Als huiskater of huispoes heb je het altijd heel druk, daar vergissen mensen zich wel eens in, die denken dat katten de hele dag liggen te slapen maar dat is echt niet zo, ik ben zelf Tuinkater Kever omdat ik de tuin ferzorg, ferder ben ik ook Muziekkater Kever omdat ik spieraal speel, en sinds een tijdje ben ik óók nog hulpkater Kever.
Hulpkater
Ik ben hulpkater geworden omdat mijn man nu met die stokken loopt en heel veel dingen niet zelf kan, mijn vrouw helpt hem en ik help dan weer mijn vrouw, zo zit het, het is best moeilijk en ook ferantwoordelijk werk, maar ik kan dat, ik deel de hele dag door knuffels en kopjes uit, fooral aan mijn vrouw en natuurlijk ook aan mijn man, als hij maar niet die stokken heeft.
Stokken
Die stokken find ik nog steeds moeilijk, ik fertrauw ze niet, zelfs niet als ze ergens stil staan te staan of liggen te liggen, veel vrienden zeiden tegen me dat ik er vast wel aan ga wennen, maar mijn mensen en ik denken van niet, want ik ben al sinds ik hier woon bang voor de wasmasjien, ook als hij uit is, ik loop er altijd ekstrasnel langs en kijk goed of het feilig is, als de masjien aan is toeter ik naar mijn mensen dat ze er bij moeten komen staan, anders durf ik er niet foorbij te lopen, de wasmasjien heeft mij nog nooit iets gedaan maar dat kan natuurlijk zomaar ineens veranderen, dus ik blijf foorsichtig.
Helpen
Ik kom altijd snel naar mijn man toe om met hem te knuffelen als hij ergens zit of ligt of staat zonder dat die stokken bewegen, dat heeft hij nodig om weer goed gesond te worden en daar ben ik tenslotte hulpkater voor!, als mijn mensen slapen maak ik ze een paar keer wakker door spieraal te spelen, dan kan ik meteen tsjekken of alles met ze in orde is, soms heb ik ineens het gefoel dat ik meer moet doen, dan ga ik rennen en toeteren en in de gordijnen hangen, Om twee uur in de nacht hè Keef? roept mijn vrouw, ja dat is zo, maar ik doe dat als ik denk dat mijn vrouw een beetje ekstra hulp nodig heeft, dan gaan we efentjes spelen zodat ze zich weer frolijker foelt.
Druk
En het werkt!, mijn mijn mensen zeggen de laatste tijd vaak dat ik hun eigen klienieklaun ben, ik maak mijn mensen altijd aan het lachen, ze zeggen dingen als Wat zauden we zonder jau moeten Keef, ja dat zau ik ook niet weten, ik ben er maar druk mee.
Ik tetter ook als hulpkater gewoon door voor vreede!!
Mijn mensen hebben al zolang ik ze ken allebei fier poten, per stuk dan hè?, dus acht bij elkaar, ze lopen er maar op twee, hun achterpoten zeg maar, en met hun voorpoten pakken ze dingen vast om die te gebruiken, folgens mijn vrouw heten poten bij mensen benen en armen, het einde van een been heet VOET en van een arm HAND, en mijn vrouw zegt dat eigenlijk alle mensen die benen en armen gebruiken zoals mijn mensen, en ik heb dat zelf ook gezien bij andere mensen.
Freemd
Ik hoorde mijn vrouw praten met die andere mens, hij klonk als mijn man, maar waarom liep hij dan zo raar?, ik durfde niet goed binnen te komen ook al riep mijn vrouw me, en mijn man ook, met die stokken in zijn handen, toen ik niet kwam liep hij TIK TIK weer naar binnen, daarna kwam mijn vrouw naar me toe en zei dat mijn man net als ik iets met zijn been had, en dat hij geopereerd is en nau met krukken moet lopen, maar een kruk is toch om op te zitten?, dat weet ik echt wel!, en ik heb zelf moeilijke benen maar ik loop niet zo te TIKken, dus ik snapte het niet en bleef feilig in mijn tuin.
hoor!, ik stuur iedereen voor deze week een zacht neusje en een ❤️, en ik hoop dat jullie allemaal net zo genieten als ik van deze zoomer en knuffels en snekkies!!
Soms denk ik aan de tijd dat ik nog niet Kever was, nau ja: ik WAS het wel maar dat wist nog niemand, ik woonde nog in mijn ferleeden, je ferleeden neem je altijd met je mee, het zit jn je hoofd en je lijf, je kan het nooit fergeten, en dat hoeft ook niet want het maakt je wie je bent, in oktober ben ik alweer drie jaaren bij mijn mensen, en elke dag dat we SAMEN zijn zijn we blij en gelukkig met elkaar, juist ook omdat we weten hoe ferdriet foelt, en daarom is het goed om soms efentjes stil te staan bij je geluk.
find het moeilijk om er aan terug te denken want ik ben toch in de steek gelaten, het was niet slecht hoor, niet zoals bij Bolle die mishandeld was, maar ik kreeg weinig aandacht en ik had weinig voor mezelf, maar ja, dat was ik toen zo gewend.
steeds op diejeet, ik heb wel een miljoen balletjes en muisjes en feeren en krabdingen, er is altijd iemand die naar mijn ferhalen luistert, en mijn mensen zeggen dat ze hun eigen stoorz-ender hebben gekregen, wat dat is weet ik niet, maar ze lachen erbij dus het zal wel iets goeds zijn.
Iedere kat heeft een taalent, of je nau jong of aud, dik of dun, groot of klein, jongen of meisje bent, dat maakt niets uit, er is altijd iets waar jij spesjaal goed in bent, en nau niet denken dat jij niets biesonders kunt!, het hoeft helemaal niet iets heel groots te zijn hoor, keigoed kunnen eten, heerlijk kunnen slapen of echt heel erg lief zijn tellen net zo goed mee, ik zei het al: iedereen heeft een taalent!
Muziekaal
Nau zat ik er al een tijdje aan te denken om een plaat of een ceedee uit te brengen, dat lijkt me keispannend!, ik ben allemaal muziekstukken aan het schrijfen voor op de plaat, maar ik wist nog niet zo goed hoe ik mijn plaat dan zau kunnen verkopen, hoe weten mensen en katten nau dat ik hier woon en dat ze mijn plaat kunnen kopen?, maar toen kreeg ik van mijn lieve vriend Lucky zooooo een mooi kadoo!, mijn mensen finden het ook helemaal top, het hangt hier nau voor het raam, zodat iedereen kan zien dat ik hier woon en kunstenaar ben, kijk maar op de footoo!, is dat niet fantasties?, alsof het spesjaal voor mij gemaakt is!, het is een perfekt bord, mijn vrouw zei voor de grap dat er eigenlijk nog FAT op had moeten staan, voor het BLACK, nau ja…!!!