Forige week was ik alweer twee jaaren bij mijn mensen, of mijn mensen twee jaaren bij mij, dat is net hoe je er naar kijkt, mijn mensen zeggen dat de dag dat ik hier kwam tegelijk ook maar mijn ferjaardag is, en dat ik tien ben geworden, dat weten we niet zeker hoor maar dat geeft niets!, ik vind het prima om tien te zijn, tien is een mooi sijfer, en het maakt me niet zoveel uit, als kat tel je niet de dagen of de jaaren, je leeft gewoon je leefen tot het mooment dat je er een PUNT achter zet.
Famielie
Toen ik hier kwam kende ik mijn mensen en ons huis en de tuin niet, mijn mensen kenden het huis en de tuin natuurlijk wel maar mij nog niet, nu kennen we elkaar heel goed, we zijn een famielie geworden, in die twee jaaren heb ik best veel meegemaakt, sommige dingen vond ik niet leuk, bijfoorbeeld naar de dokter gaan, (ik heb mijn mensen al ferteld dat ik niet meer mee ga!), maar het meeste was juist fijn: ik foel me nau feilig en ik weet dat er altijd eten is, dan kan je je ontwikkelen, zo heet dat, ik heb ontdekt dat ik muziekaal ben, en ook dat ik soms een leeuw ben, ik weet dat ik mijn zin krijg als ik maar lang genoeg tetter, en ik kan al één kant op door mijn luikjes, ook al blijft de andere kant op een moeilijk PUNT.
In huis
Ik heb mijn Brammievlinder gefonden, en Jafita erbij!!, ik ben Pepeoom van Faalentino, daar ben ik heel trots op! , en ik heb natuurlijk alle vrienden en vriendinnen van de blog leren kennen, allemaal ferschillende katten, en zelfs woefers!, ik heb Mikkie ontmoet, de zoon van Bolle, en ik foel Bolle soms in huis, dat is heel biesonder, maar ik heb fooral geleerd dat ik Kever ben, dat ik goed ben zoals ik ben, dat ik me niet meer hoef te ferstoppen, dat ik geen hele moeilijke dingen hoef te doen die ik niet kan, dat mijn mensen heeeeeeeeel veel van me hauden en dat ik hun Kevertjepiep ben, zo noemen ze me vaak en dan krijg ik een kus op het PUNTje van mijn neus.
Tijd
Ik ga proberen nog heeeeeel veel jaaren erbij te maken, dag voor dag, week voor week, maand voor maand, je weet nooit zeker hoeveel tijd je nog krijgt, maar proberen kan altijd toch?!, en nau zau ik het zo fijn vinden als jullie allemaal met mee doen, dat we met zijn allen proberen dag voor dag een hele fijne tijd te hebben, willen jullie dat?, dat zau ik helemaal top vinden!, we denken niet aan de PUNT die ooit komt, maar we zijn frolijk en we leefen SAMEN.
Ik blijf tetteren voor vreede, maakt niet uit hoe lang, net zo lang als het noodig is!!
Ik doe een paar aude footoos van mij erbij, die mijn mensen hebben gemaakt toen ik hier net woonde, mijn vrouw zei dat ze toen al meteen doorhad dat ik een gek beeesie ben, nau ja!!
Forige week liep ik in het donker door mijn tuin, die was een beetje nat omdat het de hele dag had gereegend, ik had al achterin de tuin gekeken en niks biesonders gezien, alles was prima in orde, nu was ik op het terras aan het snuffelen want ik had iets geroken, ik wist niet presies wat het was maar het rook biesonder, daarom was ik aalert, ik wachtte heel stilletjes en geduldig totdat ik ineens een PUNTje van een neus te foorschijn zag komen.
Ik rende er op af en meteen had ik het beestje te pakken, ik wist van mezelf niet dat ik zo snel kon zijn!, ik pakte het vast met mijn tanden, het beestje piepte maar ik liet niet los, ik wilde aan mijn mensen laten zien wat ik had gefangen, dus ik rende naar binnen, ik ging zelfs gewoon door mijn deurtjes heen, ik was zo opgewonden dat ik helemaal fergat dat ik dat eigenlijk niet durf!, mijn vrouw stond meteen op en kwam naar me toe, toen ik het beestje voor haar op de grond legde zette ze er een bakje overheen, alleen de PUNT van zijn staart kwam er nog onderuit.
