Hoi iedereen, als jullie deze blog lezen, is de verjaardag van onze mede-blogger Stokkie-Stefan net geweest. Het gaat niet zo goed met zijn gezond dus hopelijk heeft hij toch een fijne verjaardag gehad.
Snappy
Soms gaan er poezels en andere dieren weg, soms komen er ook weer nieuwe bij. Dat laatste is dan natuurlijk wel weer leuk maar vriendjes die over de regenboogbrug gaan of erg ziek zijn, dat vinden we nooit leuk. Dus daarom wil ik vragen of jullie pootjes draaien voor de beestjes die ziek zijn en duimen jullie deze week ook allemaal mee voor onze vriend Snappy die een operatie krijgt? Hij moet daarna ook lang en veel rusten dus hopelijk knapt hij snel op.
Op de foto
Nou, het is gelukt hoor deze week. Mijn man heeft een paar foto’s van mijn dubbelganger weten te maken. Deze week hebben we best veel zon gehad maar het was soms ook nog erg koud dus ik ben niet zoveel buiten geweest want ik houd meer van warmte. Ik heb ook weer wat nieuws ontdekt. Mijn man ligt wel eens op de bank als hij voetbal of een film op televisie kijkt. Dan ligt hij onder een plaid want dat is lekker warm. Nu kun je dus als kater zijnde op de plaid erbij gaan liggen want dan lig je extra zacht. Maar weet je wat nog beter is? Eronder gaan liggen! Dat is super lekker warm en dan kun je ook nog eens extra dicht bij je mensen zijn. En als het spannend of misschien een beetje eng is wat er op de kijkbuis is, dan kun je ook nog altijd wegduiken onder de plaid. Dan hoef je niet te kijken. Dat is zeker een aanrader als het een beetje eng wordt.
Dubbelganger
Mijn man ging het oud papier eerder deze week buiten zetten. Dat doet bij dan in dozen en die mag je dan aan de straat zetten. Er komt dan een grote auto waar ze alles in doen. Dat was trouwens al de derde grote auto deze week in de straat dus het was belangrijk om alles goed in de gaten te houden. Meestal komt de auto als het al donker is en zijn de lampjes aan maar nu was het nog licht. Dan kun je dus echt al merken dat het voorjaar wordt. Ik heb er zin in dat het warm wordt en we meer zon krijgen en je lekker buiten slapen kunt. Toen mijn man door het paadje achter de tuin kwam, zag hij mijn dubbelganger ineens zitten. Gelukkig had hij zijn telefoon bij de hand en kon meteen een paar foto’s van hem maken.
Binnen
De dag daarna kwam mijn look-a-like weer in de tuin. Dropje had hem het eerste gezien maar ik daarna ook hoor. Ik keek eerst vanaf de tafel naar hem en ben toen binnen op de vensterbank gaan zitten om goed te kijken. Eerst lag hij andersom maar toen ik rechtop tegen het raam ging staan, draaide hij zich ook om. Ik heb mezelf heel groot gemaakt en ging tegen het glas aan staan maar dat vond hij niet erg want hij bleef gewoon liggen. Denk ook dat het er fijn was want hij zat lekker in het zonnetje. Toen hij later weg was, ben ik nog even buiten geweest en kreeg ik een dikke staart. Mijn man dacht dat Dubbelganger misschien onder het gat bij de garage was doorgegaan en daar binnen zat maar kon hem niet vinden. Ik heb natuurlijk wel mijn kop daar door dat gat gestoken maar ja, daar binnen is het donker als de deur dicht is dus veel zag ik niet om eerlijk te zijn.
In de tuin
Op de foto’s zie je mijn dubbelganger maar ook mijzelf natuurlijk. Ik heb een leuk spelletje voor jullie erbij. Dat heet “zoek de verschillen”. Als je snel kijkt, dan zie je het misschien niet meteen maar er zijn wel verschillen tussen ons te vinden hoor. Maar zo op het eerste gezicht snap ik dat mijn mensen ervan schrikken als ze hem ineens in de tuin zien lopen want hij is echt wel mijn look-a-like. Hij heeft de naam Dubbelganger gekregen tot we weten hoe hij echt heet. Kunnen jullie wat verschillen vinden denk je? Hij is in ieder geval wel zowat bijna net zo groot en flink als ik dus dat is zeker hetzelfde! Ik hoop dat mijn vriendje weer snel komt want ik vind hem lief en we doen niet boos op elkaar.
