
Hoi allemaal Daar ben ik weer, Lucky! Ik wil eerst even zeggen dat ik het erg fijn vind dat jullie mijn eerste blog gelezen hebben en een reactie hebben gestuurd. Dat is echt super!
Bovenop
Jullie vroegen ook wel wat ik zag als ik op dat plankje zat…nou…niet veel van wat er aan de andere kant gebeurt, want daar is een blaadjesheg waar ik niet goed doorheen kan kijken. Soms steek ik wel mijn snuit er helemaal in hoor. Maar het goede nieuws is dat er wel vaak beestjes zoals vlinders, libelles en spinnetjes in zitten. En soms zelfs vogels! Ik ben nu eenmaal een katermans dus je snapt wel dat ik graag op beestjes jaag maar ernaar kijken vind ik ook erg spannend.
Nu zit ik graag ergens bovenop. Het maakt daarbij niet zoveel uit of dat op tafel is (dat mag ik eigenlijk niet hoor maar ik doe het toch), of bijvoorbeeld op een doos of op de kast. Ik zit graag hoog… op de foto zit ik dus helemaal bovenop het huisje waar mijn konijnenvriendinnetjes in wonen. Dat huis is super hoog maar dan kan ik veel zien. Vinden jullie het dapper dat ik daarop durf te klimmen?
Zeil
Nu kom ik dus nogal veel in de tuin met mooi weer. Deze weken waren er veel dagen met mooi weer. Dus speel ik veel buiten. In de tuin staat een groot blauw ding met heel veel
water erin. Dat noemen de mensen een zwembad. Ik ga er niet in hoor want dan word ik nat en ik moet eerst mijn zwemdiploma halen hebben ze gezegd. Wat dat is weet ik niet zo goed maar ik denk dat ik eigenlijk toch wel zwemmen kan, maar dat wil ik liever niet proberen. Trouwens, dan moet ik eerst een zwembroek gaan kopen. Kan toch moeilijk zomaar in mijn nakie gaan zwemmen zeker?
Als het zwembad niet wordt gebruikt, dan ligt er een zeil op. En dat is toch leuk joh. Mijn manspersoon heeft planken onder het zeil liggen en een mooie grote opblaasband. Als het dan regent, loopt het water er beter af. Anders zou het zwembad misschien wel kunnen overstromen ook. Over die planken kan ik heel goed lopen, ook al kan ik ze niet zien. Ik kan met mijn pootjes namelijk wel voelen waar ze liggen. En wat nog leuker is: tussen de planken in kan ik op het zeil gaan liggen. Dan heb ik een soort hangmat/zwembadzeil dinges. Dat is vooral erg prettig als de zon schijnt want dan lig ik kei relaxed en kan ik goed doezelen en wat dromen.
Water
Pas had ik wel een beetje dom gedaan…op de tuintafel (daarop zit ik echt heel vaak) stond een beetje water. Dat kwam door de regen. Soms lik ik dan het water ook van de tafel af. Dat kan ook met water op de blaadjes van de bloemen, dat is erg lekker. Maar goed, ik had niet zo goed gekeken en was zomaar op tafel gesprongen en gaan zitten. Wat denk je? Helemaal natte billen… brr…. Maar ik heb me binnen lekker aan mijn mand en aan de kleren van mijn vrouw afgedroogd hoor!
Zo, dat was het voor vandaag weer. Ik wil echt super veel vertellen maar weet bijna niet wat te kiezen maar ik ga vast bedenken wat het voor volgende keer wordt! Dikke knuffel van Lucky!

Tuin
Luikje