Hoi allemaal, is echt heel troopies buiten. Prr, de zon is heel warm en alles staat in bloei. De mooie bloemen in de tuin waar mijn hommeltjes op af komen. En de bijtjes natuurlijk ook. En ik zag ook hele mooie flinders vliegen. Er was een paarse en een witte. Dan moet ik even gedag zeggen als poesedame en ze proberen om niet te vangen en op te eten. Soms wil ik dat nog wel eens doen maar in mijn poesehartje weet ik dat het eigenlijk niet netjes is.
Snoepjes
Vandaag wil ik graag even kletsen over mijn favoriete onderwerp, eten! En ik ga mijn eerste snacktest doen. Ik ben een lekkerbek en ik wil zo graag net als mama voelens een maatje meer zijn. Ik hou van snoepen en snacken. Vooral snacken. Dat zijn de lekkerste tussendoortjes. Wat heb ik gesnackt? Het zijn de krunsj snoepjes van Whiskas. Misschien moet ik eerst uitleggen wat het verschil is tussen snoepen en snacken. Snoepen is wanneer
je één keer iets lekkers pakt. Dat je bijvoorbeeld één keer op een dag een snoepje pakt uit het bakje. Of dat je deze van je man of vrouw krijgt. Als lekker snoepje heb ik heel graag de dentabits van Whiskas. Dat is snoep speciaal voor je tannen. Daar worden ze wit van en je bek ruikt lekker fris. Ik geloof dat deze alleen in kipsmaak te verkrijgen is. Het liefst zou ik de hele bak leeg willen schrokken, zo voelt dat dan omdat het zo lekker is. Maar ik kan me soms best goed beheerse.
Snacken
Snacken is dat je meerdere snoepjes tegelijk krijgt en dit eet wanneer je echt trek hebt zo van: prrr prrr jam jam lekker en nu wil ik even lekker knabbelen en kraken met snoepjes. Dit kan op alle tijdstippen gedaan worden. Het liefst in de avond want dan heb je een avondsnack. Oh en als je je snoep wilt snacken dan moet je wel meer dan twee snoepjes hebben. Dan kan dat. Dus als je twee dentabits hebt dan kan je dat als snack zien. Één snoepje is gewoon een snoepje, twee snoepjes zijn snacks.
Whiskas
Van Whiskas had ik snacks. Het komt in een paars doosje en het ruikt naar alle lekkere dingen waarvan je bek gaat vol lopen. Het heet krunsj en het zijn kleine fieguurtjes. Als het doosje open gaat dan ruik ik vlees. Ik ruik rund en kip, vis en garnaale. Er is dus van alles wat in dat doosje. Prrr prr mijn poesehartje wordt warm van alle lekkere geuren. Ik wil gewoon alles in één keer opeten en dan wordt ik een mooie maatje meer. Mijn vrouw legde wat van de krunsj op de trap naar boven. Daar eet ik mijn snack het liefst. De snoepjes eet ik het liefst beneden op de paal. Dat is mijn snoepjes paal. Snacken is dus boven prrrr. Ja lekker… Oh ja even erbij blijven.
Krunsj
Het is krunsj van Whiskas. Ze zijn klein, een pootnagel groot ongeveer. Ze hebben verschillende kleuren. De mijne zijn bruin en lichtbruin en er zat ook rood bij. Oja en oranje ook, die was ook lekker. Als je ze oppakt met je bek, kun je ze meteen kraake met je kiesen. Dat is lekker en dat wil ook zeggen dat deze een goede krunsj heeft. Ja. De smaak. De smaak is lekker. Ik proef rund en vis en ik denk ook groente maar dat weet ik niet zeker. Ik denk wortel omdat ik een oranje snack had. De lichtbruine smaakt naar vis en ik vind het lekker. Ik vind de snack sowieso lekker. Ik ga wat woordjes mauwen over de snack. Wat ik er van vind en zo.
Mijn mening
Prrr, ik ga mijn eerlijke mening geven als poesedame. Van mij mogen de kleine snackjes wel wat groter zijn. Dat ze even groot zijn als twee pootnagels. De krunsj is gewoon goed en mag blijven. Ik hou van deze krunsj. Over de smaak wil ik ook nog wat kwijt. Er mag van mij ook lamsmaak bij en misschien wel muisesmaak. Ik wil in de toekomst meer snackjes of ze
moeten groter zijn. En in het doosje zit te weinig. Van mij mag het iks iks el zijn. Prrr dat is lekker! De geur is gewoon goed. Zodra de deksel eraf gaat wil je schrokken. Dat hoor met snacks ook zo te zijn. Lekker zoveel mogelijk in je bek hebben. Nu ga ik een cijfer geven. 1 is heel slecht en 10 is heel goed. Van mij krijgt deze Whiskas krunsj een 8. Ze mogen groter zijn en meer. Hoe wil ik anders een prachtig maatje meer worden net als mijn mamavoelens. Haar levenswerk is het allermooiste en dat wil ik ook. Prr prr ik wens jullie veel snack momenten en snoep plezier. Tot de volgende blog. Prrr.
