
Eten is lekker, ik lust het wel de hele dag door, dat is omdat ik steeds maar honger blijf hauden, mijn mensen zeggen dat dat niet kan en dat ik al een te dikke buik heb, maar ik foel het toch zeker zelf?! mijn buik foelt leeg en dat wil ik niet, ik had een hele kleine dunne lege buik toen ik op straat woonde, daarom denk ik nog steeds dat ik honger heb, ook al heb ik net gegeten, mijn vrouw heeft met de dierendokter gebeld om te vragen wat ze nau moet doen, de dokter zegt dat ik puusels moet maken of brokjes moet zoeken, zodat ik langer doe over mijn eten, maar puuselen snap ik niet, ik heb het geprobeerd maar echt waar IK KAN HET NIET EN IK WIL HET NIET PUNT UIT.
onder-mijn-stuur
Mijn vrouw legt wel eens ergens brokjes neer zodat ik moet gaan zoeken, als ze een brokje op mijn kartonnen poort legt terwijl ik eronder zit, ga ik dat meteen pakken door van onder tegen het karton te grijpen, ja logies toch?, maar ik kan er helemaal niet bij!, ik probeer het een paar keer en dan hau ik op, mijn mensen moeten er om lachen, ze zeggen dat ik geen ruimt-elijk inz-igt heb, wat dat is weet ik niet, ze hebben het geprobeerd met brokjes gooien door de kamer, maar ik kan ze vaak niet vinden, soms word ik een beetje boos omdat het zo moeilijk is, dan raak ik onder-mijn-stuur, overstuur roept mijn vrouw, enniewee we hebben achter dat brokjes zoeken in huis een PUNT gezet.
Op de stoel
Maar nau heb ik een nieuw spel, mijn vrouw en ik gaan naar de tuin, ze gooit een brokje en ik ga het zoeken, buiten kan ik het wel!, het moet niet te moeilijk hoor, dus niet dat ze het op de stoel van Bolle gooit, dat heeft ze een keer gedaan, ik hoorde het brokje vallen maar ik zag het niet, ik zocht overal maar het was weg, mijn vrouw tilde me op de stoel, ik sprong er van af want ik zocht het brokje, pas toen ze me weer op de stoel tilde en het brokje op mijn poot legde snapte ik het, ik vind dat fals spelen en dat mag niet! ze heeft ook een keer brokjes op het kattenhuisje gegooid, die kon ik niet vinden tot mijn vrouw me er op tilde, en folgens haar sprong ik daarna steeds op het huisje als ze een brokje gooide, ook al gooide ze het totaal ergens anders heen zegt ze, nau en?, dat vind ik helemaal geen PUNT.
Tijger
Ik hoop dat de zon weer komt, dan kan ik elke dag het nieuwe spel doen, samen met mijn mensen, in de regen of als het hard waait is het niet zo leuk, ik vind het een machtig mooi spel, mijn mensen vinden het ook leuk, ze geven me steeds kompliementen, ze zeggen tegen me goed zo Keef!, of Keef, je kunt het! of Keef, je bent een tijger!, daar moet ik van tetteren, ik foel me trots dat ik de brokjes kan vinden, het nieuwe spel is fantasties want ik krijg knuffels en er is eten en we zijn met zijn drietjes, dus als we het spelen ben ik helemaal blij met zo een rij streepPUNTEN!!!

Katten zijn jagers, ze kunnen heel goed prooien vangen, dat moet in het wild anders kun je niet overleven, en elke huiskat heeft nog wat wilds in zich, ik ben ook een jager, alleen ben ik een beetje bang voor vogels dus dat is lastig, muisjes kan ik ook niet vangen omdat ik die nooit zie, maar ik heb wel iets anders in de tuin, iets waar je een tijger voor moet zijn om dat te kunnen vangen, het is moeilijk en je moet je heel goed konsentreeren anders lukt het niet, hoe het zo gekomen is weet ik niet, maar de eerste keer dat ik er eentje zag werd ik meteen wild tot in de PUNTjes van mijn tenen.
Peetoom
Lijntjes
Waar ik wel heel graag mee speel zijn balletjes en veren, en mijn tak, dat is een soort stengel met veren en glimmend spul eraan, die doet mijn vrouw of man onder het kleed door of onder kranten of onder de tasjes van Bolle, ik vang hem, ik doe het heel voorzichtig, ik geef zachte neusjes aan de veren en ik raak ze heel zachtjes aan met mijn voorpoot, zonder nagels natuurlijk want dat zau zielig zijn, kijk en dat kan niet bij die masjiene, daar kan ik die veren niet zachtjes aaien, mijn vrouw zegt dat ze het snapt en ik hoef niet meer met het zwiepding te spelen, ze weet heel goed dat als een kat iets niet wil dattie het dan ook niet wil, PUNT uit.
aan het oefenen want mijn vrouw zag dat ik een paar keer zomaar aan het rennen en springen was in de tuin, voor het leuk zeg maar, we hebben al een paar keer met balletjes gespeeld in de tuin, spannend is dat!, maar eigenlijk doe ik in de tuin het liefst liggen in het gras en om me heen kijken, ook als het gras helemaal nat is, dat vind ik totaal geen PUNT.
Meneer Jaap
Thuis