Mila doet een snektest met snoepjes

snoepjesHoi allemaal, is echt heel troopies buiten. Prr, de zon is heel warm en alles staat in bloei. De mooie bloemen in de tuin waar mijn hommeltjes op af komen. En de bijtjes natuurlijk ook. En ik zag ook hele mooie flinders vliegen. Er was een paarse en een witte. Dan moet ik even gedag zeggen als poesedame en ze proberen om niet te vangen en op te eten. Soms wil ik dat nog wel eens doen maar in mijn poesehartje weet ik dat het eigenlijk niet netjes is.

Snoepjes

Vandaag wil ik graag even kletsen over mijn favoriete onderwerp, eten! En ik ga mijn eerste snacktest doen. Ik ben een lekkerbek en ik wil zo graag net als mama voelens een maatje meer zijn. Ik hou van snoepen en snacken. Vooral snacken. Dat zijn de lekkerste tussendoortjes. Wat heb ik gesnackt? Het zijn de krunsj snoepjes van Whiskas. Misschien moet ik eerst uitleggen wat het verschil is tussen snoepen en snacken. Snoepen is wanneer snoepjesje één keer iets lekkers pakt. Dat je bijvoorbeeld één keer op een dag een snoepje pakt uit het bakje. Of dat je deze van je man of vrouw krijgt. Als lekker snoepje heb ik heel graag de dentabits van Whiskas. Dat is snoep speciaal voor je tannen. Daar worden ze wit van en je bek ruikt lekker fris. Ik geloof dat deze alleen in kipsmaak te verkrijgen is. Het liefst zou ik de hele bak leeg willen schrokken, zo voelt dat dan omdat het zo lekker is. Maar ik kan me soms best goed beheerse.

Snacken

Snacken is dat je meerdere snoepjes tegelijk krijgt en dit eet wanneer je echt trek hebt zo van: prrr prrr jam jam lekker en nu wil ik even lekker knabbelen en kraken met snoepjes. Dit kan op alle tijdstippen gedaan worden. Het liefst in de avond want dan heb je een avondsnack. Oh en als je je snoep wilt snacken dan moet je wel meer dan twee snoepjes hebben. Dan kan dat. Dus als je twee dentabits hebt dan kan je dat als snack zien. Één snoepje is gewoon een snoepje, twee snoepjes zijn snacks.

Whiskas

Van Whiskas had ik snacks. Het komt in een paars doosje en het ruikt naar alle lekkere dingen waarvan je bek gaat vol lopen. Het heet krunsj en het zijn kleine fieguurtjes. Als het doosje open gaat dan ruik ik vlees. Ik ruik rund en kip, vis en garnaale. Er is dus van alles wat in dat doosje. Prrr prr mijn poesehartje wordt warm van alle lekkere geuren. Ik wil gewoon alles in één keer opeten en dan wordt ik een mooie maatje meer. Mijn vrouw legde wat van de krunsj op de trap naar boven. Daar eet ik mijn snack het liefst. De snoepjes eet ik het liefst beneden op de paal. Dat is mijn snoepjes paal. Snacken is dus boven prrrr. Ja lekker…  Oh ja even erbij blijven.

snoepjesKrunsj

Het is krunsj van Whiskas. Ze zijn klein, een pootnagel groot ongeveer. Ze hebben verschillende kleuren. De mijne zijn bruin en lichtbruin en er zat ook rood bij. Oja en oranje ook, die was ook lekker. Als je ze oppakt met je bek, kun je ze meteen kraake met je kiesen. Dat is lekker en dat wil ook zeggen dat deze een goede krunsj heeft. Ja. De smaak. De smaak is lekker. Ik proef rund en vis en ik denk ook groente maar dat weet ik niet zeker. Ik denk wortel omdat ik een oranje snack had. De lichtbruine smaakt naar vis en ik vind het lekker. Ik vind de snack sowieso lekker. Ik ga wat woordjes mauwen over de snack. Wat ik er van vind en zo.

