Lieve vriendjes, het is hier in Krullieland echt zomer nu. We hebben ook wel een keertje regen gehad maar het is vooral lekker warm weer. Konijntje Jip mag af en toe ook gewoon los in de tuin lopen als onze mensen thuis zijn. Dat vond ze de eerste keer wel erg spannend maar ze snapt het nu al erg goed en dan kan ze lekker in het gras zitten en groene blaadjes die zij lekker vindt eten. Ik snap niet zo heel goed wat zij nu aan plantjes eten vindt maar dat ze gras lust, snap ik zeker wel. Ik eet namelijk ook regelmatig zelf gras. Vooral als ik buikpijn heb want dat werkt daar nogal goed tegen.
In de ren
Ik kom nu ook wat vaker in de tuin om daar eens rond te wandelen en lekker te relaxen want mijn man heeft vakantie dus dat is fijn want dan is hij vaak thuis. Ik mag niet altijd de ren uit en soms vind ik dat niet zo leuk maar omdat Moos in de ren moet blijven, moet ik ook solidair met hem zijn. Nu ja, dat vinden mijn mensen dan toch. Dat betekent dat ik ook aan Moos moet denken en dat het niet altijd zo leuk is voor hem als ik wel eruit mag en hij niet. Ik vind dat heus niet altijd erg maar soms wil ik wel gewoon graag even verkennen. Ik had eerder deze week wel wat bijzonders…ik liep in de tuin en ineens stond daar een langharige kat dichtbij me. We schrokken eigenlijk vooral een beetje van elkaar en hebben wat staan staren en toen ging de andere weer weg. Nu ja, hij zat per slot van rekening dan ook in mijn tuin he?
Dat konijntje nu ook af en toe los in de tuin zit vond ik eerst wel bijzonder maar nu ben ik er al aan gewend. Moos kan haar dan ook zien want die gaat in de ren op een muurtje zitten of net achter de deur. Op de foto kun je ook zien dat ik buiten de ren lig en hij erin zit. Zo kunnen we elkaar zien en dat is prima want we zijn eigenlijk allebei niet zo graag alleen als ik we eerlijk zijn. Soms doen we wel eens een beetje boos tegen elkaar maar we kunnen ook goed samen rennen en spelen en we hebben eerder zelfs al heel even samen op de krabton gelegen. Dat was eigenlijk een beetje een vergissing want normaal gesproken zie ik het wel als er een ander bovenop ligt maar ik had deze keer niet in de gaten dat Moos er al lag. Ik sprong er gewoon bij en ik weet niet wie het meest verbaasd was eigenlijk, hij of ik.
Omdat er nogal warme dagen aankomen en jullie deze misschien ook wel krijgen of al gehad hebben, heb ik eens met Molly gemiauwd hoe je als kat deze dagen het beste kunt doorbrengen. Ze had wel goede tips hoor die ik even met jullie wil delen. Molly is al 14 en zij weet dat soort dingen allemaal erg goed.
Tips
Kom je buiten, zorg er dan voor dat je dit niet op het heetst van de dag doet want dan is het heus te warm. Dat is precies het moment als de zon heel hoog staat aan de lucht. Ben je wel buiten, zoek dan de schaduw op. Dat kan bijvoorbeeld als je mensen een parasol hebben maar onder een struik is ook een goed plan. Waait het lekker? Zorg dan dat je de verkoeling daarvan ook lekker voelt. Dan wappert je vacht ook een beetje mee.
Blijf je binnen? Zoek dan koele plekjes op zoals lekker op een tegelvloer (die heeft iedereen hoor, al is het maar waar je mensen zich wassen of waar ze op de bak gaan), vraag om een koele mat (die verkopen ze bij de dierenwinkel die van die fijne pakketten met groene banden verkoopt trouwens) of een fles met koud water erin werkt ook. Zorg dat je altijd voldoende fris water hebt, of vraag regelmatig om een milky snack of liquid snack. Die werken ook prima tegen de dorst. Brokjes zijn ook goed met dit weer maar zorg er vooral voor dat je regelmatig nieuwe krijgt, want anders drogen ze snel uit met dit weer. Je mensen kunnen binnen ook een wapperding laten waaien als het erg warm is en als de ramen open staan, kun je proberen zelf een plek te zoeken waar je binnen ook de wind voelt.
Slapen
Tenslotte, doe vooral niet teveel en ga ergens waar je fijn kunt liggen, heerlijk slapen. Als je dat op het warmste moment van de dag doet, heb je ’s Avonds lekker veel energie en kun je dan spelen en rennen. Dat is dan ook meteen een heel stuk aangenamer. Ik vind dat Molly best goede tips geeft, toch? Ik wil zelf nog wel eens te hard van stapel lopen met warm weer en teveel doen, maar op zijn tijd goed rusten en niet te druk doen, dat werkt het beste van allemaal. Dan is het gewoon superfijn dat het zomer is.
Knuffels van Lucky
PS hebben je mensen een zwembad? Tegen de randen aanliggen of erop als dat kan, is ook bijzonder aangenaam met warm weer! Kijk wel uit dat je niet in het water valt hoor.
Zooo heee wat had iedereen me forige week lieve woorden gestuurd!, ik heb ze allemaal in mijn hart gestopt en daar bewaar ik ze voor als ik onzeeker ben, dan kan ik naar jullie woorden kijken en me weer fijn foelen, mijn vrouw zei Keef, je boft maar met zulke lieve vrienden, en dat is helemaal waar, ik ben zooo blij met jullie!
poeps op mijn twalet.
mijn mensen slaapen en ik ben de eenige die nog wakker is, ik hau de wacht en zorg dat iedereen feilig is, dat is een grote ferantwoordelijkheid, maar ik kan dat.
Volgens m’n personeel begint vandaag de zomer, omdat de zon precies recht boven de evenaar staat. Nou heb ik helemaal geen idee wat die evenaar voor een ding is, maar als de zon blijft schijnen ben ik al dik tevreden. Dan kan ik lekker buiten wandelen en dutten, en als ‘t me overdag te warm wordt ga ik lekker op de grond onder de struiken in m’n tuin liggen. Ik hoop alleen dat m’n personeel dan m’n ontbijt, lunch en diner daar ook wil serveren…
Okee, ze zijn een heel stuk ouderder dan het personeel van m’n moeder, maar daardoor zijn ze ook veel rustiger en vaker thuis, dus knuffel- en kroeltijd is de hele dag en nacht door. En ‘t zijn hele ervaren jagers, want m’n voorraadkast staat altijd vol met lekker eten en heerlijke snekkies. Dus daar hoefde ik ze helemaal niet meer in te trainen, wamt daar zijn ze natuurtalenten in.
Heel eerlijk? Nummer vier vind ik eigenlijk helemaal geen optie, want geweld lost natuurlijk niks op. In plaats daarvan zou ik dan eerder de vacht die boven de dekens uitsteekt gaan likken, of hun snuit. Want m’n personeel is altijd heel lief voor me, en meestal snappen ze gewoon wat ik bedoel en hoef ik maar een mauwtje te geven, of ze aan te kijken of met m’n staart tegen hun achterpoot te tikken.
Dit is mijn eerste zomer in dit huis dus ik weet nog niet presies hoe dat allemaal gaat, maar ik heb al keihete dagen gehad en dus heb ik erfaring.
Bert was nog net niet of net wel een jaar bij me, toen er een gevaarlijke ontwikkeling ontstond. Het groene spul kwam in zijn en daarmee in ons leven.