
Hoi lieve allemaal, hebben jullie ook zo genoten van de vakantie-avonturen van Dorus en Mama Loesje? Wij wel maar we vonden het ook af en toe erg spannend hoor. Wij zijn nog nooit op vakantie geweest maar ik weet ook niet goed of ik dat wel durf. Daar wil ik vandaag wat over vertellen.
Soms ben ik namelijk wel eens bang of schrik ik ergens van, maar ik kan ook wel eens heel dapper zijn hoor! Ik zie er misschien wel als een grote, stoere katermans uit maar dat laatste ben ik heus niet altijd.
Toen ik hier bij mijn mensen kwam wonen, was ik nog best klein. En nogal mager maar dat is overgegaan zoals jullie op mijn foto’s kunnen zien. Ik was toen eigenlijk nergens bang voor en was vooral erg nieuwsgierig. Ik was gewoon klein maar dapper. Als je een kitten bent, wil je nu eenmaal veel ontdekken en is alles wat je ziet erg speciaal. Ik was niet bang voor mensen die ik niet kende en liet me ook aaien door de visite. Dat is nu soms wel een beetje anders.

In mijn mand
Er komt niet zo vaak visite en dat vinden wij ook niet zo erg. Molly en Dropje zijn er namelijk echt bang voor. Dan zeggen onze mensen wel dat we niet bang hoeven te zijn, maar dat zijn zij dan toch hoor. Ze kruipen dan dicht tegen elkaar aan onder de bank. Tja, en wat doe je dan als grote katermans? Dan volg je het voorbeeld en ga je bij de dames liggen, onder de bank. Kan ik ze meteen extra beschermen. Ik ben niet zo bang hoor want als ik dan vrouwtje hoor rammelen met een bordje of een zakje snoep, ben ik er vaak weer snel onderuit. Iets lekkers laat ik echt niet aan mijn neus voorbijgaan natuurlijk. Als ik er dan eenmaal onderuit ben, ga ik wel naar de visite toe. Dan krijg ik een knuffel, als ik dat wil natuurlijk want dat moet niet. En dan zeggen ze dat ik echt dapper ben en zijn ze trots op mij! Dat is altijd fijn. O ja, als de visite een tas bij zich heeft, moet ik daar natuurlijk wel even mijn kop insteken om deze te inspecteren. Je weet maar nooit wat er allemaal in kan zitten natuurlijk.
Ik ben ook best wel bang van harde geluiden zoals van vliegtuigen en die andere dingen in de lucht en schrik nog wel eens van de honden hiernaast als ze hard blaffen. Maar dat is snel weer over. Soms komen ze hier een pakketje brengen. Meestal is dat dezelfde postmevrouw. Die ken ik inmiddels wel een beetje. Zij komt niet binnen maar geeft een pakje af. Dat is er vaak eentje met groene banden, die kennen jullie ook wel. Daar zit lekkers voor ons in, of speelgoed. Nu ben ik niet meer zo bang van die mevrouw want die komt niet binnen in de kamer. Soms zie ik haar als ik mijn mand in de krabpaal lig en dan blijf ik gewoon liggen! Dat is toch wel dapper zeker?
Veilig
We hebben een buiten-brievenbus. Eerst was er een gat in de deur waar de brieven en zo door kwamen maar dat was koud. Nu hebben ze dat dicht gemaakt en hangt er een ding buiten aan de muur waar alles in past. Als die meneer of mevrouw komt die dat brengt, ben ik niet bang hoor en Molly en Dropje ook niet. Samen zijn we dan super dapper! Ik zou ook eens willen weten of jullie wel eens bang zijn? Wij zijn al lang niet meer zo bang als eerst hoor… we worden steeds een beetje dapperder. Zelfs Molly heeft zich al een keertje laten zien toen er visite was.
Ik heb wel een goede oplossing hoor als ik een beetje bang ben. Dan ga ik in een mandje liggen en kruip er diep in zodat ze me niet zo goed zien. Of ik ga onder een plaid liggen, of dicht bij mijn vrouwtje als die aan het werken is. Daar is het veilig en krijg ik veel knuffels. Daar word ik dan ook rustig van.

