Ook al is het soms nog best kaud, (en heb ik zelfs weer witte flokken gehad!), toch foel ik dat de lente in de buurt is, ik ruik het in de lucht, het is een frisse geur van groen en jong en bloempjes, alle dieren ruiken het en weeten: het is zofer, de lente komt er aan!
Planten en bloemen weeten het ook, hoe dat kan snap ik niet en toch is het zo, in mijn tuin zie ik al allemaal groene dingetjes boofen de grond komen, het zijn blaadjes die uit bolletjes komen die onder de grond zitten, ik had al een keer geschreefen dat een bol eigenlijk hetzelfde is als een ei van vogels, en zo is het presies, in de bolletjes zit eeten voor een beebieplantje om te kunnen groeien, en nu steeken de neusjes van de beebieblaadjes al boofen de grond uit.
Kroo-kusjes
Aan de struiken en boomen zitten kleine groene dingetjes, dat zijn blaadjes die nog helemaal opgefrummeld zijn, maar elke dag zijn ze weer iets grooter gegroeid en fauwen ze zich een beetje meer oopen, net zo lang tot ze een folwassen blad zijn geworden, er bloeien ook al bloempjes, het zijn de eerste bloempjes in mijn tuin na de winter, ze heeten kroo-kusjes en ze zijn paars, elk jaar als ik ze zie weet ik dat het nau ECHT lente gaat worden.
Toen ik hier kwam woonen wist ik dat allemaal nog niet, ik wist helemaal niets van planten en bloemen af, maar hier in mijn tuin heb ik alles geleerd, Bolle heeft me geholpen want ik kon oferal nog ruiken dat hij er had geloopen en daardoor wist ik waar ik moest zijn, hij had in alle stammen van de struiken gekrabd en met zijn naagels geschreefen wat ik moest doen om zijn landgoed bij te hauden, en zo gaf Bolle zijn tuin aan mij door.
Inmiddels ken ik elke plant die in mijn tuin woont, ik ken alle beestjes die er rond loopen of kruipen of fliegen, ik weet hoe mijn tuin er uit ziet in de zomer en ook als er witte flokken liggen, ik weet hoe mijn tuin klinkt in de nacht en hoe hij klinkt in de folle zon, ik weet hoe mijn tuin aanfoelt als mijn gras warm en zacht is en ook als mijn gras bijna weg is, mijn tuin is mijn huis geworden maar dan buiten, ik foel me er feilig en ik weet dat ik dat ook ben.
Kennis
Ik heb nieuwe kennis opgedaan die eigenlijk heel aud is: het is de kennis van de natuur, en die kan je alleen leeren als je goed oplet en geduld hebt, als je foorzichtig bent en goed voor je tuin zorgt, dus dat doe ik allemaal.
Mijn mensen zijn trots op me en finden dat ik het geweldig doe, alleen lukt het mij folgens mijn vrouw niet altijd om foorzichtig te zijn, nau ja!!, ik let altijd keigoed op waar ik loop!, mijn vrouw zegt dat ze dat weet, maar dat het wel eens faut gaat als ik naar mijn twalet ga, dat ik dan dingen uitgraaf en kapoo maak, zoals die kroo-kusjes, dat is wel een beetje waar maar waarom gaan die dan ook presies naast mijn twalet groeien?!
***
Elke dag sta ik in mijn tuin en tetter keihard voor vreede!
En ik stuur iedereen die iemand mist zachte kopjes.
Nou, ik kan je mauwen, ik had wel een heel ongewoon begin van de afgelopen week hoor…
Ongewoon
Sleutel
Miauw lieve allemaal, we hopen dat iedereen een goede week heeft gehad. Het was wel weer helemaal raar met het weer, zo hadden we hier de ene dag lente en dan weer winter. We hebben daarom letters gemaakt over hoe we daarmee omgaan.
maakte rechtsomkeert. Gelukkig stonden inmiddels de verse brokjes klaar, een fijne beloning voor deze eerste echte jachtpoging van het jaar.”
Willem’s plek, en nestel ik mezelf met een luide ‘PRRRR’ tegen hem aan. Dat vinden mensen fijn, die van ons in elk geval zeker. Emotionele support-katten noemt hij ons.
Hallo lieve katermannen en kattenpoezen.
droeg een kippenpak zo geel dat Roover dacht dat de zon was terug gekomen.
Toen de muziek stopte, bukte het piratenmeisje dat haar hoedje was kwijtgeraakt. Daar ben je zei ze, en ze tilde heel voorzichtig het hoedje van Roover zijn kop. Toen aaide ze hem. Roover vond het super stoer. En langzaam liep de groep door.
Miauw daar ben ik weer op Minnie dinsdag. Dus pak een brokje en neem een slokje en lees gezellig mee. Fandaag ga ik het met jullie hebben oofer dat ik een naamgenoot heb hihi.
fraagend omhoog. Met een blije stem hoorde ik zeggen dat dat muisje een naam heeft en dat die naam Minnie is! Omdat ze er zo blij om was gaf ik haar maar een kopje. Zo leek het toch een beetje alsof ik net zo entoesjast was als zij. Wat heel eerlijk ik had wel iets spektaakuulerders furrwacht hihi. Maar het was dus gewoon een muis met een jurkje aan. Leuk he Min dat is de originele Minnie en haar friendje heet Mickey.
Op de dag met de zater erin had ik trouwens ook nog iets fijns. Toen was er foogul teevee in de tuin hihi. Ikke staare naar de duife en eentje van hun staarde terug. Mensenopa maakte er gauw een footoo fan en moest er om lachen. Kijk maar lekker hoor liefe Minnie. Dat zei hij. En toen de duife weer gingen wegfliegen toen zei ik miew en kroop ik bij hem op schoot foor een fijne lange knuffel.