Categorie archieven: Lucky

Lucky vertelt over waken en andere poezen in de tuin

waken

Hoi lieve kattenvriendjes en personeel, daar ben ik weer. Deze keer vertel ik jullie wat over iets dat ik nog wel eens samen met mijn kattenzusje Dropje doe. We zijn twee poezels die erg van veiligheid houden en er graag voor zorgen dat alles goed verkoopt, zowel binnen als buiten.

Kijken

Dat betekent dat wij nog al eens op de vensterbank naar buiten gaan zitten kijken. Wat we dan zoal zien vraag je je misschien af? Nou, we zien mensen met een Woef, auto’s (nooit zoveel want er komen er niet veel door de straat hier), fietsers en wandelaars. Soms ziet iemand ons ook en dan zwaaien ze wel eens naar ons. Dat is leuk hoor!
Nu moet je weten, ik zit ook vaak in het donker naar buiten te kijken. Wij poezels kunnen dat goed want dan kunnen we veel zien. Ook dan is er van alles te zien hoor, zoals van die bruine vlinders die altijd ’s nachts vliegen (en die je vangen kunt) maar er zit ook wel eens wakenegel in de tuin en soms een andere poes. Ik zit dan heel lang te kijken en als ik dan wat zie, zwiep ik heel hard met mijn staart om dat duidelijk te maken aan mijn mensen. Soms lijk ik wel een op hondje zeggen ze dan…nou ja, ik ben toch gewoon een echte katermans. Soms komen er grote auto’s in de straat en als het dan donker is, hebben ze een super mooie lamp erop. Daar kijk ik heel erg graag naar. Als het buiten weer wat kouder is, is het langer donker en komen de auto’s dan al door de straat. En die lamp zwaait soms ook nog, dat is helemaal geweldig.

Moe

Eerder deze week zat er, toen de warme zon er was, een schildpad in de tuin. En dan bedoel ik niet zo’n dier waar een soort dekseltje op zit dat zijn huis is (denk ik toch dat het daar voor bedoeld is hoor) maar een poes in die kleurtjes. En ik was boos op poes… erg boos. Meestal ben ik er best aardig tegen en soms een beetje bang maar deze keer vond ik het niet leuk. Ik heb nogal lelijk gedaan en vrouwtje zei dat ik moest proberen vriendjes te zijn maar ja… die kat zat wel in mijn tuin he… mijn tuin. En ik moet ervoor zorgen dat daar alles veilig blijft.
Daarna was ik erg moe en ben ik maar gaan slapen. Poes heb ik niet meer gezien. Die was misschien ook wel wat van mij geschrokken toen. Weet je, als ik in de tuin geweest ben en daarna binnen kom, ga ik bijna altijd op de vensterbank aan de andere kant van het huis zitten. Dat doe ik om de voortuin goed te inspecteren want je weet natuurlijk nooit wat je aantreft. Dropje doet dat ook hoor, dus we wisselen elkaar netjes af.

wakenIn orde

Na het waken ga ik vaak een tijdje slapen. Dan weet ik weer zeker dat alles veilig is. En dat slaapt het fijnste als alles in orde is. Anders heb ik niet echt veel rust in mijn katerlijf om te kunnen slapen. Ik ben een puber kater zegt mijn vrouwtje want ’s morgens lig ik vaak heel lang in mijn hangmat of mandje. Dan slaap ik uit. Vinden jullie dat ook altijd fijn om te doen?
Dikke knuffel van Lucky en morgen allemaal zwaaien hè!

Lucky vertelt over dingen om mee te spelen

spelen

Hoi allemaal, hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en dat iedereen blij en gezond is. Ik wilde eigenlijk eerst iets vertellen over vachtjes maar omdat het zulk mooi weer is geweest, wil ik liever wat vertellen over wat ik weer allemaal buiten heb beleefd. Het is erg druk in de tuin als het mooi weer is en dan hebben we heel wat te kijken.

