Hoi allemaal, hier is Lucky weer voor deze week. Deze keer wil ik jullie wat vertellen over dingen die ik vroeger toen ik klein was deed maar nu niet meer. Of heel soms nog wel trouwens. En ik heb pas ook weer iets nieuws ontdekt. Toen ik een kitten van ongeveer drie en halve maand jong was, kwam ik bij mijn mensen en Molly en Dropje wonen.
Toen waren er ook al konijntjes hier maar wel andere dan nu. Dus ik ging naar buiten om op de konijnenren te liggen. Dat kan ik nu niet meer want de konijntjes hebben een ander paleis gekregen. Daar kan ik ook nog op liggen maar dan niet op de ren maar op het dak. Het rennetje dat ze eerst hadden is er nog wel en dat gaat mijn man binnenkort proberen vast te maken aan het paleis. Dan hebben ze nog meer plek natuurlijk en misschien kan ik er dan ook weer op liggen. Dat zie ik eigenlijk best wel zitten want ik lig heel erg graag ergens bovenop. Wat dat is, maakt me doorgaans niet zoveel uit. Als het maar ergens bovenop is. En hoe hoger hoe beter.
Televisie kijken
Vroeger toen ik kleiner was, keek ik veel televisie en vooral voetballen vond ik erg spannend. Mij maakte het niet zoveel uit wie er speelde maar omdat Molly een beetje Engelands kan, keek zij vaak naar de voetballers van dat land. Ik ging dan lekker recht voor het scherm zitten zodat mijn mensen niet meer veel konden zien. Nu ja, ik was nog klein (dat ben ik heus ooit geweest) dus ze konden nog wel om me heen en over me heen kijken.
Als de bal dan hard geschoten werd en uit beeld ging, ging ik achter de televisie kijken of die daar ergens lag maar ik heb hem helaas nooit gevonden. Ik snap nog steeds niet goed hoe dat kan. Ik pas nog steeds wel achter de televisie door maar als ik dan net het puntje van mijn staart erachter heb laten verdwijnen, komt er aan de andere kant al een oor tevoorschijn. Dat komt omdat ik nu best een grote katermans ben en de televisie is niet eens klein. Ik lig nu vaker op de kleine tafel of op mijn plank aan de muur want daar vandaan kan ik ook prima kijken. Vogel tv vind ik ook erg leuk om te zien en soms komen er ook grote poezels op.
Onder de televisie
Wat ik eerder deze week probeerde en wat ik vroeger wel kon maar nu niet meer, is in de kast onder de televisie kruipen. Het deurtje staat meestal maar een heel klein stukje open dus daar pas ik niet doorheen. Zelfs slanke den Drop past er niet in dus dan weet je het wel. MJaar goed, om een lang verhaal kort te maken. Mijn man had zo’n rond schijfje met een gat in het midden in dat apparaat dat in de kast staat gedaan dus het deurtje stond open. Ik ben natuurlijk nogal nieuwsgierig en ik probeer graag dingen uit. Op de een of andere manier kreeg ik mijn snuit wel in de kast en mijn voorpoten ook maar verder lukte niet. Niet leuk maar goed, ze zeggen dat ik er te groot voor ben. Misschien kan de deur volgende keer nog wat verder open…wie weet lukt het me dan wel.
Molly ligt altijd graag in een struik in de tuin te slapen. Eerst was het best wel een grote struik maar omdat zij er nogal eens in ligt, is de struik plat geworden. Dat is niet zo erg want je kunt er nog prima liggen. Ik heb het haar al vaak zien doen dus ik heb het ook maar eens geprobeerd wat daar nu zo speciaal aan is. Ik moet zeggen, het was wel even proberen hoe je het beste liggen kunt in een struik. Eerst erin staan, toen zitten en daarna ging ik over tot liggen. Alle blaadjes kriebelden wel best in mijn vacht maar goed, de zon scheen en ik lag er prima. Dat is iets dat ik nog niet eerder ooit gedaan heb, ook niet als kitten dus je ziet het: soms doe ik gewoon ineens iets heel nieuws.
Tuin
Op mijn favoriete tuintafel staat een plantenbak maar die is nog leeg. Dat zou je denken tenminste. De bak staat een heel klein beetje scheef en omdat het geregend heeft, is er water in blijven staan. Dat is me toch lekker water. Ik ga met mijn voorpoten in de bak (wel op een plek waar het droog is want ik houd niet zo erg van natte poten) en dan kan ik prima drinken. Ik hoop dat de bak er nog erg lang blijft staan want die vind ik erg fijn. Een foto ervan maken ging niet trouwens zei mijn vrouw want je zag alleen maar mijn rode katermans rug. Maar misschien is dat iets voor een andere keer.
Veel knuffels van Lucky en iedereen goed drinken als het weer warm wordt en fijn relaxen in de vakantie!

liggen, ook als het erg warm is want daar is dan geen zon. Ik vind zon wel fijn maar niet te veel zon natuurlijk. Zoals pas…pff, dat is te veel.
