens kwam konijntje Jip voorbij gerend.
En wat denk je? Komt recht daar achteraan ook haar zusje Janneke voorbij. Mijn vrouw ging naar buiten en ik moest er natuurlijk ook even het mijne van weten. Het was nog best koud maar twee konijnen los in de tuin, dat is raar. Hoe komen die nu uit hun konijnenpaleis dacht ik nog. We gingen kijken en toen zagen we het: ze hadden (alweer) een gat in het hok geknaagd en daardoor konden ze naar buiten. Kim was ook al aan het proberen om zich erdoor te wurmen maar zij is wat groter dus dat paste niet goed. Mijn vrouw wist Janneke snel te pakken maar Jip heeft heel de middag door de tuin gerend. Nu geef ik daar niet zoveel om want het is wel gezellig maar ze zat wel in mijn tent…nu ja zeg. En zeg nu zelf: wie eet er nu hout? Nu ja, de konijntjes dus.
Doos
Konijntjes eten ook brokjes zoals wij, maar die van hen lust ik niet hoor. Smaken mij teveel naar gras. Ik heb liever kattenbrokjes of natvoer. Nu is het morgen Dierendag. Dus we hopen dan nog extra veel lekkers te krijgen. Niet dat we anders zielig zijn want we krijgen iedere dag lekkers. Nu doen onze mensen natvoer op een speciaal bordje. Als ze die uit de kast halen, maakt dat een speciaal geluid dus dan weet ik al dat we iets krijgen. Ik kan alleen soms niet zo goed wachten tot ze het bordje gevuld hebben en het voor me neerzetten. Dus wat doe je dan als katermans, ook al staat er een doosje op de aanrecht? Natuurlijk zetten ze dat weer net neer waar ik meestal zit…nou dan ga je er dus gewoon inzitten. Geen probleem want dat zit ook goed. En dat er nog wat in het doosje zat…dat
boeit me niet zo om eerlijk te zijn. Als ik maar bij mijn kip kan.
Hetzelfde verhaal met mijn brokjes. Dan doet mijn man een grote zak in de emmer. Omdat het net een nieuwe zak is, zijn de brokjes super vers. Er gaat niks boven verse en knapperige brokjes dus wachten, daar doet deze kater niet aan. Ik begin gewoon meteen met eten. Waarom ook niet eigenlijk? Er zitten alleen wel erg veel brokjes in zo’n grote emmer. Die eet ik natuurlijk niet allemaal tegelijk op maar o, wat zijn ze lekker! We hebben heel de dag brokjes hoor maar ik vind ze extra speciaal als ze net nieuw in de emmer zitten.
Dierendag
Morgen dus Dierendag. Wij worden genoeg verwend, denk dat al mijn vriendjes ook wel extra zullen boffen. Nu wil ik jullie vragen of jullie ook op deze dag speciaal eens willen denken aan alle andere dieren. Misschien kunnen jullie de vogeltjes wel wat extra lekkers geven of misschien heb je nog wel iets waar de diertjes in het asiel of de opvang wat aan hebben? Ook voor deze beestjes is het per slot van rekening Dierendag. Wij sparen centjes in onze spaarpot en gaan er dan wat moois voor de andere katjes voor kopen. Want ook dat hoort bij Dierendag, vinden wij.
Knuffel van Lucky
PS Draaien jullie ook met de pootjes voor vriendje Woezel? Hij krijgt vandaag een operatie dus dat is weer erg spannend allemaal.
Hoi lieve allemaal, hier ben ik weer deze week. Het is eindelijk minder tropisch warm buiten en ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben. We kunnen nu gewoon weer buiten als het niet hard regent en het is niet meer zo warm maar ik heb een dikke jas, dus dat scheelt veel.
ze niet hier aan de deur en schrikken wij er niet van. Molly en Dropje vinden het namelijk nogal eng en spannend als er iemand komt. Ik ben wat minder bang maar geen grote held hoor dus als mijn mensen het zelf ergens ophalen, vind ik dat allang prima natuurlijk. Zeker als we het zelf dan snel hebben.
Ben niet gek zeker maar vond het wel allemaal erg spannend weer. Kim was weer snel thuis en toen gingen de andere nijntjes haar besnuffelen of alles goed was. En Dropje en ik hebben buiten de ren gekeken en geroken of alles nog hetzelfde is als anders, want dat is erg belangrijk. Wij houden niet van verandering en hebben het liefste dat alles alle dagen hetzelfde is. Dat is het fijnste van allemaal! Na dit spannende gebeuren ben ik binnen gaan slapen op de bank. En ik kreeg nog yoghurt om te snoepen. Dat was fijn en dan vergeet ik weer snel alles wat gebeurd is. Ik slaap nu weer veel in mijn hangmat. De warme plaat hoeft nog niet aan maar mijn vrouw zegt dat het binnenkort weer zover is. Kan niet wachten want dan is mijn slaapplekje altijd zo lekker warm.