Attentie
Wegens Mila heeft een snipperdag is hier nu een eerder blog opnieuw. Is er toch een beetje Mila vandaag.
De foorige keer had ik in mijn blog gemauwd oofer dat we een hek in de foortuin kregen. Nou die staat er inmiddels. Heel fijn want dan kan er niet zomaar meer iemand in onze tuin. Geen mens of dier. Of nou ja dat dacht ik.
Nou daar schrok die zwart witte kater wel een beetje van. Dat had ie niet furrwacht en snel sprong die op de grond. Mauw mauwde ik. Dit is mijn tuin weet je wel niet wie ik ben? Hij deed zijn staart de lucht in, gaf geen antwoord en liep mijn tuin uit. Ik ging dezelfde route weer terug als hoe ik gekomen was. Om furrfolgens weer bij Frau op schoot te kruipen.
dezelfde brutaale snuiter ging. Meteen heb ik een berichtje naar een van de katfiseurs van mijn katbinet gestuurd om dit zaakje eens even aan te gaan pakken. Ik find het helemaal niet erg als er nieuwe katjes in de wijk komen wonen. Dat is wel gezellig juist en ook foor hun mensen. Maar ze moeten zich wel weten te gedragen finden jullie ook niet?
Hoi lieve allemaal, hier is de altijd verkennende kater Lucky weer vanuit Krullieland. Soms voel ik me een soort reporter omdat ik dan verhalen vertel die ik hier beleef maar dat is natuurlijk wel altijd leuk om te doen. Maar goed, ik vertelde vorige keer toch al iets over de witte jas aan jullie maar het is niet zo heel erg geweest hoor.
Spul
Vorig weekend had mijn man een hoop reclamefolders op tafel liggen. Die brengen ze dus iedere week maar nu zag hij een mooie krabton erin staan. Dat is net zoiets als een krabpaal maar dan met holletjes erin waarin je fijn kunt slapen of doezelen en een mooi zacht kussen bovenop. Hij is deze toen in de winkel wezen kopen en had geluk want het was al de laatste. Die hebben wij nu maar mooi gekregen. De krabton is voorzien van drie holletjes om in te slapen, er hangen twee hartjes aan met elastiekjes zodat we daar mee kunnen spelen en ons zelf geen pijn kunnen doen en je past er ook prima bovenop als je een grote kater bent. Ik denk dat het ongeveer tien seconden duurde en toen zat ik er al in. Ik blijf gewoon de grote verkenner hier in huis. Zo weet de rest ook meteen dat de krabton veilig is en heb ik deze goedgekeurd. Klaar voor gebruik en prima om in te dutten.
In mijn leefen als bijna dertienjaarige katerjongen is er al best veel gebeurd, ik find eigenlijk dat ik genoeg spannende dingen heb meegemaakt voor mijn heele leefen, en ik wil nau het liefste dat alles altijd gewoon is, met soms kleine nieuwe dingen zoals ekstra knuffels, een ander krabkarton of brokjes die ik nog niet ken, dat find ik prima en zelfs leuk, maar grote feranderingen hoefen voor mij niet, daar word ik bang van.
Er waren mannen in mijn tuin, en ze liepen ook steeds door mijn huis, ze bleefen de heele ochtend en ook een stuk van de middag, daarna was het stil en ben ik foorzichtig gaan kijken, eerst in huis en daarna in mijn tuin, ik mocht maar een klein stukje de tuin in, er stond gaaas, net als toen ik hier nog maar kort woonde, ik zag meteen dat mijn hek weg was en dat er allemaal haut en masjienes in de tuin stonden.
Mauw mauw, wat een week was het weer…
Maandag had ik de hele dag helemaal geen trek in brokjes, en van m’n natvoer heb ik ‘s morgens en ‘s avonds maar hooguit een kwart uit m’n bakje opgegeten. Ik heb een beetje buiten gewandeld, maar veel meer lekker in de tuin gelegen om te slapen. Ik had helemaal geen zin om te spelen of te rennen, en toen het knuffelen me wat te lang doorging heb ik zelfs ook even naar m’n personeel geblazen. Ze keken me raar aan, want dat waren ze helemaal niet van me gewend dus ik heb het met een paar likjes maar weer goed gemaakt.
‘s Nachts hebben we allemaal heerlijk geslapen, zonder dat ik vreemde geluiden maakte. En woensdagochtend werd m’n eerste pilletje helemaal fijngemalen met een vijzel en gemengd met twee cupjes koele kattenmelk. Nou, ik kan je verzekeren, dat is een prima manier om de dag te beginnen, hoor.