Ik lag in mijn hangmatje in mijn kattekrabpaaltoren een beetje te tsjillen. Toen ik opeens de deur van de koele kast open hoorde gaan. Ook hoorde ik wat ritselen. Dus ik sprong uit mijn hangmatje met een vloeiende beweging zo op de grond. Zo mooi zoals alleen katten dat kunnen. Als er ooit mooi springen kampioenschappen voor katten zouden worden georganiseerd dan zou ik die zeker winnen. Of heel hoog eindigen hihi.
Maar goed miauw terug naar de koele kast en het ritselende zakje. Ik dribbelde hop hop hop naar de keuken waar de koele kast staat. En toen zag ik wat Frau daar uit had gehaald. Die oranje dingetjes die mensen worteltjes noemen en die paardjes ook heel lekker vinden. Ikke dus ook wel alhoewel ik het allerleukst vind om er mee poot te ballen.
Zakje
Nou was alleen nog de vraag, hoe krijg ik dat zakje te pakken zonder dat Frau het ziet. Want het is eten voor haar en niet voor Minnie zegt ze altijd. Ik moet het doen met mijn natfoer waar van die baby mini (niet te verwarren met Minnie) wortelstukjes in zit. Nou die heb je binnen een milliseconden opgegeten en er mee pootballen gaat al helemaal niet. Daar zijn die stukjes veel te klein voor…
Dus ik ging er eens even bij zitten om goed na te denken hoe ik dit aan ging pakken. Ik besloot om eerst langs haar benen te gaan strijken als de ultieme afleid manoeuvre. Hey Minnie lief meisje van me zei ze. En ze pakte een natfoerzakje om op mijn schoteltje te
doen. Oh wat rook dat lekker. Snel liep ik naar het bordje toe en begon het op te smikkelen.
Terwijl ik zo lekker aan het smekken was bedacht ik me ineens. Hey wie is wie hier nou aan het afleiden. Miauw! Had ze me daar toch bijna te pakken he. Ik nam nog snel een hap en sprong toen op het aanrecht. Ze was even uit de keuken weggelopen dus nu had ik vrij spel.
Ikke moest nu snel handelen hihi. Straks komt ze weer terug en dan kan het niet meer. Dus ik prikte snel een van mijn nageltjes in het wortelzakje. Ik bewoog het wat heen en weer. Mooi, dat bleef zitten. Dus ik sprong snel met zakje en al weer op de grond. Ik dribbelde ermee naar de bank en sprong daarop. Liet het van mijn nageltje afglijden zodat het op de leuning kwam te liggen.
Op schoot
Toen ging ik heel even rusten. Want van dit soort dingen word je als katzijnde best moe hoor. Na een paar seconden rust ging ik proberen om een worteltje uit het zakje te peuteren. Nou kan ik je mauwen dat ging nog niet zo makkelijk. Het zakje was helemaal nog niet open gemaakt. Het zat nog dicht! Dus ik proberen met mijn nageltje. Nee dat lukte niet. Daarmee kon ik alleen met het zakje heen en weer zwaaien maar openmaken nee dat ging er niet mee. Toen probeerde ik het met mijn tandjes. Ik beet er een keer in. Getver!
Wat smaakt dat zakje smerig zeg. Geloof dat mensen dat plestik noemen. Ik wilde net gaan proberen hoe ik het zakje open kon krijgen zonder dat vieze smaakje in bekkie te krijgen. En toen, toen hoorde ik voetstappen. Daar kwam Frau aan. Oeps.
Minnie wat ben jij daar aan het doen? Dat vroeg ze. Nou miauw dat zie je toch. Ze schudde met haar hoofd en pakte het zakje met worteltjes af. Dat is mijn avondeten lieve Minnie. Jouw eten ligt op je schoteltje. Prrr deed ik en ik keek er heel lief en onschuldig bij. Toen moest ze wel lachen. Ze ging verder met het eten maken en toen ze klaar was klom ik bij haar op schoot voor een fijne lange knuffel.
Nou miauw dit was het weer voor deze keer. Ik tetter nog steeds mee voor vrede en kijk vanavond naar de sterren hoog aan de hemel en zwaai er naar met mijn staartje!
Pootje van Minnie
“Nou eefe geen sneks, Bertje” zei mijn vrouw en ik dacht, waarom niet maar als je saame woont als zijnde huiskater moet je soms gewoon dingen aanneeme.
Jumbo Muis
Als eerste wil ik mijn vrienden en vriendinnen bedanken voor hun fantasties lieve woorden van forige week, ik bewaar ze allemaal in mijn hart, en als ik ooit een keer ferdrietig ben denk ik aan jullie woorden en foel ik me meteen weer frolijk!
Er is alleen één klein probleempje: als ik de hele dag in mijn tuin ben kan ik natuurlijk nooit zoveel knuffels krijgen als wanneer ik binnen ben, en zeker niet als ik onder de planten lig, daar kunnen mijn mensen niet eens bij, dus aan het einde van elke afond heb ik een aandagts- en een knuffeltekort, terwijl mijn mensen dan juist willen gaan slapen.
dat is echt zooo fijn!
Wat gaat de tijd toch snel… ‘t Lijkt wel alsof ik vorige week m’n allereerste blog op de pagina van Bert mocht schrijven, en nou is dit alweer m’n twintigste!
Buurpoes
Maar het mooiste is toch wel dat met dit Grote Weilandfeest van Ropi een donatie actie wordt gestart. Nee, we gaan geen toegangskaartjes verkopen of met een collectebus rond. Het plan is om zoveel mogelijk mooie, lieve, leuke of spannende verhalen van jullie eigen poot te verzamelen. Dat mogen je eigen belevenissen zijn of iets dat je helemaal uit je wolfsklauw zuigt, ‘t mag een kort verhaal zijn of heel lang, dat maakt niet uit.
Het is elke dag warm en soms is het heet en eerlijk waar, ik find het superduperfijn, dan begint mijn dag en ik kan meteen met mijn kop in de zon.