Mijn mening

Prrr, ik ga mijn eerlijke mening geven als poesedame. Van mij mogen de kleine snackjes wel wat groter zijn. Dat ze even groot zijn als twee pootnagels. De krunsj is gewoon goed en mag blijven. Ik hou van deze krunsj. Over de smaak wil ik ook nog wat kwijt. Er mag van mij ook lamsmaak bij en misschien wel muisesmaak. Ik wil in de toekomst meer snackjes of ze snoepjesmoeten groter zijn. En in het doosje zit te weinig. Van mij mag het iks iks el zijn. Prrr dat is lekker! De geur is gewoon goed. Zodra de deksel eraf gaat wil je schrokken. Dat hoor met snacks ook zo te zijn. Lekker zoveel mogelijk in je bek hebben. Nu ga ik een cijfer geven. 1 is heel slecht en 10 is heel goed. Van mij krijgt deze Whiskas krunsj een 8. Ze mogen groter zijn en meer. Hoe wil ik anders een prachtig maatje meer worden net als mijn mamavoelens. Haar levenswerk is het allermooiste en dat wil ik ook. Prr prr ik wens jullie veel snack momenten en snoep plezier. Tot de volgende blog. Prrr.

Attentie

Wegens Mila heeft een snipperdag is hier nu een eerder blog opnieuw. Is er toch een beetje Mila vandaag.

Minnie over een hek en een kater

De foorige keer had ik in mijn blog gemauwd oofer dat we een hek in de foortuin kregen. Nou die staat er inmiddels. Heel fijn want dan kan er niet zomaar meer iemand in onze tuin. Geen mens of dier. Of nou ja dat dacht ik.
Het gebeurde een paar dagen geleden. Ik zat lekker bij Frau op schoot terwijl zij aan het kompjuuteren was. De luuksaflex en het raam stonden een beetje open want nou er toch niemand zomaar meer voor het raam kan staan durfde we dat wel. Oh Frau zegt dat ze dat sowieso wel durfde maar dat hoe het nu is gewoon fijner is.

Andere kat

Dus we zaten gewoon lekker een beetje saame te tsjillen tot dat ik ineens iets hoorde. Ik spitste mijn oortjes. En snif snif deed ik. Rook ik dat nou goed? Dus ik draaide mijn koppie om. En ja hoor! Wel potverdrie om een dubbeltje (zoals overgrootmensenoma altijd zei) daar was een andere kat!
Ik rekte mijn nekje wat uit zoals katjes dat kunnen om het beter te kunnen zien. Frau zag dat ook en froeg me wat er was. Nou kijk dan mauwde ik terwijl ik met mijn pootje naar het raam wees. Er zit een andere kat in de foortuin. En dat niet alleen hij zit gewoon ferdoorie op de buiten fensterbank.
Ik trok een heel boos gezicht en probeerde vanaf het bureau bij het raam te komen. De kater interesseerde het niks. Die ging doodleuk heen en weer loope te paraderen op dat kleine fensterbankje. Mauw riep ik! Je mag daar niet koome dat is mijn tuin! En in mijn koppie dacht ik pff ik hoop dat die er vanaf dondert. Dat is misschien niet een heel liefe gedachte van mij. Maar ja mauw nouw zelf dat is zomaar in een andere kat of poes zijn of haar foortuin gaan zitten toch ook niet?

Mijn tuin

Uiteindelijk besloot ik om maar eerst van het bureau af te springen. Zo op de grond. Daarna dribbelde ik naar mijn stoel. Ja dat lees je goed. Ik heb in de MinKeef mijn eigen stoel. Het is de oude stoel van Frau die ze eigenlijk eerst weg wau doen maar die ik toen geclaimt heb. Nou en daar sprong ik toen op. Want die staat bij het raam en zo kon ik makkelijk op de fensterbank aan de binnenkant van het raam komen.
Nou daar schrok die zwart witte kater wel een beetje van. Dat had ie niet furrwacht en snel sprong die op de grond. Mauw mauwde ik. Dit is mijn tuin weet je wel niet wie ik ben? Hij deed zijn staart de lucht in, gaf geen antwoord en liep mijn tuin uit. Ik ging dezelfde route weer terug als hoe ik gekomen was. Om furrfolgens weer bij Frau op schoot te kruipen.
Die aaide me oofer mijn koppie en mijn ruggetje. Tsjee wat een sensatie was dat net he Min. Nou zeg dat wel mauwde ik terug en ik gaf haar een kopje. Toen deed ik mijn oogjes een beetje dicht en zette mijn spinmotortje aan. Ff helemaal bijkomen fan deze belevenis. Lekker veilig in de armen van Frau. Want zij beschermt me en bij haar ben ik altijd veilig.