Beestjes
Een van de mooiste beestjes om naar te kijken vind ik toch wel de vlinders. En nu zegt vrouwtje dat er echt heel veel zijn en dat klopt ook want er zitten iedere dag super veel mooie. Sommige zijn wit, andere geel en er was zelfs een keer een blauwe. Er zijn ook heel mooie bonte bij. Ze zitten op de struiken (we hebben speciale die ze lekker vinden ruiken denk ik want daar zitten ze het liefst als de zon schijnt), fladderen gezellig rond en soms gaan ze zelfs op tafel zitten. Er zat er zelfs eentje op het vrouwtje… dacht zeker dat zij een bloem was. Achter vlinders kun je aanrennen en soms doe ik dat ook maar ik krijg ze niet snel te pakken hoor.
Een paar dagen geleden was er een vliegend beestje in de kamer maar vrouwtje had het niet gezien. Ik natuurlijk wel hoor want ik heb daar een heuse neus voor om ze te ontdekken. Vrouwtje was in de keuken aan het afwassen en hoorde mij wel rennen in de kamer en lekker spelen maar ze dacht dat ik speelgoed had gevonden. Ja, dat had ik dus ook maar het was een mot. Dat is ook een soort vlinder. Heb er een heel tijdje mee gespeeld maar toen waren helaas zijn batterijtjes helemaal leeg…

Speelgoed

We hebben best veel speelgoed trouwens. Balletjes (echt heel veel), een soort stokjes, een hengel met een vis, een gebreide kat, van die stink kussentjes, knisperende dingen in allerlei kleurtjes en veel knuffels. Eerder deze week had Molly een wiewkussentje spelengevonden onder de bank…nou daar heb ik natuurlijk toen ook mee gespeeld. Nu vinden we kattenspeelgoed wel leuk maar we kunnen ook heel goed met andere dingen spelen. Ik speel ook graag met rietjes, met van die kleine dingetjes waarmee ze een zakje brood dichtmaken, met stukjes papier (die pik ik van tafel als vrouwtje knutselt) en met een rolletje plakband want dat rolt zo lekker snel.
Het allerleukste speelgoed dat ik nu heb is een schoenveter. Die was over en zit daarom niet meer in een schoen. Als ze in een schoen zitten, wil ik ze vaak ook al pakken maar deze losse is helemaal geweldig. Ik mag niet zelf met de veter spelen want dan kan ik ermee in de knoop raken maar ik doe dat samen met baasje of vrouwtje. Zij gaan er dan mee in de kamer staan en doen een beetje wild ermee zodat ik erop kan jagen. Ik vind het ook erg leuk als ze de veter op de bank leggen en deze dan heel langzaam bewegen zodat ik hem kan pakken. En dat lukt me al best goed hoor. Dropje doet soms ook mee en dat is erg leuk want dan kunnen we samen spelen of ik kijk hoe zij dat doet. Zo leer ik ook van haar hoe ik kan jagen.

Tuin

spelenMaar goed, in de winkel hebben ze veel speelgoed voor katten en ze brengen hier nog wel eens wat mee. Soms is het eventjes leuk en dan kijk ik er een poosje niet meer naar om maar ineens is het dan weer geweldig en speel ik er veel mee. Hebben jullie dat ook? Ik hoop wel dat jullie ook zulk fijn speelgoed hebben als wij want dat is echt leuk. En anders mogen jullie ook hier komen spelen hoor. Ik vind andere katten ook leuk maar soms ben ik er een beetje bang voor. Aan de andere kant van de schutting wonen sinds een poosje ook twee poezels. Ik denk dat het twee meisjes zijn maar dat weet ik niet zeker. Ze zijn nog maar klein maar mogen af en toe in de tuin. Dan doen we een beetje naar elkaar kijken door de schutting heen en dat is best spannend. Daar moet ik dan echt wel even aan wennen maar dat komt helemaal goed hoor. Ik denk dat zij ook wel speelgoed hebben, denken jullie ook niet?

