Zoals ik in mijn vorige blog al mauwde zouden Frau en mensenopa saame de kersemussboom neer gaan zetten en versieren. Afgeloope wiekent was het soofer. Dat is dus al een week geleden. Ikke kan er dus al zolang van genieten. En er onder zitten. En als Frau niet kijkt foorzichting een tikkie tegen de ballen doen hihi. Ok maar nu dus dan m’n furrhaaltje oofer hoe dat ging allemaal.
Mensopa
Het was de dag met de zater er in. Ik zat al froeg bij de achterdeur op wacht. Zo deed ik fensterbank kontrole en op mensenopa wachten in een. Handig bedacht van mij toch? Ja soms ben ik wel een slim katje. Wat ik zoal zag foor dat raam? Een paar blaadjes die heen en weer dwarrelde. Een foogul die oofer vloog. Kek kek hoi lekker hapje! Kom je niet ff lekker hier in de tuin bij mij zitten? Nee helaas dat deed ie niet.
Frau kwam bij me zitten. Op de bank. Dus toen kroop ik even op schoot. Maar dan wel met mijn koppie naar de deur gericht. Zodat ik en naar de oofer fliegende fooguls kon kijken en de poort goed in de gaten kon houden. Zo zaten we voor een tijdje en nadat ze een paar keer mijn koppie had geaaid hoorde ik een geluid.
Ik spitste mijn oortjes. En ik keek goed naar de poort. Zag ik die nu bewegen? Ja hoor daar is mensopa! Ik gaf Frau een kopje en sprong op de leuning van de bank. En van daar op de fensterbank. Want dan zit ik precies goed om een aai oofer mijn kopje te krijgen van mensenopa als hij de deur open doet. En ik doe natuurlijk ook altijd een kleine poging om even de tuin in te snieken hihi. Maar deze keer deed ik het maar niet. Het is een beetje frips buiten en ook wat nattig. Dan blijft dit luukse poesje toch maar liever binnen hoor.
Boom
Nou goed mensenopa kwam dus door de deur en ja hoor ik kreeg mijn aaitje. Daarna sprong ik via de fensterbank en de leuning op de bank op de grond. En dribbelde ik naar de eettafel. Via de stoel sprong ik erop. Want ik had namelijk allang geroken wat er in de plestik tas zat die hij bij zich had. Lekkere noepies voor Minnie! Ikke dus. En natfoer en likwitsneks. En oh ja ook een lekkere koek voor Frau. Nou vooruit als er zoveel kerstlekkers voor mij in de tas zit dan mag zij ook wel wat.
Zij gingen dat vieze bruine spul wat ze koffie noemen drinken en ik kreeg een lekkere likwitsnek op mijn schoteltje. Jam jam zalm smaak. Om je snorharen bij af te likken. Dat heb ik duizend maal liever dan dat bruine goedje hihi. Toen ze het op hadden gingen ze de kersemusboom van boven halen. Maar er was iets mee. De boom kon niet meer goed rechtop blijven staan.
Frau zei tegen mij dat de boom al heel oud was. Dat ze die al had toen Moos en Max nog bij haar woonde. Nou dat is eggies waar wel heel lang ja. Dus ze besloot dat er een mooie nieuwe boom moest komen. Ze gingen de deur uit en ik ging ff een dutje doen. En op het huis passen. Allebei een beetje. Na een tijdje kwamen ze terug met een grote doos.
Doos
Ze gingen de doos uitpakken en er kwam een nieuwe boom uit. Deze stond wel mooi rechtop en met de lichtjes er ook al in. Hihi mauwde ik dan kan je die niet vergeten erin te hangen. Voor mij als kat zijnde ging mijn aandacht natuurlijk ergens anders naar uit.
Terwijl zij alle ballen in de boom gingen hangen besnuffelde ik de doos waar het in had gezeten. En tsja dan gebeurt er natuurlijk iets wat oer is. Wat in elke kat zijn of haar DNA zit. Ik sprong in de doos! Op de foto kan je zien dat dat prima paste.