Mensenoma

De folgende dag las ik op Beestboek op de pagina foor katjes hier uit de buurt dat er iemand fraage stelde oofer deze nieuwe kater. Blijkbaar was ie in nog feel meer tuinen wezen gaan kijken. En had ie ook een paar konijnen bang gemaakt. Iemand zijn mens had dat op fiedeoo fastgelegd en dat filmpje stond er ook bij. Daardoor zag ik dat het om dezelfde brutaale snuiter ging. Meteen heb ik een berichtje naar een van de katfiseurs van mijn katbinet gestuurd om dit zaakje eens even aan te gaan pakken. Ik find het helemaal niet erg als er nieuwe katjes in de wijk komen wonen. Dat is wel gezellig juist en ook foor hun mensen. Maar ze moeten zich wel weten te gedragen finden jullie ook niet?
Nou dit was het weer foor deze keer. Fanaafond ga ik met Frau zwaaien naar de ster fan mensenoma. Want het is moederdag fandaag en dan missen we haar een beetje ekstra meer. En natuurlijk blijf ik ook nog altijd keihaard tetteren foor Freede!

Pootje van Minnie

Lucky heeft een geweldige krabton

Hoi lieve allemaal, hier is de altijd verkennende kater Lucky weer vanuit Krullieland. Soms voel ik me een soort reporter omdat ik dan verhalen vertel die ik hier beleef maar dat is natuurlijk wel altijd leuk om te doen. Maar goed, ik vertelde vorige keer toch al iets over de witte jas aan jullie maar het is niet zo heel erg geweest hoor.

Mijn poot

Het bezoek aan de dierenarts kwam omdat ik een beetje raar liep met mijn rechter achterpoot. Mijn vrouw had al eerder gezien dat ik soms wat meer moeite had met de trap op- en aflopen maar nu vond ze het toch te gek worden en moest ik mee naar de witte jas. Op zich niet eens zo erg totdat die dame aan mijn pootje dat pijn deed, begon te friemelen. Ik zat toen nog redelijk relaxed op die behandeltafel maar toen werd ik toch wel boos want ze deed me zeer. Ik snap dat ze wilde onderzoeken wat er aan de poot was maar dan nog. Ik heb dus ook gewoon proberen te bijten en toen deed ze een handdoek over mijn hoofd. Nu ja zeg. Kon ik niet meer zien waar zij was om te bijten.

Spul

De conclusie was toen wel dat ze niet helemaal zeker wist of ik misschien artrose heb want daarvoor vond ze me nog wel wat jong maar het zou kunnen en ik mocht natuurlijk ook wel wat lagere cijfers krijgen, toen ze me daarvoor op de weegschaal zette. Ik ga toch niet op dieet hoor, ben niet gek. Ik ben jarenlang precies even zwaar geweest en nu een beetje meer maar heel dramatisch is het niet. Als ze hier denken dat ik zonder snoep verder door het katerleven ga, dan hebben ze het mooi mis.
Maar goed, het zou ook zeker kunnen dat ik ergens verkeerd gesprongen ben en toen mijn poot bezeerd heb. Ik heb nu zo’n tamelijk vies drankje gekregen en dat werkt prima. Ik was wat onzeker met springen omdat ik een paar keer mis sprong toen ik op het bureau wilde liggen bij mijn vrouw maar dat is weer helemaal in orde. Het spul waarvan de witte jas zei dat het niet vies was (wat weet zij daar nu van, heeft ze het zelf soms ook al geproefd dan?) maar wat ik niet lekker vind, hoef ik niet meer iedere dag dus dat scheelt. Zolang het goed gaat, mag het steeds minder. Bij voorkeur helemaal niet meer natuurlijk.