Zo, dat was het voor deze keer weer. Dikke knuffel en een kus voor iedereen die wel een opkikker kan gebruiken! En ik wil ook nog even extra naar kater Bolle en al zijn vriendjes over de regenboogbrug zwaaien. Het is al bijna zover dat we dat straks allemaal samen gaan doen!

Lucky vertelt over mensen helpen…

mensen

Hoi allemaal, het zal jullie inmiddels wel duidelijk zijn dat ik graag ergens op of in lig maar dat ik ook niet zo graag alleen ben. Dat heeft wel een reden hoor: ik ben nu eenmaal een echt gezelschapsdier en houd ervan om bij mijn mensen te zijn. Als ze soms weg zijn, ben ik natuurlijk nooit helemaal alleen want dan zijn Molly, Dropje en de konijntjes er ook nog altijd gelukkig.

Eten

Maar goed, ik ben niet zo graag alleen want dan voel ik me eenzaam en verdrietig. Mijn echte mamapoes (ook rood met wit), mijn twee zusjes en broertje zijn eerder gevonden dan ik en naar het asiel gebracht. Ik weet ook niet waar ik toen was maar het was in ieder geval wel zo dat ze er ineens niet meer waren. Dat vond ik natuurlijk niet zo leuk. Wat later (een dag, misschien twee maar dat weet ik niet meer precies en mijn pleegmama ook niet) werd ik gevonden en mocht ik meteen door naar mijn mama en de rest die al in een pleeggezin waren. Blij dat ik was joh… en niet meer alleen natuurlijk. Dat was erg belangrijk voor me en ik had natuurlijk berehonger. Jullie snappen dus wel dat ik er een beetje een trauma van opgelopen heb en niet graag lang alleen ben en vaak wil eten en snoepen natuurlijk.

Samen

Nu werkt mijn vrouw heel vaak thuis. Dat deed ze altijd al, ook voordat het coronabeestje er was, dus daar ben ik heel goed aan gewend. Dat vind ik dan ook erg fijn want dan weet ik dat er altijd iemand is. En als mijn manspersoon dan thuiskomt is het nog gezelliger mensenwant dan is iedereen er weer. Ik dat dan altijd al aan de deur op hem te wachten. Als mijn vrouw thuis is, moet ze wel vaak werken aan dat ding wat ze een laptop noemen. Ik vind het maar een stom ding eigenlijk want dan zit ze op al die toetsen te duwen of met dat andere ding te schuiven (een muis, nou het lijkt nog niet eens op een echt lekkere muis om te vangen hoor) en dan komt er van alles op het scherm te staan. Anyway, ik kan heel goed helpen als mijn vrouw aan het werk is. Ik ga dan voor het scherm liggen, op de toetsen, typ hier en daar een woordje mee of ga zo liggen dat ze nergens meer bij kan. Dat is nog eens helpen toch? Ik zorg er dan namelijk voor dat ze niet te veel werkt en op tijd pauze neemt. Dat is best slim, al zeg ik het zelf.
Als ze dan pauzeert, kan ik ook mijn blog maken zodat jullie die weer iedere week lezen kunnen. Wel zo handig ook. Ik vind het fijn als jullie dat doen en het is belangrijk om vriendjes te hebben. Alleen is niks aan en je weet wat Bert zegt he? Samen is gezelliger dus daar doe ik zeker aan mee. Ik wil heel vaak heel erg knuffelen en dan kan ik me toch spinnen… zo hard dat de mensen hiernaast het misschien wel horen. Zegt mijn vrouw dan toch. Ze vraagt wel eens of ik er niet te moe van word maar ik kan het heel lang volhouden hoor. Minstens een half uur of zo.

