
Hoi allemaal! Om te beginnen wil ik, samen met Molly, Dropje, de konijntjes en mijn mensen iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen. We hopen dat het een fijn jaar wordt en dat we nog lang vriendjes zijn met alle poezels (en de andere dieren ook natuurlijk) die we allemaal kennen. We hebben gehoord dat er bij een paar kattenvriendjes een nieuw vriendje komt wonen dit jaar. Daar zijn we natuurlijk wel heel benieuwd naar. We hebben ook verdrietig nieuws: vorige week is ons poezenvriendinnetje Ruby een sterretje geworden. We willen hun mensen veel sterkte wensen en we hopen dat Ruby nu bij haar lieve sterrenvriendje Lennart is.
Onder tafel
Het weekend dat nu net voorbij is, is het een ander jaar geworden. Niet dat we daar nu zoveel van merken maar ze zeggen dat het anders heet. Iets met tweeëntwintig, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat is. Dat is voor een katermans ook niet zo belangrijk denk ik. Ik weet dan wel dat ik een katermansjaar erbij krijg want dit jaar word ik al weer zeven.
Ik vond het dit weekend niet zo fijn dat er knalvuurwerk was want daar schrok ik steeds van. Ik lag op tafel om de telefoon van mijn vrouw te bewaken maar aan mijn oogjes kun je wel zien dat ik het niet zo fijn vond. Toen het donker was en het nieuwe jaar begon, waren er gelukkig niet zoveel knallen en herrie dichtbij dus dat viel mee. Ik heb samen met Molly en Dropje onder de tafel gezeten, dat was veilig. En ook best dapper want we hoefden niet onder de bank omdat het niet super eng was.
Mok
Nu krijgen we regelmatig cadeautjes hier en zijn we best wel verwend. Nu ja, dat zeggen onze mensen toch maar zelf vinden we dat we niet genoeg verwend kunnen worden natuurlijk. Dat gevoel hebben jullie vast ook vaak. Vorige week kwam er met de post een speciale verrassing. Daar zaten veel snoepjes is, maar ook heel speciaal speelgoed dat
lekker knispert. Dat kennen we nog niet zo goed dus dat moeten we wel eerst inspecteren maar dat komt goed. Er zat ook wat speciaals voor vrouwtje in. Het is een mok waar ze thee en zo in kan doen maar het bijzondere is dat wij er ook op staan! Is dat niet leuk? Ik moest poeseren met de mok maar dat is helaas niet helemaal goed gegaan. Maar je kunt in ieder geval wel zien dat wij er allemaal op staan. Gezellig samen.
We hebben nog meer snoepjes gekregen hoor met de post. Lekkere met kaassmaak en nog andere. Weet niet wat voor smaak (denk vis?) maar snoep in blauwe zakjes is ook erg lekker moet ik zeggen. We hadden ook veren met de post, die hebben we gedeeld met andere poezels. Samen delen vinden we wel belangrijk. Daarom hebben we ook snoep gestuurd naar andere poezels omdat die dat ook lekker vinden. We hebben genoeg hoor en samen doen is belangrijk. Dan worden andere beestjes er ook blij van. Zo heeft iedereen er het meeste plezier van.
Maatje meer
Wij hebben thuis ook weer wat bijzonders nu het nieuwe jaar begonnen is. Zo slaap ik zelf sinds twee dagen in het mandje waar Dropje meestal in ligt. Daar ligt zij nu dus niet in (ik zou wel samen willen maar denk dat het niet gaat passen omdat ik nu eenmaal een kater met een maatje meer ben) maar nu doen we dus samen met die mand. En Molly ging op mijn speciale kussen en in de hangmat slapen waar ik anders vaak lig. Vrouw zegt dat het lief is als we samen doen en dat vind ik ook hoor. We hebben veel mandjes en zo kunnen we wel eens af en toe wisselen.
Nu ga ik ook weer slapen hoor want ik ben nog best een beetje moe van alle knallen buiten. Gisteren waren er ook nog een paar maar gelukkig niet meer zoveel. Nu duurt het nog veel donkers voordat die herrie weer komt maar dat vind ik helemaal niet erg. Ik houd van rust en ik denk dat de meeste katten dat ook wel fijn vinden.
