Forige week had ik geschreefen over een krabklup, die had Ollie bedacht omdat hij graag flokken uit het tapijt krabt, hij fertelde dat hij ook al stukjes van de muur kan hallen, dan ben je dus echt een speesjalist!, zo een klup leek mij helemaal top omdat ik draaden trek uit de floerbedekking, zooo heee en ik was helemaal ferrast dat er zooooveel reaksies op kwamen van katten die bij de klup willen komen.
Het plan
Ollie, mijn Milamuisje en ik zijn gaan nadenken over hoe je zo een klup kan beginnen, dat is best moelijk, zelf ben ik niet zo handig met mijn Aaipet en mijn vrouw kan helemaal niks met kompjoeters, echt niet hoor!, zij komt nog uit het Steenen tijdperk of hoe zeg je dat, en mijn man kan wel veel maar niet alles, gelukkig kan mevrouw Olliebert WEL alles, en zo hebben we een plan gemaakt.

Mila is Mienister van Zachte Zaake, dat is altijd handig, zij is keigoed met alles netjes opschrijfen en zorgen dat alles goed gereegeld is, dus zij doet de praktiese zaaken, Ollie is nog jong en hij moet ook nog wennen thuis, dus hij heeft het al heel druk daarmee, maar hij helpt wel een pootje als dat noodig is, en hij wordt lid van de klup natuurlijk!, en ik mocht fandaag fertellen over de klup en dat ik Preesiedent word!
Ik ben nog nooit Preesiedent geweest, mijn vrouw ook niet roept ze, maar ze zegt ook dat mijn mensen me ermee gaan helpen, want het is een ferantwoordelijk iets, als Preesiedent kan je niet alleen maar slaapen of snekkies eeten, het wordt best heel druk maar ik denk dat het goed komt, en ik wil ook zeggen dat het niet beteekent dat ik beeter ben dan anderen, want zo ben ik niet en dat zau ik ook nooit willen, we zijn allemaal vrienden en iedereen is presies goed zoals hij of zij is, dat weeten jullie toch?!
Voor wie
Er is nog iets anders dat ik wil zeggen: er waren katten die dachten dat ze niet mee konden doen omdat ze alleen aan de krabpaal krabben, maar de klup is voor iedereen die er bij wil!, dus OOK als je keurig aan je krabdingetjes krabt, of helemaal niet krabt, dat maakt niks uit, je mag altijd bij de klup!, ook woefers of konijntjes of andere diertjes mogen erbij, alle dieren zijn welkom, als je maar niet gemeen bent of gaat bijten ofzo, dat is niet fijn, daar worden anderen bang van en dat is niet leuk.
Pasjes
Maar nau komt het allerallermooiste: iedereen die bij de klup komt krijgt een eigen pasje, met een footoo van jau erop!!, finden jullie dat niet prefopâŠ. froopes⊠proooofesiejoneel?, mevrouw Olliebert maakt die pasjes en ze zien er echt waar fantasties uit, kijk maar op de footoos, ik hoop dat iedereen meedoet, want met hoe meer vrienden we zijn hoe beeter we kunnen krabben en hoe meer we Saame zijn!!
Ik tetter ook nog gewoon door voor vreede, en ik zwaai heel hard naar sterretje Pom!

Hieronder komt nog een keer hoe alles werkt:
Wat is het
De kattenklup
Voor iedereen die een hobbie heeft of een hobbie zoekt
Als je lid wordt van de kattenklup, krijg je een diegietaal pasje, dat komt op saame.nl/Je kunt het ook op je feesboek zetten, dat is leuk.
Het is gratis.
Hoe kom je erbij kattenklup?
Stuur sekretaares Mila een mail met een foto dat je recht in de camera kijkt en antwoord op vragen:
- wat is je hobbie
- Â wat kun je goed (bijvoorbeeld draden uit het tapijt halen)
- wat is nog moeilijk (bijvoorbeeld je werkt met hout van de vloer maar het wil niet stuk)
- Â wil je iets meer over je hobbie vertellen(bijvoorbeeld hoe vaak doe je je hobbie, hoe vinden ze het thuis, hoe kwam je aan je hobbie)
Wat gebeurt er dan: er wordt een pasje gemaakt en een stukje tekst.
