
Liefe frientjes hier ben ik weer om een mooie blog te schrijfen. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en dat jullie ekstra furrwend zijn met de dierendag.
Laaaminaat
Ik begon de dierendag met een klein ongelukje. Ik bedoelde het eggie niet zo hoor en fooral niet op dierendag, maar ik had per ongeluk een poepie laten vallen in de slaapkamer. Het was maar een klein hard poepie hoor en ik denk dat het aan me was blijfe hangen, en in de slaapkamer op het laaaminaat was gevallen.
Wat ligt daar nou vroeg frouwtje toen ze wakker werd. Inmiddels lag ik weer bij haar op bed, maar ik hield mijn kaake op mekaar en miauwde niets terug. Ze stapte uit bed, het was toch tijd om op te staan en kwam terug met een keukenrol en een dweil . En hup weg was het en konden we de dag beginnen.
Feeren
Nou, ondanks het ongelukje begon de dag toch fijn. Ik kreeg knuffels en een lekker ontbijt uit een blikje, speciaal voor de dierendag zei ze. En ik kreeg ook een kado. Een hengel met egte feeren er aan die had ze zelluf gezocht in het bos, speciaal foor mij. Nou ik vloog er gelijk op af want ik hou van feeren. Het was verder een kleileuke dag hoor, want het was ook wiekent en waren we gezellig saame. Ik heb feel gespeeld met de feerenhengel en gerend achter een ping pong balletje, poinkie, poinkie, poink. Er
scheen ook zon, maar de balkondeur was dicht want het waaide keihard. Ik kreeg ook lekker afondeete en ik miauwde tegen frouwtje dat ik met de Kersemus ook van die lekkere blikjes wil. Ze heeft het begreepe zei ze.
Pleet
Forige week kwam frouwtje thuis en ze zei, Belle moet je kijke wat ik heb gekocht, dat is lekker foor op de bank, ook foor jou. Nou fin ik dat de bank prima lig hoor, het is mijn faaforiete plek geworden. Maar ze had dus een heele groote pleet gekocht met teddie erin. Ekstra warrum foor de herruf en winter zei ze. Hij zag er mooi de warrum uit en rook ook lekker, dus ik dacht laten we die pleet maar eens prooberen. Frouwtje deed de pleet neerleggen en ik sprong gelijk op de bank en kroop in het warrume teddie. Toen ging ze thee zetten hebben we saame zomaar eefe een dutje gedaan. Frouwtje zeg ook, Belle het is belangerijk het binne fijn te hebben en te rieleksen, de wereld buite is druk genoeg. Dus doen we met de herruf fooral rustig aan en genieten we binne en van saame. `
Frouwtje doet vaak rooie sap maake in een lawaaiding, rotherrie noem ik dat. Het is sap van rooie bieten of rooie druiven zeg ze, en dat het gezond foor haar is. Ze schenk het dan in een groot wijnglas,net egt zeg ze. Nou, ze ging zitten in de bank, wat ze dee weet ik niet, maar toen viel het glas rooie sap om zo in de bank op het mooie witte teddiepleet en op het floerkleed. Ik schrok mij een hoedje, maar gelukkig was het sappie niet op mijn fagt gekoome. Ohhhhhhh, riep frouwtje, het kan niet erger, de pleet is net nieuw en rode druivensap krijg je er niet meer uit ! Ze rende met de pleet naar de badkamer en ging ze die onder de douche zetten. Ik ben maar in het opbergvak in de slaapkamer gaan liggen, want het werd me allemaal te feel. Glasscherven op de floer, rooie sap oferal. En zij maar douchen met die pleet. Nou, die ging op een gegeefe moment in de wasmachine. Toen kwam ze met een groote emmer sop en een borstel. Toen kreeg het floerkleed een flinke wasbeurt.
Het was ineens zo onrustug en druk, mijn afondeete kwam ook nie. Misschien val het mee Belle, we moeten eefe afwachten. Toen kreeg ik gelukkig mijn afondeete.
