Dag liefe frientjes,
Het is weer tijd foor een nieuwe blog, maar ik weet eigenluk niet goed waar oofer ik moet schrijfe. Alles is rustug en gewoon, de balkondeur is vaker dicht en is het eerder donker. De herruf is begonnen zeg frouwtje. Ik weet nog goed dat ik een jaar geleden in de naazomer bij frouwtje kwam logeeren foor een poosje, en ik er later foorgoed mocht blijfe woone.
Herruf
Ik hep dus nu alle jaargetijden meegemaak in mijn nieuwe huisje. Maar ik moet zegge de zoomer fin ik het allerfijnst, dan zijn alle raame oope en de balkondeur. Dan schijnt de warme zon op mijn fagt en is het heel lang licht. Maar dat kan nie altijd zo blijfe Belle zeg frouwtje, en daarom is het nu herruf. De blaadere doe falle, er is meer reege en het is eerder donker en kouder.
Ik hep best wel in de gaaten dat het een beetje anders is nu. Frouwtje is op het balkon beezig geweest. De zoomerplanten zijn uitgebloei en staat er nu een herrufplant. Ze heb de ligstoel ingeklap en kussentjes van de andere stoelen opgeruimp. Niet dat ik zofeel op het balkon kwam hoor, het was heel af en toe. Ik lag dan op de grasmat die nep is. Die lig er nog trouwens! En ferder is het binnen anders, dat komp ook omdat het eerder donker is. Omdat ik hoog woon hebbe we geen gordijnen en ik zie nu allemaal lichies in de ferte. Het heeft de afgeloope daagen ook weer woei woei gedaan en dan zie ik ook blaaderen fliege. Ik kan er niet bij natuurlijk, maar ik fin het wel leuk.
Fijn en warrum
Frouwtje hep geseg, we gaan er een mooie herruf van maake zodat alles fijn en warrum is. De ferwarming is nog niet aan, maar dat hoef nog nie, het is nog nie koud in huis. Sinds ik een bank hep, lig ik niet meer zo vaak in die ouwe mand van Oscar, Stokkie, Timmie & Dikkie. Er hebben feel katten in die mand geleege he?!
Mijn frouwtje zeg dat die mand 15 jaar oud is. En je kan het eggie waar niet zien hoor, die mand ziet er nog goed uit en is warrum. Ze had hem gekocht foor Timmie & Dikkie toen ze nog in Noorwegen woonde, want daar was het heel koud zeg ze. Het was daar zo koud zeg frouwtje dat de raame bevroren waren als ze opstond, en dan gingen Timmie & Dikkie het ijs er af likken. Je kan het je nie foorstellen he, maar het is eggie waar. Ze furrtelt wel meer furrhaale oofer Timmie&Dikkie in Noorwegen. Je geloof het niet wat die 2 kaaters daar voor afontuure hebbe meegemaak. Misschien schrijfen we er wel een keer een blog oofer.
Lichies
Frouwtje is beezig in huis om het gezellig te maake. Ze heeft een groote geele theepot op taafel gezet met een oranje deksel en geele kopjes. Die kleuren horen bij de herruf zeg ze. Als het gaat scheemeren doe ze kleine lichies aan die flikkeren. Da fin ik zo knus, ik kruip dan op de bank en ga ik spinnen. En als het helemaal donker is zijn er ook andere lichies aan.
Ik hep ook sinds kort een warme pleet op de bank, er zit teddie in en dat is heerluk warrum. De pleet is eigenlukk fan frouwtje, zij had hem kadoo gekreege foor de kersemus een paar jaar gelee. Toen leefde Oscar nog en die was heel oud en maager, en heeft frouwtje de pleet aan Oscar gegeefe. Ze maakte er een soort kattenbedje van. Dat was lekker warrum voor hem en dat vond hij natuurlijk heel fijn. Maar nu hep ik dus die pleet en ik moet zegge, het lig heel behaageluk. En frouwtje heef foor zichzelluf forige week net zo’n pleet gekocht met teddie, dus heeft ze het ook lekker warrum als we saame s’avonds op de bank ligge.
Drinkfontein
Zal ik jullie eens wat furrtellen? Ik had toch zon mooie drinkfontein gekreege omdat ik jaarug was en hier 1 jaar gelee was koome woone? Ik bekijk die drinkfontein nie ! Het maak geluid en het doe bubbel de bubbel, ik fin er niks aan. Toen het keiheet was hep ik er een keer mijn poot in gestooke en zo het water opgelikt, maar feder doe ik er niks mee. Nu staat er ook altijd een bak met water in de slaapkaamer, dus drink ik daar uit. Frouwtje hep geseg, Belle je moet goed drinke en die waterfontein is leuk en speesjaal voor jou. Wat ze ook probeer, ik fin het niks. Dat kan toch, dat je iets krijg waar je niets mee kan?! Nou heef frouwtje
gisteren die drinkfontein weggehaald.
