Lieve allemaal, het is het nieuwe jaar en het weer trek zich helemaal niks aan van oud of nieuw. Die doet gewoon wat hij wil en het is nog geen eens april! Nou is het de achtste dag van het nieuwe jaar en de maand Januwarie.
Ik zal eens mauwen wat er allemaal al is geweest. Eerst was er zo heel veel wind dat iedereen zo heel goed moest vast houden anders zou je zo wegwaaien. Daarna kwam er regen van de wolken en echt zo heel veel waarvan je denkt dat de wolken gewoon zo kei veel ferdriet hadden. Toen werd ik wakker op de folgende dag en was alles ineens zo helemaal wit van de sneeuw. De wolken hadden zo heel veel flokke gemaakt. Sneeuw vind ik niet fijn aan mijn pootjes dus ik ben binnen gebleven. En daarna kwam er donkere wolken met weer heel veel wind.
Fuurwerk
Er was ook een dag waar de zon er ook was en toen, toen was ik eefe buiten! Ik moest gewoon eefe naar buiten. Met al dat stomme fuurwerk (dat is gewoon stom en dat vind Kever ook) kon ik niet naar buiten.
Zelf vind ik knallers eng en ben ik weer blij dat het voorbij is. Gelukkig is dat maar één keer per jaar want ik zou dat nooit elke week willen. Ik denk dat dan heel veel vriendjes van ons altijd bang blijven en dat wil ik niet. En de fogels willen dat ook niet want die schrikken ook zo heel erg veel van alle knallers in de lucht.
Zon
Maar de zon was er en ik deed heel veel aan de deur mauwen zodat ik naar buiten mocht. Mijn vrouw was er ook en we deden eerst saame neusje neusje. Dat is dat ik mijn neus tegen haar neus aan wrijf en zij de hare tegen de mijne. Dat vind ik zo heel erg gezellig als we dat doen. Daarna maakte ze de deur open zodat ik de tuin in kon.
Toen ik naar buiten stapte merkte ik dat het zo heel fris was aan mijn snoet. Ik snofte de koude lucht op en foelde dat het koud koud was. Wel te koud om buiten op een bak te gaan maar nog niet zo koud dat het vriest. De zon was al best wel wakker want die straalde best veel vond ik. Daarom was het misschien wel koud koud en niet vrieskoud. Ik ging meteen verder de tuin in waar ik een zonnestraal kon foelen. Dat vind ik zo heel fijn op mijn lijfje.
Struik
Er was een fogel die aan het scharrelen was voor een wormpje en toen ik dichterbij kwam schrok de fogel zo erg dat hij omhoog vloog naar de schutting. Ik schrok er zelf ook een beetje van maar mauwde naar de fogel dat ik dat zo niet bedoelde. Ik wilde alleen eefe een fijn nieuwjaar mauwen met heel veel wormpjes voor de vogel. De fogel floog meteen weg opzoek naar een andere tuin. Dat is jammer want hij had best mogen blijfe.
In mijn tuintje staat een struik die altijd groen is ook wanneer het koud is. Soms zitten daar beestjes onder te schuilen als het regent of gewoon omdat het gezellig is. De fogel had best daar mogen zitten van mij. Zelf zit ik er ook graag. Als het sneeuwt dan wil ik liefer binnen zijn maar als de zon zo heel veel straalt en lekker warm is dan ga ik graag onder dat struikje zitten voor schaduw en een dutje.
Naar binnen
Het was ook zo heel rustig in mijn tuintje vandaag. Er was alleen een fogel die schrok. Ik heb geen andere diertjes gezien. Ook geen bijtjes en hommels of flinners. Maar eigenlijk snap ik dat ook zo wel hoor. Want als het weer zo raar is weet je natuurlijk ook niet of je buiten wilt zijn. Sommige blijfe dan ook gewoon liefer binnen. Ik zat eefe stil bij de struik toen mijn vrouw naar buiten kwam. We deden buiten even kriebelen en kletsen over te
tuin. Daarna pakte ze me op en plantte zo heel veel kusjes op mijn snoet. Daar moet ik altijd zo van spinnen.
Saame zijn we weer naar binnen gegaan en heb ik mijn voetjes gewarmd aan mijn vrouw. Dat vind ik weleens fijn om te doen. Dan steunen mijn pootjes op haar arm en foel ik hoe warm haar arm is. Prrr.. Dat is zo heel fijn en dan blijf ik nog wel eefe hangen hoor.
