Hoi liefe friendjes en friendinnetjes. Het is fandaag weer Minnie dinsdag. En waar zal ik het deze blog dan weer eens oofer gaan mauwen. Ollie mauwde laatst naar me dat hij mijn foorige blog een fijne fiel goed blog fond. En toen dacht ik miauw ja dat is ook weel heel fijn foor iedereen om te lezen.
Want zeker nu er steeds meer twee beners naar elkaar aan het blazen en grommen zijn is het be-lang-rijk (moeilijk woord he) foor ons om fooral feel fiel goed te mauwen. Of blaffen, tokken, tsjirpen. Tis maar net wat foor geluid jij als dier maakt.
Dus toen ging ik daar eens diep oofer nadenken. Had wel eerst de fensterbank kontroole gedaan en een brokje en een slokje genomen. Toen dat klaar was dribbelde ik naar mijn krappaal en ging daar boofe op liggen na te denken. En ik had mazzel want juist op dat moment was het zonnetje lekker gaan schijnen.
Zon
En dat bracht me bij het eerste fiel goed ding. De zon. Als die schijnt en je gaat erin liggen. En je fagtje wordt zo heerlijk lekker warm. Zelf ga je daar dan au-to-maties (nog zo’n moeilijk woord hihi) van spinnen en doezelen. Dat find ik dus dan best wel een momentje van dat ik me dan heel goed voel. En op ze engelands heet dat dan feel good. Fiel goed dus in kattetaal.
Op schoot
Het tweede ding waar ik mij altijd heel fijn fan ga foelen is bij Frau of mensenopa op schoot kruipen. Als ik me dan helemaal lekker opgekruld op hun heb genesteld oh dat is toch oh zo fijn. En als ik dan ook nog heerlijk geaaid wordt. Nou nou nou. Dat is wel echt de max hoor miauw ik je. En naast op schoot lig ik ook faak op Frau haar arm als ze bij de kompjoeter zit. Soms is ze aan het geemen en dan doe ik naast knuffelen haar ook een pootje helpen. Zo fan hey kijk die moet je pakken oh kijk daar is een spesjiaale item klik gauw. Dat finne we allebei leuk om zo saame te doen. En ze kijkt ook wel eens naar andere mensen die aan het geemen zijn op twits. Weet je wat dan zo leuk is? Die mensen zeggen dan Hoi Minnie als ze weten dat ik ook mee kijk!
Furrverwarming
Het derde fiel goed ding is nu het buiten weer wat kouder wordt. Dan gaat namelijk de furrverwarming aan. En zoals jullie op de foto wel kunnen zien. De stoel waar ik op lig is precies bij de furrverwarming! Dus dan word je net als met de zon lekker feel warm en ga je vanzelf lekker in een lange dut of in slaap fallen. Jullie kunnen ook wel zien dat ik faak op
deze stoel lig. Want zoals Frau wel eens zegt. Er liggen twee Minnie’s op die stoel. Eentje ben ik zelf en de andere dat zijn mijn haren van het furrharen. En zij find dus dat je daar met gemak nog een tweede Minnie van kan maken. Ikke find het fooral gewoon lekker fijn liggen zo op mijn eigen haartjes.
Nou ikke hoop dat jullie een fijn warm en frolijk gefoel van binnen hebben gekregen door het lezen van deese blog van mij. Maar dat zal fast wel met zulke fijne dingen die ik bemiauwt heb. En mochten jullie zelluf nog aanfullingen hebben nou miauw het dan in de reaksies. Dat find ik leuk om te leese.
Dit was het weer foor deese keer. Zoals altijd en ook omdat het nog steeds nodig is tetter ik keihard mee foor freede.
Pootje van Minnie

was zo gebeurd maar ze wilden er zo lang mogelijk mee wachten omdat Moos anders niet meer naar buiten kon en dat is natuurlijk niet zo leuk voor hem als het mooi weer is) en de nieuwe neer te zetten.
Moos
Soms gaat het leefen sneller dan mijn letters, zo ging het forige week, toen ik mijn forige blog maakte dachten mijn mensen en ik dat mijn rugpijn al weer foorbij was, daarom hoefde ik geen meediesijn meer te neemen, maar twee daagen nadat ik was gestopt met dat spullie was ik in mijn tuin en kon ik ineens niet kon loopen, ik probeerde van alles maar ik had veels te veel kramp in mijn beenen, ze gingen steeds helemaal scheef en ik kon er niet op staan, ik likte er aan om te kijken of dat hielp, maar nee, ik kon ook niet meer zitten en al helemáál niet liggen, ik wist niet meer wat ik moest doen en dus trok ik me aan mijn voorpooten door het grind.
dat spullie tegen de pijn in mijn mond gespooten, dat had mijn vrouw gepakt zonder dat ik het merkte, mijn mensen bleefen bij me, na een tijdje kon ik weer loopen en foelde ik me beeter, ik ging naar binnen en fiel meteen in slaap in mijn mand.
Forige week kreeg ik zoooooveel lieve woorden toen ik fertelde over de pijn in mijn rug dat ik helemaal emoo was geworden, en mijn mensen ook, het was zo fijn dat iedereen met me mee leefde, dankjulliewel, ik bewaar al jullie woorden in mijn hart, en mijn hart foelde die dag zo groot en fol!, ik weet dat ik misschien wel weer een keertje pijn kan hebben, maar als dat zo is kijk ik in mijn hart naar jullie lieve woorden, ik hau ze in het licht zodat ze glanzen en straalen, en ik foel jullie vriendschap, en dan is de pijn vanzelf weer minder.
Het zal niemand ontgaan zijn, maar afgelopen maandag is de herfst weer begonnen. Dus dat wordt de komende tijd weer hard werken om achter alle afgevallen blaadjes in de tuin aan te rennen, samen met m’n personeel wat gaten in de aarde te maken om alvast wat bolletjes te planten, om daarna heerlijk te luieren in huis. Want deze week neem ik vakantie.
op m’n gemak naar de keuken te wandelen om aan te schuiven. En ik kan m’n personeel nu ook wat meer aandacht en knuffels geven, want de afgelopen weken kwam ik eigenlijk vaak alleen maar binnen om te eten, omdat het buiten nog zulk lekker weer was. Urenlang kon door m’n wijk wandelen of lag ik op ‘t kussen op de tuintafel te dutten, en dat laatste was extra gezellig als m’n personeel dan ook in de tuin kwam zitten. Maar nu de avonden weer wat kouder worden en ‘t overdag vaak waait blijven zij toch liever binnen…
Het is altijd ook een hele goeie training om ‘s nachts op muizen te jagen. Soms laat ik de muis winnen, want m’n personeel lust ze niet. En heel eerlijk gemauwd, sinds ik de gemarineerde muizensateetjes op de diverse feesten heb geproefd vind ik rauwe Weilandmuis ook eigenlijk niet eens lekker meer. Maar de barbeknoei staat alweer helemaal schoon in de schuur, dus die mag ik niet meer gebruiken…
Hallo katermannen en kattenpoezen,
Ondertussen, diep in de jungle achter het huis, zaten Bliksem en Roover ongeduldig te wachten. Bliksem met zijn glinsterende zwarte vacht en bliksemsnelle poten, trippelde heen en weer over een boomtak. Roover, de stoere kater met een hartje van goud, lag languit op een stoel, maar zijn staart zwiepte nerveus heen en weer. Waarom duurt het zo lang voordat Doerak er is? Bromde Roover.
Al mijn vriendjes en vriendinnetjes wens ik weer knuffels, lekker eten, snacks en veel zon.