Omdat ik weer helemaal beter ben van mijn gesond, en er elke dag zon is, en Mikkie niet meer zomaar mijn tuin in kan, ben ik elke dag frolijk en elke nacht ook, eigenlijk altijd wel, en mijn toeter doet het ook weer, mijn mensen zijn heel erg blij dat dat zo is, ze zeggen dat een stille Kever niet is zoals het hoort, mijn vrouw vond het wel eventjes fijn dat ze gewoon kon doorslapen toen ik ziek was, dat was omdat ik geen spieraal speelde, maar ze was toch heel blij toen ik voor het eerst weer muziek maakte in de nacht, ze zei Daar ben je weer Keef!, en mijn man zei ook dat hij er niks aan vond toen ik zo stil was, een Kever hoort nau eenmaal een toeter te hebben, PUNT uit.
Een mening
Toen ik net bij mijn mensen kwam wonen had ik een hele harde stem, ik gilde en ik huilde, nau is mijn stem veel kleiner geworden, ik merkte al snel dat ik daar veel meer sukses mee had, want ik ben echt niet dom hoor!, als ik merk dat ik mijn zin krijg onthau ik dat, ik kan nau heel veel verschillende geluiden maken, dat is logies want ik denk en foel en zie en hoor ook heel veel ferschillende dingen, en die moet ik allemaal fertellen, ik kan ook geluiden na doen, soms lijk ik wel een papegaai folgens mijn mensen, in het begin werden ze daar wel eens gek van zeggen ze, nau ja!!!, maar nu vinden ze het juist gesellig dat ik altijd een mening heb, gelukkig maar want ik was toch echt niet van plan daar een PUNT achter te zetten.
Aandagt
Nu ik weer helemaal de aude Keef ben, (zo noemen mijn mensen dat, waarom weet ik niet, want ik ben niet jaarig geweest!) bemoei ik me oferal mee, ik wil de hele tijd knuffels of geborsteld worden, ik gebruik mijn toeter steeds en ik lust altijd wel een snekkie, ik wil gewoon altijd aandagt!, behalfe als ik slaap, maar dan mag het ook hoor!!!, mijn mensen moesten daar in het begin aan wennen, maar nau zauden ze niet anders meer willen, ze zeggen dat wij drietjes maar geluk hebben met elkaar, dat we bij elkaar horen, en dat ze zo blij zijn dat Bolle ze geleerd heeft dat je liefde steeds opnieuw kan vinden, als je maar goed oplet, en als je je hart weer oopen durft te doen, er is altijd nog een plekje over in je hart, ook al denk je misschien van niet als je op een heel moeilijk en ferdrietig PUNt in je leven zit.
Liefde
Nau mijn hart zooo vol zit met geluk en liefde wil ik dat deelen met mijn vrienden, want er zijn vrienden die hebben ferdriet, er zijn vrienden die zijn ziekies, en er zijn gelukkig veel vrienden waar het prima mee gaat, maar iedereen wil toch wel ekstra liefde?, ik kan er nooit genoeg van krijgen, hoe meer hoe beter vind ik, liefde kan je nooit tefeel hebben, alleen maar te weinig, en ik krijg van jullie ook zooooooveel liefde, iedereen leeft met elkaar mee, zo hoort het maar het is toch heel biesonder, en ik ben er zo blij mee, daarom zet ik achter mijn letters deze keer geen PUNT maar een ♥️
Deze week was ik een beetje ziek, ik had een grote bult op miin kin, dat heet apses, het deed pijn en ik moest er van kwijlen, ik had ook koorts, dat zei de dokter toen ik daar was, ik moest er naar toe van mijn mensen, ze gingen gelukkig wel mee want in mijn eentje had ik dat nooit gedurfd!, ik moest in een tas en we gingen heeeeeel lang met iets dat heet mee-troo, de dokter maakte een stuk van mijn kin kaal en ze kneep in die bult, daardoor kreeg ik ZO een fiese smaak in mijn mond, bah!, ik kreeg ook nog twee prikken en we mochten weer naar huis, net op tijd, want ik was er klaar mee, ik stond op het PUNT om in mijn eentje weg te gaan.
hauden maar ze vond dat ik een ekstreem grappig hoofd heb, nau ja!!!, dat is toch geen manier van doen?!, ik kom daar voor iets seeriejeus en dan word ik gewoon uitgelachen!, mijn hoofd is helemaal niet grappig, het is gewoon mijn hoofd, dat heb ik altijd gehad en dat wil ik ook blijfen hauden, PUNT uit.
niet bij na totdat je ineens niet meer gesond bent, als je gesond niet goed is kan je zelfs een ster worden, en dat is echt heel erg ferdrietig, en niet iedereen kan zo makkelijk weer gesond worden, dat weet ik, daarom stuur ik heeeeeeeeeel veel lieve zachte kopjes naar Muzette en haar vrouw, en naar mevrouw Annelieke, ik tetter zachtjes naar Milo die nu een ster is geworden, kan je me horen?, en ferder stuur ik kopjes naar iedereen die er eentje wil hebben of die er eentje noodig heeft, ik doe er ook zachte neusjes bij, maar nau ga ik eventjes rennen, omdat ik weet hoe biesonder het is dat ik weer een gesonde Kever ben, met zo een streepPUNT!
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het was een verkeerde inschatting dat Keef en Mkkie samen zouden kunnen.
Nu is zo’n tik niks ernstigs, en het feit dat Keef een abces heeft geeft juist ook aan dat het maar een klein tikje was. Hij had beter een flinke krab kunnen hebben gekregen, dan was de wond niet zo snel gaan ontsteken. En Kever geeft Mikkie ook tikken, dus het gaat twee kanten op. Maar het geeft wel aan dat de verhouding tussen Mikkie en Keef aan het verslechteren is.
Bij Bol wist ik dat hij achteruit ging lopen als je hem een pil probeerde te geven. Dus ik ging achter hem staan, en pakte zijn prachtige kop vast, wachtte tot hij tegen mij aanliep en hóp, pil erin.
Jeroen durft helemaal geen pillen te geven, en is bij voorbaat al in paniek. Dat merkt een kat, en dan kun je het wel vergeten. Dus hij doet de ondersteunende taken: kipfilet halen, tóch weer Easypill kopen, medicijnen ophalen. En mij verbinden (grapje)!
Als eerste wil ik schrijven dat ik de hele tijd aan Muzette en mevrouw Mia denk, Muzette haar lijfje is ziekies en nau moet ze allemaal pillen nemen, dat doet ze keigoed!, maar het is natuurlijk toch niet fijn, daarom hoop ik dat ze zich snel beter foelt, lieve Muzette ik stuur je heeeeele zachte kopjes met een klein tettertje, zodat je niet schrikt!!
het in mijn hart, mijn hart werd steeds groter omdat er zoveel liefde in kwam, liefde van mijn vrienden en vriendinnen, het maakte dat ik niet meer ferdrietig was, dat ik foelde dat ik Kever mag zijn en dat ik goed ben zoals ik ben, van mijn neus tot aan het witte PUNTje van mijn staart.
belangrijk PUNT.
Als eerste wil ik Bertje nog een keertje feeliesietetteren met zijn 15e ferjaardag!!, en ook Loes en Bert met ses jaar ferkering, het was frijdag twee feesten op één dag en dat is heel biesonder!!
In mijn tuin
goed ging, maar ik wil liefer alleen wonen met mijn mensen, dat weet ik nau zeker, en mijn mensen zeiden dat ik op dit PUNT altijd vóór ga.