Doen jullie allemaal foorzichtig als je naar je tuintje gaat of balkon? Je kan nog stees zo heel erg weg waaien en de weermeneer zeg dat er allemaal flokke kome, sneeuwflokke! Brrr… ik ga lekker binnen blijfe.
Ik geef iedereen een zacht en warm neusje en ik mauw zo heel hard voor freede.
Pootgetekend, Mienister van zachte zaake,
Milamuis
Ik werd fanmorgen wakker en sprong op de fensterbank boofe bij de groote mensenmand. En wat ik zag! Wit op de auto’s en wit op de daken. Dus ik sprong terug op bed en mauwde naar Frau wat ik gezien had. Ze aaide me oofer mijn koppie en zei het is zondag liefe Minnie kom je lekker bij mij liggen? Hier onder het dekbed is het lekker warm.
gaat weer naar school of werk dus ik pak mijn baantje als fensterbankcontroole poes ook weer op. En het katbinet komt ook weer terug van resessie (hihi zo heet dat in mensentaal). Dus genoeg te doen weer.
schoot en deed mijn foorpootjes over haar arm heen. Op de foto kan je dat zien hoe we zitten. Zo ben ik lekker dicht bij haar en het zit lekker warm. En oh ja zo kan ik ook goed mauwen wat er in mijn blog moet komen. Toen ik klaar was met mauwen sprong ik fan schoot om een beetje water te gaan drinken uit een van mijn waterbakjes. Want ik had best wel een droog bekkie gekregen van al dat gemauw. Daarna ging ik nog weer ff wat tsjillen tot dat het tijd was voor m’n zakje aafond natfoer.
Hoi lieve allemaal, om te beginnen willen we iedereen natuurlijk alle goeds wensen voor het nieuwe jaar! Dat het zo mag worden zoals jullie wensen maar vooral ook dat alle dromen uit mogen komen en dat jullie veel liefde, plezier en (ik denk zeker wat alle katjes betreft) de nodige rust en knuffels krijgen! We hebben hier een niet al te vervelende (en gelukkig erg rustige) jaarwisseling achter de rug en nu we in het andere jaar zijn, heeft dat ook nieuwe cijfers gekregen. Daar heb ik als katermans helemaal niks mee om eerlijk te zijn, maar ik geloof het wel als mijn mensen zeggen dat ik dit jaar al 10 ga worden. Ik voel me niet oud, maar dubbele cijfers klinkt wel best gewichtig moet ik zeggen.
poes of kater. En dat is niet voor iedereen hetzelfde maar dat maakt ook niks uit. Lief zijn voor elkaar en door blijven tetteren voor vrede horen er zeker bij!
helpende poot als dat nodig is. Als het warmer weer wordt, krijgt ze ook nog een ren erbij waarin ze veel plek heeft en super veel kan rennen. Ik ken die ren nog wel, daar pas ik dan weer goed bovenop zodat we dicht bij elkaar kunnen zijn als het zonnetje schijnt.


Nou is het nieuwe jaar alweer vier dagen oud, en alles begint weer een beetje normaal te worden in huis. De kerssemusseboom is weer ingepakt, net als alle kleine lichtjes. Er staan alleen nog wat kaarsen met van die knopjes aan de onderkant, het soort waar ik rustig aan kan snuffelen zonder m’n snorharen kwijt te raken. En dat is wel zo prettig. O, en m’n eigen rode kralen kerssemusseboom heb ik ook nog steeds staan hoor, want die vind ik altijd leuk. Is gewoon een klein dingetje waar m’n personeel lichtjes doorheen gevlochten heeft, maar ik denk dat ‘ie vooral mag blijven omdat ze die draadjes met piepkleinere dan piepkleine lichtjes niet meer tussen die kraaltjes uit krijgen.
tussen het werken door veel geslapen, maar dat komt misschien ook wel door ‘t sombere weer van de laatste tijd. Want ‘t is nou niet al te best geweest, al hebben we vorige maand toch heus wel een echte witte kerssemus gehad, die bijna een hele week bleef hangen. Tenminste, dat vond ik.
Terwijl ik langzaam in slaap begon te sukkelen hoorde ik m’n personeel praten over mist, en dat de wereld wel heel erg klein was die dag. Mist? Ik tilde m’n kop op, want hier wilde ik toch wel even meer van weten…