Soms moet ik wel eens een beetje nadenken waar ik over wil mauwen. Vandaag is dat niet zo. Want ik blijk dus een echte feestpoes te zijn. Het begon allemaal toen Frau op de computer ergens naar zat te kijken.
Ik was benieuwd waar ze naar keek dus ik sprong op het bureau en van daar uit op schoot. Kom je meekijken Minnie vroeg ze. Mauw mauwde ik. Wat is dat? Ik zag groote bouwwerken op wielen en tweebeners in de meest gekke outfits. De ene zag eruit als een prinses, de ander als een piraat en ik zag er ook een paar verkleed als kip of hond.
Frau legde uit dat dat carnaval is. En dat als je boven de rivieren woont je dat meestal niet viert en als je onder de rivieren woont meestal wel. Ik vond het interessant om te zien. Geen idee wat die rivieren er mee te maken hebben trouwens. Misschien zit er meer vis in die rivier onderaan en zijn daarom de tweebeners daar vrolijker? Ik heb geen idee.
Verkleed
Miauw jij gaat het dus niet vieren? Ze legde uit dat ze dat inderdaad niet ging doen omdat ze het veel te druk find en een beetje te ver reizen voor een dagje. Maar dat ze het wel leuk vond om de optocht (want zo heten die bouwwerken op wielen dus leerde ik) onlein te kijken. Toen ik zo mee zat te kijken toen kreeg ik een idee. Dus toen de optocht afgelopen was vroeg ik of ik nog een beetje kompjoeter tijd mocht.
Dat was ok en dus ging ik aan de slag. Want ik heb iets wat Frau niet heeft en dat is een katmobiel. Dus ik kan wel ff heen en weer naar beneden die rivieren rijden om ff de feestpoes uit te gaan hangen. Ik typte in verkleed pak hond. En toen kwamen er allemaal resultaten. Ik zocht een leuke uit. Zie je het al voor je een kat verkleed als hond? Ik kwam bijna niet meer bij van het miauwlachen. Snel pakte ik mijn poespas om te betalen. Het zou de folgende dag geleverd worden. Mooi dacht ik want dan is Frau toch brokjes aan het furrdienen. Dan zou ik het pakje aan kunnen nemen en daarna meteen op stap kunnen gaan. Ik zat echt in mijzelf te gniffelen om dit plannetje.
En foor wie nou denkt waarom overleg je dit niet eerst. Eh nou dan weet ik zeker dat ze nee zou zeggen. Ze is af en toe zo beschermend. Dat is natuurlijk wel lief maar he ik ben een grote folwassen poes van bijna 12 dus dit kan ik best wel. Nou zo gezegd zo gedaan en de bestelling afgerond. De folgende dag stond de bezorger foor de deur. Die keek wel wat raar op dat er een kat open deed maar omdat ie haast had haalde die zijn schouders op, mompelde iets over het zal wel en ging weer verder met zijn werk.
Wef
Snel maakte ik het pakket open. Ik had net mijn stilletoos goed gescherpt aan de krappaal dus dat ging gemakkelijk. Roets roets en het plastic was open. Snel deed ik het hondenpak aan. Nou dat zit purrfect! Helemaal geweldig dacht ik. Toch dribbelde ik foor de zekerheid de trap op naar boven omdat daar een grote spiegel is. Zodat ik goed kon zien hoe ik eruit zag. Nou al zeg ik het zelf ik leek helemaal op CatDog hihi. Dat is een tekenfilm serie van froeger over een kat die ook een hond is. Toen bedacht ik me zou ik ook kunnen blaffen. Ik weet goed hoe dat moet want in de buurt wonen er een paar honden en die blaffen soms naar elkaar.
