Hoi allemaal, als jullie dit lezen, ben ik bijna jarig. Ik word ook tien jaar, net als Moos. Daarmee ben ik nog wel altijd de jongste hier in huis, op konijntje Jip na trouwens want die is nog maar 3 jaar. Ik las eerder in de blog van katlega Joep dat hij ook jarig geweest is, nog gefeliciteerd! Zouden er veel katers en poezen jarig zijn in deze tijd denken jullie? Wij zijn allemaal een beetje vlak na elkaar jarig hier, behalve Dropje want die wordt dit jaar 12 maar dan pas als het lekker warm is, midden in de zomer.
Krullieland
Omdat 10 toch een speciale verjaardag is, heb ik al veel cadeautjes gekregen, dat is echt leuk. Ik ben erg verwend en ik moet de spulletjes wel delen maar dat vind ik niet erg om te doen. Nu weten jullie wel dat ik ook zusjes heb he? Hier in Krullieland woont ook mijn zus Dropje en in ’t Katshuisch woont mijn adoptiezusje op afstand, Lobke. Toen Moos nog niet bij ons woonde was ik hier ook de enige kerel eigenlijk, nu ik er over nadenk maar ik vind het toch ook fijn om een leuke katervriend te hebben. Allemaal gezellig samen is het fijnste dat er is. Nu betekent een verjaardag dus dat de andere kittens die samen met mij bij onze mamapoes in het nestje zaten, ook jarig zijn. Daarom heb ik mijn zusje Ginger gevraagd of zij ook wat wilde schrijven, zodat jullie ook eens goed kennis met haar kunnen maken. Zij heeft samen met haar vrouw er wat moois van gemaakt en dat willen we graag met jullie delen. Hier komt ze:
Ginger
Hallo allemaal,
Mag ik me even voorstellen: ik ben Ginger en ik ben het zusje van Lucky, de stoere roodwitte katermans die vorig jaar naar Krullieland verhuisd is met zijn personeel en 3 kattenvriendjes.
Lucky heeft elke twee weken een eigen blog. Wow, hoe geweldig is dat?
Omdat we deze week onze tiende verjaardag vieren, heeft Lucky me gevraagd om voor een keertje ook wat woordjes te miauwen.
Lucky en ik zaten samen met onze moeder en nog een broertje en zusje in een pleeggezin van het asiel. Ik was het enige helemaal rode katje. En dan ook nog een poesje, terwijl rode katten meestal katers zijn. Onze moeder en de andere 3 kittens waren rood met wit. Van de 4 kittens was ik haantje de voorste: klom als eerste op de bank en de vensterbank en sprong er weer af. De anderen deden mij dan na. Maar ik liep nogal eens tegen een tafelpoot aan en dat vond mijn pleegmoeder maar raar. Daarom is ze met een laserlampje gaan schijnen en mijn broertjes en zusje doken op het bewegende lichtpuntje af, maar ik niet. Ik bleek blind geboren te zijn.
Wat nu? Bij het asiel was een vrijwilliger die al een blinde kat had en waar er eentje leeft kunnen er ook 2 wonen. Dus ben ik toen ik oud genoeg was om op eigen pootjes te staan bij Ton en Carina en 3 katten in huis gekomen en Lucky is bij Heidi en Hans gaan wonen bij 2 andere katten. Dat is ons verhaal in een notendop.
Ons personeel heeft nog contact met onze pleegmoeder Monika en van haar hebben we allebei een cadeautje gehad omdat onze 10e verjaardag toch wel een mijlpaal is. Hoe leuk is dat?
Knuffels van Ginger
Vriendjes
Zo, nu weten jullie ook meteen van alles over Ginger, zij is heus een lieve zus hoor. Ze is erg slim en eigenlijk veel dapperder dan ik als het erover gaat. Nu ja, ik ben natuurlijk nog wel altijd een heuse verkenner maar zij kent hun huis van boven tot onder uit haar hoofd en weet precies waar alles staat, zonder dat ze dat kan zien. Dat is toch super knap hoor vind ik. Ginger lijkt nogal op mij qua kleur als we het over het rode vachtje hebben maar ik heb ook nog veel wit. We hebben wel dezelfde snuit zeggen mijn mensen dan altijd maar ik ben wat groter.