Knuffel van Lucky

Deze keer wil ik wat vertellen over hobby’s. Een hobby is iets dat je graag doet en die je als katermans ook prima kunt hebben hoor. Een van mijn grootste hobby’s (dat kun je ook wel aan mij zien) is eten. Ik lust vrijwel alles maar brokjes, snoepjes en vooral kattensoep zijn bij mij favoriet. Mijn mamapoes eet ook erg graag maar Dropje hier eet de meeste brokjes. En zij blijft gewoon superslank. Snappen jullie dat nou? Ik niet zo goed hoor maar mijn vrouwtje zegt dat ik meer moet rennen en bewegen omdat ik anders echt te zwaar wordt. Ik weet nog niet zo goed of ik daar wel zo’n zin in heb eigenlijk. Maar misschien kan ik het eens proberen. Dat is een goed idee voor het nieuwe jaar. Dat komt nu ook al snel.
Maar ik heb nog veel meer favoriete slaapplekken hoor zoals een doos (of mijn kartonnen huisje maar daar ligt Molly ook vaak in zoals op de foto). Er zijn twee mooie planken aan de muur met een kussen erop, daar lig ik alleen want daar komen de dames niet. En last but nog least: in de krabpaal zijn twee manden, die noemen ze hier korfjes. Daar lig ik denk ik wel het allerliefste in om te slapen. Daar duik ik dan zo diep mogelijk in weg zodat ze me niet meer kunnen zien en dat ligt me toch lekker warm. Daarin kun je super goed slapen, dat raad ik echt iedere katermans of poezenbeest aan. Nu zegt mijn vrouwtje wel eens dat Molly de grootste slaapkop is hier maar ik kom aardig in de buurt. Katten slapen nu eenmaal graag, dat is ons voorrecht.
allebei tegelijk mee naar binnen en Molly mocht eerst uit de bak. Ik heb haar wel goed in de smiezen gehouden om te zien wat ze deden natuurlijk. Ze kreeg een prik en de dokter heeft haar geborsteld. Niet dat je daar veel van kunt zien maar er kwam me toch een pak Molly-haar vanaf. Zoveel haar verlies ik niet eens als ik in de rui ben. Gelukkig ziet ze er nog gewoon hetzelfde uit als anders en blijft ze mijn mama.
Weet je, ik ben heus een lieve kater maar ze moeten niet aan me gaan zitten friemelen. Daar houd ik gewoon niet van. Ik was blij dat ik weer naar huis mocht. Dropje was alleen thuis maar die heeft het huis goed gewaakt hoor. En ze stond al op ons te wachten toen wij weer thuis kwamen. Dat vinden wij echt lief en ook heel dapper van haar. Toen ik weer thuis was, heb ik het waken van haar overgenomen en ben ik op de vensterbank gaan zitten. Toen werd ik moe en ben ik op de knutselspullen gaan slapen. Die liggen altijd zo lekker.
Slapen
Dus kwam er een tweede plankje bij. Ik helemaal blij, dat snappen jullie wel. Dit plankje kwam namelijk lager te hangen, dus nu kan ik via de leuning van de bank erop springen en dan nog verder naar de allerbovenste als ik dat wil. Ik kan behoorlijk ver springen maar niet overdrijven natuurlijk. Ik spring ook wel eens mis, hebben jullie dat nu ook wel eens? Dat komt omdat ik dan teveel haast heb en dan niet goed kijk waar ik uit kom. Dat is nog wel eens zo als ik wat lekkers krijg want daar kan ik maar heel moeilijk op wachten.
Hoi allemaal, daar ben ik weer voor deze week. Ik wil jullie eerst bedanken dat jullie ook geduimd hebben en pootjes hebben gedraaid voor alle poezels die zich niet zo lekker voelen. We duimen nu ook extra voor ons vriendje Oliver die iedere dag een prikje moet om gezond te blijven en natuurlijk denken we ook aan alle andere beestjes (en hun mensen) die wel wat extra steun gebruiken kunnen.
Dropje
Pakjes