Afgelopen dinnesdag zat ik lekker te tsjillen in mijn hangmandje. Frau was brokjes furrdienen zoals altijd. Het leek een heel gewone normale dag te worden. Tot dat…
Veilig
Ik spitste mijn oortjes. Hoorde ik daar nou de poort gaan? Is er iets met Frau? Is ze ziek komt ze weer naar huis? Nou en toen ging de poort open en zag ik mensenopa er door heen komen. Snel ging ik op de leuning van de bank zitten. Toen de tuindeur open ging mauwde ik meteen naar hem.
Miauw Frau is brokjes furrdienen hoor. Oh en waar is je tas? Normaal heb je toch altijd een tas met lekker mee? Mensenopa moest een beetje lachen. Hij furrtelde dat hij iets had besteld voor in onse foortuin. En dat hij dacht dat het lang zou duure foordat het geleverd zou worden. Maar dat het dus vandaag al zou komen. Dus daarom was hij maar naar mij gekomen want Frau was natuurlijk niet thuis.
Ik froeg hem wat hij dan precies besteld had. Hij furrtelde dat het een heel mooi hek was. En dat Frau en hij die dan in haar ferkansie gingen neerzetten. Dat is om er foor te zorgen dat jij veilig bent Minnie. Dat zei hij. En ook om het wat mooier te maken. Miauw zei ik houd het dan ook andere katten enzo tegen die verderop in de straat wonen? Dat kon hij niet met zekerheid zeggen omdat katten faak natuurlijk eigenwijs zijn. En eigenlijk ooferal wel een gaatje finden om doorheen te kruipen.
Hout in huis
Tsja daar kon ik hem natuurlijk geen ongelijk in geven. Als kat zijnde weet ik dat dat waar is. Ikke froeg wanneer het gebracht ging worden. Oh dat duurt nog wel een uurtje zei hij en hij ging in de stoel zitten. Mooi dacht ik. Dan hebben we nog wel even de tijd om een beetje te knuffelen. Dus ik sprong op schoot en zette mijn spinmotortje aan.
En toen bedacht ik me dat het misschien wel leuk was om een catfie naar Frau te sturen. Dus dat hebben we gedaan. Ze stuurde een hartje terug om te laten weten dat ze het een mooie foto vond. Dat mensenopa en ik er goed opstonden. Hihi dat fond ik leuk om te lezen. En toen ging de bel. Trrrrinnnggg!
Ik blijf dat een eng geluid vinden dus ik sprong zo snel als ik kon van schoot en floog weg. Snel de trap op naar boofe. Vanaf een veilige afstand bovenaan de trap hield ik in de gaten wat er gebeurde. Er werd hout naar binnen gebracht. Eentje. En nog eentje. En nog een. Mensenopa bedankte de bezorgers en deed de deur weer dicht. Je kan weer naar beneden komen hoor Minnie. Dat zei hij. De mensen zijn weg het is niet eng meer.
Miauw mauwde ik terwijl ik een beetje nerfeus lachde. Ikke bang eh hoe kom je er bij. Nee hoor ikke was gewoon ff de boel vanaf hier boofe aan het tsjekken. Want tsja ik ben toch best wel een stoere poes van 12 dus no wee dat ik toe ga geefe dat ik stiekem toch wel een beetje bang fan de bezorgers was.
Foorzichtig liep ik de trap af. In de speciale sluipmodus die alleen katjes beheersen. Of nou ja misschien andere diertjes ook wel maar dat weet ik dan niet. Toen ik aan het einde fan de trap was toen stak ik foorzichtig mijn koppie om de hoek van de trap. Ok goed. De deur is inderdaad weer dicht. Ik zag mensenopa heen en weer lopen met het hout. Mmm waar brengt hij dat naar toe? Lijkt wel alsof hij het in de MinKeef neer aan het zetten was. Snel dribbelde ik daar naar toe.
En ja hoor. Hij had het allemaal daar neergezet. Tegen een muurtje bij het raam. Tsskk mauwde ik nou is het geen MinKeef meer maar een HoutKeef. Of een HekKeef. Mensenopa glimlachte. Maak je geen zorgen lieve Minnie. Oofer een paar dagen kom ik terug en dan gaan we met zijn alle het hek in de foortuin neerzetten. Ik keek hem aan? Met zijn alle? Ja zei hij. Jij gaat toch zeker wel de opzichter zijn en van achter het raam in de MinKeeft tsjekken of wij alles goed doen?