De ton

Vorig weekend had mijn man een hoop reclamefolders op tafel liggen. Die brengen ze dus iedere week maar nu zag hij een mooie krabton erin staan. Dat is net zoiets als een krabpaal maar dan met holletjes erin waarin je fijn kunt slapen of doezelen en een mooi zacht kussen bovenop. Hij is deze toen in de winkel wezen kopen en had geluk want het was al de laatste. Die hebben wij nu maar mooi gekregen. De krabton is voorzien van drie holletjes om in te slapen, er hangen twee hartjes aan met elastiekjes zodat we daar mee kunnen spelen en ons zelf geen pijn kunnen doen en je past er ook prima bovenop als je een grote kater bent. Ik denk dat het ongeveer tien seconden duurde en toen zat ik er al in. Ik blijf gewoon de grote verkenner hier in huis. Zo weet de rest ook meteen dat de krabton veilig is en heb ik deze goedgekeurd. Klaar voor gebruik en prima om in te dutten.
De krabton komt in de grote ren te staan als die deze zomer komt maar voorlopig is er niks mis mee om deze binnen te gebruiken. Moos heeft er intussen ook al in en op gelegen. We kunnen er ook samen in liggen, maar dat is nog niet gebeurd.

Knuffels van Lucky en de rest

PS Onze mamapoes Molly is vorige week 14 jaar geworden! Ze heeft op lekkers getrakteerd en we hebben voor haar gezongen natuurlijk. We hebben haar veel kopjes en knuffels gegeven en soms doet ze nog net alsof ze een kitten is. Dat is toch best bijzonder als je al 14 bent.

Mevrouw Lucky
Lucky krijgt Metacam, nu al in een afbouwende fase maar het lijkt een wondermiddel want hij holt weer als een kievit. Maar dan met vier pootjes.

Kever heeft een mening over zijn NIEUWE hek

In mijn leefen als bijna dertienjaarige katerjongen is er al best veel gebeurd, ik find eigenlijk dat ik genoeg spannende dingen heb meegemaakt voor mijn heele leefen, en ik wil nau het liefste dat alles altijd gewoon is, met soms kleine nieuwe dingen zoals ekstra knuffels, een ander krabkarton of brokjes die ik nog niet ken, dat find ik prima en zelfs leuk, maar grote feranderingen hoefen voor mij niet, daar word ik bang van.

Nerfeus

Daarom waren mijn mensen best nerfeus toen er een nieuw hek in mijn tuin moest komen, mijn vrouw fertelde me dat mijn mensen zélf al zenuwachtig waren maar dat ze het nog meer werden omdat ze wisten dat ik het eng zau finden.

Ik had natuurlijk al gemerkt dat mijn mensen druk bezig waren, en dat er in mijn tuin en bij mijn hek steeds planten weg gingen zodat ik op een dag zo naar de tuin van de hond kon kijken!, die tuin had ik nog nooit gezien, en juist daarom had ik er ook geen intresse er in, wat moet ik zien in een tuin die ik niet ken?!, mijn vrouw zei meteen dat ik een praktiese jongen ben en dat ze blij is dat ik niet zo afontuurlijk ben, maar soms ben ik dat ineens wel hoor, dat leezen jullie straks wel!

Feilig

Op een ochtend stonden mijn mensen heeeeeel froeg op, ik snapte het niet helemaal, maar na een tijdje hoorde ik de bel van de deur, daarna was er een hoop lawaai en gedoe, ik was al meteen achter het bed onder de sprei gekropen, dat is nog feiliger dan gewoon ONDER het bed, want daar kan iemand misschien gaan zoeken, en ik weet zeker dat niemand achter het bed kijkt, daar ferwacht je toch niemand?, dus fanaf die plek luisterde ik naar alles wat er gebeurde.

Er waren mannen in mijn tuin, en ze liepen ook steeds door mijn huis, ze bleefen de heele ochtend en ook een stuk van de middag, daarna was het stil en ben ik foorzichtig gaan kijken, eerst in huis en daarna in mijn tuin, ik mocht maar een klein stukje de tuin in, er stond gaaas, net als toen ik hier nog maar kort woonde, ik zag meteen dat mijn hek weg was en dat er allemaal haut en masjienes in de tuin stonden.