Nu ja, best veel groter eigenlijk want jullie weten wel dat ik een nogal flinke kater ben natuurlijk. Ach ja, zo is iedereen toch goed zoals hij of zij is en dat is belangrijk om te onthouden. Iedereen is prima en het is fijn om zusjes te hebben en samen te kunnen zijn. Ginger woont wel ergens anders maar ze blijft voor altijd mijn zus. En dan maakt het niks uit of je ergens anders woont want we blijven gewoon vriendjes.
Knuffels van Lucky
PS Er was nog een zusje meer maar die is helaas al een sterretje geworden en er is ook nog een broertje. Allemaal rode of rood witte poezels dus, net als onze mama
Toen ik net hier in huis kwam wonen wist ik nog helemaal niet wat een tuin was, ik moest dus heel erg wennen aan mijn tuin, of eigenlijk fond ik mijn tuin grieselig, ja echt waar!, dat wennen heeft best een tijd geduurd, wel maanden lang folgens mijn vrouw, ik kan me dat niet meer zo presies herinneren omdat het al jaaren geleeden is, maar ik weet nog dat ik heel langzaam mijn tuin begon te fertrauwen, ik was niet bang meer maar juist nieuwsgierig.
Dat heb ik allemaal geleerd van Pom, de buitenpoes van mevrouw Kim, die op 21 feebruari een ster is geworden, Pom wilde niet binnen wonen maar woonde in een huisje in de tuin van mevrouw Kim, en ze had een slaapzak die eigenlijk voor mij was bedoeld maar die ik eng fond, Pom was er dol op en dat fond ik zo fantasties!, Pom wist ALLES over tuinen, loogies want ze had jaarenlange erfaaring en ze hield de tuin van mevrouw Kim altijd keurig netjes bij.
waar mevrouw Kim zo goed voor zorgde.
De afgelopen dagen is m’n personeel druk bezig geweest met oude foto’s. Af en toe keek ik even met ze mee, maar heel eerlijk gemauwd had ik daar na een stuk of tien plaatjes al snel genoeg van en ben ik lekker naar buiten gegaan, de zon in.
er ook helemaal geen verstand van en soms merkte ik niet eens dat er foto’s gemaakt werden, want ik hoorde of zag daar bijna helemaal niks van. Ik had het toen ook eigenlijk gewoon veuls te druk met spelen en ontdekken.
Ik had het over oude foto’s. Zelf heb ik daar niet zoveel mee, maar ik hoorde al van de buurtpoezen dat tweebeners af en toe graag weer iets uit het verleden willen zien, en mijn personeel is daar blijkbaar geen uitzondering op. Hoewel ik nog nooit foto’s heb gezien van toen zij zelf beebie-tweebenertjes waren, want de leptop en de telefoons staan vol met alleen maar foto’s van mij, vanaf de allereerste dag dat ik hier m’n poot binnenzette tot aan gisteren. Honderden, duizenden, misschien wel miljoenen foto’s, maar zover kan ik niet eens tellen op m’n achttien tenen. M’n personeel had het er gisteren zelfs zó druk mee dat m’n lunch vijf minuten te laat geserveerd werd. Moet toch niet gekker gaan worden vind ik!
Pas ging ik naar boofe het was ochtend en ik dacht ik ga kijken is ze wakker of is ze het niet. “Ollie!” zei ze dus wat doe ik, op bed springen en erbij. Het aaien begon meteen.
Op de slaapkamer staat een king size bed, en daarbij hoort dus een king size matras en daaroverheen past een king size hoeslaken. Altijd een gedoe om dat te vervangen, maar gelukkig hielp Bert graag mee, als het hem even uitkwam.