Tsjekken
Miauw ja dat is waar. Dat ga ik zeker doen! Maar eerst even tsjekken of dit hout wel goed is. Want de manier hoe het neergezet was kon ik er toch prima op naar boofe klimmen. Nou en als het mij en mijn nageltjes houdt dan is het fast een prima product hihi. Je kan op de footoo zien dat het mij prima gelukt is om naar boofe te klimmen. Toen Frau dat hoorde moest ze lachen. Nou nou ook al ben je 12 je bent nog steeds CircusMinnie!
Nou dit was het weer foor deze keer. Ik tetter nog steeds keihard mee foor Freede!
Pootje van Minnie.
Hoi lieve allemaal, ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik deze keer zal vertellen maar ik weet het nog niet helemaal. Ik heb twee soorten nieuws, het ene is minder leuk dan het andere maar ik denk toch heus dat ik met de gezellige nieuwtjes ga beginnen want die zijn per slot van rekening ook het leukste om te lezen! Verder niks om jullie zorgen over te maken hoor, ik heb alleen weer eens in mijn mand gezeten omdat ik naar de witte jas moest. Positieve daaraan was dat ik mijn inentingsprik ook al gekregen heb voor komend jaar, dus daarvoor hoef ik niet meer terug! O ja, en Jip mocht ook mee voor haar vaccinatie dus we konden gezellig samen gaan en elkaar steunen.
het echte werk beginnen. Omdat mijn broer Moos heel erg graag naar buiten wil en het niet zo leuk vond als ik wel buiten mocht en hij niet, heeft mijn man nu een tijdelijke ren gemaakt. Deze gaat weer weg als de grote ren komt maar voor nu is het prima.
Dat is echt heel knap want die is best hoog. Hij moet nog wel een beetje wennen aan alles wat hij buiten ziet en denkt soms dat hij binnen moet gaan maar hij mag, als de deur open staat natuurlijk, net zolang daar blijven als hij wil. Ik ook natuurlijk. Ik heb hem al van alles gemiauwd over buiten dus hij weet nu ook precies wat leuk is om te doen en waar hij op moet letten.
Al toen ik voor het eerst in mijn tuin kwam rook ik dat er naast mij een hond woont, hij woonde daar ook al toen Bolle hier woonde, het is een hele grote hond met lange haaren en scherpe tanden, de hond haudt niet van katten maar wil ze juist bijten, en hij gaat keihard blaffen als hij Mikkie op het dak van het schuurtje ziet, of als ik tetter, ik trek me daar ferder niks van aan, want ik find dat ik in mijn eigen tuin mag doen wat ik zelf wil.
mij niet kan zien, ik kan hem dus ook niet zien maar ik weet gewoon dat hij er is, en ik poeps vaak presies bij het hek, zodat hij kan ruiken dat er een gefaarlijke tijger naast hem woont.
grond zitten.
Vandaag schijnt het een bijzondere dag te zijn, omdat de koning van Nederland z’n verjaardag viert. Hier in ‘t dorp waar ik woon zijn heel veel tweebeners vrij, zijn de winkels dicht en zitten grote en kleine tweebeners al op kleedjes in de straat, tussen al het speelgoed en andere spullen waar ze op uitgekeken zijn, in de hoop daar iemand nog blij mee te kunnen maken.
inspectieronde, al een beetje voorbereid door m’n buurkatten die veel meer ervaring hebben met de gebruiken van tweebeners dan dat ik heb. Ze mauwden ook dat al dat vreemde gedoe morgen weer over is, maar dat het vanavond nog best lang luidruchtig in ‘t dorp kan blijven, met knallers en lichtjes in de lucht als ‘t feest afgelopen is.
Of zal ik toch ook misschien nog een uurtje of wat op een kleedje voor de deur gaan zitten? Volgens m’n personeel heb ik meer dan genoeg speelgoed waar ik niet meer naar omkijk, al denk ik daar zelf toch wel wat anders over…
Het is nou helemaal presies 5 maanden dat ik hier woon dat was toen de dag dat ik uit het asiel ging en in de taksi en dat ik hier kwam.