Hoi lieve vriendjes, dit is alweer blog nummer 40 vanuit Krullieland! Dat zijn er al best veel, vinden jullie niet? Terwijl ik aan de laptop zit samen met mijn vrouw kijken we ook regelmatig naar buiten want het is werkelijk een vogelfeest in de tuin.
Er zitten hier in de winter veel vogels, maar nu het echt lente geworden is zijn er nog veel meer! Ik hoop dat de ooievaar dit jaar ook weer terugkomen maar ik heb ze nog niet horen klepperen met hun snavels dus misschien is dat nu nog wat te vroeg. Mijn vrouw heeft me uitgelegd dat ze ieder jaar een verre vliegreis maken naar warmere oorden dus het kan natuurlijk ook wel even duren voordat ze weer terug hier zijn.
Tuin
Ik heb daarover inmiddels wel een positieve update want sinds een paar dagen zijn de ooievaars er wel! Ik heb ze horen klepperen maar mijn mensen hebben ze ook al gezien. Eerst zat er eentje op het hoge nest dat ze vorig jaar hadden en nu zijn ze al gezellig samen met zijn tweetjes. Hopelijk komen er dit jaar weer kleine ooievaars met wat geluk. Het is
toch nog steeds heel gezellig met allerlei vogels in alle soorten en maten hier in de tuin (en ze komen ook nog altijd in de kattenren trouwens dus dat die lijkt af en toe op een vogel volière) en we hebben aardig wat te kijken. Afgelopen weekend was het heel mooi en zonnig weer en ik ben uren in de tuin geweest. Mijn mensen weten nu ook waar ik naartoe ga want de buren van de buren hebben kipjes…tja, die wil ik natuurlijk wel even goed zien, bij voorkeur dagelijks.
Ik had wel iets gedaan waar mijn vrouw een beetje van geschrokken is omdat het gevaarlijk kan zijn. Ze laat me wel eens door de voordeur naar buiten omdat Moos het dan niet ziet of hoort. Hij mag niet los buiten vanwege zijn gehoor maar dan is het niet altijd zo leuk voor hem als ik dat wel kan en ook mag. Maar goed, ze laat me eruit en roept nog (dat doet ze dus echt altijd), niet de straat op Lucky. Ik ben nog wel eens Oost-Indisch doof want ik ben gewoon overgestoken. Ik heb wel goed opgelet maar het kan ook gevaarlijk zijn als er een auto of bus aan komt. Toen er een grote auto kwam, ben ik toch ook maar weer snel naar binnen gehold. Dat leek me wel zo veilig.
Buitenhuis
Omdat het nu weer beter weer is en vooral niet zo koud meer, is Jip ook weer in haar buitenhuisje ingetrokken. Dat vindt ze erg prettig maar het had wel wat voeten in aarde voor het zover was. Ze zat al sinds vorig jaar december binnen omdat het toen zo koud was, zelfs al voor het kerst was. Dat betekent dat ze zowat twee en halve maand binnen gewoond heeft. Ze kan dan ook niet direct terug naar buiten omdat ze intussen haar warme winterjas uitgedaan heeft. Maar goed, mijn mensen hebben haar buitenverblijf weer in orde gemaakt en ik zou mezelf niet zijn als ik het niet eerst verkend had.
Veilig
Jullie kunnen op de foto’s zien hoe ik dat gedaan heb. Ik moet er toch immers voor zorgen dat ook Jip veilig zit en met een gerust konijnenhartje weer daar kan wonen? Dat doe je gewoon als grote kattenbroer. Mijn mensen vonden het maar raar geloof ik wat ik deed maar ik vind het gewoon heel vanzelfsprekend. Ze moesten wel erg lachen toen ik aan het verkennen was maar ja, je doet dat gewoon, ook voor je konijnenzusje. Zij hoort er per slot van rekening ook gewoon bij en ze is mijn goede vriend. We vinden elkaar aardig en ze is niet bang voor mij, ik doe haar ook zeker geen kwaad en bescherm haar gewoon als het nodig mocht zijn. En als er gevaar voor mij dreigt, dan stampt ze hard op de grond zodat ik weet dat er iets aan de hand, huh poot is.
We hopen dat we nog veel meer mooi weer krijgen de komende tijd en wensen iedereen alvast heel fijne zonnige dagen toe. We zwaaien naar alle sterretjes en hopen dat het over de regenboog ook mooi weer is maar ik denk dat daar altijd de zon schijnt?
Veel knuffels van ons allemaal namens Lucky
Zomaar ineens heeft de lente zich een beetje ferstopt, ze zit ferstopt achter de wolken, of duuwen de wolken de lente naar achteren?, dat zau niet netjes zijn find ik, ik duuw zelf nooit want dat hoort niet, Pokon duuwt mij weleens en dan ga ik gewoon opzij, ook al zeggen mijn mensen dat ik best wel een keertje terug mag duuwen, maar zo ben ik nau eenmaal niet.
Soms was de lente efentjes in mijn tuin: er was zon en de lucht foelde warm aan, maar net als ik dan op mijn stoel wilde gaan zitten kwam er reegen, en van reegen hau ik niet, daarom ben ik veel binnen in mijn huis geweest, dat was een paar daagen heel fijn, want ik had een beetje een tekort aan knuffels doordat ik steeds in mijn tuin was, en dat heb ik nau weer ingehaald.
trap naar boofen op, maar dat mocht niet van mijn man, mijn mensen gafen me heel veel kompliementen, ze zeiden dat ik een tijger was die alles durft, en zo foelde ik me ook, ik was best trots op mezelf.
Ken je dat, dat je eigenlijk het liefste binnen wilt blijven, ondanks dat je personeel in ‘t grote bed elke nacht weer alle bomen in de wijk ligt om te zagen? Want geloof me, het is nog steeds geen voorjaar als de dag voorbij is.
Warm
Vaste gewoonten
Miauw lieve allemaal, het is weer tijd voor onze nieuwe letters. Nou hebben we niet zo veel spannends meegemaakt de afgelopen week en dat vinden we zoals de meeste poezen en katers eigenlijk het fijnste; als alles gewoon en normaal gaat. De vorige keer hadden we het over hoe je je mens alert houdt en deze week miauwen we meer over onze hobbies in furband met gezond blijven.

Even een bericht uit huize Ollie van zijn vrouw, over de situatie hier. Die is spannend. In de straat waarin we wonen, worden in de woningen de kozijnen van alle ramen vervangen.