Volgende keer wil ik vertellen over cadeautjes. Het wordt stilaan steeds vroeger donker en in deze tijd is het soms feest met cadeautjes en lekkers. Deze week is er al een heel dik speelgoedboek gekomen maar daar staan allemaal dingen voor kindjes (en grote mensen ook) in. Dus wij mogen straks bij onze favoriete online dierenwinkel spulletjes gaan uitzoeken voor de decembermaand. Daarover volgende week meer! Knuffel van Lucky

en daar kan onze staart tussen komen als we niet snel genoeg eruit gaan. Ik ga ook wel eens buiten een plasje doen hoor. Dan graaf ik netjes een kuil, doe een plasje en graaf alles weer onder de grond. Dat hoort zo als je een nette katermans bent.
Nu hoor ik wel eens van andere poezels dat ze hun nageltjes moeten laten knippen bij de witte jas. Nou, dat hoeft bij mij niet hoor. Ik kan prima zelf een pedicure doen. Ik bijt de lange nagels er gewoon zelf af dus die vinden ze hier dan wel weer. Die halen ze weg met dat herrieding waarmee ze ook kruimels en zo opeten. En buiten heb ik een krab boom! Met een super dikke stam waaraan je lekker krabben kan. Dat doen we allemaal hoor. Heel soms gebruik ik de krabpaal binnen om mijn nagels te doen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die liever gebruik om bovenop te liggen of om in een mandje te slapen. Die liggen super zacht!
kittens doen dat trappelen ook als ze bij hun mama willen drinken en veel grotere poezels blijven dat doen. Ik dus ook. Ik spin dan ook altijd heel hard als ik aan het trappelen ben. Dat doe ik omdat ik het fijn vind. Soms word ik dan ook nog geaaid dus dat is extra fijn. Als ik moe ben van het trappelen, val ik vaak in slaap op het fijne kussen. Dat ligt namelijk heel erg zacht.
wil. Dan ga ik het ergens anders neerleggen. Ik kan er heel de kamer mee rondslepen hoor, geen probleem. Het gebeurt dan wel eens dat het ergens in de weg staat maar ach…dat maakt niet uit. Ik zet ook graag onze voerbak midden in de kamer. Dat doe ik het liefste ’s nachts trouwens.
trouwens. Maar weet je wat echt lekker is? Kattensoep! Ik eet echt alleen de soep op en dan krijgt Molly de vleesjes of visjes die overblijven. Dat is toch best eerlijk gedeeld, niet?
Hoe dan ook, vrouwtje moet maar een goed plan gaan bedenken zodat ik wat afval. Misschien samen naar de sportschool? Die gekke toestellen die ze daar hebben hoef ik niet hoor… gewoon rondrennen lijkt me ook wel oké. Maar ik houd jullie zeker op de hoogte van mijn vorderingen. Draaien jullie mee met de pootjes dat het lukt?
Ik zeg u eerluk, mij buik heb op zo een mooment zofeel begeerte foor mij garnaaale en mij ketnipwein. Jij wil jou eigen wel jou stuk uit jou vagt drinke maar mij vrouw zeg, Loes jij moet jou eigen gedraage. Jij heb verkering en jij heb jou foorbeeld-funkzie. Gelukkig heb ik wel mij enersjiestiks van mevrouw Maria, zij stuur mij zo een lieve ferrassing want zij zeg ook. Loes jij moet sterk blijfe op jou poote en in jou kop. Dan wor jou hart wel geraak assie zoies liefs krijg. Dank u wel lieve mevrouw Maria en Muppet, mij buik heb erfan genoote en Oopa Floris heb er ook van ge-eete. Mij Zusje lus alleen brokke, zij heb ze eigen foorkeur. Maar het heb mij gestiemuuleer om door te gaan want ik moet u wel bekenne, het was mij grooste klus van mij leefe.
Hoedjessjoow feel foor mij eigen. Jij wil jou Sterrevriendjes eere en jij hoop dat iedereen ze eigen Saame kan foele. Dattie kontak kan maake met ze hart.
pappas Jiekie en mij Doorie foed ze jonge met lief zijn op. Maar zij heb andere norm en waard zijn als dattie seeniejor ben. Jij schrik wel assie zie dat jou jonges gengsterhoedjes draag en Faaletienooo is ze kleine boef. Jij fraag jou eigen af, waar ga het heen met ze jeug van teegeswoordig? Maar ik zeg u eerluk. Na onse sjoow heb ik mij heele afond op mij denkpaal gehange. Mij vrouw heb mij makkareele gebracht van mij visboer want mij garnaaale was al op. Mij kop kon niemeer denke van zofeel Hoedjes en mij poote kon mij buik niemeer draage. Maar in mij hart was mij feesje van Saame en Sterre. Dattie foel het is goed. Wattie maak met al jou liefde blijf alteit in jou hart. Net als onse Sterrevriendjes.