Op een gegeefe moment was de wasmachine klaar en ging ze de teddiepleet eruit haale. Niet te geloofe Belle, de rooie druivensap is eruit. We moeten eefe kijke hoe het opdroogt, morgen weete we het. Nou, de folgende dag was de pleet zo wit als wit en heeft ze die weer op de bank neergelegd. En toen was alles weer fijn en rustug en warrum. Rooie sap doe ze nog wel drinken, maar ze doe foorzichtig nu.
Oppasse
Ik hep nog wat moois beleefd, maar dat furrtel ik in de folgende blog. Frouwtje is furrkouwe geworden, ze doe snuite en en hoestuh. Ze heeft feel geslaape en dan kan ik nie op de aaipet. Dat geef nie want dan zet ik het furrhaal in de folgende blog.
Ik doe nu passen op frouwtje dat ze weer gauw beeter worden doe. Ze drink de hele dag thee met van die gele dingen erin. Citroen en gember zeg ze. Ze ging fanmorrige niet naar het werk, dus hebbe we saame de blog kunnen afmaake.
Ik wens jullie liefe frientjes een mooie week, met herrufzon saame, en lekker warrum binne.
Een zachte kopstoot fan Belle.

In het eerste bakje gaat van die furrukkullukke liquid snack. Met een paar goed bedoelde smakeloze druppeltjes die de klierende klier van m’n tante minder laten klieren. Het water loopt me in de bek als ik dat ruik. Mijn broer en ik rennen smachtend achter dat bakje met lekkers aan. Tevergeefs. Tante Cato zit braaf onder aan de trap te wachten. Met een zwierige zwaai en ‘dames gaan voor’ zet Mo het smikkelgoedje voor haar neus. Als een waakhond blijft ze er net zo lang bij staan tot m’n tante het bakje likje voor likje voor likje voor likje voor likje leeg heeft gemaakt. Voor ik het kan afwassen grist Mo het razendsnel van de grond. Terug naar het aanrecht. Eindelijk worden dan alle bakjes gevuld met vlees. Of nog beter, ik ruik vis. Mijn lievelings. Het kwijl loopt langs mijn bek.
Berisping
Het meeste hau ik er van als alles GEWOON is, zoals altijd, dus geen nieuwe dingen, en dan fooral niet in mijn huis, want mijn huis is mijn baasis, daar hoort alles te zijn zoals het altijd is, dat is meestal ook zo, maar de laatste tijd gebeurt er zoooveel dat het best moeilijk is voor mij.
Mijn mensen legden me uit dat er nieuwe floerbedekking in de woonkamer komt, net zoals forig jaar in de slaapkamer, en dat het efen ferfelend is maar dat alles weer gewoon wordt, en dat ik nergens bang voor hoef te zijn, maar dat ben ik soms tóch… gelukkig krijg ik dan meteen ekstra knuffels en kusjes, en ook een snekkie.
Misschien weten jullie je nog te herinneren dat ik dit jaar voor m’n verjaardag een hele nieuwe krabpaal heb gekregen. En daar was ik heel erg blij mee, ook al was het maar gewoon een kartonnen paal met touw eromheen, een lekker zacht grijs pootstuk en eenzelfde zacht stukje boven op de paal. Want heel eerlijk gemauwd heb ik niet veel meer nodig om een paar keer per dag m’n stiletto’s aan te kunnen scherpen. En ik kon aan m’n nieuwe paal ook weer prima m’n rek- en strek oefeningen doen. Met m’n voorpoten helemaal omhoog, bovenkant paal aanraken en dan weer omlaag. En dat dan een paar keer achter elkaar, echt, ik kan ‘t iedereen aanraden.
nou? Gelukkig kon ik de neerstortende paal nog net ontwijken, anders was ik midden in m’n vakantie nog in de ziektewet terecht gekomen ook.
Bofkater
Ik leef gewoon mijn leefe, echt waar, en gekke dingen doe ik nooit, zo ben ik niet, en toch gebeurde het dat mijn ene poot rechts foor opeens anders was.