Helpen

Ik help niet alleen mee met werken hoor… Ik help met legpuzzels (dat zei ik eerder al), met knutselen (papier is geweldig om mee te spelen) en mag graag op het snijapparaat liggen. Dat is niet eng want ik kan niet bij de mesjes. Ik lig ook wel eens op pennen, op papier, op enveloppen en op een schaar maar dat laatste mag niet want dat is gevaarlijk. Die legt vrouw dan ook altijd snel weg als ik in de buurt ben. Net als de tubes met plak… Ik moet toch niet vast komen zitten met mijn vachtje natuurlijk. Ik ben ook een goede hulp in de mensenhuishouding hoor. Ik zit namelijk wel eens in de koelkast. Iemand moet immers kijken wat we nodig hebben? Dit doe ik uiteraard ook in de kelderkast. Daar staan onze brokjes en snoep ook… kijk maar eens op de foto hoe goed ik daarmee kan helpen. Ze hoeven het voor mij niet in een bakje te doen hoor. Zo uit de emmer gaat ook prima.
Ik kan ook goed helpen met de was… daar ga ik graag op liggen. Wordt het meteen goed plat en hoeven ze dat strijkding niet meer voor de dag te halen. Wat haren erop zeg je? Welnee, dat geeft niks. Dan wordt het gewoon extra zacht en een nog warmer kledingstuk. Met menseneten help ik ook nog.. mee opeten als ik de kans krijg. Scheelt ze weer afwas want wij maken hier samen de bordjes netjes schoon hoor. Molly helpt dan ook heel goed mee.

Dutje

Zo, van alle klusjes en vooral erover vertellen ben ik nu wel een beetje moe geworden. Hoog tijd om een dutje te gaan doen. Dikke knuffel van Lucky en tot volgende keer! We draaien hier met de pootjes dat iedereen mooi weer heeft deze week, blij en gezond is en we hopen dat de poezenbeesten die van heel ver gekomen zijn met de vliegmachine ook snel wennen!

Lucky over tassen, bakken en doosjes

doosjes

Hoi lieve allemaal, daar ben ik, Lucky, weer. Ik wil jullie vandaag wat vertellen over bakken, tassen, dozen en zo… maar eerst wil ik aan alle katjes vragen of ze misschien ook een knuffel willen geven of sturen aan de katjes die ziek zijn, die een beetje in de lappenmand zitten of die zich niet helemaal happy voelen.

Helaas zijn er in verschillende huisjes katten die zich niet helemaal lekker voelen en dan is een knuffel krijgen erg fijn. Doen jullie met mij mee? En een kus voor alle katjes die over de regenboogbrug gegaan zijn… dan gaan we binnenkort met de Hoedjesshow allemaal zwaaien hè? Een knuffel of een kus in gedachten is uiteraard ook goed hoor. Dat is al super lief.

Slapen

Zoals jullie al wel weten lig ik graag ergens op of in. Het maakt mij daarbij niet zoveel uit waarop of waarin dat is. Of dat nu een harde doos is, in een zachte mand of op het zwembad is niet zo belangrijk. Ik kan overal zitten en slapen. Hoewel een zacht mandje toch wel erg comfortabel is, zeker als ik langer wil slapen. Soms slaap ik namelijk wel veel uren achter elkaar. Niet dat ik dan heel moe ben maar dan ben ik gewoon lui of heb ik net lekker veel brokjes gegeten. Vrouwtje noemt me dan een luiwammes maar dat is wel lief bedoeld.

