Katten zijn eigenlijk kleinere leeuwen en tijgers, dat komt doordat we bij dezelfde groep dieren hooren (ja toefallig weet ik zulke dingen!), je kan nog goed zien dat wij hetzelfde zijn als tijgers en leeuwen: we doen veel dingen net als zij dat doen en we lijken op elkaar, mijn vrouw zit nau te lachen en roept dat ik meer op een zwarte beer lijk maar dat is natuurlijk niet waar, ik ben een soepele en slanke tijger die zo stil sluipt dat je hem niet hoort foordat het te laat is.
Jagers
Net als leeuwen en tijgers zijn katten jagers, daarom hebben we de konsentraatsie, het geduld, de goede oogen, ooren en neus om de beestjes te fangen die we eeten, dat jagen doen we fooral in de nacht, en dat is omdat we diertjes eeten die in de nacht wakker zijn zoals muisjes en ratjes, veel katten eeten ook nog vogels maar daar heb ik geen ferstand van, ik find vogels leuk en ik kijk graag naar ze maar ik doe ze helemaal niets.
Zelf jaag ik trauwens niet meer op beestjes, waarom zau ik?, ik heb altijd brokjes klaar staan, en ook al ben ik dan een tijger ik wist nooit zo goed wat ik met die muisjes of ratjes aan moest, als ik heel eerlijk ben find ik natfoer uit een zakje of blikje veel lekkerder.
Oferdag
Boofendien ben ik behalfe een tijger ook een huiskater met een smooking, een knuffelljongen van 12 jaaren, ik ben misschien gewoon wel een beetje te aud om de hele
nacht door de woestijn of de djungel te lopen, zoals Pokon dat doet, ik ben liefer binnen bij mijn mensen, dat is fooral fanwege die knuffels, ik heb heeeeeel veel knuffels noodig en oferdag is dat geen probleem, mijn mensen zijn best vaak thuis en als ik tetter dat ik knuffels wil is het zo gereegeld, maar in de nacht is dat anders.
Jullie weeten toch dat ik spieraal speel?, mijn mensen werden daar altijd wakker van en dan kon het knuffelfeest beginnen, maar de laatste tijd slapen ze gewoon door als ik muziek maak, erg hè?, mijn man legde me uit dat dat komt omdat ze er aan gewend zijn, nau ja!!, maar gelukkig heb je als tijger ook nog iets dat heet tak-tiek, dat beteekent dat je een plan maakt om iets voor elkaar te krijgen, en laat dat maar aan mij over!, ik kruip nau elke nacht op het bed omhoog, tussen mijn mensen in, en ga flak naast hun hoofden heeeeeeeeel zachtjes tetteren, alsof ik een pasgebooren beebiekitten ben dat helemaal alleen is en zijn mamma en pappa zoekt, en ja hoor: suukses!
Tijger
Mijn vrouw zegt vaak dat ze best een keer een hele nacht door zau willen slapen, zonder iemand die haar wakker maakt, daarbij kijkt ze naar mij maar ik ben nau eenmaal een tijger, en tijgers jaagen in de nacht, daar kan ik ook niks aan doen, folgens mijn vrouw jaag ik nergens op en fang ik al helemaal niets, maar dat klopt dus niet, want als tijgerKever jaag ik op knuffels, en raad eens?, ik fang ze nog ook!
****
Ik tetter weer KEIHARD voor vreede, ik blijf gewoon doorgaan!, en ik stuur iedereen die iemand mist zachte kopjes!
Nou, dat was weer wat hoor, de afgelopen week… Van ‘t weekend lag ik lekker onder m’n kersenboom van de zon te genieten.
‘Nee Joep’ en ik hoorde dat ‘ie het meende dus ik besloot om maar even de poten te gaan strekken op ‘t achterpad. Misschien was daar wel iets te beleven. In elk geval scheen de zon nog steeds, en ik kon ook heerlijk uit de wind in een tuinstoel achter de schuur gaan liggen om te zien wie er allemaal voorbij zou komen. Of misschien liep ik wel gewoon door naar m’n weiland, waar ‘t gras nog steeds hoog staat, om op zoek te gaan naar Weilandmuizen. Want die tuinmuizenkwekerij kon ik wel vergeten…
Als m’n personeel dat zwarte ding weer ‘s gaat opstoken, ga ik heel goed kijken hoe ze dat doen. Dan gaat ‘ie over zeven weken ook mee het weiland in tijdens het feest, en dan kunnen we saame van de lekkerste muizensateetjes genieten. Ik zit er zelfs over te denken om ook nog een workshop ‘Veilig babbeknoeien voor beginners’ te geven, want misschien heeft jullie personeel ook wel zo’n ding in de tuin staan en dan kun je thuis zelf ook heerlijke hapjes bakken. Ik ga van ‘t weekend alvast even nadenken over welke sausjes ik allemaal kan maken en wat ik daarvoor nodig heb.
Mijn leefe is nog steeds zoals het is en toch is het anders dat merk ik aan alles. Het is weeges mijn gewigt.
Tegen mijn zin in moest ik onder ogen zien dat het op de slaapkamer een chaos was geworden. Stapeltjes boeken die omvielen, een te vol geladen stoel met kleding, handdoeken die overal en nergens lagen, nee, dat kon niet langer zo.
Hoi lieve allemaal, hier ben ik weer Milamuis op woensdag. Mijn verhaal begint vandaag dat ik helemaal compleet in de war ben. Niet zoals je boemsie boemsie hebt met je mooie katermans of poesedame, maar een hele andere boemsieboem. Het heeft te maken met de zon.
Opwarmen
goed is doet je man of vrouw de deken goed en lig je er een beetje onder. Dit blijf je volhouden net zolang als dat je wilt en je helemaal goed ligt. Ik was een stapje verder gegaan want ik ben helemaal onder de deken gekropen. Het was donker, warm en veilig en ik wilde meteen mijn mamavoelens leefeswerk naast me.