Niets aan te doen, ik begrijp het Belle, zei ze. Dus nu staat mijn ouwe furrtrouwde drinkbak er weer, en doe ik er uit drinke, en uit de bak in de slaapkaamer. Dan is alles toch weer goed zo? Frouwtje heeft geseg dat ze de drinkfontein binnenkort gaat brengen bij de dierenambulance. Ik heb ook nog speeltjes waar ik niks mee doe, en die breng ze daar dan ook. Speele fin ik leuk, maar het moet eenvoudig blijfe. Ik hou niet fan dat mooderne speelgoed. Zo hep ik een muis op wiele en die maak een keihard geluid, en een krijsende foogul op batterij. Ze moe mij niet foor de gek houwe met dat soort stomme speeltjes. Dus daarom breng ze alles weg waar ik niks mee doe. Ik ben gek op de kattentunnel eg waar, je kan mij er wakker foor maake. Fooral als ze er snekkies ingooi. En een muis aan de hengel is ook leuk of een balletje, daar ren ik acher aan. Het rooie lichie fin ik ook leuk. Ze hep nu ook iets van de herruf, kastanjes noemt ze die. Ik dach eerst dat het een snek was, maar het is keihard en laater begreep ik dat het leuk is daarmee oofer de grond te rolle. Maar al die hippe speeltjes die beweege op batterij en geluid maake, ik bekijk het nie, weg ermee!
Einde blog liefe frientjes. Ik had dit keer nie so feel inspieraazie en moes de letters eruit perse, maar het is gelukt. Ik hoop toch dat jullie het leuk finne om te leese.
Tot de folgende keer,
Warme kopstoot fan Belle
Van alle kanten komt de vraag: ‘Hoe gaat het met de kriebelbeestjes?’ Tja, wat zal ik daar eens op miauwen?! Het is maar hoe je het bekijkt. Het gaat goed. En het gaat niet goed. Zal ik met het slechte meows beginnen? Het gaat niet goed met de beestjes. Met de kriebelaars zelf bedoel ik.
gekregen. Geheel tegen onze zin! Het heeft nul komma nul effect om op de barrikatten te gaan. Op dit punt is ons mens onverbiddelijk. Het is voor een goed doel, vindt ze. De kleine gluiperdjes houden namelijk niet van dit spul. En zij houdt niet van kleine gluiperdjes.
Als Kever zijnde ben ik een poositieve jongen, ik ben frolijk en ik hau van mijn leefen, maar er is één ding dat ik moeilijk find en dat is reegen, dus forige week had ik niet zo een fijne week, het reegende oferdag en in de nacht, bofendien waaide het echt KEIhard, ik waaide bijna uit mijn fagt!, als het niet reegende was alles toch nog nat en kon ik niet lekker in mijn gras liggen, ik fond er niks aan, aan die hele herfst niet!, alles was grijs en donker, en zo foelde ik me ook.
me schoongemaakt want ik had een beetje fiese billen en daar schaamde ik me voor, dat hoeft helemaal niet folgens mijn vrouw, maar ik deed het toch.
anders had ik weer bij de dokter gezeeten!
Na even van Feestboek en andere pagina’s te zijn weggeweest vanwege drukte op ‘t werk bij m’n personeel ben ik deze week weer met ze voor de leptop gaan zitten, al blijft m’n personeel volhouden dat we er achter zitten. Daar snap ik werkelijk helemaal niks van, want als ik er achter ga zitten dan zie ik helemaal niks… Maar ik mauw daar niet meer over tegen hullie hoor, want ik weet zeker dat ik er nu voor zit en m’n personeel blijft volhouden dat we er achter zitten. En als zij daar gelukkig van worden vind ik dat helemaal prima. Want gelukkig personeel betekent gewoon meer kroelen en aaien en lieve woordjes. En natuurlijk niet te vergeten, vaak ook wat meer snekkies. Dus ik laat het maar zo.
Nou, ik heb die twee al een paar keer meegemaakt op feestjes en ‘t zijn een paar van de liefste, zachtaardigste blaffers die je je kunt voorstellen. Met een heel groot hart op de juiste plaats. Hun baasje en vrouw houden heel erg veel van ze en ze hebben een hele goede opleiding gehad. Dus waarom zouden sommige tweebeners bang voor ze zijn?
En dat zit bij mij thuis wel snor, want zoals ik niet kijk naar hoe m’n personeel er uit ziet (maar breek me de bek niet open over ‘s morgens heel vroeg, want dat is soms best wel even schrikken), kijkt m’n personeel niet naar de kleur van m’n vacht. Want of die nou rood, bruin, grijs, wit, zwart, groen of pimpelpaars met een roze streep zou zijn, liefde maakt blind. En als blaffers en mauwers daar geen probleem van maken, zouden tweebeners dat ook niet hoeven te doen.
Hallo katermannen en kattenpoezen,
Roover en ik volgde. We slopen alle drie over het gras, langs de heggen, tot we bij de oude schutting kwamen. Daar achter een struik, vonden we de tunnel. Roover ging als eerste met zijn poten in de tunnel voelen, en ineens glipte Bliksem als eerste naar binnen. Ik ging snel Bliksem achterna en Roover volgde als laatste in de rij.
Ster