Pokon was er ook, hij is oferal gaan kijken, hij durft dat, ik ben gewoon achter mijn gaaas gebleefen, ik snapte meteen dat er de folgende dag weer mannen zauden zijn, dat was moeilijk, en inderdaad waren de mannen er de folgende ochtend weer, ik lag weer achter het bed, maar Pokon durfde zelfs te gaan kijken toen de mannen er waren, mijn vrouw riep nog dat mijn mensen nu op TWEE katerjongens moesten letten!

Mijn man was steeds bij mij op de slaapkamer en mijn vrouw kwam me vaak knuffelen, maar toen ik die middag weer naar buiten mocht kon ik bijna niet meer loopen, mijn beenen waren helemaal in de kramp, zoveel stress had ik, toen ik probeerde te loopen fiel ik zó op mijn bips terug, het lukte me niet, ik heb het steeds opnieuw geprobeerd maar ik kon mijn beenen niet beweegen, mijn mensen masseerden zachtjes mijn foeten, maar daar moest ik keihard van piepgillen, het enige dat ik foelde was PIJN, zoooveel pijn, pas uuren later kon ik weer loopen.

Nieuw hek

En toch zauden de mannen weer terug komen, mijn hek moest gemaakt worden fanwege de hond naast mij, we waren alledrie helemaal ferdrietig, het waren heel erg moeilijke daagen, echt waar, maar gelukkig gingen ze foorbij.

Ik zit de eerste middag achter mijn gaaas!!

Mijn nieuwe hek is keimooi geworden, flakbij het hek zijn alle plantjes kapoo en kan ik nu perfekt liggen, het is alsof het allemaal spesjaal voor mij gemaakt is!, en dat is ook zo folgens mijn man, want de mannen hebben het hek tot aan de grond gemaakt zodat ik er niet onder door kan kruipen, het waren vriendelijke mannen hebben mijn mensen me ferteld, en dat geloof ik best maar toch heb ik zoiets liefer nooit meer.

Mijn kramp was meteen over toen mijn huis en tuin weer gewoon van mij waren, o wat was ik blij!, mijn tuin is groter geworden en dat find ik leuk, en omdat ik helemaal heppie was ben ik een keer op afontuur gegaan, mijn man was alleen thuis en kwam me knuffelen in de tuin, maar hij kon me niet finden, hij had oferal in de tuin gezocht op plekken waar ik altijd ben, maar ik zat BOOFEN op het hek!!, eerst was ik op een taafeltje gesprongen en toen kon ik zo op het hek klimmen, hoe finden jullie dat?, mijn man heeft me er af getild en het taafeltje weg gehaald, dat fond ik prima, want ik was al weer klaar met dat boofen op het hek loopen, ik blíj́f niet aan de gang met nieuwe dingen en afonturen.

***

Fergeeten jullie niet dat jullie lid kunnen worden van de klup?, het hoeft niet hoor, maar het mag altijd!

***

Naast mijn nieuwe hek tetter ik weer keihard voor vreede, en ik stuur iedereen die iemand mist zachte kopjes!

Joep moest mee en mocht weer terug

Mauw mauw, wat een week was het weer…
‘t Viel m’n personeel zondagochtend op dat ik maar een paar hapjes van m’n ontbijt had gegeten. Op zich is dat voor een keertje niks alarmerends, want als ik ‘s nachts een verse tuinmuis vind dan gaat ‘ie tot aan het staartje op en kan er thuisgekomen eigenlijk gewoon geen hapje ontbijt meer bij. Nou ja, meestal lik ik uit beleefdheid dan vaak nog wel even wat saus tussen de stukken vlees uit. Dat deed ik afgelopen zondag dus ook, en ze trapten er in, dat personeel van me.
Toch voelde ik me die ochtend al niet zo lekker, maar dat liet ik natuurlijk niet merken want als stoere katermans laat ik liever niet ‘t achterste van m’n tong zien.
Na de gebruikelijke lange ochtenddut had ik wat over ‘t achterpad en door m’n tuin gewandeld, en het geserveerde reepje van 100% kip voor de lunch smaakte me best wel nadat ik m’n ontbijt had overgeslagen. Ik hield me groot, kreeg aaien en knuffels en lieve woordjes, terwijl ik in de vensterbank van het grote raam in m’n slaapkamer naar buiten lag te kijken. Niks aan de poot dacht ik nog voordat ik in slaap viel, dat rare gevoel in m’n keel was vanzelf gekomen en zou dus vanzelf ook wel weer weg gaan.

