Bert was gelukkig als hij lekker te eten had en ik was gelukkig als Bert lekker at, en als een logisch gevolg van deze gevoelsdynamiek kocht ik het ene lekker hapje na het andere.
De prijs vormde nooit een bezwaar, als ik aan zijn tevreden smakken dacht.
Elke maaltijd en iedere snack serveerde ik op mooi servies, niet omdat Bert daaraan hechtte, maar om mijn geluk over de etende katerman te verdiepen.
Servies
-Lekker, Bert?
Dan keek hij op van het antieke Royal Doulton, zijn vacht mooi kleurend bij het gouden randje van het bord.
Of het breekbare Limoges, Frankrijk, waarop ik dan visfilets van de fijnste soort aanbood.
Bert maakte het geen klap uit.
Lekker was lekker.
Brokken
Het was heerlijk zo lang het duurde en het duurde tot het moment kwam, waarop zijn dokter zei: “Hij is te dik.”
Hoe dat kon, begreep ik wel.
Ook dat het roer om moest. Want overgewicht kon kwalijke gevolgen hebben, alleen al het noemen van diabetes maakte dat ik gemotiveerd was voor een nieuw traject.
Bert en ik gingen naar huis met een grote zak Metabolic brokjes en een doos zakjes. Er was maar één smaak. Ik moest de brokjes afwegen, want ook hiervan kon te veel inderdaad te veel zijn.
Vanuit de keuken serveerde ik de brokjes om mijn mooiste servies.
“Kijk Bert,” deed ik blij, “sportbrokken. Dat is voor bij het trainen.” Hij moest immers ook meer aan beweging gaan doen, was gezegd. De kater keek, rook aan de nieuwe geur en at, alsof hij nooit iets anders had gegeten. Rustig. Daarna deed hij een dutje. Spelen kwam wel.
Hij nam, zoals wel vaker, de dingen zoals ze waren en niet zoals hij misschien wilde dat ze waren. Het deed me terugdenken aan mijn tijd bij de Weight Watchers; de wekelijkse zaal vol mensen die vooral dachten aan wat ze niet mochten eten. Zo was ik ook geweest, toen.
Op gewicht
Na enige maanden kwam het controlebezoek bij de dokter. Bert was afgevallen. Geleidelijk slopen de snacks weer in het dagelijks leven, al bleef ik wel de sportbrokken af en toe erbij serveren. Want het was mijn verantwoordelijkheid om goed om te letten en ik had mijn les geleerd. Hij hoefde niet te eten voor mijn geluk. Dat zat alles welbeschouwd veel meer in zijn gezonde gewicht, en misschien ook een beetje in mooi servies.
Lieve allemaal, ik kan geen dag meer wachten want nou vind ik het echt helemaal LENTE!! De zon moet nou gewoon elke dag warm straale want dat vind ik het allerfijnst.
vind dat hij het super goed doet! Doordat ik meeltjes krijg voor de kattenklup zie ik best veel. En ik vind het zo heel prachtig! Nou is er een praatgrage pensioen-poes van bijna 17! Dat is zo heel biesonder. Laten we Doerak niet fergeete. Hij is een kater die alles ziet zonder ooge! Nou ik vind dat heel speesjaal.
was ik al door mijn wiekent gegaan. Ik lag zo heel fijn in mijn mini huisje.
Fandaag is de dag met de zon erin. Als ik naar buiten kijk dan zie ik ook best wel wat zon. Dus nu klopt de naam wel hihi. Dat is niet altijd zo. Soms is het ook grijs of regent het. In het Engels noemen ze dat soms raining cats and dogs. Gekke Engelse tweebeners. Regen is fooral nat. Maar ik heb nog nooit honden en katten uit de wolken zien vallen. Jullie wel? Nee he. Miauw dat dacht ik al. Er falgt hoogstens een keer een kat uit een boom alstie niet op zit te letten wanneer die een lekker foogultje wil fangen.
Ik hoorde geluid achter me. Wat is dat Minnie wat ben je aan het doen? Het was Frau die achter me was komen staan.
toen tijdelijk woonde binnenkwam. Ik stond op het aanrecht zodat ze me goed kon bekijken en kon aaien. Enne ik wist het meteen zeker. Met haar wil ik mee! Gelukkig foelde zij dat precies hetzelfde. En nou zijn we dus alweer zo’n hele poos ferder. Ik kan me geen leefe meer zonder haar foorstellen en zij ook niet. Bij haar heb ik echt mijn furreffer hoom gekregen. Friendinnetjes foor altijd. Miauw ik krijg het helemaal warm is ik er aan denk.
Hoi lieve allemaal, hier Lucky weer vanuit een zonnig Krullieland. Nu ik aan het schrijven ben is mijn broer nog niet jarig maar als jullie dit lezen precies wel want vandaag wordt hij 10 jaar dus we hebben een klein feestje hier.
Vorige week waren ze hier weer eens boodschappen wezen doen en ik moet eerlijk zeggen, ze brengen eigenlijk altijd wel wat voor ons mee. Nu zouden we natuurlijk ook zelf een keertje mee kunnen gaan in dat blik op wielen maar eigenlijk hebben we daar toch gewoon ons personeel voor dus we blijven lekker thuis en duiken bij aankomst van onze mensen gewoon meteen met onze snuit in de tassen om te kijken of er wat voor ons in zit. De laatste tas liet wel wat verrassends zien moet ik zeggen. Om eerlijk te zijn herkende ik vooral de zakjes met snoepjes (Moos weet ook hoe ze eruit zien trouwens dus ik kan ook hem tegenwoordig op pad sturen om te verkennen) en de liquid snacks maar er zat ook een plastic zakje in met een soort kussentjes. Nou, dat zakje mocht open toen Moos in de keuken was. Hij had het natuurlijk meteen te pakken en besloot er aan te likken, ermee door de keuken te rollen en het hele ding overal naartoe te gooien.
wel iets te beleefen, er gebeurt van alles en ik zie elke dag weer nieuwe planten of beestjes, dus wat zau ik in een andere tuin moeten doen?
Onzeeker