En zo kwam er aan deze dag ook weer een einde. Later toen het donker was deed Frau de lichtjes aan en gingen we er saame met zijn tweetjes van genieten. En daarmee ben ik aan het einde gekomen van deeze blog. Ikke wil jullie allemaal en ook jullie personeel een hele fijne kersemus wensen en een goeist 2025! Pee es, natuurlijk blijf ik ook nog door tetteren voor freede!.
Pootje van Minnie
Hoi lieve vriendjes, nu ik deze blog aan het maken ben schijnt zowaar eens het zonnetje en ik moet zeggen dat het erg prettig is om de warmte op mijn vachtje te voelen. De zon is de laatste weken een beetje afwezig, de donkere dagen voor Kerst noemt mijn vrouw dat dan, maar ik vind het persoonlijk toch meer de donkere weken voor Kerst moet ik eerlijk zeggen. Van mij mag de zon wel alle dagen schijnen, want dat vind ik gewoon het fijnste van allemaal. Daar is mijn broer Moos het trouwens ook roerend mee eens want ook hij houdt erg van warmte en al helemaal als je dan op de vensterbank of ergens anders in huis op een plekje kunt slapen waar het lekker warm is.
en ik ben gewoon niet graag alleen. Daar houd ik niet van. Dat is niet bij alle katten hetzelfde maar ik houd van gezelschap. Alleen vind ik niks aan. Als ik dan bij mijn mensen lig, kan dat op allerlei verschillende plekken zijn. Op de bank, op de eettafel (bij voorkeur als ze aan het eten zijn want wie weet is daar wat lekkers bij dat ik ook lust), op de salontafel of op het bureau als mijn vrouw aan de laptop zit. Dan zorg ik er zeker voor dat zij me kan aaien en niet te veel doet aan de laptop maar vooral mij aandacht geeft. Veel belangrijker natuurlijk ook.
ook spulletjes voor Kerst maar er ligt een heerlijk zacht kleedje waarop ik prima slapen kan. Dit kunnen jullie ook op de foto zien.
Toen ik deze keer mijn letters wilde gaan maken zei mijn vrouw: Keef, je moet eigenlijk wel iets over kerstmis schrijven!, o ja, daar had ik niet aan gedacht, dat komt omdat ik als kat niet aan zulke dingen doe, ik merk natuurlijk wel om me heen dat mensen er aan doen, en ik weet wat kersmus is, het is een feest van een beebiekindje dat werd gebooren en van lichtjes, van vreede en van SAAME.
Maar ik moest er over nadenken, want wat kan ik fertellen over een beebiekindje?, ik ken er geen en ik denk ook dat ik het moeilijk zau finden om er eentje te kennen, ik ben bang van mensen die niet mijn mensen zijn, maakt niet uit of ze jong of aud zijn.
Deze week heb ik precies één keer in ‘t zonnetje kunnen liggen. Dat was dinsdagmiddag, precies een haf uur lang.
buiten helemaal wit is, en dat het een leuk geluid maakt als je er overheen loopt. ‘t Schijnt alleen wel koud te zijn aan de poten als je te lang buiten bent en je laat sporen na, dus iedereen kan zien waar je bent geweest. Wat m’n vrienden daarmee bedoelen weet ik niet, maar ze mauwden dat ik dat wel zou snappen als ‘t ooit nog ‘s wit gaat worden buiten.
achterdeur om naar terug te gaan. We boffen. Dus m’n personeel en ik vinden dat ook de dakloze diertjes geholpen moeten worden en rond de kerst juist nog meer dan in andere maanden. Want uit eigen ervaring weet ik dat er in dit seizoen weinig muizen te vinden zijn. En slapen met een knorrend buikje is niet goed.
Het is dus zo, ik slaap beneden als het nacht is en mijn vrouw slaapt boofe in de kamer daar. Dan heb ik ook rust in mijn kop weeges er gebeurt helemaal niks. Of bijna niks.