Oom
Volgende keer vertel ik over een nieuw vriendje… mijn mensen zeggen dat ik nu weer een soort oom geworden ben. Misschien kan mijn nieuwe vriendje me dan ook oom Lucky noemen. Dat vind ik wel leuk klinken.
Veel knuffels voor jullie allemaal van Lucky
Hoi allemaal, deze week ben ik Lucky er weer. Deze keer moet ik toch wel zeggen dat ik niet erg veel meegemaakt heb hoor. Alhoewel, er waren wel een paar bijzondere dingen maar ik heb vooral ook veel geslapen.
maar ik denk dat ik alle hoeken van de tuin besnuffeld heb en overal ben wezen ruiken en kijken of mijn dubbelganger er niet was. Die zat er namelijk eerder die middag wel maar je raadt het al: toen zat ik natuurlijk lekker binnen.
Lamp
Lieve allemaal, hier ben ik Lucky weer. Deze keer wil ik het nog eens over huisjes hebben. Vorige keer heb ik jullie al verteld over een stuk van ons huis waar ik nog nooit eerder geweest was. Moet je bedenken, ik woon hier al sinds ik zo’n drie en halve maand jong ben (nu hoop ik dit jaar in april al weer 8 jaar te worden) dus dat is best heel lang. Ik heb nooit een ander huis gehad behalve daar waar mijn pleegmama en de rest van ons nestje woonde. Toen was ik nog heel klein natuurlijk.
trappen opgaan, dat doe ik heel graag. Ik ga vaak voor de deur naar de gang en de trap zitten zodat ze snappen dat ik daar naartoe wil. Hebben jullie dat ook wel eens dat ze het niet goed begrijpen en je maar moet wachten en wachten en wachten?
egel. Ergens op liggen behoort namelijk toch ook nog altijd tot een van mijn grootste hobby’s. En weet je… eigenlijk zijn we nu toch wel heel luxe poezels hier, zomaar met twee huizen. Ik noem het mijn buitenhuis denk ik. Vinden jullie dat een goede naam? Twee huizen hebben we nu… hoezo verwend zeggen mijn mensen. Maar ik vind dat we dat verdienen en hoop dat elke poezel een fijn huis heeft. Om lekker in te slapen of waarin je buiten kunt zitten. Ik denk dat alle andere tuinpoezels ook maar zoiets moeten vragen aan hun mensen. Dat lijkt me een top plan! En als je alleen een balkon en geen tuin hebt: daar past het buitenhuis ook goed op hoor.
Hoi allemaal, de afgelopen weken waren best bijzonder moet ik zeggen. Normaal maak ik niet zoveel mee als ik niet buiten kom maar ik heb nu toch wel speciale dingen meegemaakt om eerlijk te zijn.
Op de bank
Buiten
Hallo allemaal, hier ben ik weer na vier weekjes. Die zijn toch best snel voorbij gegaan ook hoor maar het was wel even raar dat ik met Kerst niet op de blog was.
december was een beetje een rare maand. Eerst was het superkoud en daarna leek het meer herfst met alle regen en ook veel woei. Ik ben lekker veel binnen geweest en ging dan tegen mijn mensen aan liggen of onder de plaid.
jullie waarschijnlijk wel. Daar hebben ze dierendingen dus dat is een goede winkel. Nu zit er in de doos ook wat voor ons zei mijn vrouw maar vooral wat voor de konijntjes. Maar ik wil steeds op de doos liggen dus ze durft deze nu niet zo goed open te maken. Als de spullen eruit zijn, kan ik er namelijk niet meer op liggen. Dan zakt de deksel natuurlijk in want ik weeg wel aardig wat onsen. Dus mag ie nog wel even blijven staan en daar ben ik blij mee. Mijn vrouw weet niet dat ik allang geroken heb wat erin zit. Er zit dus hooi in voor de konijntjes en dat ruikt zo super lekker dat ik er steeds op wil liggen. Dus hopelijk blijft die fijne doos nog lang staan in de kamer.