Leeuw
Forige week was het Dierendag, maar de rest van het jaar is het Mensendag, en daarom wil ik fandaag wat dingen over mensen fertellen, ik weet dat veel katten dezelfde vragen hebben als ik, want als kat ben je natuurlijk veel slimmer dan je mens, daar kan niks aan feranderen, maar het is wel goed om sommige dingen te begrijpen van je mens, daarom geef ik op een paar PUNTen uitleg.
Mensen zijn wel fieser dan katten!, ze wassen zich veel en veel minder dan katten, en ze gaan wel oferal zitten en liggen, ook in het grote bed en op de bank, dat is lastig want het is moeilijk om ze dat te verbieden, ik heb het die van mij nog niet af kunnen leren, je kan het maar beter aksepteeren want ze doen het toch, ferder heb ik zelf twee mensen maar er zijn ook katten met één mens, en ze vragen zich af of dat goed gaat, folgens mij kan het allebei, als je één mens hebt moet je er wel iets meer mee spelen en knuffelen, want in hun eentje vervelen ze zich, als je mens niet genoeg aandagt krijgt kan ze gaan slopen of andere rare dingen doen, maar je kunt niet zomaar andere mensen erbij zetten, mensen hebben echt hun eigen vrienden, en als je toch een andere mens erbij zet moet je ze eerst heeeeeel lang aan elkaar laten wennen, en het PUNT is dat dat toch niet altijd goed gaat.
Mensen hebben is dus best veel werk, er komt van alles bij kijken en als je daar geen zin in hebt moet je er niet aan beginnen, want je zit er zo vijftien jaren of langer aan vast, je kan ze niet zomaar op straat zetten, dat is zielig, mensen hebben ook gefoelens, en ze hechten zich echt niet alleen aan hun huis, dat lees je wel eens maar dat is niet waar, ook mensen kunnen liefde foelen, net als wij katten, alleen op een heel andere manier, een mens is natuurlijk toch maar een mens, terwijl wij katten zijn, maar als je daar rekening mee haudt en niet teveel van ze ferwacht kun je veel plesier met ze hebben, o ja en je hoeft ze niet te borstelen of te kammen of de bak te ferschonen, dat doen ze zelf, dat is wel een plusPUNT toch?!
Deze week had ik toch nog een beetje zomer, er was zon en het was best lekker warm, mijn vrouw en ik waren daar blij om, mijn vrouw vond herfst en winter al nooit leuk, maar ze vindt er nau nog minder aan omdat ze weet dat IK het niet leuk vind!, ikzelf dacht altijd dat iedereen de zomer het allerfijnste vond, tot ik las dat andere katten het veels te warm hadden, en dat ze blij waren dat het eindelijk wat minder warm werd, daar moest ik over nadenken, want hoe kan dat nau?, is mijn zomer anders dan die van anderen?, vindt iedereen iets anders? of is het PUNT dat IK anders ben?
Induuvie…
Ferschillend
Op de dag dat ik deze letters schrijf heb ik in mijn tuin zon gehad EN regen EN ook nog iets anders, iets dat ik niet vaak meemaak: er vielen allemaal keiharde klontjes ijs uit de lucht, ze vielen door mijn hele tuin en ook op mij!!, ik bleef zitten in het gras want ik wist niet zo goed wat ik moest doen, totdat mijn mensen me riepen en de deur voor me open hielden, ik rende heel snel naar binnen en mijn man wreef me droog met een haswand, Dat heet een washand! roept mijn vrouw, eeniewee ik vind dat altijd heeeerlijk, en ik moest er zo hard van spinnen dat mijn hele lijf mee spon, van mijn neus tot aan het PUNTje van mijn staart.
Buiten
Mijn idee