Er zijn nog meer dingen die iedere vakantie naar buiten gaan. Zo is er een groot groen ding dat tegen de zon helpt. Ik heb al een keer geprobeerd om erin te klimmen toen deze niet opengeklapt was maar ik moet zeggen dat het niet meeviel en ik niet zo heel ver geraakt ben. Ik schoof steeds weer naar beneden in plaats van dat ik verder kwam. Als het grote groene ding uitgeklapt is, dan werkt het goed tegen de zon maar kan ik er niet meer op. Ik ben wel slim en heb eens goed bekeken hoe ik dat moet aanpakken maar nee, dat wordt het toch echt niet. Dat is niet erg want ik vind het een fijn ding want daardoor hebben we meer schaduw en dat is belangrijk op warme dagen. Pas had mijn vrouw per ongeluk het groene ding buiten laten staan toen het regende. Toen werkte het als een soort paraplu en konden we nog buiten zitten. Hoewel er veel druppels langs begonnen te vallen natuurlijk na een poosje.
Hoi allemaal, Lucky hier vandaag op een andere dag dan anders maar dat had ik al verteld. Ik hoop dat jullie gisteren allemaal de blog van Oopa gelezen hebben. Als ik dit schrijf, moet die nog komen maar ik denk dat de blog super leuk en mooi is. Deze week hebben we helaas weer sterretjes erbij gekregen, Meeko en Daisy. Zullen we samen extra veel knuffels naar hun mensen sturen? En gewoon ook knuffels voor iedereen die wel wat extra liefde kan gebruiken natuurlijk! Dank jullie wel allemaal alvast.
Mijn man heeft rare blauwe dingen op de stoep gelegd, die hadden rare hoekjes en die pasten allemaal netjes in elkaar. Net alsof hij een soort vloerkleed had gemaakt van allemaal losse stukjes. Het leek wel een puzzel. Ik heb de puzzel even geprobeerd of het alle stukjes goed vast zaten en het was superzacht onder mijn pootjes moet ik zeggen. Niet verkeerd.
aanliggen want die is lekker koel. Ik krijg ook een koelmat waar ik dan op kan liggen. Soms lig ik er ook gewoon naast. Zorgen jullie ervoor dat jullie goed water drinken of kattenlimonade, kattenmelk of kattensoep? Dat is heel belangrijk als het warm is. Mijn advies: niet in de zon gaan liggen, rustig blijven en vooral naar binnen gaan als het buiten heel warm is. En als je mensen zo’n koud ding of zo’n wapperaar hebben… aanzetten en een fles met ijskoud of bevroren water ervoor. Niet te dichtbij gaan liggen want dat is gevaarlijk hoor bij zo’n draaiding.
Hoi lieve allemaal, deze week ben ik er gewoon op mijn vaste maandag maar volgende week komt Oopa. Het is dan op maandag een heel speciale dag want dan wordt Oopa 20 jaar en dat is een super senior leeftijd.
En mijn mensen hebben beloofd dat de tuin toch binnenkort weer meer zandbak erbij krijgt dus daar ben ik wel blij mee. Dan kunnen we weer volop graven.
Soms krijgen we buiten natvoer op een bordje, gewoon omdat het mooi weer is en dat ook buiten kan. En toen kwam er een grote ekster want die zag dat lekkers op het bordje ook en had er wel zin in. Maar we hebben het voer snel opgegeten hoor en de ekster vloog toen weer weg. Die kreeg later speciale vogelzaadjes (die lusten wij katten dus echt niet) dus die kon ook weer lekkers eten dat echt voor vogels is. Maar ja, ik snap best dat ze ook natvoer lusten want dat is super lekker. Soms hebben we vleesje en soms ook visje maar ik vind het eigenlijk allemaal wel lekker. Hebben jullie dat ook?
Hallo lieve vriendjes, hier ben ik weer. Deze keer nog gewoon op mijn vaste maandag maar over twee weekjes is het een keertje anders en ben ik er op dinsdag. Maar dat horen en lezen jullie dan nog wel natuurlijk. Deze week heb ik eigenlijk niet zoveel meegemaakt totdat het einde van de week kwam.
En zeg nu zelf, welke kat heeft er nog een kattenbak binnen nodig als je er buiten eentje hebt die veel, zeg maar rustig heel veel groter is? Ik heb al heel diepe kuilen gegraven en daar kan ik dan mooi een plasje en poepje in doen als dat nodig is. Daarna graaf ik de kuiltjes weer wel netjes dicht natuurlijk want dat hoort zo maar je kunt precies zien waar dat is, want daar zie je allemaal afdrukken van mijn nageltjes en pootjes staan. Ik graaf ook wel eens enkel om te kunnen graven hoor. Gewoon omdat ik daar dan zin in heb en mijn energie zo ook goed kwijt kan. Mijn anders zo witte pootjes zijn nu alle dagen lekker zwart van alle zand. Ik heb wel al begrepen dat de zandbak niet blijft en dat er tegels op komen liggen maar dat duurt nog wel even voordat alles klaar is. We krijgen dan wel op een andere plek weer een zandbak maar daar komen nieuwe plantjes in en misschien een klein stukje gras want daar liggen we nogal graag op. Dropje ligt het liefste in lang gras en dat doe ik ook wel graag want dan kunnen de vogels me niet zo goed zien.
dook toen helemaal ineen want dat is de beste techniek om te jagen en ik zat heel stil zodat ik zeker wist dat de vlinder me niet zag. Toen die ging zitten op een blaadje, sprong ik er pardoes bovenop. Even had ik de vlinder vast maar ik heb hem per ongeluk weer losgelaten zodat die weer weg kon vliegen. Dat was eigenlijk ook wel goed maar als ik er weer eentje zie, dan ga ik die natuurlijk ook proberen te vangen.
genoeg graaft (heb nog niets gevonden tot op heden trouwens). Ze zeggen dat het andere zand beter is voor de tegels maar ik vind elk type zandbak oké hoor.