Lieve allemaal, in mij hart is alles warm en dat komt door best veel dingen. Als ik naar buiten kijk is het echt nog stees lente en de fogels doen zo hun best om takjes te zoeken en andere zachte dingen zoals de vacht van Toby.
Want de tijd gaat snel en folgens mij kaalender is het folgenne maand alweer mei waarin er beebie fogels koome. En daar word ik zo heel blij van. Ik vind het gezellig als fogels aan het rommelen zijn voor het perfecte nestje voor hun beebies. Dan liggen de beebietjes lekker warm in een nestje waar ze groter gaan worden. Als poesedame vind ik dat echt heel maagies dat zoies kan.
Mandje
Meestal moet ik er van kekkeren met mij bek omdat ik zo heel blij ben. En het allerleukste is dat ze bij ons wonen! Ze wonen bij ons onder de dakpannen. Dit jaar zijn er al drie families die er wonen. Ik heb de papa’s op Toby’s vacht zien duike voor plukken vacht. Toby vind dat niet zo erg die heeft het toch al warm. En ergens vind ik dit zo heel roomanties. De papa’s doen het bouwwerk en de mama’s houden de beebies warm. Dat is toch zo heel knap.
Nou komt mij folgenne ding waar eerst blij van was maar nou weet ik het niet meer. Mijn mandje. Mij ooma heeft een knoop hobbie die ik niet snap maar ze maakt zo heel veel mooie dingen. In mij vorige woordjes was ik echt super duper blij met mijn nieuw mandje. Hij was zacht en warm en ook al rook hij niet naar mij, ik vond het een lekker ding.
Eefe een eerlijk woordje. Ik ben er niet meer in gegaan. Ik heb de mand niet meer aangekeken. En waarom? Dat weet ik niet. Ik vind er niks meer aan. Misschien komt het door het kussen wat er in is gelegd dat het nou niet meer lekker ligt. Want mijn vrouw was pas bij mij voor een foto waarbij ik in het mandje lig maar daar lag ik niet. Ik was op de zolder want daar heb ik mijn oranje mandje die wel lekker ligt en helemaal naar mij ruikt. Dat mandje ligt ook op mijn krabpaal. Daar lig ik er eigenlijk nooit in maar het mandje is er wel.
Maar nu eefe voor de onzeekere onder ons. Wat nou als je iets nieuws en ies moois krijgt maar je vind er niks meer aan. Nou, dat kan! En dat is helemaal ok. Het is ontzettend lief dat je zoies moois krijgt maar jij mag zelf beslissen wat je doet. Mijn vrouw en ooma snappen dat maar niet iedereen weet dit.
Saame
Misschien is dit ook ies voor Ollie om te weten. Al koopt je vrouw duizend dingen, het is echt aan jou wat je doet. Je kan altijd mauwen hoe blij en dankbaar je bent natuurlijk maar als ies niet fijn ligt en je dan onrustig word in je kop jongen, dan zou ik dat laate want jouw kopgezond is belangrijker en dat weet je pas als je het probeert. Dus niet bang zijn van oh wat nou als mij vrouw boos word, dat wordt ze niet.
Het is saame ontdekken van wat wel en wat niet. Net zoals mij mandje. Mijn ooma vind het helemaal niet erg want ik vind haar schoot veel warmer en zij kriebelt mij dan. Dan word mijn hartje van binnen zo heel erg warm.
Kattenklup
En nu wil ik graag ook nog een WARM woordje mauwen voor iedereen die lid is geworden van onze kattenklup: Sjapoo!! Wat knap dat je hebt durfe meele! Die fraage zijn best diep en soms ben je onzeeker of weet je niet hoe je moet meele dus dan is het ekstra knap. En
heb je ook gezien dat er nou twee paaginas zijn? Zoveel leden!! Zelfs nijnen en woefen.
Dus kom maar op met de meels nou durf je vast wel en als beloning voor je meel krijg je een super koel pasje wat mevrouw Olliebert saame met Ollie maakt en ik stuur je een warme meel terug met een kopje of neusje. Dat je weet, ik ben nou SAAME! Dat is toch puure warmte in je hart.
Freede
Ik weet zeker dat als we zo zijn dat er freede komt en dat iedereen leert: liefde is zoveel meer! Ik doe nog eefe kijken naar de papa’s en mama’s want ik vind ze zo lief en dan wacht ik op jouw meeltje. Oja, voordat ik het fergeet. Mevrouw Olliebert doet 1, dus één, keer per week updeete en de pasjes maake want zij hebben thuis ook nog andere taake.
Een warme groet, zacht neusje en een:
Poot getekend, mienister van zachte zaake,
Milamuisje

‘Japie, ga je mee naar boven?’ De stem van mijn mens komt van ver. Ze vraagt het nog eens. Deze keer fluisterend in mijn oor. Loom strek ik mijn poten uit, knipper met mijn ogen, geeuw uitgebreid en kijk in het rond. Om me heen zijn de muren van de slaapkamer, onder me een slordig opgevouwen dekbed dat goddelijk ligt, juist omdat het niet zo netjes strak getrokken is. Ik snap niet wat ze bedoelt. De enige manier om in dit vertrek te komen is de trap op. Hoe kan ik mee naar boven gaan als ik daar al ben?
hand op de houten treden. ‘Ga je nog mee?’ Dat laat ik me geen twee keer miauwen. Zo’n kans krijg ik misschien nooit meer.
Stapels latten, bergen gereedschap, vuilniszakken met restjes en een grote rol met heel dikke watten. Ik slalom er om heen, stap over wiebelende planken en tijger onder de laagste delen van het dak door.
Geluk is een klein woord voor een groot gefoel, geluk stroomt door je hart en je hoofd en je lijf, het foelt aan als een soort bubbeltjes, kleine lugtbelletjes die bruisen en dansen, soms lijkt het wel alsof ik zoveel geluk foel dat het niet meer in me past, dat het gaat overstroomen, of het is net alsof ik door de lugt zweef, dat komt door al die luchtbelletjes natuurlijk, als dat zo is denk ik nergens meer aan want ik ben alleen maar dat ene gefoel; geluk.
Maar het ECHTE knuffelen gaat zo: ik tetter naar mijn mensen, en daarna loop ik naar mijn krabkartons of naar mijn kersmusmand bij het raam, ik ga daar liggen en mijn mensen (allebei of één van de twee) komt naar me toe, en dan kan het feest beginnen!,
De afgelopen week heb ik ‘n pootje toegestoken in de tuin. ‘t Was zulk lekker weer dat m’n personeel besloot om nog wat bolletjes te planten en zaadjes voor de bijtjes en de vlindertjes te strooien. Er zijn fruitstruikjes in potten gezet en de derde druif is eindelijk van z’n pot naar de volle grond verhuisd. Kortom, ik heb me weer helemaal kunnen uitleven met kuilen voor de planten en kuiltjes voor de bollen te graven, om ze daarna weer zorgvuldig dicht te gooien.
de buurpoes.
zijn we alle drie tevreden in slaap gevallen.