Bezoek

‘s Middags heb ik me een uurtje of wat groter gehouden dan dat ik me voelde, want ik kreeg bezoek waar ik al dagen lang naar uitgekeken had. Ze had een stokje en in ketnip gemarineerde speeltjes voor me meegenomen, en die roken zó lekker dat ik heel even vergat dat ik me niet echt lekker voelde. Ik wandelde nadat hun koffie op was gezellig met m’n personeel en ‘t bezoek mee naar buiten, deed nog een rondje in de buurt en ging daarna lekker uit de wind in ‘t zonnetje liggen terwijl de tweebeners lekker aan ‘t kletsen waren. Maar uiteindelijk ben ik toch maar weer binnen in de vensterbank gaan liggen, want ’t duurde me gewoon te lang.
Voordat ‘t bezoek wegging kwam ze even gedag zeggen en wilde me nog een aai geven, maar dat was me na alle inspanning van vanmiddag toch echt net iets te veel. Ik blies naar haar…
Eigenlijk schrok ik daar zelf van, want zoiets doe ik nooit naar tweebeners. Maar gelukkig snapte het bezoek wat ik bedoelde. Ze zei met hele lieve woordjes gedag tegen me en liet me lekker verder dutten.
Dus ik wil bij deze toch nog even sorry mauwen tegen m’n bezoek. Als je nog een keertje langskomt krijg je extra veel kopjes van me, om ‘t goed te maken…

Geen trek

Maandag had ik de hele dag helemaal geen trek in brokjes, en van m’n natvoer heb ik ‘s morgens en ‘s avonds maar hooguit een kwart uit m’n bakje opgegeten. Ik heb een beetje buiten gewandeld, maar veel meer lekker in de tuin gelegen om te slapen. Ik had helemaal geen zin om te spelen of te rennen, en toen het knuffelen me wat te lang doorging heb ik zelfs ook even naar m’n personeel geblazen. Ze keken me raar aan, want dat waren ze helemaal niet van me gewend dus ik heb het met een paar likjes maar weer goed gemaakt.
Maar ‘s avonds, net voor ‘t slapen gaan, begon m’n personeel zich toch steeds meer zorgen te maken. Ik maakte geluiden alsof me een flinke haarbal dwars zat, maar er kwam helemaal niks.
Maar dat was genoeg om die nacht huisarrest te krijgen. Nou ja, ‘t was toch koud buiten, dus ik heb lekker tussen m’n personeel in op ‘t grote bed gelegen, al kwam er van slapen weinig terecht. Want elke keer als ik dat geluid weer maakte ging het licht aan en keek m’n personeel ongerust naar me en kreeg ik aaien en kriebeltjes van ze. Maar er kwam nog steeds geen haarbal of wat dan ook los.
Dus dinsdagmorgen vroeg heeft m’n personeel naar de assistente van die aardige dierendoktermeneer gebeld, en we konden dezelfde dag nog op ‘t spreekuur komen.

Reismand

Terwijl ik nog wat slaap probeerde in te halen op ‘t grote bed, werd m’n luxe reismand naast me neergezet. Die staat al zo lang als ik op mezelf woon gewoon, met het deurtje open, onder de stoel naast ‘t grote bed. Soms slaap ik daar zelfs in omdat er een heerlijk matje in ligt, dus ik had er geen enkel probleem mee om nu in die mand verder te gaan met m’n dutje…
In het blik op vier wielen keek ik even om me heen toen we de straat uit reden. Op schoot bij Senior zat ik hoog genoeg om door de gaatjes in de reismand naar buiten te kunnen kijken, en ik mauwde af en toe zachtjes als ik iets herkende. Maar al snel waren we m’n wijk uit, en ben ik weer lekker gaan liggen. Met ‘t gebrom van het blik viel ik ook al snel weer in slaap.
Een kwartiertje later liepen we de wachtkamer in. Er lag al een grote hond te wachten, maar nadat we een mooi plekje hadden gevonden kwamen steeds meer andere honden en katten en zelfs een groot konijn binnen en was ‘t gedaan met de rust.

