
Hoi lieve vriendjes, hier ben ik weer met mijn nieuwste blog. Om eerlijk te zijn heb ik de afgelopen weken niet zoveel spannende dingen beleefd maar het was wel raar weer vond ik. De ene dag was het heel warm met veel zon en de andere dag was er ineens regen en vooral harde wind. Heel mijn vacht raakte er van in de war als ik in de tuin stond.
Vanmorgen mocht ik wel naar buiten toen mijn vrouw nog niet weg was om brokjes te verdienen maar ja, het kwam er met bakken uit dus ik ben toch maar lekker binnen gaan liggen toen. Een nat pak halen is niet zo mijn ding om eerlijk te zijn. Het duurt dan ook weer zo lang voordat je een beetje opgedroogd bent.
Zacht
Dat liggen ging natuurlijk altijd al prima want we hebben een krabpaal, een krabton, veel mandjes en op de bank hebben zowel Moos als ik een vast stekje tegenwoordig. Eerst lag hij op de ene bank en ik op de andere maar we hebben het nu omgedraaid en ik lig op wat eerst zijn plek was en hij op wat eerst de mijne was. Een beetje variatie daarin moet natuurlijk wel kunnen en op beide plekken ligt een zachte plaid dus daar is niks mis mee. Ik heb zelfs gehoord dat er nog een nieuwe plaid bij komt dus dat is alleen maar gunstig. Eigenlijk is die dan bedoeld voor mijn mensen om onder te liggen als het kouder is maar jullie snappen toch wel dat ik die plaid eerst moet uitproberen. Stel je voor dat het ding niet zacht genoeg ligt of zo.
Proberen
Vorige week kwam de postmevrouw aangewaaid, echt niet normaal zo hard dat de wind kwam en zij waaide zowat met pakketje en al naar binnen. In dat pakketje zaten verschillende dingen voor in huis maar ook wat ons. We zijn helemaal niet verwend of zo hoor maar we hebben er een nieuwe mand bij gekregen. De mand is roze en ik vind dat helemaal geen onaardige kleur moet ik zeggen. Ik heb deze mand meteen uitgeprobeerd
en mezelf maar toegeëigend ook eigenlijk. Drop heeft de mand ook geprobeerd en ik heb er al in geslapen, erin getrappeld met de pootjes (je moet toch even proberen of de mand daarvoor geschikt is en of deze daar ook goed tegen bestand is natuurlijk) en ik moet zeggen, deze bevalt me prima. Nu ben ik zelf natuurlijk niet roze maar mijn rood met witte vacht zorgt er wel voor dat ik een beetje in de mand verdwijn, zeker als het niet zo heel erg licht is in huis. Dan moeten mijn mensen me zoeken, dat is wel leuk want ik kan er een soort verstoppertje in spelen. Ik zeg uiteraard niks als ze me roepen want dat is het leukste van allemaal als ze me niet vinden kunnen.
Dekentje Poes
Kever had het vorige week over poezels die geen echt huisje hebben, dat vind ik wel sneu. Ik hoop dat ze allemaal een eigen plekje vinden en daarom heb ik nu ook besloten iedere week een beetje centjes apart te leggen zodat we mandjes en eten voor zwervertjes kunnen kopen of voor een opvang want ook de rest verdient het immers om verwend te worden en een warm bedje te hebben. Als wij zoveel luxe hebben, kunnen we die ook prima delen natuurlijk. Dekentje Poes die hier in de tuin komt, heeft denk ik wel een huisje zoals bijvoorbeeld Mikkie en Pokon die bij Kever komen want ze ziet er goed en verzorgd uit. Ze komt alleen erg graag buiten, net als ik. Ze is vrij klein en met de harde wind die er nu staat, waait ze af en toe zowat voorbij. Ze is nogal een lichtgewicht. Dat kan ik van mezelf niet echt zeggen maar zo ben ik nu eenmaal. We noemen haar Dekentje omdat ze een mooie zwarte print op haar rug heeft. Dat dekentje lijkt dan precies op haar witte lijfje te liggen, dat ziet er grappig uit. Ze komt vaak van de buren af, misschien heeft ze daar haar huisje wel. Maar dat moeten we nog ontdekken.
Huis
Voor alle poezels die geen eigen huisje hebben, hoop ik dat ze ook snel een fijn plekje vinden en anders mogen ze gerust hier komen. Onze tuin is groot genoeg en we kunnen er ook huisjes met een zacht mandje in zetten zodat zij lekker beschut kunnen slapen. Ik had toch ook verteld van die heel grote zwart met witte vogels die hier in de buurt wonen he? Nou, die zie je dus met slecht weer niet zo goed want dan vliegen ze minder en zitten ze
plat weggedoken in hun nest. Heel slim natuurlijk. Als de zon schijnt, zie ik ze meer en wat denken jullie? Er zijn baby’s in het nest! Dat is toch helemaal geweldig! Ik weet nog niet hoeveel het er zijn maar daar komen we over een tijdje vast achter als ze leren vliegen. Daar zijn ze nu nog te klein voor. Die blijven lekker bij hun mama ooievaar en ze hebben nog gelijk ook! Warm en geborgen, wat wil je nog meer. Daar ben ik als katermans ook gek op. En daarvoor hoef je geen kitten meer te zijn.
Heel veel knuffels van Lucky en de rest