Doos

Mijn favoriete plekken zijn, naast de mandjes, de hangmat (zeker als ze met koud weer dat ding waar deze aanhangt aan hebben gezet, want die wordt dan lekker warm) en mijn plank met mega zacht kussen erop aan de muur, dozen en plastic bakken. Kartonnen dozen zijn echt wel mijn favoriet. Het maakt daarbij het niet of het nu een grote of kleine doos is. Tegenwoordig krijgen we nog al eens een doos. Die komt de postmevrouw dan altijd brengen en heel soms haalt baasje zelf ergens een doos op. Er komen de laatste tijd wel meer dozen dan eerst maar dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg. Ik ben ook niet bang hoor als de pakketdienst komt. Ik blijf dan gewoon lekker liggen en kijken. Drop en Molly vinden het wel een beetje eng dan.
Soms laten ze de doos even staan in de gang, met alle spullen er nog in. Dan kan ik er natuurlijk prima op zitten. Maar als ze de doos leegmaken, doen ze dat in de kamer of in de keuken. En ik ben er dan uiteraard als de kippen bij om er in te gaan zitten. Het maakt mij niet uit of dat wel of niet goed past hoor…ik frommel mezelf er wel in totdat het kan. If it fits of zoiets heet dat dan. En als er nog spulletjes bij zitten, maakt me niet uit. Daar kan ik prima bovenop zitten.

Als vrouwtje aan de tafel zit, werkt ze aan de laptop, ze maakt kaarten of ze doet een legpuzzel. Nu snap ik niet wat ze daar aan vindt want ze heeft allemaal kleine stukjes en dat moet dan één groot ding worden. Je kunt je maar ergens mee vermaken. Persoonlijk gooi ik als katermans liever wat stukjes met mijn staart van tafel af. Nu heeft ze daar altijd minstens één doos maar meestal wel twee bij nodig en een doosjesemmertje met stukjes. Dat laatste ding gooi ik graag meteen om (dat vindt ze niet zo leuk maar ikke wel) en in die doos…daar pas ik natuurlijk prima in. Dan is ze meteen klaar want dan lig ik op alle stukjes en kan ze niet meer verder, hihi. En dan gaat ze mij aaien, want dat heb ik graag natuurlijk. Kijk maar eens op de foto waarop ik sta, als ik in een puzzeldoos lig. Als je goed kijkt, zie je Dropje er ook opstaan trouwens. Die ligt in haar favoriete mand.

Kartonnen dozen zijn echt de max hoor. Mijn mensen hadden op televisie daar iets over gezien, waarom wij dat deden. Wij gaan daar graag in liggen zodat we beschut liggen als het koud is en dan kunnen we onze warmte beter bewaren. Dat is echt wel slim toch? Liggen jullie ook graag in een doos? Als de doos met groene banden wordt gebracht, zit daar vaak lekkers in zoals snoep en brokjes. En wij krijgen dan de doos! Krijgen jullie daar ook wel eens een doos van? Er staan ook wel eens pootjes op de doos zelf trouwens. Dan weten we meteen dat het voor ons is.

doosjesTas

Een tas vind ik ook leuk om in te kruipen. Daarin doen ze boodschappen (dat doen jullie mensen vast ook) en soms kruip ik er al in als die er nog allemaal in zitten. Alleen als dat een beetje goed past natuurlijk. Bij een tas moet je wel goed uitkijken dat je niet je snuit door de oren steekt hoor want dan kun je vast komen zitten en dat is niet goed. Vrouwtje let daarom altijd goed op mij als ik weer eens in een tas kruip. Als ik alleen ben mag dat niet hoor. Dat is gevaarlijk. In een doos liggen mag natuurlijk wel altijd. Je moet ze als kater immers wel eerst allemaal uitproberen of ze lekker liggen natuurlijk!

Dikke knuffel van Lucky voor jullie allemaal!

PS, omdat het deze zomer niet zo erg warm is geweest laten ze hier het zwembad leeglopen. Dat betekent ook dat het schoongemaakt wordt en ingepakt naar zolder gaat. Dat vind ik niet zo leuk want dan kan ik er dus niet meer op zitten. Ik heb gezegd dat ze maar iets anders moeten bedenken waar ik dan op kan hoor om goed naar de vogels te kunnen kijken. Moest niet mogen dat ze het zomaar opruimen hoor… vinden jullie ook niet?