Alle pasjes komen bij elkaar op Saame.nl en Ollie zegt op zijn feesboek wanneer er weer een update is.Staat je pasje erbij dan ben je lid van de kattenklup. Dan heb je inspiratie voor je hobbie of je weet aan wie je advies kunt vragen.
Het meeladres
Je kan meelen naar Milamuisje@proton.me of naar Keverettie@proton.me
Wat was het weer heerlijk weer van de week. Ik heb, zodra de zon ging schijnen, heerlijk buiten gewandeld tussen mân buurt inspecties door, maakte hier en daar een mauwtje met de buurtkatten die al met pensioen zijn en dus niet meer hoeven te werken, speelde weer lekker met mân vriendjes in ât weiland, ging op ontdekkingstocht of lag gewoon lekker op mân catwalk in de zon.
Na de lunch kwam de zon in de achtertuin, en ben ik lekker op mân catwalk gaan liggen. De tweebener die voor mân weiland zorgt was druk in de weer met een grote machine met hele grote wielen aan de achterkant. Ze was denk ik al druk bezig om mân weiland weer in tiptop conditie te brengen voor het Tweede Grote Weilandfeest, dat er over een maandje of vier weer aan zit te komen. En zo heb ik, met de zon van kop tot staart op mân velletje, heerlijk liggen bedenken wat ik dit jaar voor het feest allemaal saame met jullie wil gaan organiseren. Want gaat het een kopie worden van vorig jaar? Of heeft iemand ideetjes voor wat anders, of iets dat misschien zelfs wel beter zou kunnen?
Maar ook dit jaar moet ik weer streng zijn. Uit veiligheidsoverwegingen kunnen geen vogels, muizen, ratjes, nijntjes en andere kleine dieren mee naar ât feest, want ik moet er niet aan denken dat woefers of mauwers deze per ongeluk als snack gaan verorberen. Onder een half jaar oud kun je alleen naar binnen als je onder begeleiding komt van iemand die minstens dubbel zo oud is. En net als vorig jaar wordt er geen ketnipwijn of bottenbouillonbier geschonken aan minderjarige gasten, want veiligheid staat voorop en we gaan het wel gezellig houden voor iedereen. Nou ja, ât is eigenlijk meer om de feestvergunning niet kwijt te raken, maar dat klinkt weer zo zakelijkâŠ
Een hobbie dat is foor mij iets belangrijks, ik heb er houfast aan omdat ik nog steeds aan het wennen ben hier en ik weet niet goed wat ik met mijn leefe moet doen. Houfast dat is met mijn poote op het tapeit. Diep erin. Dan eruit. Flokken maken.
Bert was in de kracht van zijn leven, nog maar iets ouder dan tien jaar, toen me begon op te vallen dat hij wat veranderde. Als het regende, lag hij lang in zijn mand, en was er met vleien en knuffels niet uit te krijgen.
Lieve allemaal, er is ies heel fijns. Het is bijna lente! Merken jullie het ook aan het warme zonnetje die stees vaker eefe komt straale? Ik wel want ik ben stees vaker een zonnepaneeltje volgens mij vrouw. Het maakt me zo heel blij in mij kop en in mij lijf. Alles gaat weer groeien buiten en dat vind ik zo heel machtig mooi.
Knuffels
dat we het fijn vinden en eefe niet weten hoe we dat moeten uitten. Het moet wel een fijne knuffel/kopjes bui zijn dus als je foelt van: ik wil echt bijten, dan is het slim om eefe weg te gaan van je mens. Dan kan je dit later opnieuw proberen. Je mens kan meekijken of het ook zo is, dat helpt vaak. Ik ga verder met kopjes en kriebelen want mijn vrouw is er en ik wil knuffels.