
Hoi lieve kattenvriendjes en personeel, daar ben ik weer. Deze keer vertel ik jullie wat over iets dat ik nog wel eens samen met mijn kattenzusje Dropje doe. We zijn twee poezels die erg van veiligheid houden en er graag voor zorgen dat alles goed verkoopt, zowel binnen als buiten.
Kijken
Dat betekent dat wij nog al eens op de vensterbank naar buiten gaan zitten kijken. Wat we dan zoal zien vraag je je misschien af? Nou, we zien mensen met een Woef, auto’s (nooit zoveel want er komen er niet veel door de straat hier), fietsers en wandelaars. Soms ziet iemand ons ook en dan zwaaien ze wel eens naar ons. Dat is leuk hoor!
Nu moet je weten, ik zit ook vaak in het donker naar buiten te kijken. Wij poezels kunnen dat goed want dan kunnen we veel zien. Ook dan is er van alles te zien hoor, zoals van die bruine vlinders die altijd ’s nachts vliegen (en die je vangen kunt) maar er zit ook wel eens
egel in de tuin en soms een andere poes. Ik zit dan heel lang te kijken en als ik dan wat zie, zwiep ik heel hard met mijn staart om dat duidelijk te maken aan mijn mensen. Soms lijk ik wel een op hondje zeggen ze dan…nou ja, ik ben toch gewoon een echte katermans. Soms komen er grote auto’s in de straat en als het dan donker is, hebben ze een super mooie lamp erop. Daar kijk ik heel erg graag naar. Als het buiten weer wat kouder is, is het langer donker en komen de auto’s dan al door de straat. En die lamp zwaait soms ook nog, dat is helemaal geweldig.
Moe
Eerder deze week zat er, toen de warme zon er was, een schildpad in de tuin. En dan bedoel ik niet zo’n dier waar een soort dekseltje op zit dat zijn huis is (denk ik toch dat het daar voor bedoeld is hoor) maar een poes in die kleurtjes. En ik was boos op poes… erg boos. Meestal ben ik er best aardig tegen en soms een beetje bang maar deze keer vond ik het niet leuk. Ik heb nogal lelijk gedaan en vrouwtje zei dat ik moest proberen vriendjes te zijn maar ja… die kat zat wel in mijn tuin he… mijn tuin. En ik moet ervoor zorgen dat daar alles veilig blijft.
Daarna was ik erg moe en ben ik maar gaan slapen. Poes heb ik niet meer gezien. Die was misschien ook wel wat van mij geschrokken toen. Weet je, als ik in de tuin geweest ben en daarna binnen kom, ga ik bijna altijd op de vensterbank aan de andere kant van het huis zitten. Dat doe ik om de voortuin goed te inspecteren want je weet natuurlijk nooit wat je aantreft. Dropje doet dat ook hoor, dus we wisselen elkaar netjes af.
In orde
Na het waken ga ik vaak een tijdje slapen. Dan weet ik weer zeker dat alles veilig is. En dat slaapt het fijnste als alles in orde is. Anders heb ik niet echt veel rust in mijn katerlijf om te kunnen slapen. Ik ben een puber kater zegt mijn vrouwtje want ’s morgens lig ik vaak heel lang in mijn hangmat of mandje. Dan slaap ik uit. Vinden jullie dat ook altijd fijn om te doen?
Dikke knuffel van Lucky en morgen allemaal zwaaien hè!

gevonden onder de bank…nou daar heb ik natuurlijk toen ook mee gespeeld. Nu vinden we kattenspeelgoed wel leuk maar we kunnen ook heel goed met andere dingen spelen. Ik speel ook graag met rietjes, met van die kleine dingetjes waarmee ze een zakje brood dichtmaken, met stukjes papier (die pik ik van tafel als vrouwtje knutselt) en met een rolletje plakband want dat rolt zo lekker snel.
Maar goed, in de winkel hebben ze veel speelgoed voor katten en ze brengen hier nog wel eens wat mee. Soms is het eventjes leuk en dan kijk ik er een poosje niet meer naar om maar ineens is het dan weer geweldig en speel ik er veel mee. Hebben jullie dat ook? Ik hoop wel dat jullie ook zulk fijn speelgoed hebben als wij want dat is echt leuk. En anders mogen jullie ook hier komen spelen hoor. Ik vind andere katten ook leuk maar soms ben ik er een beetje bang voor. Aan de andere kant van de schutting wonen sinds een poosje ook twee poezels. Ik denk dat het twee meisjes zijn maar dat weet ik niet zeker. Ze zijn nog maar klein maar mogen af en toe in de tuin. Dan doen we een beetje naar elkaar kijken door de schutting heen en dat is best spannend. Daar moet ik dan echt wel even aan wennen maar dat komt helemaal goed hoor. Ik denk dat zij ook wel speelgoed hebben, denken jullie ook niet?
want dan is iedereen er weer. Ik dat dan altijd al aan de deur op hem te wachten. Als mijn vrouw thuis is, moet ze wel vaak werken aan dat ding wat ze een laptop noemen. Ik vind het maar een stom ding eigenlijk want dan zit ze op al die toetsen te duwen of met dat andere ding te schuiven (een muis, nou het lijkt nog niet eens op een echt lekkere muis om te vangen hoor) en dan komt er van alles op het scherm te staan. Anyway, ik kan heel goed helpen als mijn vrouw aan het werk is. Ik ga dan voor het scherm liggen, op de toetsen, typ hier en daar een woordje mee of ga zo liggen dat ze nergens meer bij kan. Dat is nog eens helpen toch? Ik zorg er dan namelijk voor dat ze niet te veel werkt en op tijd pauze neemt. Dat is best slim, al zeg ik het zelf.
huishouding hoor. Ik zit namelijk wel eens in de koelkast. Iemand moet immers kijken wat we nodig hebben? Dit doe ik uiteraard ook in de kelderkast. Daar staan onze brokjes en snoep ook… kijk maar eens op de foto hoe goed ik daarmee kan helpen. Ze hoeven het voor mij niet in een bakje te doen hoor. Zo uit de emmer gaat ook prima.
emmertje met stukjes. Dat laatste ding gooi ik graag meteen om (dat vindt ze niet zo leuk maar ikke wel) en in die doos…daar pas ik natuurlijk prima in. Dan is ze meteen klaar want dan lig ik op alle stukjes en kan ze niet meer verder, hihi. En dan gaat ze mij aaien, want dat heb ik graag natuurlijk. Kijk maar eens op de foto waarop ik sta, als ik in een puzzeldoos lig. Als je goed kijkt, zie je Dropje er ook opstaan trouwens. Die ligt in haar favoriete mand.
Tas
tussen een wasmachine en de kast een ruime opening… wat denk je dat ik gedaan heb?
zegt vrouwtje dus die laat ik beter gewoon met rust. Kijken jullie ook graag vogels?