Nou had ik aan het begin van de week toch echt ‘t idee dat de zomer al was begonnen, maar kat, kat, kat, wat viel dat weer tegen toen de wind van zee kwam opzetten en ik bijna uit m’n jas waaide… ‘t Leek wel weer herfst!
Warmerderer
Gelukkig heb ik in m’n tuin genoeg plekjes om uit de wind te blijven en te genieten van de zon, want die bleef gelukkig wel schijnen. En ik kon ook lekker rennen door ‘t hoge gras in m’n weiland. Eerst tegen de wind in, oren plat op m’n kop en de snorharen tegen m’n wangen, om daarna weer met de wind onder m’n staart op volle snelheid terug richting huis te gaan. Dat heb ik begin van de week elke dag wel een paar keer gedaan, en gelukkig was ‘t gras te hoog voor m’n personeel om foto’s te maken want ze zagen alleen af en toe ‘t puntje van m’n staart boven de grassprieten uitkomen…
En weet je wat ‘t leukste was? Om keihard dwars door alle uitgebloeide paardenbloemen heen te rennen want die pluisjes vlogen dan alle kanten uit. Soms moest ik even stoppen om een nies los te laten als er zo’n pluis in m’n neus vloog, want dat kriebelde best wel. Maar dan rolde ik gelijk even door ‘t gras, met alle vier m’n poten in de lucht. Soms bleef ik zelfs ook nog even lekker liggen genieten van de zon, want ‘t was echt net alsof ‘t in dat weiland warmerderer was dan in m’n eigen tuin.
Knuffels
Als ik ‘s avonds dan weer thuis kwam stond m’n personeel al met de borstel klaar, want de eerste keer dat ik door ‘t weiland gereest was liet ik binnen een heel spoor van pluisjes en graspollen achter op ‘t donkergrijze laminaat. En daar waren ze niet echt heel blij mee…
Ik werd dan opgetild en terwijl Senior me in z’n armen hield, lieve woordjes tegen me fluisterde en knuffeltjes gaf, werd ik zachtjes van kop tot en met staart door Junior geborsteld en gekriebeld. En dan niet alleen m’n rug, maar ook onder m’n kin, op m’n buik en aan m’n poten. Heerlijk vond ik dat! Wist ik veel dat ze gelijk even controleerden of ik geen rare beestjes in m’n vacht mee naar huis had genomen… Dat was best wel even een tegenvaller, want rare beestjes kunnen toch ook best wel vriendjes worden dacht ik zo. Maar ik hoorde van m’n personeel dat ik met dat soort beestjes geen vriendjes wíl worden, omdat ze me kunnen bijten waardoor ik heel veel jeuk krijg, en misschien zelfs ziek kan worden.
Frisserderder
Nou, daar schrok ik toch best wel een beetje van, want ik wist helemaal niet dat er van dat soort beestjes bestonden die in m’n vacht konden gaan zitten. Ben ze tijdens ‘t wassen ook nog nooit tegengekomen en ik heb de buurkatten er ook nog nooit over gehoord.
Maar toch, een gewaarschuwd katermans telt voor twee. Dus toen het halverwege de week een stuk frisserderder werd omdat de zon niet kwam opdagen maar de wind bleef, heb ik lekker thuis met m’n bips boven de verwarming gehangen want ik vond ‘t gewoon te koud buiten. En vanuit de vensterbank kon ik zo ook gelijk prima toezicht houden op m’n personeel terwijl ze in m’n achtertuin aan het werk waren. Want er moesten stenen uit ‘t terras worden gehaald en daar waag ik m’n stiletto’s écht niet aan, stel je voor dat er eentje afbreekt. Okee, ik heb later die dag nog wel even een pootje toegestoken om kuilen te helpen graven voor de nieuwe fruitstruiken, want dat kan ik heul veul snellerderder dan m’n personeel met zo’n klein schepje.
En heel eerlijk gemauwd, ik had ook best nog wel wat mest aan de kuilen willen toevoegen voordat die struiken er in gingen, maar dat mocht dan weer niet. Dus toen ben ik een beetje brommend maar weer achter de hosta bij de schuur gaan zitten, want die plant groeit als een tierelier sinds ik de grond daaronder als kattenbak gebruik. Kuiltje dichtgooien en dan een beetje aanstampen met m’n voorpoten, echt een aanrader om de tuin lekker groen te houden.
Daarna ben ik maar weer binnen in de vensterbank gaan liggen. Lekker in slaap gevallen, want ik wist heel zeker dat m’n personeel ‘t wel even zonder mijn hulp af kon.
Genieten
Al met al heb ik de afgelopen week dus eigenlijk niet zo heel veel bijzonders gedaan of meegemaakt. Geslapen, gespeeld, geknuffeld, gewandeld. Nog meer geslapen, lekkere snekkies gegeten, maar natuurlijk ook m’n brokjes en natvoer, straatcontrole gedaan vanaf de vensterbank, op m’n catwalk en ‘t schuurdak gezeten en een paar nachtdiensten gedraaid met de buurtkatten.
Misschien is dit wel de bekende stilte voor de beruchte storm en moet ik er nog even van genieten nu ‘t nog kan, want vandaag precies over negen weken barst ‘t Tweede Weilandfeest los.
Dus de komende week neem ik het er denk ik ook nog even van…
Stevige poot en zachte kopjes,
Joep
Het was moeilijk en spannend en raar toen mijn vrouw gisteren zei van we gaan in een taksie naar de dokter. Ik wilde niet. Maar als huiskater weet je diep in jezelf ik moet toch.
Na de eerste maanden van het wennen, besloot Bert op bed te gaan slapen. Er zijn katers en poezen die dan gezellig inschikken, onder het dekbed kruipen of juist er weer op, ongeacht of en hoe er iemand onder ligt, maar Bert was dat niet van plan.
Lieve allemaal, wat gaat de klok toch zo heel snel van dit jaar. Pas was ik nog jarig en kreeg ik allemaal lekkers en nou is het eind van deze week al weer November. Dan is er nog één maandje en dan begint het nieuwe jaar alweer.
Pootjes
Misschien helpt mijn gimles hierbij of misschien kan ik ook nog wel eens jooga les doen op de blog want dat is makkelijk voor als je je gaat wassen. En al krijg je het niet helemaal schoon de eerste keer dat geef helemaal niks want je ben aan het oefenen. Je leert het en dus gaat het elke keer een beetje beter. Als je linker rugkant hebt gedaan, probeer je dit ook bij de rechter kant. En als je voelt van ja ik ben schoon dan komt als laatste de staart aan de beurt. Dit is makkelijker want je gaat van je billen over de staart heen en dit doe je net zolang tot je staart schoon voelt.