
Zomaar ineens is mijn zomer weer weg, ik snap niet presies hoe dat kan, mijn vrouw zegt dat de zomer niet alleen van mij is maar van iedereen, of eigenlijk van niemand, en dat de zomer doet wat ie wil, net als de regen en de winter of de herfst of de lente, dat van die regen had ik al gemerkt want die is er deze week heel veel geweest, terwijl ik er helemaal niet om had gevraagd!, ik moest er van tetteren tegen mijn mensen als ik weer nat binnenkwam, ze droogden me af en zeiden dat zij het ook niet snappen en dat ze er niks over te zeggen hebben en dat dat maar goed is ook want wie zau dan zijn zin krijgen?, ja dat is inderdaad een moeilijk PUNT.
Deurtjes
Ik vind het zo fijn in mijn tuin, ik durf ook al door mijn deurtjes als die op elastieken staan, het was best moeilijk en toch kan ik het nau, het is spannend om in het donker door mijn eigen deurtje naar buiten te gaan en ook weer naar binnen, het foelt heel zelfstandig, zo heet dat als je alles zelf kan, en een paar keer moest mijn man me zelfs heel laat in de nacht naar binnen lokken met snekkies, elke keer als ik even binnen was rende ik snel weer naar buiten omdat ik eigenlijk de hele nacht in de tuin wilde blijven, en dat mag ik niet, jammer hoor want juist in het donker gebeurt er zoveel, alles ruikt heel anders en het is stil, ik vind het echt PUNTgaaf.
Katerjongen
Sinds een paar weken zit er bijna elke avond als het al donker is een katerjongen bovenop het schuurtje, hij kijkt naar beneden naar mij, en ik kijk naar hem, ik tetter tegen hem en hij zegt soms ook iets tegen mij, na een tijdje ga ik in het gras liggen en hij ligt op de schuur, zo liggen we een hele tijd, overdag is hij er ook wel eens, dat kan je op de footoo zien, mijn mensen zeggen dat hij vroeger fia de kattentrap naar beneden kwam, maar de trap is weg want ik mag de schuurtjes niet op, dat is omdat ik heel snel schrik en dan zomaar keihard ga rennen, dat is natuurlijk niet handig, nau ja mijn tuin is groot genoeg dus ik vind het geen PUNT.
Zoon
Als het regent komt de katerjongen niet, ik snap dat wel maar ik vind het toch jammer, ik ga er juist spesjaal voor naar buiten, het is zo gezellig om allebei in het donker te zitten of te liggen, en het is ook biesonder, mijn mensen kennen de katerjongen van vroeger, ze
zeggen Hoi Mikey, zo heet hij ook al noemden mijn mensen hem Spruit, dat is omdat hij een zoon van Bolle is, Bolle heeft ook wel eens over hem geschreven, Mikey heeft een eigen huis maar hij kwam vaak bij zijn vader op bezoek, hij is nog één keer langs geweest toen Bolle net een ster was geworden en daarna kwam hij niet meer, nu ik er ben komt hij weer wel, ik zeg altijd tegen Mikey dat ik nau hier woon maar dat ik weet wie Bolle was, en dan kijken hij en ik samen naar de hemel, naar het stralende PUNTje dat de ster van Bolle is.
Prifee
Mijn mensen zijn benieuwd wat Mikey en ik denken over elkaar, maar dat is natuurlijk geheim en dat blijft het ook, het is prifee vind ik, dat snappen mijn mensen wel, ze zeggen dat dat ook iets is dat ze niet snappen en waar ze niks over te zeggen hebben, net als de regen of de zomer of waarom iemand een ster wordt, en dat dat maar goed is ook, want wie zau dan zijn zin krijgen, ja dat is inderdaad een moeilijk PUNT.
Toen ik net uit het asiel kwam kon ik maar één ding met mijn stem en dat was hard roepen, o nee ik kon ook nog KEIhard roepen, maar dat was alles, ik tetterde de hele dag en nacht door maar ik zei eigenlijk steeds hetzelfde, ik zei dat ik bang was maar ook blij dat ik weer een huis had, dat alles eng was omdat het nieuw was, en ik zei vooral dat ik mijn best deed en dat ik lief was, dat zei ik steeds opnieuw, mijn mensen werden er soms wanhopig van, ze verstonden me nog niet, daarom moest ik nog een keer zeggen dat ik echt heel lief ben, en nog een keer en nog een keer, ik durfde er geen PUNT achter te zetten.
maar dat vind ik niet netjes voor als er jonge katjes meelezen), mijn stem is nu kleiner, en ik kan veel meer dingen zeggen, ik weet presies wat ik moet zeggen om mijn zin te krijgen: ik maak kleine tettertjes die een beetje zielig klinken, zooo heee en dat werkt altijd!, als ik dat doe krijg ik meteen knuffels of staat mijn man om vijf uur op om me naar buiten te laten, en dat is natuurlijk ook presies het PUNT.
Eigen deur
Leren
asiel zat heeft hij mij aangewezen aan mijn vrouw, dat ze wist wie ze moest kiezen, mij natuurlijk!!, hij was altijd zorgzaam, zo heet dat, dat is Bolle tot in de PUNTjes.
toen mijn mensen in de avond terug kwamen mocht ik meteen de tuin in, zooo heee ik moest plassen!!!, we hebben met zijn drietjes nog in de tuin gezeten, ik moest de hele tijd tetteren, ja ik wilde toch vertellen wat er overdag allemaal was gebeurd, ik probeerde een flieg te vangen maar dat lukte niet, toen heb ik een rand van het gras gevangen, ik nam een sprong, ik ging liggen en pakte het vast met twee poten, ik trappelde tegen het gras en ik had gewonnen!!, mijn mensen moesten lachen, ze vinden dat ik prakties ben ingesteld, dat als het ene niet lukt ik gewoon iets anders probeer, ja logies toch, zo zie ik het leefe, en daarom ben ik juist Kever met een rij streepPUNTen!!!
Gewend
het is allemaal prima geregeld vind ik, in de avond loop ik vaak heen en weer, ik ga naar buiten en ik wil weer naar binnen, als ik binnen ben wil ik toch maar weer naar buiten, o nee ik blijf toch liever binnen, maar dan wil ik misschien door het raam naar buiten, dat kan ook nog, ik weet het niet helemaal zeker, alleen als mijn mensen het raam weer dicht doen wil ik er ineens wél door naar buiten en kom ik fia de tuindeur meteen weer de gang in en ga tetteren dat ik weer naar binnen wil, en dat gaat zo de hele avond door, mijn mensen zeggen weleens dat ze er een PUNThoofd van krijgen.