Hoi allemaal, Lucky hier weer. Het is nog steeds warm en mooi weer dus we spelen veel buiten maar gelukkig is het niet meer tropisch want als ik eerlijk ben, dat is niks voor mij.
Ik was eerder week een keertje een beetje aan het rondwandelen in de tuin. Niet echt veel spannends om te doen maar mijn man was bezig met het huisje en de ren van mijn konijnen vriendinnetjes goed schoon te maken. Dit betekent dat alle konijnendropjes (ja, zo zien die poepies er nu eenmaal uit hoor, net als van die mopjes die mijn mensen wel eens in een zakje hebben en die ze drop noemen) eruit gehaald worden en ze nieuw stro en zaagsel en zo krijgen om lekker doorheen te rollen.
mensen maar eigenlijk zat ik zowat onder de printer die op een muurtje staat) om een stuk speelgoed op te vissen. Dat was mijn favoriete eend die al een poosje kwijt was en die ik dus nu ineens weer teruggevonden heb. Mijn vrouw had al een nieuwe klaar liggen want het is een catnip eend (ja heus, die bestaan echt) en ik ben er gek op. Als ie niet goed meer ruikt, kan ze de eend open roetsjen en zijn buik met nieuwe catnip vullen. Dat is wel een top plan he? Nu ik eendje weer gevonden heb (hij WAS geel wordt hier gezegd, geen idee wat ze daar nu weer mee bedoelen) ren ik er iedere dag rondjes mee door het huis. Ze zijn heel trots op me dat ik het gevonden heb en goed hard ren. Dat is gezond en ik vind het nog leuk om te doen ook.
Hallo poezenvrienden en personeel, deze week ben ikke, Lucky dus, weer aan de beurt op de blog. Mijn vrouw heeft nogal veel werk op de laptop en daarom mag ik nu om de week bloggen. Dat vind ik ook wel fijn hoor en nu komt iedere andere maandag katermans Japie wat vertellen. Zijn verhalen vind ik erg leuk om te lezen en jullie vast ook wel. Japie is ook een vriend die nu blogt dus dat is super gezellig en hij kan het al heel goed!
de gezelligheid.
had ze helemaal niet gehoord toen ze er weer waren. Dat was best wel even schrikken moet ik zeggen hoor. Niet dat ik bang van ze ben maar ik had helemaal niks in de gaten en ineens waren ze er weer. Ze hadden een grote tas waar ik toen maar even in ben gaan liggen nadat ik deze besnuffeld had. Altijd eerst even kijken of het veilig is natuurlijk.
Hoi lieve kattenvriendjes en personeel, deze week begon erg verdrietig omdat onze poezenvriendin Muzette een sterretje geworden is. We sturen daarom veel extra knuffels naar haar vrouw en Muzette zelf is weer bij haar broer en zus nu. Als de Hoedjesshow is, zwaaien we natuurlijk allemaal mee!
Eerder deze week zat ik in de tuin, recht onder de droogmolen. Dat is zo’n ding waaraan mijn mensen hun kleren hangen als ze willen dat die drogen. Als de zon schijnt en er een harde woei is, gaat dat drogen snel. Ik zat dus onder die molen en ik bleef maar omhoog staren want ik zag dus iets. Mijn vrouw werd toen ook erg nieuwsgierig en kwam kijken. Weten jullie wat ik zag? Er hing een libelle aan de waslijn. Gewoon zomaar kon die blijven hangen. Ze hing op de kop en had haar vleugeltjes om de waslijn heen geslagen zodat ze goed kon blijven hangen. Dat is best slim he? Ik heb er ook heel lang naar zitten kijken en toen ik al naar binnen ging omdat het donker werd, zat ze er nog. De dag daarna was de libelle er niet meer, ik denk dat ze toen ergens anders is gaan slapen.
Dat deed ik ook en ineens zag ik wat bewegen. Mijn mensen zagen ook wat maar dachten eerst dat er een andere kat in de tuin zat (trouwens, Loedertje zie ik niet veel meer maar nu is er vaak een rode kater, die woont even verderop maar die vind ik best lief) maar dat was niet zo. Ik was op de vensterbank aan het springen, ging plat op mijn buik liggen en duwde steeds mijn snuit tegen het raam en het kozijn aan. En ineens wisten ze hier toen ook wat ik zag: een mot! Dat is een soort vlinder maar dan vooral eentje die ’s nachts actief is en dus in het donker. Ik heb heel lang stil gezeten en ineens sloeg ik toe. Ik had de mot te pakken hoor. Helaas voor de mot heb ik er toen even mee gespeeld en deze opgegeten. Maar dat hoort ook bij de natuur zeggen mijn mensen.