Wef probeerde ik. Nee dat is niet goed. Mraf. Hmm nee nog niet helemaal. En toen had ik het. Waf waf deed ik. Jaaaa gelukt. De truuk is een cobinaasie van een beetje mew mauwen maar dan met je spinmotor aan. Helemaal tevreden over mezelf dribbelde ik de trap weer af naar beneden. Op weg naar m’n katmobiel om eens ff lekker uit mijn bolletje te gaan hihi. Nou en dat is goed gelukt hoor. Heb een hele leuke dag gehad. En het allermooiste? Dat ik saafonds op tijd weer thuis was om Frau te begroeten. Die heeft helemaal niks gemerkt. Hmm moet ik alleen wel nog zorgen dat ze deze blog nooit te lezen krijgt hihi.
Nou, dit was het weer voor deze keer. Tetter tetter ik tetter nog steeds mee foor Freede. Jullie ook toch?
Pootje van Minnie
Hoi lieve allemaal, ik vind het hier erg fijn wonen in Krullieland en nu is het soms beter weer dus dat betekent dat ik vaker naar buiten kan en ook mag. Misschien is het nog niet overal steeds mooier weer maar je kunt al aan kleine dingen merken dat het voorjaar toch op komst is. Ja, er zijn zeker nog dagen bij dat het best koud is en ik eigenlijk het liefste binnen lig op mijn zelfgemaakte bed op de bank. Ik houd, net als alle andere poezels hier trouwens, het meest van lekker warm aan mijn lijf en ja, dus als dat betekent dat je het beste binnen kunt blijven, dan doe ik dat maar. Niet dat ik dat nu altijd even leuk vind hoor, daar ben ik eerlijk in.
stofzuigen en ik mocht mee naar buiten. En ineens toen ik buiten kwam merkte ik dat het anders was dan de keren daarvoor. Ik rook het in de lucht, zeg het in de tuin en merkte het ook aan mijn vacht: het voorjaar was ineens gekomen! In de lucht rook ik allerlei bloemetjes en het rook niet meer naar regendruppels of zelfs naar van die witte vlokken. En in de tuin zelf zag ik ineens allerlei bloemetjes die daar hun kopje boven de grond uitgestoken hebben. Gele, paarse, witte, roze en ook nog eens in allerlei soorten en maten. Er zijn er hier superveel. Ik mocht ook even in de voortuin en daar waren er ook al zoveel.
glas heen kunnen vliegen.
Ollie fertelde pas dat flokken uit het tapijt trekken één van zijn hobbies is, hij is tapijtbewerker, ik fond dat leuk om te leezen want ik hau daar ook van, het lukt mij nog niet om flokken los te maken, maar ik trek al wel draaden omhoog!
floerbedekking om te krabben, dus dat is handig.
Ollie zei dat er misschien wel meer poezen en katers zijn die aan tapijtkrabben doen, en dat we een klup kunnen beginnen, en dat find ik een goed plan, dan kunnen we tips geefen aan elkaar, en uitleggen hoe je het beste kan krabben, en footoos laaten zien van wat we hebben gemaakt, en misschien wel een wetstrijd hauden van wie het beste heeft gekrabd, wie wil er in de klup?, ik doe alfast mee!!
Zo hee, en dan is ‘t inmiddels alweer maart… Dat gaat de goede kant weer uit, nog even en m’n personeel komt ook weer zonder dikke jas de tuin in.
‘t Was best wel lekker rustig hoor, zo’n dagje alleen thuis. Er stond genoeg te eten en te drinken voor me klaar, en ik kon eindelijk ‘s lekker doordutten zonder dat er foto’s gemaakt moesten worden, of ik weer knuffels kreeg omdat ik zo lief lag te slapen. Nadeel was alleen dat ik niet even lekker naar buiten kon wanneer ik wilde, dus ik moest weer ouderwets op de bak. Nou ja, er zijn ergere dingen dan dat. Voor een keertje vind ik dat helemaal niet erg, al ga ik toch liever even achter de hortensia’s tegen m’n schuur aan zitten, bovenop de hosta’s.
eerlijk, saame is ‘t toch veel leuker dan alleen.
Deze week was ik presies vier maanden hier en ik dacht misschien krijg ik wel een kadoo. Dus toen mijn vrouw zei van we moeten praten, toen kwam ik meteen.