Pillies

Gelukkig was ik al snel aan de beurt en werd ik door die lieve dierendoktermeneer uit m’n reismand geholpen. Hij keek naar m’n ogen en in m’n bek, en ik mocht op de tafel gaan liggen. Nog voordat ik goed en wel een mauw kon geven stak hij iets onder m’n staart naar binnen en vertelde aan m’n personeel dat ik verhoging had door een ontsteking achter in m’n keel. Ik moest m’n bek weer opendoen en kreeg wat koud water ingespoten. Nou, dat was best wel lekker eigenlijk. Terwijl ik nog wat na zat te genieten van de koelte in m’n keel kreeg ik twee spuitjes tegen de koorts en de pijn, en na even lekker over m’n rug gewreven te zijn mocht ik weer in m’n reismand stappen. M’n personeel kreeg ook nog pilletjes voor me mee en toen konden we weer op huis aan.

Slapen

Ik stapte zo weer vanuit m’n reismand op ‘t grote bed alsof ik nooit weg was geweest en heb de hele middag heerlijk verder liggen slapen.
In de tussentijd maakte m’n personeel een plank vrij in de koelkast, want die lieve dierendoktermeneer had gezegd dat koel eten en drinken m’n keelpijn verder zou verzachten. Dus m’n doos met cupjes kattenmelk ging op de plank, samen met een paar blikjes kip met kaas en wat blikjes met moessies. En er werden zelfs een paar likwitsneks in de vriezer gelegd!
Eind van de middag kreeg ik een kommetje koele kattenmelk op bed geserveerd, omdat m’n personeel vond dat ik wel wat moest blijven drinken. En toen het tijd was voor avondeten ben ik naar de keuken gegaan en heb m’n hele bakje leeggegeten en schoongelikt. Kon wat mij betrof zó de kast weer in, maar m’n personeel dacht daar toch anders over.

Beterder

‘s Nachts hebben we allemaal heerlijk geslapen, zonder dat ik vreemde geluiden maakte. En woensdagochtend werd m’n eerste pilletje helemaal fijngemalen met een vijzel en gemengd met twee cupjes koele kattenmelk. Nou, ik kan je verzekeren, dat is een prima manier om de dag te beginnen, hoor.
Ik voelde me ook al een heel stuk beter dan de dag er voor en nadat ik nog een likwitsnekijsje op de vensterbank geserveerd kreeg mocht ik weer naar buiten. ‘k Ben een paar keer in m’n schutting geklommen, heb op ‘t schuurdak en op m’n catwalk gezeten en heb over ‘t achterpad gewandeld. Om ‘s middags weer lekker op m’n kussen op de tuintafel te genieten van de zon, want ik wilde nou ook weer niet gelijk gaan overdrijven.

En zo gaat het elke dag weer steeds beterderder met me. ‘s Morgens en ‘s avonds krijg ik kattenmelk met m’n pilletje er in, wat ik netjes opdrink. Daarna een blikje kip met kaas of een moessie uit de koelkast voor ontbijt en diner en als lunch een lekker koel kommetje kattensoep met stukjes vlees. Ik heb ook weer trek in m’n brokjes, en ‘s avonds voor ‘t slapen ga ik als gewoonlijk weer naast m’n snektoren onder de eettafel zitten. M’n personeel weet dan dat het de hoogste tijd is om daar wat knabbeltjes in te gooien die ik er dan allemaal uit vis voordat ik naar bed ga. En steevast tussen twee en drie uur ‘s morgens maak ik m’n personeel weer wakker omdat ik naar buiten wil.
Dus eigenlijk gaat alles inmiddels weer z’n gebruikelijke gangetje hier in huis.

Kuur

Nog vier dagen, twee keer per dag m’n pilletjes innemen en dan is de kuur voorbij. Maar ik hoop wel dat m’n personeel daarna wat te eten en drinken voor me in de koelkast blijft bewaren want dat is eigenlijk best wel lekker, zeker nu het weer wat warmer gaat worden buiten.
Enne, die likwitsnekijsjes kunnen ook gewoon in de vriezer gelegd blijven worden hoor…

Stevige poot en zachte kopjes,
Joep