Hebben jullie dat ook weleens, dat je mens iets zegt waarvan je denkt Wat is dat nau weer?!, ik had dat in de laatste tijd best vaak, omdat mijn mensen me dan lastug noemen, ik heb geen idee wat het presies is en waarom ik dat zau zijn.
Natuurlijk zeggen ze ook een heleboel andere dingen tegen me, ze zeggen bijfoorbeeld dat ik de allerliefste Kever ben, ze noemen me Keverettie Spaagettie, vaak zeggen ze Klein figuurtje tegen me, dat find ik leuk, of Jochie, en nog veel meer, het zijn allemaal mensenwoorden en ik weet dat mijn mensen die woorden zeggen omdat ze me lief finden, als ik iets doe wat ze niet zo leuk finden zeggen ze Kee-eef…, met zo een stilte er achteraan, niet dat ik me daar iets van aantrek hoor!, zo ben ik niet, maar ik weet dat het beteekent dat ze willen dat ik ophaud met wat ik aan het doen ben.
Lastug
Het woord lastug zegt mijn vrouw als ze me iets heel lekkers geeft, met spul er in dat goed is voor mijn gefrigten, (zo heet dat, dat zijn mijn kniejen en heupen enzo), het zijn geen pillies maar een soort poeder, o bah het is zoooo fies!, het komt uit een grote pot in de keuken, eerst lustte ik het wel maar nu niet meer, en toch doet mijn vrouw het door mijn
eeten, snappen jullie dat nau?, ik loop meteen weg als ik weet dat het in mijn eeten zit, ook als het iets is dat ik heeeeeeel erg lekker find, ik had deze week griekse joggurt, een likwid snek, en kipfileeplakjes voor mensen, zooo heee dat find ik allemaal heerlijk!, maar niet met dat spul erin, de eerste keer heb ik het gegeeten maar daarna niet meer, en dan zegt mijn vrouw dat ik lastug ben, gelukkig krijg ik toch wel een klein beetje van dat lekkers ZONDER dat poeder.
Aandagt
Mijn man zegt het woord lastug weleens als ik languit op het grote bed lig op wat hij zijn plaats noemt, hij laat me gewoon liggen, dat is waar en daar ben ik blij om, ferder zegt hij het als ik mijn mensen een paar keer per nacht wakker maak, dat doe ik niet vaak want ik zau dat zelf ook niet leuk finden, maar ik moet natuurlijk wel mijn spieraalspel oefenen, en als de nacht te lang duurt wil ik aandagt of knuffels, dat is toch logies?, daar heb ik mijn mensen voor noodig, dus ja… ik loop over ze heen, of ik krab aan het bed, aan het dekbed of keihard aan de floerbedekking, of ik tetter op allemaal ferschillende manieren, ik doe een paar van die dingen ook weleens tegelijk, dat moet wel want anders staan ze niet op, maar ik doe dat echt nooit vaaker dan vijf of zes keer per nacht, dus zo erg is dat niet.
Kompliement
Mijn mensen zeggen het woord lastug seeriejeus maar ze moeten ook lachen, en ze zeggen het altijd als ik moeite moet doen om mijn zin te krijgen, gelukkig ben ik een handige jongen die heel veel weet en die zijn mensen goed heeft getreend, zoiets moet je kunnen en ik kan dat!, dus ik denk dat lastug een ander woord is voor SLIM, dat find ik een mooi kompliement, en als ik eerlijk ben denk ik zelf ook dat ik best heel lastug ben!
Ik blijf tetteren voor vreede, net zo lang als het noodig is!!
Nou, de lente mag dan zijn begonnen, maar ik kon er de afgelopen week weinig van maken… Zon, geen zon. Lekker warm, niet meer lekker warm. Heerlijk lentebriesje, koude wind. En alles daar tussenin…
hebben zoeken we een lekker plekje om even de pootjes wat te laten rusten. Meestal komen we dan ook de andere buurtkatten van dienst daar tegen, en dan wisselen we de laatste nieuwtjes uit. Over hoe het thuis gaat, of tips voor lekkere brokjes of snekkies, of interessante plekjes in de wijk.
Misschien moet ik ‘m maar ‘s uitnodigen in mijn eigen tuin. M’n personeel vindt dat vast ook heel leuk, want als ze vogeltjes de winter door helpen hebben ze ook wel iets lekkers voor de stekels. Altijd gezellig, zeker als ‘ie dan ook nog z’n hele familie meeneemt. En wie weet lust ik ook wel meelwormen…
Het is nou zo dat ik 5 maanden hier woon dat is heel lang weeges er is feel gebeurd en het is ook kort weeges ik ben nog steeds aan het wennen.
Vooral op zijn buik had Bert een wollige deken van vacht, waar ik na een jarenlang verbod tot aanraken toch aan mocht komen. Heerlijk. Dat zachte. Ik aaide, ik friemelde, ik hapte er zachtjes in en Bert lag dan tevreden te knorren. Elke avond lagen we zo op het matje. Hij erop, ik ervoor, tegen hem aan, de lampen uit, in de schemering van de lantaarnpaal voor het huis.
Lieve allemaal, vandaag zijn er alleen maar fijne dingen. Het is offiesjeel lente en ik zie overal knopjes aan de plantjes. Mijn beebie aardbijtjes zijn al meega groot en kunnen binnenkort in een potje alleen want ze groeien echt heel hard. De plantjes voor de hamsers doen het ook goed. En wat ik ook zo heel fijn vind is dat de klup echt super groot aan het worden is. Iedereen doet mee en dat vind ik echt heel fijn.
voordat je hem wilt gaan eten. Ik denk dat die eekhoorn daar veel te lang mee bezig is en dat ie daarom naar mijn vrouw gaat. Zij heeft altijd voer voor alle soorten dieren. Ook voor kleine fogels en grote fogels. Pas waren er duife in haar tuin. Een mannetje en een vrouwtje.
knippen. Er zitten nou bijna geen takjes meer aan. De konteener zit goed vol maar als de waage komt voor de konteener dan ben ik weg want die vind ik eng net als mijn broer Bram.