Lucky over sluipen en slapen

sluipen

Hoi allemaal, hier Lucky weer. Wat ik nu toch weer meegemaakt heb… jullie weten wel dat katten goed kunnen sluipen hè… dat kunnen jullie, mijn kattenvriendjes, waarschijnlijk ook allemaal heel goed.

Welnu, ik kan dat dus ook. Niet altijd want soms tik ik met mijn pootjes op de vloer en omdat die hard is, hoor je mijn nageltjes daarop nogal goed. We hebben thuis een berging. Wat dat is? Nou, een kamer waarin veel spulletjes staan voor de konijntjes, flessen die naar de winkel moeten, glazen potjes die leeg zijn en zo. Maar wat beter is, voor ons dan toch, is dat de berging een deur naar buiten heeft! En daar gaan wij vaak doorheen als we de tuin in willen. In die zelfde deur zit ook nog steeds dat rare luik dat ik niet zo goed snap trouwens.

Tijger

Maar goed, ik dwaal af. Wat ik dus wilde vertellen hè… in de berging staat een wasmachine. Denk dat ze bij jullie in huis ook wel zo’n ding hebben. Daar doen mijn mensen dus de kleren in die ze hebben gedragen (mijn zachte roodwitte pak kan niet uit, dat houd ik zelf netjes schoon) en als dat ding dan gedraaid heeft, zijn ze ineens weer schoon, bijzonder hè? Wel nat dus dan moet het nog buiten aan een lijn hangen maar als de zon schijnt, is dat goed zeggen ze. Ik vind zon altijd goed dus daar ben ik het zeker mee eens. Nu is er hier sluipen tussen een wasmachine en de kast een ruime opening… wat denk je dat ik gedaan heb?
Vrouwtje was boven was halen om in dat ding te doen, dat ik trouwens vaak kopjes geef want het is een lief apparaat hoor. Ze zag me in de tuin zitten, dus niks aan de hand. Staat ze die shirtjes en zo in dat ding te doen en hoort ze ineens ritselen… zij gillen totdat ze ineens mijn rood witte snuit er tussenuit ziet komen…had ik haar nog eens goed laten schrikken zeker! Ze was niet zo blij want ze dacht dat ik een muis was… nu zeg ik je toch ja.. ik lijk toch niet op een muis! Eerder op een tijger zeker! Mijn vriend Bram zegt dat ik een sneaky kater ben nu… dat klinkt wel goed eigenlijk. Ik kan in ieder geval goed sluipen zonder gezien en gehoord te worden dus die skills ga ik zeker buiten inzetten bij mijn jacht op allerlei kleine beestjes. Ik ben echt wel een top vliegenvanger, sprinkhanenvanger en libellesvanger.

Dromen

Als ik buiten op het zwembad zit, zit ik meestal op dezelfde plek, onder de boom. Vrouwtje heeft dat al vaak gezien en vraagt zich nu af waarom ik juist daar zit. Nu weet ze het hoor… er wonen vogels. Ik denk een mama, papa en babyvogels. Vrouwtje ziet ze niet en ze wonen denk ik in de struik achter de boom maar ze hebben hun nestje goed verstopt hoor. Ik hoor ze vaak piepen en dan vliegt ineens de grote zwarte vogel uit de struik. De vogels mag ik niet pakken hoor, alleen maar ernaar kijken en luisteren als ze zingen. Ik ga mijn best doen ze niet te vangen maar ja..ik ben nu eenmaal wel een stoere katermans hè. Dus mocht er eentje aan mijn snuit voorbij vliegen… dan weet je het wel. Maar vogels zijn lief sluipen zegt vrouwtje dus die laat ik beter gewoon met rust. Kijken jullie ook graag vogels?

En dan daarna lekker slapen en ervan dromen natuurlijk! Uiteraard in een zachte mand. Misschien kan ik daar volgende week wel over vertellen.
Zo, dat was het wel weer voor deze keer. Dikke knuffel van Lucky voor jullie allemaal!